LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachtengolf over Vlietlandziekenhuis Schiedam

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
sara-mouna

Re: Klachtengolf over Vlietlandziekenhuis Schiedam

Ongelezen bericht door sara-mouna »

slechtste ziekenhuis die ik heb meegemaakt. ben rond 22:00 uur bevallen van mn dochhtertje en midden in de nacht naar huis gestuurd 2.45 uur!! niet op gerekend was vorig jaar 2012 november ijskoud sneeuwde. huilend met mn kindje in mn arm naar huis gegaan het was gewoon niet menswaardig hoe je midden in de nacht t ziekenhuis moet verlaten ( geen complicaties alles is goed was de reden) eenmaal thuis gekomen begonnen rond 4 uur heftige naweeen extreem veel pijn of ik nog aan t bevallen was. verloskundige gebeld pijn ging maar niet weg pijnstillers gekregen hielp niet. pas na 24 uur pijnleiden naar t zieknhuis gestuurd. bleek dat ik een infectie had opgelopen. 3 dagen in het ziekenhuis gelegen antibioticakeur gehad. als ze me niet naar huis hadden gestuurd hadden ze de infectie veel sneller opgepakt en behandeld. ik heb uiteindelijk onnodig pijn geleden.

na deze ellende kreeg ik vorige week ( mijn dochter is inmiddels 11.5 maanden oud) een rekening van het ziekenhuis van 316 euro die ik moet betalen!!!

kan dit?? uiteidelijk ben ik opgenomen valt toch onder complicaties?? wie kan me helpen?

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

[quote="sara-mouna"........]na deze ellende kreeg ik vorige week ( mijn dochter is inmiddels 11.5 maanden oud) een rekening van het ziekenhuis van 316 euro die ik moet betalen!!!
kan dit?? uiteidelijk ben ik opgenomen valt toch onder complicaties?? wie kan me helpen?[/quote]

De eigen bijdrage voor een bevalling zonder medische indicatie bedroeg in 2012 exact €316. Dus dit is de verklaring. Iedereen die zelf kiest voor een bevalling in het ziekenhuis, en geen medische indicatie heeft, moet dit betalen. Het er ook kans dat je nog eigen-risico moet betalen ( max. €220 in 2012) moet betalen voor de kosten van de ziekenhuisopname. Vraag dit na bij het ziekenhuis: vraag de rekening in kopie op, zodat je zelf exact kan nakijken hoe het in elkaar zit. Je kan ook evt. De verloskundige nog om inlichtingen vragen: die moeten op de hoogte zijn van alle kosten en zij weten ook of jouw bevalling een medische indicatie had of niet.

Conclusie: een bevalling is heel duur en de " wettelijke eigen bijdrage" wordt op veel sites wel vermeld, maar zonder het exacte bedrag te noemen. Als meer mensen dit zouden weten dan zouden ze niet voor het ziekenhuis kiezen.

Humanity in Chains

Ongelezen bericht door Humanity in Chains »

Toen ik door mis-communicatie maanden lang op mijn bloedverdunner's moest wachten en behoorlijk last van mijn beide benen begon te krijgen, vlekken zag en stond te tollen, vertelde een kennis dat ik eens moest beginnen met iedere dag een paar slokken donker bier te drinken. Mijn problemen zouden dan zó overgaan. Ik heb nooit alcohol willen drinken, maar ik had er zo´n enorme last van dat ik bang was te zullen sterven. Alcohol verdunt het bloed an donker bier doet de zaak helemaal goed. Het heeft mij enorm geholpen op die momenten. Het is vreemd dat wij altijd alleen aan medicamenten denken voor zulke dingen, maar er zijn vele opties om deze toestanden te verhelpen of te verminderen. Sterkte!

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Tja bier lang drinken ook niey goed :wink: u kunt ook aspirientje nemen verdunt ook...etc...
Maar zou dit wel doorgeveb aan arts?

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Humanity in Chains schreef:Toen ik door mis-communicatie maanden lang op mijn bloedverdunner's moest wachten en behoorlijk last van mijn beide benen begon te krijgen, vlekken zag en stond te tollen, vertelde een kennis dat ik eens moest beginnen met iedere dag een paar slokken donker bier te drinken. Mijn problemen zouden dan zó overgaan. Ik heb nooit alcohol willen drinken, maar ik had er zo´n enorme last van dat ik bang was te zullen sterven. Alcohol verdunt het bloed an donker bier doet de zaak helemaal goed. Het heeft mij enorm geholpen op die momenten. Het is vreemd dat wij altijd alleen aan medicamenten denken voor zulke dingen, maar er zijn vele opties om deze toestanden te verhelpen of te verminderen. Sterkte!

Beste het topic gaat over het vlietland ziekenhuis,schiedam( bij rotterdam )zuid holland...ergens lees ik dat je uit overijssel komt dus volgens mij ,hoort je klacht dan niet bij vlietland?

Gesloten