LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] online breedband bv

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: online breedband bv

Ongelezen bericht door Guardian72 »

leetje114 schreef: mijn ouders hebben telefoon en internet via tele2 hebben ook een modem van tele2 en niet van Online,
als wij om bewijstukken vragen van de overeenkomst,is die er niet want die is mondeling aangegaan,zo ook de automatische incasso!!
klopt niet,want dat mag niet,is ons verteld,
Het mag wel - maar dan moet ook daar bewijs van zijn, in de vorm van een voicelog.
En, dit mag niet alleen zijn "ik ben meneer jansen (knip) JA" zijn - maar het volledige aanmeldingsgesprek.
Eis rustig dit voicelog op - en als zij dit niet binnen redelijke termijn (14 dagen?) kunnen overhandigen, dan volgt alsnog aangifte wegens fraude. Geef bij de aangifte aan dat je hebt geprobeerd dit zonder problemen op te lossen, maar dat het bedrijf niet wenst mee te werken.

Ga naar je bank, en vraag op de rekening van online een selectieve blokkade aan wegens herhaaldelijk onrechtmatig incasseren (of : incassofraude) - vertel ook daar dat het bedrijf weet dat het fout is, maar niets wil doen, en jij (als rekeninghouder) dus geen andere optie hebt.

Voor IJ - gewoon een berichtje "Vordering onterecht, geen overeenkomst, stop pogingen tot innen onterechte vordering of er volgt aangifte". Als men moeilijk doet - wie eist, bewijst, dus dan zullen ook zij met rechtsgeldig bewijs van overeenkomst moeten komen.

Enneh, houd je poot stijf! Het kan best eens lang duren - en IJ zal rustig gaan bellen, stalken etc. ondanks dat men totaal geen grond heeft.

karin0812
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2013 14:23

Re: online breedband bv

Ongelezen bericht door karin0812 »

Gisteren ontving ik een rekening ter hoogte van 162 euro van intrum justitia voor hun client online breedband BV.
Omdat zichtbaar is dat het briefpapier een kopie is ben ik direct gaan googlen en kwam dit forum tegen.
Het bedrijf is nog steeds bezig dus want ook ik ken Online Breedband BV niet, heb nooit iets met ze van doen gehad en sta in het bel-me-niet register dus ook telefonisch kan ik niet "per ongeluk" iets hebben afgesloten.

De stappen die ik wil ondernemen is het bedrijf aanmelden als hoax rekening sturend. Het telefoonnummer van Intrum Justitia opzoeken (staat niet eens in de brief!) en hen verwittigen van het feit dat ik GEEN cliënt van Online Breedband BV ben en tegelijk (hoop ik tenminste) dat iemand uit hun naam brieven verstuurd (want ik denk dat dit het geval is daar het geen origineel Intrum briefpapier is).

Mochten ze vast houdend zijn aan het feit dat ik WEL moet betalen schakel ik een advocaat in en dien ik een officiële aanklacht in tegen Online Breedband BV.

iemand nog andere ideeën?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: online breedband bv

Ongelezen bericht door Guardian72 »

karin0812 schreef: De stappen die ik wil ondernemen is het bedrijf aanmelden als hoax rekening sturend. Het telefoonnummer van Intrum Justitia opzoeken (staat niet eens in de brief!) en hen verwittigen van het feit dat ik GEEN cliënt van Online Breedband BV ben en tegelijk (hoop ik tenminste) dat iemand uit hun naam brieven verstuurd (want ik denk dat dit het geval is daar het geen origineel Intrum briefpapier is).

Mochten ze vast houdend zijn aan het feit dat ik WEL moet betalen schakel ik een advocaat in en dien ik een officiële aanklacht in tegen Online Breedband BV.

iemand nog andere ideeën?
1) NIET BELLEN.\
Behalve dat ze je hoogstwaarschijnlijk zullen proberen te overbluffen is het IJ antwoord "Wij hebben een rekening gestuurd, dus u moet betalen". Van enig bewijs zullen ze niets willen weten.

2) Omdat je niet belt, kan je volstaan met een korte mail of fax met iets in de trant van:
ik ontving uw vordering namens (bedrijf). Ik ben geen klant (geweest) bij dit bedrijf, daarom is uw vordering onjuist. Gelieve te bevestigen binnen 10 dagen dat deze vordering gestaakt word, anders ben ik genoodzaakt aangifte te doen van oplichting (en als de brief enigzins dreigend is, zelfs van poging tot afpersing).

Je kan Online ook rustig dezelfde brief sturen - of hen direct verantwoordelijk stellen voor alle kosten die uit deze actie voort zullen komen, daar zij kennelijk opdrachtgever zijn - en jij nooit klant bij ze bent geweest - waardoor dus hun rekening aan jou onterecht danwel onrechtmatig is.

Laatste tip: Zorg dat je alles bewaart, en vooral eventuele "sorry, vordering vervalt" meldingen. IJ is niet bijster slim, en kan over 4 jaar rustig opnieuw proberen.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: online breedband bv

Ongelezen bericht door devious »

hmm. Laat IJ maar bewijzen dat je klant bent geweest van OnlineBreedband. Dat kunnen ze niet. Bovendien kan het zijn dat iemand op jouw adres een internetverbinding heeft aangevraagd en daarbij met opzet het verkeerde mailadres heeft ingevuld. Geen hoax dus van Online, maar een persoon die dit per ongeluk of met opzet doet. Terugmailen naar Intrum of schrijven. Ik zou onder geen beding gaan bellen want dan gaan ze terugbellen en dat is bij IJ nogal irritant.
Doordat IJ de vordering van Online heeft overgenomen ben je geen klant meer bij Online maar bij IJ...

Je zou via [email protected] de Klantenservicevan Online om opheldering kunnen vragen, want zij kunnen wel degelijk Intrum laten terugfluiten. Je zulthelaas wel eerst tegen een heleboel onwetende mensen opbotsen daar, maar goed..meer mailtjes sturen dan maar.

Gesloten