LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HPV-vaccin

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
sakagaweea
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2009 10:25

Re: HPV-vaccin

Ongelezen bericht door sakagaweea »

Bedankt voor de link !
En fijn dat Desirée Röver's onderzoek hier nu ook opstaat !
Zij hoort wat mij betreft zeker in jullie uitzending.
Laten we eerlijk zorg hebben voor onze nieuwe generatie vrouwen, ze zijn onze toekomst.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: HPV-vaccin

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Dit vaccin voorkomt dat vrouwen baarmoederhalskanker krijgen en dat sommigen hieraan zelfs sterven. Wat zonde dat er zoveel fabeltjes zich de ronde doen over doden door het vaccin, want deze berichten kloppen niet.
Als er iets niet klopt, dan is het de bewering dat het baarmoederhalskanker zou voorkomen. Hooguit kan men zeggen dat het beschermt tegen een infectie met de humaan papillomavirus (HPV) stammen 16 en 18. Meer niet. De kans dat daaruit baarmoederhalskanker ontstaat is nagenoeg nihil.

Bewuste moeder
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2009 12:07

Re: HPV-vaccin

Ongelezen bericht door Bewuste moeder »

@ Sacagaweea
probeer deze link eens:

http://www.ntvg.nl/jaargangen/2008/nieuws/HPV.pdf

sakagaweea
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2009 10:25

Re: HPV-vaccin

Ongelezen bericht door sakagaweea »

Eenzijdige informatie is waar het om gaat.
En in fabeltjes in het land der farmacie geloof ik allang niet meer helaas....ben wakker geworden (gelukkig).

Vita
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2009 15:43

Re: HPV-vaccin

Ongelezen bericht door Vita »

Kijk ook eens op www.illis.nl Daar wordt ook geschreven over de relatie tussen langdurig pilgebruik en baarmoederhalskanker

broela
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2009 17:33

Re: HPV-vaccin

Ongelezen bericht door broela »

http://www.gardasil.nl/files/Registrati ... rdasil.pdf
Fijn dat er vanavond een item over dit onderwerp is. Mijn dochter heeft voor morgen een oproep gekregen maar ik neig er sterk naar om haar niet te laten vaccineren. Wat het voor mij best moeilijk maakt is dat er bij mij in de familie wel baarmoederhalskanker is. Er wordt naar mijn idee veel teveel op het schuldgevoel van de mensen gewerkt. Zo van ' als je het niet doet en je dochter krijgt wel kanker....'

Coline
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2009 18:03

Re: HPV-vaccin

Ongelezen bericht door Coline »

Ik las net op de hyve Paranormaal Noord Brabant dat het eerste meisje door de prik in het ziekenhuis ligt.
Mijn dochter had een uitnodiging voor 5 maart, maar is op aanraden van mij niet gegaan.
Zolang er nog tweifels bestaan laat ik mijn dochter niet gebruiken als proefkonijn.
Meer medicatie waren safe.....softenon,des!!!!!!!!
Het is toch triest dat de meeste mensen klakkeloos vertrouwen hebben als het van de overheid komt(dan moet het toch goed zijn!)

liesbethoerlemans
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jan 2008 14:39

Re: HPV-vaccin

Ongelezen bericht door liesbethoerlemans »

Ik zie een aantal opmerkingen over Gardasil. In Nederland wordt dit vaccin niet gebruikt! Hier wordt Cervarix gebruikt. Overigens heeft dit net zo goed heel veel bijwerkingen.

