LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voortijdig nieuwe rentevaste periode vaststellen verstandig?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Purist

Re: Voortijdig nieuwe rentevaste periode vaststellen verstandig?

Ongelezen bericht door Purist »

Jonis, ook al vergeleken met andere partijen dan? Of was het 4x een aankoop of oversluiting toevallig
Een foute rentevastkeuze bij een duurdere aanbieder is nog erger overigens. En als je de post goed leest zie je dat het niet om 15 euro gaat

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

Ja tuurlijk heb ik dat vergeleken met anderen....en het had zeker nog goedkoper gekund maar dan had ik moeten oversluiten, maar voor een enkele tiende % ren ik niet naar een andere aanbieder.
Ik heb in '99 gekocht en betaal sinds 1-1-2000 en aan de hypotheeksom is sindsdien niets aan veranderd.
Gestart met 10 jaar rentevast tegen 4,9%. Dit jaar sluit ik de 10 jaar af op 4,45% , dat is inclusief 0,15% boeterente en dan heb ik ± 5 jaar de 4,9% betaald. Daarna was het 3,2 2,9 en 3 jaar 4,1 Dat was indertijd mijns inziens gewoon marktconform en al zeker geen >0,4% afwijkend voor dezelfde rentevasttermijnen.
Dus uiteindelijk heb ik dan een "wurgtarief" van de 1ste10 jaar 4,45% gemiddeld en dat bij zo'n dure aanbieder.

Nu kun jij daarvan vinden wat je wilt, maar als ik nu (rentevast loopt van de zomer af) 6% 20 jaar vast krijg aangeboden van hun (marktconform aktueel en aan de hoge kant) heb ik 30 jaar gemiddeld voor 5,48%
Dat is het %niveau waarop deze discussie ivm Misty (10 jaar 5,4) is ontstaan
Maar ik ga toch voor nog wat minder :D

By the way....het lijkt zo ontzettend desastreus zo'n duaal beleid maar vanuit inflatieoogpunt is het sowieso eigenlijk alleen maar gunstig, maar zoals gezegd....ik zie het bij mij (nog) niet terug. Mocht dat ooit wel komen staat het me nog altijd vrij om eens te gaan shoppen bij een ander.

Purist

Ongelezen bericht door Purist »

"Ja tuurlijk heb ik dat vergeleken met anderen....en het had zeker nog goedkoper gekund maar dan had ik moeten oversluiten, maar voor een enkele tiende % ren ik niet naar een andere aanbieder." Dat is waar ze inderdaad op gokken. Zijn we het daar in ieder geval over eens :D

"Nu kun jij daarvan vinden wat je wilt, maar als ik nu (rentevast loopt van de zomer af) 6% 20 jaar vast krijg aangeboden van hun (marktconform aktueel en aan de hoge kant) heb ik 30 jaar gemiddeld voor 5,48% "
Heb ik totaal geen probleem mee, maar je had ik noem maar wat 5.18% gemiddeld kunnen hebben met ook nog betere voorwaarden.

Als jij je er prettig bij voelt, dan doe je het overigens uitstekend (want dat is uiteindelijk waar het om draait! Mijn keuze is het echter niet.

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

"Nu kun jij daarvan vinden wat je wilt, maar als ik nu (rentevast loopt van de zomer af) 6% 20 jaar vast krijg aangeboden van hun (marktconform aktueel en aan de hoge kant) heb ik 30 jaar gemiddeld voor 5,48% "
Heb ik totaal geen probleem mee, maar je had ik noem maar wat 5.18% gemiddeld kunnen hebben met ook nog betere voorwaarden.

"Maar ik ga toch voor nog wat minder :D "

Je was nog een stukje vergeten.... :wink:

"Ja tuurlijk heb ik dat vergeleken met anderen....en het had zeker nog goedkoper gekund maar dan had ik moeten oversluiten, maar voor een enkele tiende % ren ik niet naar een andere aanbieder." Dat is waar ze inderdaad op gokken. Zijn we het daar in ieder geval over eens
Funny....maar dat probleem heb je sowieso overal, dat loont zich gewoon niet bij een miniem verschil, contractbreuk, nieuwe kosten en al helemaal zeker niet met de gangbare methode "dan financieren we dat ook even mee"

Gesloten