Het mag wel - maar dan moet ook daar bewijs van zijn, in de vorm van een voicelog.leetje114 schreef: mijn ouders hebben telefoon en internet via tele2 hebben ook een modem van tele2 en niet van Online,
als wij om bewijstukken vragen van de overeenkomst,is die er niet want die is mondeling aangegaan,zo ook de automatische incasso!!
klopt niet,want dat mag niet,is ons verteld,
En, dit mag niet alleen zijn "ik ben meneer jansen (knip) JA" zijn - maar het volledige aanmeldingsgesprek.
Eis rustig dit voicelog op - en als zij dit niet binnen redelijke termijn (14 dagen?) kunnen overhandigen, dan volgt alsnog aangifte wegens fraude. Geef bij de aangifte aan dat je hebt geprobeerd dit zonder problemen op te lossen, maar dat het bedrijf niet wenst mee te werken.
Ga naar je bank, en vraag op de rekening van online een selectieve blokkade aan wegens herhaaldelijk onrechtmatig incasseren (of : incassofraude) - vertel ook daar dat het bedrijf weet dat het fout is, maar niets wil doen, en jij (als rekeninghouder) dus geen andere optie hebt.
Voor IJ - gewoon een berichtje "Vordering onterecht, geen overeenkomst, stop pogingen tot innen onterechte vordering of er volgt aangifte". Als men moeilijk doet - wie eist, bewijst, dus dan zullen ook zij met rechtsgeldig bewijs van overeenkomst moeten komen.
Enneh, houd je poot stijf! Het kan best eens lang duren - en IJ zal rustig gaan bellen, stalken etc. ondanks dat men totaal geen grond heeft.