LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB beleggings lening

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DSB beleggings lening

Ongelezen bericht door Piet »

Vanavond, 2 april, om 22.15 uur in Nova op Ned 2:

DIEP IN DE SCHULDEN DOOR DSB BANK
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) stelt een onderzoek in naar de kredietverstrekking door de DSB bank en dochterbedrijven als Frisia, Lenen.nl en Becam.
Te hoog
Hypotheken bij de DSB zijn soms veel hoger dan de maximaal toegestane 125 procent van de executiewaarde van de woning en steeds meer mensen krijgen te maken met aflossingsproblemen van torenhoge leningen. Het is niet uitgesloten dat de AFM sancties zal heffen tegen de kredietverstrekker, die fouten zou maken bij de voorlichting van klanten.

DSB vindt de aantijgingen onterecht en zegt dat de bank geen enkel belang heeft bij het verstrekken van onverantwoord hoge leningen. Intussen stapelen de klachtendossiers zich op.
Reclame
De groei van het aantal mensen dat zijn schulden niet meer kan aflossen is in politiek Den Haag niet onopgemerkt gebleven. Kamerleden Elly Blanksma (CDA) en Hans Spekman (PvdA) hebben een initiatiefwet ingediend om de televisiereclame voor leningen aan banden te leggen.
Zo willen zij de spotjes tussen zes uur 's ochtends en negen uur 's avonds van de buis weren. Kredietverstrekkers mogen volgens de wet ook geen verbanden meer leggen tussen een lening en het kopen van een nieuwe auto, keuken of andere luxe producten.

NOVA spreekt hierover met Hans Spekman.


http://www.novatv.nl/page/detail/uitzen ... r+DSB+bank

Niet allen het PvdA Kamerlid maar ook anderen, rechtstreeks betrokkenen, komen aan het woord.
DSB zal misschien van alles proberen om publicatie te voorkomen. hopelijk gaat de uitzending van vanavond door en wordt deze niet (voor de derde keer) uitgesteld.

Groeten,
Piet

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DSB beleggings lening

Ongelezen bericht door Piet »

De Nova uitzending van gisteravond Diep in de schulden door DSB bank is hier terug te zien:
http://www.novatv.nl/page/detail/uitzendingen/6842/#

Groeten,
Piet

bertvisscher
Berichten: 70
Lid geworden op: 31 mar 2009 14:15

Re: DSB beleggings lening

Ongelezen bericht door bertvisscher »

Hoe kan de rente nu oplopen? We leven in de tijd van de krediet krisis. De rente wordt steeds verlaagt door de banken.




Ik denk dat je beter een doorlopend krediet kan afsluiten bij een echte bank maar dan wel met variabele rente. Misschien loont het de lening over te sluiten. je hebt immers nog niets afgelost.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: DSB beleggings lening

Ongelezen bericht door mattie »

Bij DSB loopt de rente altijd op,gaat nooit omlaag!!
Nu bij verhoging de uitleg van DSB,Komt door de kredietcrisis?? :roll:

Joop123
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2008 21:28

Re: DSB beleggings lening

Ongelezen bericht door Joop123 »

ik snap ook weinig van dat rentebeleid.
hoe kan becam nu met 5,2% adverteren voor een doorlopend krediet.
terwijl ik dsb kredieten onder ogen krijg van 10% of meer.

Purist
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 mar 2009 11:54

Re: DSB beleggings lening

Ongelezen bericht door Purist »

Korting vanwege meesluiten dure overlijdensdekking tegen koopsom en dure arbeidsongeschiktheidsverzekering tegen koopsom. 15000 nodig hebben en 30000 in de maag gesplitst krijgen vanwege de koopsommen. Dan is er wel wat marge voor een lage rente.,

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DSB beleggings lening

Ongelezen bericht door Piet »

DSB gedupeerden aan het woord.
Komende maandag, 13 april, in Radar op Ned1 om 20.15 uur
Steeds meer wordt er bekend over de praktijken van DSB en de vele dochter ondernemingen zoals Becam, Frisia, Lenen.nl en Postkrediet.
Van de website van Radar:
Hoge hypotheken
Gepubliceerd op vrijdag 10 april 2009

De DSB Bank stunt met hypotheken waarbij je maandlasten drastisch zouden verminderen ten opzichte van andere geldverstrekkers. Wat ze er echter niet bij vertellen is dat door allerlei verzekeringen je hypotheek zo hoog kan worden dat je na verloop van tijd de hypotheeklasten bijna niet meer kan betalen. DSB reageert in de studio.
Mis deze uitzending niet!

Groeten,
Piet

Campos
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:17

Re: DSB beleggings lening

Ongelezen bericht door Campos »

Hallo mensen en in het vooral Jonis bedankt voor de reacties. Graag zou ik van Jonis wel wat meer info willen ik snap b.v. niet hoe je met €1000,- al een heel eind komt. Ik wil er sneller vanaf en ik wil daar best wat meer voor gaan werken al werk ik al veel.

Op deze manier is het gewoon niet te doen, ik word er niet vrolijk van iedere dag 10 Euro rente te betalen.

Ik za mijn best doen, nogmaals bedankt voor de reacties.

