Pagina 2 van 3
Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven
Geplaatst: 02 apr 2009 13:21
door Donnos
Wij zijn ook klaar met Telfort ,
Wij hebben net een half jaar internet+bellen en de helft van de tijd werkt het gewoon niet . Terwijl we ervoor met wanadoo en kpn direct nooit problemen mee hadden . En dan gaan ze ook nog eens de prijzen verhogen .
Gisten werd het helemaal mooi , u verbinding is afgesloten omdat de laatste rekening niet betaald hadden . Ik dus op internet bankieren op de rekening gekeken bleek het wel afgeschreven te zijn eind Maart (Telefoon als modem gebruikt). Het is gewoon niet te geloven wat voor een flut bedrijf Telfort is . De hele familie heeft de zelfde problemen , en zullen allemaal uitvoerig de opzeg termijn gebruiken die ze ingestelt hebben wegens de prijs verhoging .
Wij stappen over naar Online (voorheen Orange/Wanadoo) .
Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven
Geplaatst: 03 apr 2009 11:50
door Ron58
Telfort is KPN.
KPN (Klantonvriendelijke Prutsers Nederland) heeft veel tarieven voor al haar bedrijven verhoogd.
Reden, er is bijna geen concurrentie meer, die hebben ze allemaal opgekocht.
De klantenservice van al die opgekochte bedrijven is nu ook op KPN niveau gebracht, waardeloos dus.
Er was een tijd waarin KPN op sterven na dood was, hopelijk komt die goede oude tijd weer eens terug
Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven
Geplaatst: 03 apr 2009 13:11
door @nono
@ justyne
ik heb bij Tiscali een abonnement afgesloten INCLUSIEF bellen. Dus nu ze de tarieven wijzigen kan ik alles in 1 klap dus opzeggen.
De medewerker hield nog vol van niet en ik van wel. Toch maar alvast een brief geschreven en klaar gelegen voor het geval dat...
Maar ik heb gisteren de officiele bevestigingsbrief gekregen van Telfort en daarin bevestigen ze dat mijn abonnement per 1 juni wordt beeindigd.
Brief versturen was dus al niet meer nodig. En in mijn geval scheelde het ook maar 3 maanden tov de "normale" einddatum van mijn contract. Maar goed, 3 maanden is toch 100 euro!
Misschien ligt het aan het feit dat ik nog een oud Tiscali abonnement had?? T6 incl Voip.
Je kan als je je door de site heen worstelt van Telfort ook oude Tiscali abonnementen bekijken.
http://klantenservice.internet.telfort. ... enfaq10804
en als ze moeilijk doen brief schrijven met daarin dat je opzegt vanwege het feit dat ze prijsverhogingen doorvoeren. Ook dat je binnen 2 weken antwoord verwacht, zoniet dat je het dan aan de geschillencommisie voor legt.
in dat geval, wel blijven betalen, anders neemt de geschillen commissie het niet in behandeling omdat jij dan ingebreke bent.
Wel natuurlijk zeker weten dat je een abonnement hebt inclusief bellen!!
Succes allen.
NoNo
Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven
Geplaatst: 03 apr 2009 23:22
door justyne
@nono
Geplaatst op: 03 Apr 2009 13:11
Misschien ligt het aan het feit dat ik nog een oud Tiscali abonnement had?? T6 incl Voip.
Je kan als je je door de site heen worstelt van Telfort ook oude Tiscali abonnementen bekijken.
http://klantenservice.internet.telfort. ... enfaq10804
en als ze moeilijk doen brief schrijven met daarin dat je opzegt vanwege het feit dat ze prijsverhogingen doorvoeren. Ook dat je binnen 2 weken antwoord verwacht, zoniet dat je het dan aan de geschillencommisie voor legt.
in dat geval, wel blijven betalen, anders neemt de geschillen commissie het niet in behandeling omdat jij dan ingebreke bent.
Wel natuurlijk zeker weten dat je een abonnement hebt inclusief bellen!!
Ik heb ook een oud T6 abo van tiscali (2007). Dank voor de link. Ik zie daarin onderaan wel een apparte vermelding internet en telefonie, maar T6 zit daar niet bij. Die medewerker bleef beweren dat ik 2 apparte contracten heb. Ik kon internet dus niet opzeggen. (van de inflatie correctie internet heb ik in januari al een mededeling gehad, welke deze maand is ingegaan).
Maar waarom mag jij dan per juni opzeggen? Tariefswijzigingen zijn toch per mei? Of is dat vanwege de inflatie correctie op het internet?
