Wat ik tot nu toe heb gelezen hier op het forum, is dat als je niet hebt afgekocht (of gaat afkopen) binnen vijf jaar nadat de polis is gaan lopen, je nog steeds mee schijnt te kunnen doen met zo'n schikkingsovereenkomst van Verliespolis of Woekerpolisclaim. Maar ja, er wordt ook gezegd dat deze regeling tussen verzekeraars en Verliespolis c.q. Woekerpolisclaim voor de meesten bijna geen zoden aan de dijk zal zetten.
Arie Wever zei eerder in deze thread een aantal wetenswaardige dingen over producten gebaseerd op beleggingsverzekeringen:
Als je meer wilt weten over de Kifid-procedure, zie dan post 8 van Arie Wever in deze thread (post geplaatst op 15 april om 22:15 uur). Echt vrolijk word je er niet van. Ik heb op dit forum nog niet over iemands ervaringen met Consumentenclaim gelezen. Zelf heb ik maanden geleden een mailtje gestuurd met een verzoek om iets meer informatie, maar dat mailtje is onbeantwoord gebleven. Dat gaf me niet echt een lekker gevoel. Zelf een rechtsprocedure starten is een zaak van lange adem. Plus kostbaar. Niet echt aan te raden, geloof ik.Al die producten, gebaseerd op een beleggingsverzekering, hebben een onduidelijke en verschillende kostenstructuur en beleggen in verschillende aandelenfondsen met weer verschillende onderliggende fondsen. Sommige producten hebben een koppeling met de een of overlijdingsrisico-verzekering endere weer niet. Er is niemand die daarover het overzicht heeft en er is ook niemand die in zijn algemeenheid daarover iets kan zeggen.
Polishiouders moeten het zelf uitzoeken.
[...]
Wat er aan gedaan moet/kan worden is dus niet direct duidelijk. De meningen zijn verschillend afhankelijk van het type polis en de situatie van de polishouder.
[...]
Een ieder is vrij om volgens eigen inzicht het probleem van een woekerpolis op te lossen. De oplossing van afkopen omdat je dan van alles af bent vind ik zelf, ook al kies ik hier niet voor, niet zo gek. Afkopen is een duidelijksignaal voor de verzekeraar en tussenpersoon dat het product niet goed is bevonden.
Verder blijven ook de Kifid-procedure, de stichting consumentenclaim en een eventuele eigen rechtsprocedure als mogelijkheid tot gerechtsdoening bestaan.
Kortom, echt hoopgevend nieuws schijnt er tot nu toe niet te zijn.