Fijne Pasen,

Groet,
Campos.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: DSB beleggings lening

Ongelezen bericht door megatron29 »

Na al dit gedoe rond DSB, heb ik al besloten om DSB leven. Een kapitaalverzekering die gekoppelt is aan de lening op te zeggen. Ik heb begrepen dat ik nu het beste kan wachten om die vervelende lening met een looptijd van 999 maanden over te laten nemen, totdat ik zeker weet wat er met DSB gaat gebeuren. Heeft iemand nog handige tips? Kan ik DSB aanklagen met deze belachelijke leningsconstructie? Want aflossen kan ik het niet met de kapitaalverzekering. En extra aflossen iedere maand voelt als een druppel op een gloeiende plaat, omdat het lijtk als je begint af te lossen de rente aanzienlijk verhoogt word.

mjbieks
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2009 11:46

Re: DSB beleggings lening

Ongelezen bericht door mjbieks »

Megatron,

Mijn ouders zitten met hetzelfde probleem met interbank en holands welvaren hoe staat het erbij met jou ,ben jij al verder in dit traject?
mijn ouders zijn al gepensioneerd en kunnen dit bedrag niet meer oversluiten naar een andere bank.
Ik ga dit traject nu met ze in want hoe het erop lijkt komen ze nooit meer van deze lening af .aangezien het aandelenpakket wat eraan gekoppeld was ook nog eens is gehalveerd in waarde. enige tips zouden zeer op prijs worden gesteld

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: DSB beleggings lening

Ongelezen bericht door megatron29 »

Beste Mjbieks, Toen ik deze "lening" afsloot bij Moonen in 2000 heb ik in principe getekent voor 999 maanden. Er was een overeenkomst bij van hollands welvaren select, waar 10.000 gulden in een keer werd belegt en ik iedere maand 100 gulden moest betalen 5 jaar lang. Helaas waren op het einde van de looptijd de aandelen minder waard dan de ingelegde 10000 gulden( nu omgerekend in euros natuurlijk) Het kwam erop neer dat ik een restschuld erbij kreeg van over de 2000 Euro. Die ik nu nog steeds in termijnen terug betaal.
Het volgende wat aan deze "lening" gekoppelt was is DSB leven ( Hollands welvaren). Dit is een fractieverzekering van DSB leven. En je raadt het al ook dit is belegd in aandelen in nederlandse aandelen. 150 gulden per maand nu ongeveer 68 Euro. Deze zijn net als bij jullie ook flink gekeldert en zoals het er nu naar uit ziet ben ik nog tot mijn pensioen de rente van de lening aan het betalen. DSB leven ga ik stop zetten omdat ik niet het heil ervan inzie om hier nog verder mee te gaan. Het geld wat ik in dit zwart gat gooi kan ik beter gebruiken om die "lening" af te gaan lossen.
Doe ik dat niet dan betaal ik de rest van mijn leven de rente van het geleende bedrag af per maand. Uitgerekend heb ik dat ik al 25000 Euro heb betaalt alleen al aan rente. Tel op je som.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: DSB beleggings lening

Ongelezen bericht door megatron29 »

By the way ik heb die lening ook staan bij interbank ---> DSB ---> Dirk Scheringa

mjbieks
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2009 11:46

Re: DSB beleggings lening

Ongelezen bericht door mjbieks »

beste megatron bedankt voor je reactie.
wat ik heb begrepen is dat deze vorm van krediet verstrekken sinds 2003 bij de wet verboden is geworden.
Ik overweeg om een jurist /advocaat in de hand te nemen want dit zijn woekerpraktijken van de bovenste plank .ik weet alleen nog niet op dit moment hoe sterk je kan staan als je het bedrag probeert te schikken en dat het traject in een eerlijkere vorm kan worden omgezet

mjbieks
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2009 11:46

Re: DSB beleggings lening

Ongelezen bericht door mjbieks »

Mijn ouders zijn al gepensioneerd en betalen al 9 jaar enkel rente.
de beleging van holands welvaren was in 2007 12000euro waard en eind 2008 nog maar 6000euro en als de aandelen in de dsb zelf zijn dan zal het wellicht nu 0 euro zijn

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: DSB beleggings lening

Ongelezen bericht door megatron29 »

Misschien tijd dat ik dan ook eens een advocaat ga nemen. :)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: DSB beleggings lening

Ongelezen bericht door kweenie »

mjbieks schreef:Mijn ouders zijn al gepensioneerd en betalen al 9 jaar enkel rente.
de beleging van holands welvaren was in 2007 12000euro waard en eind 2008 nog maar 6000euro en als de aandelen in de dsb zelf zijn dan zal het wellicht nu 0 euro zijn
Hoe oud zijn je ouders? Als ze al redelijk oud zijn, kun je je ook afvragen hoe hoog de schuld is en hoe lang je ouders nog voor die lening moeten betalen. Het klinkt misschien bot, maar misschien is het per saldo voordeliger als ze de lening laten waar die nu is, voor de tijd dat het nog duurt, dan te veranderen in een lening waarin waarin ze de boel in relatief korte tijd moeten aflossen. Als dat al kan. En zit er ook een overlijdensdekking 'ingebouwd' in een van de verzekeringen?

Gesloten