Mijn abo loopt pas in februari af. Dat vind ik net iets te lang, maar als het juridisch klopt, dan hang ik mooi. Of de tariefswijzigingen slikken of naar een ouderwets telefoon abo bij de moeder van Telfort. Keuze heb je dan niet meer. De opta vond mn melding overigens interessant....
Mijn brief is aangetekend van de week al de deur uit gegaan. In afwachting van........
Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven
Geplaatst: 04 apr 2009 11:46
door siena63
Ook vanaf deze kant,zeer veel problemen met Telfort. Onze telefoonaansluiting werkt niet naar behoren. Zijn in het bezit van twee nummers,,,,1 nummer werkt helemaal niet, en de andere zoemt alleen maar wat. Al met al,,,,,een waardeloze bedoening. Wij vertrekken bij Telfort,,,zijn op zoek naar iets anders.
Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven
Geplaatst: 05 apr 2009 23:48
door sediek
Ik had het abbo al eerder opgezegd, en ben er dus per 05-09 vanaf.
Wat kan ik u zeggen over het bedrijf en haar klantvriendelijkheid.
Niets goeds, behalve dat men ineens wel op mijn klachten reageert, zomaar ineens wel.
Ik had twee maanden teveel betaald en kreeg op mijn klacht ineens zonder weerwoord gelijk, maar uitzichzelf constateerden zijzelf dus niet de fout. Nu moet ik het geld nog wel ontvangen, eens zien of dat ook goed gaat.......Telfort.......je weet nooit waar je aan toe bent!
Mijn ervaringen in het voorgaande perioden was al heel, heel slecht.
Ik ben overgestapt naar Compuserve, die hetzelfde abbo biedt, voor dezelfde prijs.
Maar Telfort wordt maandag gefileert, dus meld je klachten, want het zijn echt cowboys. met hun eenzijdige aanpassingen.
Ik ben al heel erg blij niets meer met Telfot te maken te hebben straks.
Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven
Geplaatst: 13 apr 2009 10:50
door Reintjedevos
Er is op het officiële forum van Telfort (
http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t ... sc&start=0) een discussie gaande over het al dan niet per 1 mei tegelijkertijd kunnen opzeggen van beide diensten (telefonie en Internet). Zoals ook hiervoor al gesteld is, ben ik van mening dat ik mijn hele contract kan opzeggen. Tot nu toe geeft Telfort geen argument waarom dit niet zou mogen.
Woensdag 8 april belde ik (30 cent/min) om op te zeggen. Pas na ruim 3 minuten krijg ik een medewerker aan de lijn. Na het vragen van het waarom ik op wil zeggen en het vragen van mijn postcode en huisnummer zegt hij de gegevens op te gaan zoeken. Dan wordt na korte tijd de verbinding verbroken.
De tweede keer wordt pas na ruim 7 minuten de telefoon opgenomen. De teller staat dan dus op € 3,00 onnodige kosten. (Het zijn gelukkig wel de laatste euro's die telfort aan me verdient). Na weer verteld te hebben wat mijn grieven zijn (prijsverhoging, maar vooral de slechte service van Telfort) vertelt de medewerker dat ik alleen mijn telefoon per 1 mei kan opzeggen en Internet pas per 1 juni. Ik zal dat per mail bevestigd krijgen. Hij weigert mijn opzegging van Internet en telefonie per 1 mei te accepteren. Dat kan niet, zegt hij. Na wat herhaling van zetten kan ik niet anders dan accepteren dat het zo gaat. Het gaat me echt niet op die twee tientjes, maar om de arrogantie van Telfort. Uiteraard ga ik er van alles aan doen om dat abonnementsgeld niet te betalen. Al was het alleen maar om de administratieve kosten voor Telfort flink op te laten lopen.
Onderstaande brief heb ik daarna ook gestuurd, samen met een brief over intrekking van de incassomachtiging.
xxxxx
Klantcode: xxxxx
Telfort BV
De entree 222
1101 EE Amsterdam Zuidoost
Onderwerp: Opzegging
Baarn, 8 april 2009
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij deel ik u nogmaals mede wegens de tariefsverhoging voor vast bellen mijn T12 contract bij Telfort op te zeggen.
Vandaag (8 april 2009) heb ik dit contract ook telefonisch opgezegd. De telefonist van de helpdesk kon of wilde niet noteren dat ik mijn gehele contract per 1 mei 2009 opzeg en niet alleen de telefoniedienst. Hij kon slechts noteren dat ik telefonie per 1 mei en internet per 1 juni 2009 opzeg.
