LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blackwater Advertising Rotterdam

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door antileugens »

Je had het over de bedrijfsstructuur. Daarop reageerde ik. Maar op toch maar of je verhaaltje in te gaan, ja, veel mensen worden gedwongen ZZP'er te worden. De baas ontslaat ze en een tijdje later mogen ze als ZZP'er weer aan de slag. Komt met grote regelmaat voor.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Niels2010 »

kipfmeister schreef:
antileugens schreef:In zoverre dat deze structuur in elk bedrijf behalve eenmanszaken voorkomt.
Ertoe gedwongen worden zzp-er te worden kom ik niet vaak tegen...

Voor de mensen die het fijn werken vinden, ga vooral zo door. Maar mij niet gezien!
Gedwongen niet, gestimuleerd wel! Ik neem aan dat dergelijke bedrijven je niet dwingen om daar te komen werken? Als het een voorwaarde is dat je zzp-er bent, voor je daar mag werken, dan kun je zelf bepalen of je dat wil of niet.

Grote aannemersbedrijven stimuleren hun personeel tegenwoordig nadrukkelijk om zzp-er te worden, omdat zij op die manier loonbelasting, sociale premies, verzekeringen en dergelijke mislopen. Daarnaast, als de tijden even wat minder worden (zoals nu) hoeft het bedrijf deze zzp-ers niet in te huren, waardoor er niet per se verlies gemaakt hoeft te worden en massaontslagen voorkomen kunnen worden.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door antileugens »

Wat in feite niet anders is dan die verliezen afschuiven op de ZZP'er. Kijk maar eens hoeveel er dit jaar failliet gegaan zijn. En dat is een veel groter drama dan als het bedrijf failliet gaat; verliest men zijn baan dan heeft men een uitkering maar als je als ZZP'er failliet gaat is er geen vangnet maar wel vaak grote schulden.

kipfmeister
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2010 12:37

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door kipfmeister »

risico's en kosten verschuiven naar individuen.. slim en niet verboden. niet netjes als het niet van te voren wordt uitgelegd.. maargoed daar zijn deze forums ook voor denk ik.

@anitileugens: ik zie jouw naam vaker voorbij komen op internetforums. mag ik vragen wat je doet en waarom je je overal als een soort internetZorro mengt in discussies? wel leuk trouwens, ik vind ook dat je vaak een goed verhaal hebt!

kuklos
Berichten: 9915
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door kuklos »

Het is het efficiënt maken van de markt. Leuk dat we nu alle nadelen noemen, vergeten we voor het gemak maar even dat zzp-ers meer kosten, zelf hun sociale lasten dienen af te dragen, meer verdienen dan werknemers, maar dat is compensatie voor soms zonder werk zitten.
Je hebt wel gelijk dat ze als werknemer ww zullen hebben en als ondernemer niet. Maar dat mag je hun opdrachtgever niet aanrekenen, dat is een hiaat in de wet die je de politiek moet aanrekenen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door antileugens »

Natuurlijk ontbreekt het bewijs dat ze meer verdienen. Het is namelijk niet zo.
http://www.itsmf.nl/index2.php?option=c ... =1&id=1106
En ook nog eens geen inkomstengarantie wat bij K toch een stokpaardje in zijn strijd tegen MLM is!

:P

kuklos
Berichten: 9915
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door kuklos »

We zijn er weer. Jammer. Als jij slechts 1 kant van de medaille wil bekijken kunnen we beter stoppen.
Zzp-en is een keuze. En mensen die zzp-en, en dus ondernemen, kunnen het goed doen en slecht doen. Maar dat nemen we weer niet mee in de discussie.

Aangaande je bewijs? Jouw artikel kan de prullenbak in. Wat is hun verdienste over de gehele levensduur?
Mijn respons is gebaseerd op meerdere ervaringen (100+) om me heen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door antileugens »

Tuurlijk, ik moet bewijs leveren, jij mag je persoonlijke ervaringen delen. Wederom onderbouw je niks met verifierbare feiten. Ik doe dat wel maar natuurlijk is dat weer niet goed genoeg.
Mijn buurman is ZZP'er geworden. Niks geen eigen keuze. Hij werd ontslagen en word nu weer door zijn ouwe baas ingehuurd. Maar wel met beduidend minder inkomen en veel meer risico. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke ervaring die ik niet mag delen. Was ik jou geweest dan was het voldoende bewijs geweest dat we maar voor waar moeten aannemen.