Volledige wetenschappelijke onderbouwing van de argumenten is te vinden in het HPV-dossier, te downloaden op www.nvkp.nl

JanMl
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2009 20:51

Re: HPV-vaccin

Ongelezen bericht door JanMl »

Radar komt weer eens met wat bedenkingen als er al duizenden meisjes zijn geprikt, dat geneurt helaas wel meer

JudyR
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2009 17:57

Re: HPV-vaccin

Ongelezen bericht door JudyR »

Wat betreft de komende HPV-vaccinatieronde:
Ik ben bang dat heel veel meiden en ouders als makke lammetjes het advies van de overheid gaan volgen. Maar wat de overheid beslist is niet per definitie juist. Er is vastgesteld dat de Gezondheidsraad, een zeer gezaghebbend orgaan dat de minister van Volksgezondheid adviseert, banden heeft met de farmaceutische industrie. (kijk aflevering van Zembla) Dit is zeer verontrustend en eigenlijk zou, gezien dit feit iedereen dus vraagtekens kunnen zetten bij de gang van zaken wat betreft de Nederlandse “Gezondheids”zorg.
Ik hoop dus ook dat steeds meer Nederlanders kritisch(er) gaan kijken naar (niet alleen) dit soort zaken. God Zij Dank bestaat er een vereniging als de Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken die ik al vaker dankbaar heb geraadpleegd.
Een kritische consument Judith

edgarmat
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 mar 2009 21:12

Re: HPV-vaccin

Ongelezen bericht door edgarmat »

LS,

ja, het middel wat wordt gebruikt bij de HPV inenting bestaat nog niet zo lang. Tenminste buiten het lab. En dus zijn alle (mogelijke) bijwerkingen nog niet duidelijk. Moeten we dan 60 jaar wachten voor dat we dit vaccin inzetten? En alle vrouwen die baarmoederhalskanker hebben gekregen en door deze vaccinatie voorkomen had kunnen worden, hebben pech gehad? Jouw gezondheid is niet belangrijk, alleen
mijn .... denkbeelden? Krijgen we hier dezelfde discussie als over het polio vaccin? Nee, als er medicijnen zijn en die kunnen maar een beetje helpen dan moeten we die gebruiken. Oh, en degenen die moeten beslissen, zijn de meisjes zelf. Niet hun opvoeders. Maar waar ik het wel mee eens ben is dat de informatie beter kan. En een uitstrijkje? Doen! Er zijn nog andere redenen waardoor baarmoederhalskanker kan ontstaan.

Gr. Edgar

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: HPV-vaccin

Ongelezen bericht door overname »

Er wordt veel te gemakkelijk gedacht over sexueel verkeer. Er zijn zoveel virussen die overdraagbaar zijn. Mijns inziens zou voorzichtigheid en een latere deelname aan dit soort aktiviteiten een belangrijke reductie van de eventuele kwalijke gevolgen kunnen betekenen. Bezint eer je begint :D

fransbaars
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 mar 2009 22:17

Re: HPV-vaccin

Ongelezen bericht door fransbaars »

“Trust me, I’m a doctor!” De meeste mensen hebben nog steeds een blind vertrouwen in het ‘feit’ dat vaccinaties ‘veilig en effectief’ zijn. Niets is minder waar! Zelfs huisartsen zijn vaak niet volledig op de hoogte (tenzij zij hun kinderen zelf niet laten vaccineren en persoonlijk ook tegen chemotherapie zijn?) De waarheid is soms vreemder dan fictie. Het is dan ook even slikken (beter in de vorm van de waarheid dan in de vorm van een pil) om achter de ware achtergrond van vaccinaties te komen.

Vaccinaties bevatten ‘toegevoegde stoffen’ (lees: kwik, aluminium en ander gif voor ons immuunsysteem en hersenen, een soort ‘gratis vaccinatie E-nummers’ en worden gekweekt met vreemdsoortig DNA (lees: onvoorspelbaar genetisch materiaal van dieren, bijvoorbeeld de fijngemalen nieren van apen).

Het toedienen van vaccinaties heeft ook een aantoonbaar verband met wiegendood (*) bij baby’s, en de drastische toename in ADHD, autisme en kanker en immunologische en hersenziektes! (**)

Worden natuurlijke kinderziektes vervangen door bewust verborgen sterilisatie in de vorm van Gardasil van fabrikant Merck (Cervarix is van GlaxoSmithKline), de nieuwste poging om baarmoederhalskanker ‘tegen te gaan’? Het verplicht stellen van het vaccin wordt Merck’s belangrijkste winstmaker.