Ook volgens document
http://downloads.telfort.nl/telfort/alg ... ie_def.pdf kan alleen de telefoniedienst worden opgezegd naar aanleiding van de 'prijsaanpassing van Telfort vast bellen' die 1 mei 2009 ingaat, niet de internetdienst.
Echter volgens art. 9.3 van de algemene voorwaarden kan men de Overeenkomst (telefonisch) opzeggen bij prijswijziging. Die Overeenkomst omvat meerdere Diensten, ADSL en Telefonie. Er staat geen beperking in de AV omtrent enige specifieke dienst en ook kan ik niets vinden over opzegbaarheid per dienst door de klant.
Ik ga er van uit dat het teveel betaalde abonnementsgeld van mei (Factuurnummer: xxxxx
Factuurdatum: 06/04/2009, Klantcode: xxxxx), na aftrek van door mij gemaakt belkosten in de maand april, zo spoedig mogelijk op mijn rekening wordt teruggestort.
Ik maak u er opmerkzaam op dat ik alle kosten die het terugvorderen van te crediteren bedragen op u zal verhalen.
Gaarne ontvang ik een bevestiging.
Met vriendelijke groet,
xxxxx
Ook maar een webformulier ingevuld. Wel binnen twee dagen een antwoord (netjes!), maar ook nu geeft de helpdesk geen enkel argument waarom het Internetabonnement tot 1 juni door zou moeten lopen."
"Op 08-04-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
Hierbij kan ik u aangeven dat uw internetabonnement bij Telfort opgezegd wordt per 1 juni 2009.
Het telefonie gedeelte bij Telfort wordt opgezegd per 1 mei 2009.
Helaas is het niet mogelijk om de telefonie en uw internetabonnement tegelijk op te zeggen.
Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.
Met vriendelijke groeten,
Telfort klantenservice internet
xxxx"
Uiteraard pik ik dit niet en omdat ik alles wat te veel wordt afgeschreven, zal storneren en daarna incasso’s van Telfort zal blokkeren, verwacht ik dat dit een harde strijd zal worden.
Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven
Geplaatst: 14 apr 2009 22:26
door justyne
@reintjedevos
Ik had meegelezen op het forum van telfort.
Vandaag heb ik de 3e afwijzing van beeindiging internet abo gehad.
In mijn mail heb ik gevraagd om te beargumenteren waarom het volgens telfort 2 abonnementen betreft. Zowaar deed een medewerker een poging, zijn antwoord:
"U bezit op dit moment twee abonnementen, Internet en Telefonie.
Dit kunt u nakijken op
www.Telfort.nl door in te loggen met uw inloggegevens bij contractgegevens.
Ook worden beid abonnementen los van elkaar op 1 factuur gefactureerd.
De tariefwijziging voor vastbellen heet niets te maken met het internet abonnment omdat daar geen wijziging in het tarief plaatsvindt.
Het is namelijk ook gewoon mogelijk om uw vastbellen op te zeggen en uw internet te behouden indien u geen behoefte meer heeft aan vastbellen, als we dan niet kijken naar de situatie zoals die nu is met de tariefsverhoging."
Maar volgens mijn telfort heb ik maar 1 contractnummer!! Lees ik vervolgens de AV 9.3 dan zie ik ook geen reden waarom de overeenkomst incl telefonie wordt beeindigd. Ik heb nog een laatste reactie verstuurd per e-mail.
Of het nu wel of niet juridisch klopt, klant vriendelijk is het niet. Misleidend en erg ondoorzichtig. Je vraagt internet + telefonie in 1 aanvraag aan en vervolgens blijk je 2 abonnementen te hebben.
Hoe het ook zei, eigenlijk vind ik dat Telfort hier een vies commercieel trucje uithaalt. Prijswijzigingen gaan vast niet over 1 nacht ijs. Maar worden wel in verschillende maanden doorgevoerd en vervolgens wordt je als klant gedwongen onder het mom van 2 abonnementen, de prijswijziging te slikken of te stikken (= zeg je telefonie wel eerder op, dan heb je geen telefonie meer) Je kan natuurlijk kiezen voor andere opties, maar deze hebben ook variabele kosten, of je moet een abo sluiten van een jaar welke weer niet gelijk loopt met je internet contract. (weet iemand nog goede alternatieven? ik lees het graag
)
In mijn geval houdt het in, dat er een tariefswijziging voor internet per april is ingegaan. 2 maanden later wordt ik geconfronteerd door de prijswijziging van telefonie, welke ik per mei kan beeindigen, maar internet dus pas per contract vervaldatum= volgend jaar!
