LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Elektrische fiets Gazelle Medeo Innergy

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
de fietsenmaker
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2010 11:00

Re: Elektrische fiets Gazelle Medeo Innergy

Ongelezen bericht door de fietsenmaker »

problemen zitten meestal in de controller of de sensor; mijn klanten rijden gemiddeld 60 a 70 km met enkele uitschieters van 90 km, ook de afstelling van het achterwiel, aandraaimoment ,kettngspanning enz spelen een grote rol in het goed functioneren van de fiets; misschien kan uw fietsenmaker één van de serviceteams van gazelle laten komen; die komen dan speciaal voor jouw fiets.

lena 2
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2011 15:06

Re: Elektrische fiets Gazelle Medeo Innergy

Ongelezen bericht door lena 2 »

Gazelle
Sinds oktober 2009 ben ik in het bezit van een gazelle Orange Innergy.
Het is een mooie fiets en als hij het doet is hij prima, maar dat is nu net het probleem, negen van de tien keer doet hij het niet en ik herken dan ook veel van de problemen van de andere schrijvers.
De problemen begonnen na de eerste service beurt, wilde niet starten display werkte niet, ik kreeg een nieuwe display maar al snel bleek dit niet het euvel te zijn, afijn hij heeft regelmatig bij de fietsenmaker gestaan, de elektronica werd steeds doorgemeten, dit bleek altijd in orde maar als ik hem op kwam halen startte hij niet, het systeem werd gereset accu erin en eruit, na veel gedoe deed hij het ineens maar bij hernieuwt starten weer hetzelfde probleem, ik ben het nu zat, als hij het niet doet trapt hij best zwaar en het licht doet het dan ook niet.(800km op de teller)
Ik ben met mijn fietsenmaker in overleg wat de beste oplossing is, ik heb er geen vertrouwen meer in,
Een kennis van me heeft tegelijk met mij dezelfde fiets gekocht en heeft ook dezelfde problemen.

de fietsenmaker
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2010 11:00

Re: Elektrische fiets Gazelle Medeo Innergy

Ongelezen bericht door de fietsenmaker »

vraag eens aan je fietsenmaker of hij de displayhouder wil vervangen; als dat niet helpt, moet de controller vervangen worden; dit is een tijdrovend karweitje waar hij waarschijnlijk liever niet aan begint, maar dat is jouw probleem niet, jij hebt recht op een goed functionerende fiets

pits
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2011 20:46

Re: Elektrische fiets Gazelle Medeo Innergy

Ongelezen bericht door pits »

heb ongeveer 1,5 geleden 4 prachtige gazelles innergy's gekocht samen met mijn ouders , dit zijn 2 medeo's voor mijn ouders en voor mijn vrouw en ik alle twee een Chamonix innergy ,de kosten hoef ik denk ik niet meer ui te leggen :lol:
een van de medeo's is ook geregeld stuk maar de 2 chamonixen zijn meer kapot dan dat we er mee kunnen fietsen mijn vrouw durft niet te ver weg te gaan van thuis omdat ze bang is dat de ondersteuning weer stopt , zijn alles bij elkaar zeker 20 keer terug gegaan en er is al vanalles vernieuwd zelfs een nieuw voorwiel voor de fiets van mijn vrouw
de andere medeo innergy word niet veel gebruikt dus daar kan ik eigelijk niet veel over zeggen
heb al verschillende keren met de dealer gesproken [meer gescholden denk ik , sorry dealer ] maar dit lost niets op omdat de man ook met zijn handen in het haar staat , volgens mij durft hij niet meer de telefoon optenemen als hij mijn nummer ziet staan
heb ook al vaker met de klantendienst van gazelle gebeld maar krijg steeds weer een ontzettend bot wijf [ sorry voor mijn taalgebruik ] aan de lijn en als ik dan aan haar kon komen sta ik nergens meer voor in .
nu is mijn vraag aan jullie ??
ik heb een rechtsbijstand verzekering , en als we met meer mensen de rechtsbijstand kunnen inschakkelen hebben we denk ik meer kans van slagen ,
dus samen staan we sterker met ons probleem want dit is toch te gek voor woorden dat gazelle hier mee weg kan komen
of zijn er al mensen die tegen gazelle aan het procederen zijn ?
moest dit toch ff kwijt
mvgr harry

jcmdehaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2011 19:11

Re: Elektrische fiets Gazelle Medeo Innergy

Ongelezen bericht door jcmdehaan »

heb ook een e-bike :) , diasplay aansluiting kapot gegaan, pennetjes krom :evil: , nieuwe geplaatst en nu geeft het display een baco sleutel en werkt de eco of boost niet meer. wie kan mij verder helpen, weet om in het display te komen door links midden en rechter knop in te drukken en daarna de instelling van 15 / 45 te maken nen daarna 01 en 03 en dan weer de linker midden en rechter knop in te drukken maar geen resultaat. wie weet raad? bedankt

Gesloten