Gezondheid is uw geboorterecht, onnodig lijden komt voort uit onwetendheid, onnodig leiden komt voort uit de leugen van ‘nationale vaccinatieprogramma's’ en ons gebrek aan de vrijheid van een heldere keuze. ‘Spuiten en slikken’, of zelfbeschikking en het zelfhelende vermogen van het lichaam aanspreken? Aan u de keus.

Tenslotte: laat u niet emotioneel chanteren door de overheid of het RIVM!


*: Zie het boek ‘Vaccination, a Medical Assault on the Immune System’, ISBN 0-646-15124-X, van Dr. Vierra Scheibner. En zie haar boek ‘Behavioral Problems in Children, the Vaccination Link’, ISBN 0-9578007-0-3.
* zie het boek van David Kirby: ‘Evidence of Harm, the mercury in vaccines’, ISBN 0-9578007

rammelknars
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2009 23:00

Re: HPV-vaccin

Ongelezen bericht door rammelknars »

Zekerheden bestaan niet in het leven. Dus bijwerkingen van een vaccinatie kunnen niet worden uitgesloten. Echter dit risico wordt genomen om een ander risico te verminderen. Namenlijk het risico op baarmoederhalskanker. In de zojuist uitgezonden aflevering wordt gezegd dat 4 van de 10.000 besmette vrouwen BMHK ontwikkelen. Op basis van de overige cijfers die genoemd werden kan dit niet juist zijn.

Volgens RADAR : van de 10000 besmette vrouwen herstelt 90 % spontaan en van de resterende 10% die niet herstelt (1000) ontwikkeld 2% BMHK is dus 20 op de 10000 (besmette vrouwen)

Volgens RADAR 600 nieuwe BMHK gevallen per jaar.
Op een gemiddeld mensenleven van 80 jaar zijn dat 48.000 gevallen met ca 8 miljoen vrouwen krijgen er dus 60 op de 10000 vrouwen BMHK.

Kortom RADAR wel ff goed rekenen graag

Wat het precies is weet ik niet maar het is aanzienlijk meer dan 4 op 10000

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: HPV-vaccin

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Moeten we dan 60 jaar wachten voor dat we dit vaccin inzetten? En alle vrouwen die baarmoederhalskanker hebben gekregen en door deze vaccinatie voorkomen had kunnen worden, hebben pech gehad? Jouw gezondheid is niet belangrijk, alleen mijn .... denkbeelden? Krijgen we hier dezelfde discussie als over het polio vaccin? Nee, als er medicijnen zijn en die kunnen maar een beetje helpen dan moeten we die gebruiken.
De kans is zelfs aanzienlijk dat het vaccin de kans op baarmoederhalskanker vergroot.

zie:
http://www.cbsnews.com/blogs/2008/07/01 ... 5538.shtml
http://www.naturalnews.com/Report_HPV_Vaccine_0.html
Er is vastgesteld dat de Gezondheidsraad, een zeer gezaghebbend orgaan dat de minister van Volksgezondheid adviseert, banden heeft met de farmaceutische industrie. (kijk aflevering van Zembla) Dit is zeer verontrustend en eigenlijk zou, gezien dit feit iedereen dus vraagtekens kunnen zetten bij de gang van zaken wat betreft de Nederlandse “Gezondheids”zorg.
Het is bovendien opvallend dat het College voor zorgverzekeringen (CVZ) heeft geadviseerd het vaccin niet in de basisverzekering op te nemen omdat de doelmatigheid onvoldoende is aangetoond.

zie:
http://www.ad.nl/diagnose/1387866/Advie ... akket.html[/url]

Harald.v.K
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2009 00:13

Re: HPV-vaccin

Ongelezen bericht door Harald.v.K »

Het financiële aspect blijft in de uitzending volledig buiten beeld. Dit is volgens mij het enige argument van de fabrikant om opname van deze vaccinatie in het landelijk vaccinatieprogramma op te nemen.
Het publiek bang maken met niet goed onderbouwde verhalen over risico's (waarbij de échte risico's van gebruik ook nog eens niet genoemd worden). Vervolgens 'cashen' omdat de overheid betaalt.
Als we dezelfde investering (130 miljoen!!) zouden doen in het verbeteren van het toch al erg goede preventieprogramma, zou het rendement (minder doden aan baarmoederhalskanker) véél groter zijn. Laat het maken van het uitstrijkje al beginnen als iemand 25 is (is nu 30).
Dat is wat de overheid volgens mij écht zouden moeten doen!