In afwachting van telforts laatste antwoord..........is het dan weer een afwijzing zonder gegronde onderbouwing, dan ga ik het antwoord halen via de geschillencommissie. Laat ze dan maar werk hebben aan de centen die ze nog aan me willen verdienen!
Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven
Geplaatst: 14 apr 2009 22:55
door Bob Schurkjens
In plaats van energie te blijven steken in een gevecht met Telfort kun je veel beter een geschil aanspannen tegen Telfort en daarbij boven ontbinding contract ook nog een schadevergoeding vorderen voor de tijd en moeite die je in dit waardeloze bedrijf hebt moeten steken.
http://www.sgc.nl/
Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven
Geplaatst: 15 apr 2009 23:56
door EduardS
Mijn argumenten op een rijtje gezet waarom opzeggen van internet en telefonie juridisch gerechtigd is.
Er is volgens de algemene voorwaarden helemaal geen sprake van op te zeggen abonnementen, enkel van een overeenkomst en diensten. Zie artikel 1 van de AV, hier staan de definities. Daarin staat in artikel 1.7 de definitie van 'overeenkomst':
1.7 Overeenkomst: De overeenkomst tussen Telfort en Klant, op grond waarvan Telfort de Dienst(en) aan de Klant ter beschikking stelt, en waarop deze Algemene Voorwaarden van toepassing zijn.
Je neemt diensten af (zie artikel 1.3 van de AV) en deze vallen onder de overeenkomst. Vervolgens stelt artikel 9.3:
9.3 Telfort is gerechtigd de prijzen te wijzigen. Telfort stelt de Klant, zo mogelijk vier (4) weken voor het intreden van de prijswijzigingen, via een aankondiging per e-mail op de hoogte van het feit dat de wijzigingen via de website (www.Telfort.nl) kenbaar worden gemaakt. De Klant heeft in geval van een prijsverhoging 4 weken vanaf de dag van bekendmaking van de prijsverhoging de tijd om de Overeenkomst telefonisch op te zeggen. Na ommekomst van de periode van vier (4) weken wordt de Klant geacht de prijsverhoging te hebben geaccepteerd.
dat de klant de overeenkomst telefonisch op kan zeggen. Ik heb maar één overeenkomst met Telfort. Als ik in Mijn Telfort voor Internet mijn contractgegevens raadpleeg heb ik één contract met één contractnummer. Dit contract is de overeenkomst (volgens de AV) tussen Telfort en mij. Dus is er geen spijker tussen te krijgen: volgens de AV kan ik
de overeenkomst tussen mij en Telfort beëindigen. Deze overeenkomst houd één of meerdere diensten in, in dit geval dus internet en vast bellen. Er is volgens de AV helemaal geen sprake van het opzeggen van diensten, enkel van het opzeggen van de overeenkomst. En wat het begrip overeenkomst en het begrip dienst inhoudt, is duidelijk vastgelegd in artikel 1 van de AV.
Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven
Geplaatst: 16 apr 2009 10:30
door EduardS
Let op! Aangetekend schrijven met opzegging moet geadresseerd worden aan:
Postadres
Telfort Internet
Postbus 217
2400 AE Alphen a/d Rijn
Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven
Geplaatst: 16 apr 2009 20:47
door justyne
Ik moet toegeven, ze reageren wel steeds vlotter!
Gisteren een reactie op mijn mail, met daarin de verwijzing naar de AV.
Daar werd heel niet op ingegaan! Sterker nog, het kringetje van het kastje naar de muur werd rond gemaakt, ik werd, zonder inhoudelijke reactie, rechtstreeks weer terug verwezen naar 0900-... om telefonisch op te zeggen....... duhh... terug bij het startpunt.
Er zat niets anders op, weer gemaild naar ks, ik wilde toch een bevestiging van de beeindiging van in ieder geval vast bellen, deze heb ik vandaag gekregen en wederom dat internet niet beeindigd kan worden.
Goed, conclusie; bellen, aangetekende brief en mailen heeft dus geen zin.... ik heb in ieder geval genoeg gedaan om dit voor te leggen aan de sgc.....helaas het zit niet mee, de site van de geschillencommissie is al een paar dagen in onderhoud.......we beginnen weer met bellen
Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven
Geplaatst: 19 apr 2009 18:53
door ghost
Ik heb telfort opgezegd. Ik ben zo boos over de verhoging en dus de contract wijziging dat ik de stekker eruit heb getrokken.
