LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio en colportagewet

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: Oxxio en colportagewet

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

Colporteurs zijn uit de tijd. Internet rules. Waarom nog colporteurs? Je kunt alle info plus aanmelden via internet.
Antwoord: om je er in te lullen.
Gewoon niet doen en goed vergelijken op internet

Truus11
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2009 11:43

Re: Oxxio en colportagewet

Ongelezen bericht door Truus11 »

@159

Waarom kreeg ik dan gisteren alsnog een Oxxio verkoper aan de deur terwijl er overduidelijk een NEE COLPORTAGE sticker op mijn voordeur geplakt zit?

Of de medewerker negeert de sticker, óf de betekenis van het woord colportage is hem niet duidelijk. Beide lijkt mij de verantwoordelijkheid van Oxxio.

Het excuus dat dit om maar 1 verkoper gaat. gaat niet op. Sinds ik de sticker heb, zijn er al 3 verschillende verkopers aan de deur geweest.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Oxxio en colportagewet

Ongelezen bericht door mar42 »

Kijk en dat is wat Violetprue en ik bedoelen zelfs de sticker werkt niet :? :? dus waarom zou ik dan gaan plakken.

lezen schijnt toch heel moeilijk te zijn.

Venus Vliegenval
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2009 20:37

Re: Oxxio en colportagewet

Ongelezen bericht door Venus Vliegenval »

Juist Mar en daar heb ik nou problemen mee, de agressiviteit van de colportage.

stickers en infofilter negeren ze doodleuk. ook al zeg je 500 keer dat je niet wil dan nog blijven ze aandringen. De taal nederlands schijnt inderdaad een probleem te zijn. Wellicht terug naar de kleuterschool? Ff helemaal opnieuw beginnen, misschien komt het dan toch nog goed met onze grote vrienden colporteurs en kunnen ze een'gewone baan nemen.

Take care,

Wouter

r001
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:43

Re: Oxxio en colportagewet

Ongelezen bericht door r001 »

Oxxio is net onkruid en dat wordt niet alleen door hun foutieve facturen, hun telefoonterreur, maar bijvoorbeeld ook door 159 en zijn standpunt weer bevestigd. Kan alleen maar blij zijn dat ik niet tot die groep behoor welke zich via de telefoon/aan de deur iets laat aansmeren. Oxxio is volhardend in alles wat ze doen. Het Oxxio-onkruid is maar op één manier te verdelgen: met de Geschillen Commissie, dan hoor je in positieve zin helemaal niets meer van ze en lijk je uit alle bestanden verwijderd te worden.... Het kan dus wel........ maar dan moet je wel eerst een geschil hebben:-(

MarcoH64
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2009 16:59

Re: Oxxio en colportagewet

Ongelezen bericht door MarcoH64 »

@159

Prachtig verhaal. Logisch dat een colporteur liever alleen bij mensen aan de deur komt die ook open staan voor hun boodschap. Of toch niet?

Je stelt dat een geen-colportage sticker gezien het bovenstaande dus wel zal worden gerespecteerd. Blijkbaar niet dus!

Als het een gezamenlijk belang zou zijn zoals je stelt, dan neem ik aan dat je met een grote stapel van die stickers op pad gat, zodat als je bij iemand aan de deur komt die niet van spontane aanbiedingen aan de deur houdt, je hem direkt zo'n szticker kan aanbieden, zodat je (zelf?) de volgende keer niet je tijd verdoet met aanbellen op dat adres. Of heb je dat er zelf niet voor over?

Ik ben zelf net uit mijn slof geschoten. Een ander bedrijf, niet Oxxio (wel "toevallig" een andere energie aanbieder) komt zeer regelmatig aan de duer. Diverse malen aangegeven hier niet van gedient te zijn, en of ze mijn adres willen schrappen. Dit wordt meestal toegezegd, alhoewel het nooit enig effect heeft. Deze keer waren ze gister rond etenstijd langs geweest. Het gebruikelijke verhaal: Nee niet geinteresseerd in verkopen aan de deur, en verwijder mijn adres. Tot mijn stomme verbazing vandaag de volgende van hetzelfde bedrijf, minder dan 24 urr na de vorige.

Heb nu een grotere (en ontsierende) sticker bij mijn bel geplaatst, wie weet zien en begrijpen ze het nu wel. Ook nog 20 minuten telefonisch geklaagd bij het bedrijf.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Oxxio en colportagewet

Ongelezen bericht door mar42 »

Ze lezen alleen wat ze zelf willen lezen :?
Iets anders kunnen ze blijkbaar niet, anders zou je zoiets toch niet zeggen lijkt mij als bedrijf zijnde, dan respecteer je dat ook als mensen een sticker op de deur hebben. En zeg je niet dat je dan maar zo'n sticker op je deur moet doen, als er toch niks mee gedaan word.
Dan noem ik dat zelfs respectloos als je zo'n sticker negeerd.

suikerbietje
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2009 10:32

Re: Oxxio en colportagewet

Ongelezen bericht door suikerbietje »

hallo

ik zat zo te lezen he naar die berichten dat de mensen worden lastig gevallen door de call centers om van iets lid te worden
als je dat niet wilt kun je je eigen aanmelden bij www.infofilter.nl
want dan mogen de callcenters jou niet bellen als je daar geregistreerd staad :D dan word je na een paar dagen uit de telefoon bestand gehaald ik heb er zelf voor een blauwe maandag gewerkt maar vond het een erg agresieve benadering dus vandaar dat ik er ben weggegaan en een ervaring rijker

stofzuigertje

Re: Oxxio en colportagewet

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Net als Colportage sticker word ook Info filter soms door Call Center niet gecontroleerd!

Koop nooit iets aan deur of per telefoon want dankzij klanten die wel tevreden deze producten nemen worden vele op jacht naar provisie door meestal jonge studenten die bij willen verdienen lastig gevallen.

Dus tevreden Oxxio klanten die zo lid worden veroorzaken overlast bij de buren!
Dus ik haat alle Oxxio klanten die daar blijven zitten!

PS NEM is net zo erg....dus zelfde verhaal...!

Gesloten