Maar goed, je adviseert je vrienden dus waarschijnlijk dat ze beter geen ZZP'er kunnen worden omdat er geen inkomstengarantie is.
:P

kuklos
Berichten: 9915
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door kuklos »

@AL, hou nou eens op met dat "jij mag ik mag niet". Ik stel niet dat jij bewijs moet leveren, dat lees JIJ.

Ik stel dat ik geen bewijs heb, alleen persoonlijke ervaringen. En ik stel dat jij ook geen bewijs levert. Lees je het goed, ook. Omdat jouw artikel slecht 1 jaar laat zien. Daarover door resumerend leveren we allebei geen bewijs.

Wat me wel stoort, en ik je verwijt, is de houding die je hier laat zien dat bazen boeven zijn die hun werknemers naaien. Sommigen zijn dat, anderen niet. En je vergeet dat de zzp-er dankzij zijn zzp zijn niet meer gebonden is aan die ene werkgever. Hij kan voor een ander hoger tarief elders terecht.
Een zzp-er heeft dus zowel kansen als risico's. Maar dat lees ik hier helaas nooit.
Maar goed, je adviseert je vrienden dus waarschijnlijk dat ze beter geen ZZP'er kunnen worden omdat er geen inkomstengarantie is.
Dit is ronduit een leugen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik stel dat ik geen bewijs heb, alleen persoonlijke ervaringen. En ik stel dat jij ook geen bewijs levert. Lees je het goed, ook. Omdat jouw artikel slecht 1 jaar laat zien. Daarover door resumerend leveren we allebei geen bewijs.
Ik lever wél bewijs maar dat is voor jou weer eens niet goed genoeg. Jij levert enkel persoonlijke ervaringen maar stelt ondertussen wel dat ZZP'ers meer verdienen dan werknemers
Wat me wel stoort, en ik je verwijt, is de houding die je hier laat zien dat bazen boeven zijn die hun werknemers naaien.
Niks meer dan een mening.
Sommigen zijn dat, anderen niet. En je vergeet dat de zzp-er dankzij zijn zzp zijn niet meer gebonden is aan die ene werkgever. Hij kan voor een ander hoger tarief elders terecht.
Pure theorie.
Een zzp-er heeft dus zowel kansen als risico's. Maar dat lees ik hier helaas nooit.
Een MLM'er heeft dus wel kansen maar geen risico's. Maar dat lees ik hier helaas nooit. :P
Dit is ronduit een leugen.
Helaas voor jou, het is enkel een mening. Maar het kan natuurlijk zijn dat je ook daar niet consequent bent en wel je vrienden waarschuwt voor het feit dat je in MLM geen inkomstengarantie hebt maar niet voor hetzelfde als ZZP'er. Ik weet het niet.

kuklos
Berichten: 9915
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik lever wél bewijs maar dat is voor jou weer eens niet goed genoeg.
Nogmaals, je levert geen bewijs. Wat nu als over 2010 blijkt dat het andersom is? Wat dan?


dylan2010
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2010 19:09

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door dylan2010 »