Ik moet wel zeggen het heeft me 15 euro gekost. Na 6 x elke keer na 3 minuten werd de verbinding spontaan verbroken. Dus was ik al 6 x 1 euro kwijt.
Bij de laatste keer bleef ik aan de lijn en kon ik het opzeggen, maar weer niet per 30 april maar een maand later. Dus weer een maand eraan. En dat terwijl hun email anders suggereert.
Maar ik heb het helemaal gehad met die boeven bende. Let op Telfort is van KPN. En die kunnen er iets aan doen. Maar doen dat niet. KPN is dus net zo'n grote boeven bende. Verschuilen achter zelfstandige BV's zonder hun verantwoordelijkheid te nemen.
Ghost !!!
Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven
Geplaatst: 20 apr 2009 15:27
door Stof
Het verhaal van EduardS is precies wat ik eerder in mijn topic op het oude Tiscali forum heb uiteengezet.
Het klopt: je kunt gewoon alles opzeggen bij een telefonietariefswijziging. Telfort doet ons tekort door onze rechten om op te zeggen -die zijn vastgelegd in de AV- eenzijdig in te perken. Maar wij hoeven ons daar niks van aan te trekken.
@ justyne
Je hoeft er echt niet op te rekenen dat ze je opzegging accepteren als je ze maar vaak genoeg belt of mailt. Dat is je doel ook niet als je opzegt.
Je hebt opgezegd per telefoon, conform AV art 9.3, begrijp ik. Die opzegging is niet afhankelijk van Telforts instemming, kijk maar in de AV, niks over acceptatie.
Het is mooi om er nog een aangetekende brief tegenaan te gooien om dat gesprek van jouw kant te bevestigen met daarin nogmaals duidelijk wat je per telefoon hebt opgezegd en de datum. Verder ben je klaar! Denk wel om hun automatisch incasso's: internet 1 maand vooruit, telefoonkosten uiteraard pas achteraf.
@ ghost
Als je per 1 mei hebt opgezegd, heeft Telfort dat maar te respecteren. Het ziet er niet naar uit dat ze dat gaan doen, ook al moeten ze dat, dus het lijkt verstandig als je aan de kant van jouw bank maatregelen treft opdat Telfort na 1 mei niet langer zijn gangetje kan gaan. Eventuele nagekomen terechte facturen voldoe je dan zelf met telebankieren.
Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven
Geplaatst: 20 apr 2009 21:16
door g seldenthuis
ik heb per 11 februari 2009 mijn abonnement van Telfort internet+bellen opgezegd. Krijg ik tot mijn verbazing van de week gewoon een afschrift dat er 33,00 wordt afgeschreven voor de kosten t/m 30 mei. Ik heb de rekening van Telfort laten blokkeren, maar de bank waarschuwde mij voor dit soort bedrijven; het schijnt dat sommige bedrijven twee rekeningen hebben waardoor ze alsnog aan hun geld kunnen komen. Let dus goed op, ook al heb je Telfort geblokkeerd!
Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven
Geplaatst: 05 mei 2009 13:33
door EduardS
Ik heb vorige week bevestiging gehad van Telfort van mijn opzegging per 1 juni 2009. Ze zeggen ook alle medewerking toe met de overgang naar de nieuwe provider.
Jammer alleen dat daar een aangetekend schrijven voor noodzakelijk is.
Iedereen nog bedankt voor de hulp/reacties.
Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven
Geplaatst: 08 mei 2009 13:34
door Reintjedevos
Ik heb gisteren Consuwijzer gebeld.
Ik heb het verhaal verteld. Samengevat: Indertijd heb ik een abonnement Internet plus bellen bij Tiscali afgesloten. Dat was één pakket. Inmiddels is Tiscali opgegaan in Telfort. Telfort voert twee prijsverhogingen in. Eén voor bellen per 1 mei en één voor internet per 1 juni. Ik wil de hele overeenkomst opzeggen, maar Telfort zegt dat het twee overeenkomsten zijn (die apart opgezegd moeten worden op aparte data).
Het letterlijke antwoord van Consuwijzer is: “Als u één pakket algemene voorwaarden heeft die op het hele gebeuren van toepassing is, dan is er overduidelijk één overeenkomst gesloten. Als er twee pakketten algemene voorwaarden zijn dan heeft u twee overeenkomsten.”
