LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS-bank werkt niet mee

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Quinn1974

Re: SNS-bank werkt niet mee

Ongelezen bericht door Quinn1974 »

Het betreft geen hybride hypotheek.

De waarde wordt inderdaad meegenomen in de nieuwe hypotheek, omdat in de tijd dat wij de hypotheek afsloten nog het voordeel gold dat je het gespaarde bedrag niet persé voor aflossing van het huis hoeft te gebruiken. Dit is inmiddels niet meer mogelijk geloof ik, maar om voor ons dat voordeel wel te behouden dus inderdaad fiscale voorzetting zodat wij eventueel wel gebruik van deze regeling zouden kunnen maken. Het is box 1.

Aegon eist wel de goede papieren en zal niet akkoord gan met jaaroverzichten lijkt mij

Rense

Ongelezen bericht door Rense »

Als je waarde meegenomen wordt, fiscale voortzetting, dan kan dit zowel in box 1 als in box 3. Indien mogelijk zou ik kiezen voor box 3 (je hebt dan nog steeds de keuze van wel of niet aflossen op de einddatum), deze keuze is afhankelijk van je overige vermogen.

Indien het totale vermogen onder de circa € 40.000,- blijft dan hoeft geen belasting te worden betaald. Kom je daar boven dan betaal je 1,2% vermogensrendementheffing over het meerdere (indien er kinderen zijn is deze vrijstelling nog iets hoger).

Verwarring ontstaat vaak omdat de bank zegt dat de verzekering moet worden verpand. Dit betekend echter dat de bank eerste rechthebbende wordt maar zegt niets over de fiscale consequenties.

Indien gewenst kan ik, met wat extra gegevens, e.e.a. preciezer uitrekenen. Stuur hiervoor even een mailtje naar mij.

Aegon moet inderdaad de exacte gegevens hebben maar deze zijn op te vragen bij het plaatselijke SNS Bank kantoor.

Succes!

Quinn1974

Ongelezen bericht door Quinn1974 »

En die excacte gegevens zijn nu precies waar SNS bank niet meewerkt. Zij verwijzen ons daarvoor naar Reaal :?: Plaatselijk SNS kantoor werkt niet mee. SNS kantoor in plaats waar destijds de hypotheek is afgesloten verwijst ons naar hoofdkantoor in Utrecht en Utrecht zegt niets te kunnen doen.

Kan zijn dat ik (of mijn partner) je later nog mailt.

Rense

Ongelezen bericht door Rense »

Hoi Quinn,

Ben je er al uit?

Gesloten