Goedenavond een druk bezochte topic. Waarin heel veel mensen niet zo heel goed weten waarover ze praten wat zonde is. Ik heb zelf enige tijd voor een marketing bedrijf gelieerd aan the cobra group gewerkt en ik heb dit met veel plezier gedaan. Mensen die over het algemeen reageren zijn gefrustreerd over het feit dat het misschien niet goed liep met de hoeveelheid sales. Ik snap dat als je ergens werkt op commissie basis wat iedereen trouwens weet voordat ze gaan starten na een meeloopdag waarin het toch heel duidelijk is wat de bedoeling is klagen over commissie, uren etc. Je werkt op commissie dus als je 0 doet is het 0 euro je opent een restaurant 0 klanten 0 omzet dat is helder. Je hebt te maken met contracten en veel jonge mensen dus er kunnen altijd klanten zijn die annuleren van daaruit dat er een percentage van 30% als onderpand word gehouden word tevens ook besproken in de training en contractbespreking. Die 30% is volledig van jou mits er geen klanten annuleren binnen de tijd dat het marketingbudget volledig is besteed. Die 30% word ingehouden ivm fraude misleidend en bedriegelijk gedrag aangezien er niet continu iemand mee kijkt. stop je met werken dan krijg na ongeveer 90 dagen dat geld allemaal netjes uitgekeerd ik heb 710 euro terug gekregen over de periode dat ik er heb gewerkt. Er werd mij uitgelegd dat geld bevroren was voor eventuele annuleringen (rejects) vrij logisch lijkt mij. Ik was blij verrast toen ik het geld op mijn rekening zag aangezien mijn rejectpercentage erg laag was.
De registratie bij de kvk was geen enkel probleem het zorgde er alleen maar voor dat ik bedrijfsgerelateerde kosten kon doorvoeren om mijn belastbaar inkomen te verlagen zie hier een percentage van eten en drinken reiskosten aanschaf nieuwe pc telefoonabonnement. Alle blauwe enveloppen leverde ik in werden gescand en doorgestuurd naar de boekhouder mijn btw / omzetbelasting werd al ingehouden dus daar had ik ook geen last van. Ik heb eigenlijk door al die kosten door te voeren waarin ik ook begeleid ben een situatie gecreeerd waarin mijn inkomsten netto zijn aangezien mijn aangifte nu nihil is. Heb mij daarna netjes uitgeschreven bij de kvk nog 1 brief ontvangen die ook ingeleverd en weer terug gekregen en daarmee was de kous af. Het werk is simpel bedrijven willen meer clienten dus outsourcen ze hun sales en marketing activiteiten op diverse plekken in nederland. Sommige vinden het fantastisch andere vinden het niks maar niemand die veel sales haalt doe hier nu zijn zegje. Dus goed of fout ik denk dat het is wat je er zelf van maakt. De contracten zijn echt de clienten zijn echt de doorgroeimogelijkheden zijn echt heb zelf een aantal mensen getraind en die waren ook echt. De sfeer is leuk als je ervan houd en ja het is sales als je niet van lesgeven houd word geen leraar dus als je een hekel hebt aan commissie en sales doe het dan niet. Uiteraard zijn er mensen met grootspraak maar diegene die het aansturen zijn ook heel reeel en gewoon op zoek naar de beste mensen zoals elk bedrijf dat is. De meeste van deze bedrijven heb ik bezocht tijdens meetings en geen van alle doet dingen die niet door de beugel kunnen. Ik ben gestopt ivm een hele zieke vrouw die ik nu fulltime moet verzorgen anders was ik nooit gestopt. Ben benieuwd naar jullie reacties.

misti
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:59

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door misti »

beste dylan 2010

ook ik heb met plezier een tijd voor de cobra group gewerkt.. ongeveer iets langer als een half jaar. Mijn sales gingen uitstekend en ook mijn uren waren geen enkel probleem. Het enige probleem is dat ze rente moeten uitbetalen over die 30% wat ze niet doen. en dat in het contract niets staat vermeld over het nog eens 90 dagen vasthouden van het geld als je stopt met werken.

Ook is mij de meeloopdag niets verteld over het kvk verhaal en het werken op commissie structuur. ook werd er bij ons voortdurend verzuimd mensen te informeren over uitschrijven bij de kvk als je stopt. nu wist ik dat gelukkig wel maar een hoop van mijn excollegas niet. daarbij is het over het algemeen niet mensenlijk ( waarschijnlijk mening 90% van alle mensen) iedereen in de regen buiten te laten lopen en vrouwen in het donker alleen in regelrechte asobuurten te laten lopen. Hier ben je het wel mee eens toch?

dylan2010
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2010 19:09

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door dylan2010 »