Consuwijzer raadde me verder aan, indien nodig, de kwestie voor te leggen aan de geschillencommissie. Dan mogen die er over oordelen.
(excuus voor de dubbele posting, maar dit onderwerp staat hier ook op verschillende plaatsen).
Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven
Geplaatst: 13 mei 2009 15:24
door Reintjedevos
Consuwijzer is de zaak aan het uitzoeken (heb zojuist nog contact gehad.De betreffende afdeling was helaas niet bereikbaar, morgen nog maar eens proberen dus) want de nieuwste truc die Telfort uithaalt is dat ze zeggen dat al die tijd telefonie een gratis dienst is geweest. Vreemd, want dat staat nergens vermeld. Niet op oude facturen van Tiscali, niet in de algemene voorwaarden, niet in de nieuwe facturen van Telfort.
Eerst mocht ik van Telfort alleen telefonie opzeggen (wat schriftelijk door ze bevestigd is), nu mag dat zelfs niet meer: “Aangezien dat er voor u betreffende het abonnement pas een wijziging plaatsvindt op 1 juni 2009 voor het internet gedeelte kan het gehele abonnement pas per die datum beëindigd worden.” M.a.w. ze willen me nu ineens tot 1 juni voor telefonie en Internet laten betalen. Daarbij willen ze me ook nog over die maand het koperwerk laten betalen (omdat ik KPN ook heb opgezegd).
Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven
Geplaatst: 22 mei 2009 15:32
door Reintjedevos
Enige tijd geleden hebben we een mail gekregen dat er een starttarief zou worden ingevoerd voor telefonie. In die mail stond dat je om die reden per 1 mei telefonie kon opzeggen (maar niet internet). Ik heb daartegen geprotesteerd en schriftelijk alsnog telefonie en internet per 1 mei opgezegd. Ik kreeg een bevestiging dat telefonie wel opgezegd kon worden en beëindigd zou worden per 1 mei, maar internet pas per 1 juni.
Toen ik daar per webformulier bezwaar tegen maakte, kreeg ik als antwoord dat het telefoniegedeelte van mijn abonnement gratis was en dat het daarom (ondanks de hierboven genoemde aankondiging per mail en bevestigingen aan mijn adres door Telfort) toch niet mogelijk zou zijn telefonie per 1 mei op te zeggen en dat daarom de hele overeenkomst pas per 1 juni beëindigd kon worden.
Nadere informatie leert dat er in een bepaalde periode inderdaad door Tiscali een actie was waarbij telefonie gratis in het pakket zat, maar dat was bij het afsluiten van mijn abonnement (april 2005) naar mijn beste weten niet het geval.
Onverminderd blijft dat er slechts één overeenkomst is (met één document algemene voorwaarden) die opgezegd kan worden bij een prijsverhoging. Al zou de dienst gratis zijn, dan nog blijft het deel uitmaken van die overeenkomst waar artikel 9.3 op van toepassing is:
“Telfort is gerechtigd de prijzen te wijzigen. Telfort stelt de Klant, zo mogelijk vier (4) weken voor het intreden van de prijswijzigingen, via een aankondiging per e-mail op de hoogte van het feit dat de wijzigingen via de website (
www.Telfort.nl) kenbaar worden gemaakt. De Klant heeft in geval van een prijsverhoging 4 weken vanaf de dag van bekendmaking van de prijsverhoging de tijd om de Overeenkomst telefonisch op te zeggen. Na ommekomst van de periode van vier (4) weken wordt de Klant geacht de prijsverhoging te hebben geaccepteerd. “
Als het zo zou zijn dat het telefoniegedeelte door een flink aantal abonnees die telefonie gratis in het pakket hebben en als zou kloppen dat die deze abonnees de overeenkomst pas per 1 juni kunnen opzeggen, dan moeten er dus heel wat verkeerde mails verstuurd zijn.
Of is het zo dat ik, omdat ik in de ogen van Telfort lastig ben, de enige ben die zijn hele overeenkomst pas per 1 juni zou kunnen opzeggen?
Samenvattend: Volgens Telfort kun je telefonie niet per 1 mei opzeggen, als je een oud Tiscali abonnement hebt met gratis telefonie. Telfort heeft die mensen echter wel een mail gestuurd, waarin staat dat ze telefonie per 1 mei kunnen opzeggen.
Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven
Geplaatst: 22 mei 2009 15:44
door cocinero2007
Sinds die dieven van KPN de boel hebben overgenomen is het niet leuk meer bij Telfort, ze bestelen je op een geniepige manier.