edgarmat
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 mar 2009 21:12

Re: HPV-vaccin

Ongelezen bericht door edgarmat »

Oei, er zijn weer mensen die denken dat we in gevaar zijn door de overheid. Maar natuurlijk zitten er in medicijnen stoffen die vreemd zijn voor ons lichaam. Maar toch zijn zware metalen ook nodig voor ons lijf. Kijk een beetje terughoudend zijn is verstandig, maar doorslaan naar de andere kant is ook erg dom. Verder is het helemaal niet aangetoond dat inentingen de kans wiegedood, adhd, e.d. verhogen. Onze gewijzigde levenswijze is een grotere oorzaak. En de financiële kant van de zaak is zeker onderbelicht. 375 euro per meisje.... Is niet goedkoop. Maar goedkoper dan een chemokuur. En hoezo kun je tegen een chemokuur zijn? Dat het rotzooi is, is zeker. Maar als het je leven kan redden? Dan doe je dat toch zeker?

Maar goed is het ieder zijn/haar recht om medicijnen te weigeren.

Gr. Edgar.

edgarmat
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 mar 2009 21:12

Re: HPV-vaccin

Ongelezen bericht door edgarmat »

Hi Wim2007,

als je toch een artikel aanhaalt moet je wel leren lezen: Het aangehaalde artikel gaat over Gardasil. In Nederland wordt Cervarix gebruikt.

Gr. Edgar.

marina12
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2009 01:52

Re: HPV-vaccin

Ongelezen bericht door marina12 »

Ik wil jullie graag wijzen op dit artikel, over de bijwerkingen van Cervarix die gemeld zijn in Engeland

http://www.dailymail.co.uk/health/artic ... ccine.html

En ik wil jullie graag wijzen op dit meldpunt in Nederland

http://coevorden.sp.nl/Hulpdienst/meldpunt/index.shtml

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: HPV-vaccin

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Oei, er zijn weer mensen die denken dat we in gevaar zijn door de overheid. Maar natuurlijk zitten er in medicijnen stoffen die vreemd zijn voor ons lichaam. Maar toch zijn zware metalen ook nodig voor ons lijf. Kijk een beetje terughoudend zijn is verstandig, maar doorslaan naar de andere kant is ook erg dom. Verder is het helemaal niet aangetoond dat inentingen de kans wiegedood, adhd, e.d. verhogen. Onze gewijzigde levenswijze is een grotere oorzaak. En de financiële kant van de zaak is zeker onderbelicht. 375 euro per meisje.... Is niet goedkoop. Maar goedkoper dan een chemokuur.
@edgarmat
Uw bijdragen zijn m.i zeer opvallend. De enige keren dat er door u is gepost in het forum van Tros Radar is in dit topic het HPV vaccin. Verder zijn uw bijdragen inhoudelijk sterk pro farmaceutische industrie. Ik krijg de indruk dat u werkzaam bent voor een bedrijf of instelling die belang heeft bij vaccinatie en door uw bijdragen de discussie wilt sturen.
als je toch een artikel aanhaalt moet je wel leren lezen: Het aangehaalde artikel gaat over Gardasil. In Nederland wordt Cervarix gebruikt.
In de VS is men als eerste begonnen met inentingen. Daar is gebruik gemaakt van Gardasil. Over de werking en de effecten van Cervarix is zeer weinig bekend. Cervarix heeft geen goedkeuring van de FDA (en gaat dat waarschijnlijk ook niet eerder dan volgend jaar zal krijgen). Wat de werkelijke effecten van Cervarix zijn wordt nu op kosten van de belastingbetaler in de EU 'uitgetest'.


Overigens is in dit geval Cervarix gebruikt:

http://www.timesonline.co.uk/tol/life_a ... 337885.ece

Gesloten