Hoi Misti, Niemand is jou rente verschuldigd het is geen bank het geld word gewoon vastgehouden om eventuele rejects te betalen. Verder word er volgens mij altijd een training gegeven waarin alles duidelijk word vermeld. Ik heb wel meegemaakt dat sommige mensen van de aardbodem waren verdwenen en ook het bedrijf niet correct behandelde of ronduit onbeschoft waren is het dan de verantwoordelijkheid van het bedrijf om daarachter aan te lopen? Ik heb meegemaakt dat 2 mensen belastingaanslagen kregen doordat ze hun belastingpapieren negeerde terwijl expliciet werd verteld krijg je een blauwe envelop neem hem mee dan is er niets aan de hand. Voor deze mensen werd als nog geregeld dat de aanslagen kwijt gescholden werden. Je betaald alleen belasting over inkomsten die je genereerd vanuit je eenmanszaak als jij stopt met werken maak je geen inkomsten of omzet hierdoor ben je dus niet verplicht om nog belasting te betalen wel kan het zo zijn dat de belastingdienst schattingen doet aangezien je in hun ogen dan nog ingeschreven staat maar als je het netjes inleverd dan regelen ze alles voor je. Je stopt met werken dan is het toch logisch dat je de eenmanszaak stopt zet tenzij je er nog iets mee gaat doen dan hoef je alleen de activiteiten te veranderen. Naar mijn weten word iedereen netjes ingelicht op het moment dat ze weg gaan tenzij ze zelf verdwijnen in het niets. En wat betreft buiten lopen tja iedereen maakt daarin een eigen keuze een maat van mij heeft iets langer dan een jaar buiten gelopen en die runt nu zo'n kantoor en dat gaat prima. Tuurlijk je hebt goede en slechte buurten net zoals in de horeca sociale en asociale mensen komen.

dylan2010
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2010 19:09

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door dylan2010 »

Ik heb het contract erbij gepakt en er word wel degelijk over een zogenaamde clawback periode gepraat van 90 dagen.

misti
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:59

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door misti »

hoe dan ook ik ben met goede woorden weggegaan, niet vanwege sales, niet vanwege tijden. simpelweg omdat er geen uitdaging in zat voor mij.
en spreek mijn owner nog wel eens omdat ik hem tegenkom topgozer dat zeer zeker.. na ik rechtsbijstand heb ingeschakeld heb ik idd rente otvangen omdat ik een bijzonder lage rejectrate had heb ik alsnog 300 gekregen wegens inkomstenderving..

Daarbij heb ik een toptijd gehad zoals ik al vertelde maar blijft het in deze tijden onverantwoord jonge meisjes alleen over straat te laten lopen.

misschien dat je dat als man anders kan zien maar vraag het aan iedere vrouw of moeder na..

dylan2010
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2010 19:09

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door dylan2010 »

Ben blij dat je goed weg bent gegaan alleen doordat er zoveel sensatiezoekers op dit soort forums zitten word deze business als iets slechts afgespiegeld terwijl dat totaal niet aan de orde is. Ik weet zeker dat het geld wat in jou bond staat netjes aan je word uitgekeerd na de clawback periode. Het is jou geld alleen kunnen moeten de rejects natuurlijk wel ergens van betaald kunnen worden. Als het een topgozer is dan kan je toch vragen hoeveel er in staat en wanneer je het ontvangt? En tuurlijk je moet sterk in je schoenen staan maar ik ken meisjes die proffessioneel kickboxers zijn als zij niet tegen klappen kunnen dan doen ze dat niet. Dus als jij niet buiten wilt zijn als het donker is dan is dat geen probleem dan doe je het werk niet.

misti
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:59

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door misti »

je vergelijking is uiteraard een vergelijkingvan jan ***..

maar goed zoals je zelf weet.. op het kantoor waar ik werkzaam was kwam het regelmatig voor dat je na 10 uur savonds nog in het veld was.. daar koos ik echter niet voor maar dat werd je opgedrongen door je leader want dan hadden andere hun resultaat nog niet. waarschijnlijk herken je dit uit eigen ervaring.. of waren je sales niet al te hoog.. dat kan natuurlijk ook.

na 10 uur een meisje alleen over strraat laten lopen is onverantwoordelijk welke subculturen of groepen je hierook in betrekt.

dylan2010
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2010 19:09

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door dylan2010 »

Elk individu bepaald zelf ik hoop dat je nu verantwoord binnen werkt. En je spreekt jezelf tegen mijn sales waren juist goed dus inderdaad om 9 uur waren we altijd weg uit het veld.

Gesloten