LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HONDENOVERLAST

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Pippi2008
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2012 11:21

Re: HONDENOVERLAST

Ongelezen bericht door Pippi2008 »

Hoi

Ik ken het probleem! Mijn buurman heeft 2,5 jaar geleden een boxer uit het asiel gehaald en laat die ook meerdere dagen uit in zijn eigen achtertuin.
Ten eerste vind ik dat je een hond uit moet laten. Een hond heeft beweging nodig en dat geldt helemaal voor een boxer. Ten tweede vind ik dat, wanneer je hond zijn/haar uitwerpselen in de tuin doet, je dit meteen dient op te ruimen. Zo voorkom je een hoop ergenissen en overlast bij de buren.
Mijn buurman heeft letterlijk en figuurlijk schijt aan alles en iedereen. Ik heb hem hier meerdere malen op aangesproken, maar hij kan niet tegen kritiek. Ik krijg dan een vloektriade over mij heen. Ik ben dus gestopt met er iets over te zeggen. Zonder van mijn energie, want hij doet er toch niks mee!
De woningbouw heeft er wel iets mee gedaan. Ik geloof een keer een gele kaart en een geldboete, maar ik tref het niet met de woonconsdult. Zij zegt gewoon dat ze haar hond ook ook uitlaat in haar eigen tuin. Het maakt wel een verschil of je op een boerderij woont of in een rijtjeshuis!!! Zij op een boerderij, ik in een rijtjeshuis.
Zomers kan ik niet buiten zitten in mijn eigen tuin en ook nu is de lucht niet te harden. De tuin heeft een betonenenvloer en hier trekt de lucht gewoon in.

Weet iemand of het wettelijk is toegestaan of een hond in je eigen tuin mag pissen en schijten (sorry, maar de frustratie is hoog na 2,5 jaar)?

Ik ben nu via de gemeente bezig om dit probleem aan te pakken, maar ik reken nergens op. Kan ik niet teleurgesteld worden.
Om misverstanden te voorkomen... ik heb geen hekel aan de hond. die kan er ook niks aan doen dat hij verwaarloosd wordt door zijn baas!!!

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: HONDENOVERLAST

Ongelezen bericht door Barman »

Ik denk niet dat de wet zo ver gaat dat het toiletteren van honden in de eigen tuin aan bepalingen onderhevig is. Wel buiten de tuin waar de gemeente bepaalde regels voor heeft.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: HONDENOVERLAST

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Pippi2008 schreef:
Weet iemand of het wettelijk is toegestaan of een hond in je eigen tuin mag pissen en schijten (sorry, maar de frustratie is hoog na 2,5 jaar)?

Ik ben nu via de gemeente bezig om dit probleem aan te pakken, maar ik reken nergens op. Kan ik niet teleurgesteld worden.
Om misverstanden te voorkomen... ik heb geen hekel aan de hond. die kan er ook niks aan doen dat hij verwaarloosd wordt door zijn baas!!!
Ken iemand die bij de dierenbescherming werkt en die lopen ook vaak tegen zulke dingen aan.
Als hond goed verzorgt word dan is er niets aan de hand, hond kan zijn/haar behoeftes kwijt en of dat nu in hun eigen tuin is of ergens anders maakt niet uit.
Je bent niet verplicht om een hond uit te laten al denken u en ik en waarschijnlijk ook heleboel andere mensen dat uitlaten normaal is.

Ik kan wel heel goed begrijpen dat u als buren dit niet prettig vind om in een tuin te moeten zitten waar de stank van de buren vandaan komt.
Maar ken bijvoorbeeld ook een ander voorbeeld, mensen wonen langs blowende mensen die altijd buiten in hun tuin blowen, ook daar kan niets tegen gedaan worden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: HONDENOVERLAST

Ongelezen bericht door ciske »

Ik kan wel heel goed begrijpen dat u als buren dit niet prettig vind om in een tuin te moeten zitten waar de stank van de buren vandaan komt
Het is ronduit , goor , vies , smerig en bovenal heel zielig voor de hond.

Er iets tegen doen, denk niet dat dat kan.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: HONDENOVERLAST

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Ik kan wel heel goed begrijpen dat u als buren dit niet prettig vind om in een tuin te moeten zitten waar de stank van de buren vandaan komt
Het is ronduit , goor , vies , smerig en bovenal heel zielig voor de hond.
Helemaal mee eens Ciske.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: HONDENOVERLAST

Ongelezen bericht door Jolijn »

@Pippi, die stankoverlast is toch ook overlast? Ik zou keer op keer bij de woningbouw een melding doen. Wijkagent is misschien ook nog een mogelijkheid?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: HONDENOVERLAST

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jolijn schreef:@Pippi, die stankoverlast is toch ook overlast? Ik zou keer op keer bij de woningbouw een melding doen. Wijkagent is misschien ook nog een mogelijkheid?
Ow dat word niet als overlast gezien als die persoon het bijvoorbeeld 1x per week maar opruimt.....tjah ik weet wat je nu denkt 1x per week.....maar zo word het gezien.

Gesloten