Pagina 2 van 4
Re: Klanten
Geplaatst: 16 apr 2009 21:02
door Klant was ooit Koning
Ik ben heel wat gewend, maar ik vind dat dat taalgebruik niet hoeft.
Ja ik vind dat Butch ook het woord stront niet dient te gebruiken, foei toch Butch. En notabene op een forum voor consumenten stelt hij dat de oneerlijk bij hen doorslaat, hij heeft het zelfs over ***smoezen.
Maar geen stelling in nemen tegen zulks is natuurlijk ook ieders eigen keuze .
Of had je het over het taalgebruik van ffffp die stelt dat klanten vaker liegen dan de verkopers. Tja als dit eenmaal in het koppie vast staat, en bij gebrek aan nuance , tja probeer dan nog maar eens de klant met een open houding te benaderen.
Re: Klanten
Geplaatst: 16 apr 2009 22:14
door fits
grappig.
maar goed kwok (klant was ooit koning): te veel betaald, jammerlijke service, genaaid wellicht; maar ben je blij met je keuken of is die ook slecht?
on topic: klant vs verkoper. Dat is een leuk spel en dat moet je weten te spelen.
Als je het niet leuk vind kun je beter een andere job zoeken.
Als je het niet kunt spelen verdien je niets en is er ook niks aan: kun je beter een andere job gaan zoeken.
Veel lees ik dat de verkopers het jammer vinden om vaak 3 uur met een klant te moeten zitten, dikke offerte in elkaar te schroeven en na al die tijd te hebben geinvesteerd nog niets te verkopen aan die klant.
Offertes (en die 3 uur met die klant zitten hoort ook bij het maken van een offerte) ga je niet zomaar maken, je schat toch eerst in wie die klant is, je luistert naar hem/haar om in te schatten wat ie wil, bepaald budget/wensen/eisen/behoefts en beslist dan pas om die offerte te maken. Daarmee maak je een aardige schifting. En dan nog: you win some you lose some echter het slagingspercentage wordt zo wel veel groter.
happy selling.
Re: Klanten
Geplaatst: 17 apr 2009 08:26
door butch
Laten we t woord DMG nu even niet noemen, daar staan allemaal andere topics vol van...
Ik probeer alleen te zeggen dat deze sitre vol staat met klachten over verkopers, en ik probeer de kant van de verkoper te laten zien...
Succes met alle offertes die er gaan komen....
Re: Klanten
Geplaatst: 17 apr 2009 09:45
door Klant was ooit Koning
en ik probeer de kant van de verkoper te laten zien...
Zo had ik het ook direct begrepen Butch, zo,n offerte van 200 euro zou wellicht kunnen werken. Maar dan moet de keukenbranche dit wel gezamelijk doen.
Je had het ook over de kortingswereld die mede door de klant is ontstaan, wat wil je hiermee beogen? Ook in het geweld van de kortingwereld dient er eerlijk en transparant gehandeld te worden.
Ieder bedrijf, en ieder mens is in de eerste plaats verantwoordelijk voor het gedeelte waar men direct invloed op heeft, zijn eigen attitude.
Anders krijg je de situatie dat Pietje Puk (de klant) zus doet en daarom doet Bennie Scharensliep (de eigenaar) zo . Een leuk spel voor degene die nog in de kinderschoenen zijn blijven steken, dat dan weer wel. Maar het end van ieders eigen verantwoording gaat dan snel zoek. Als klant zeg ik dan stierenpoep, immers blijft iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
Laten we t woord DMG nu even niet noemen
Dat vind ik ook
. De naam Bennie is dan ook complete willekeur mijnerzijds. Zo ook het woordgebruik van het oude ambacht scharensliep. Bij deze gasten was het vroeger echt oppassen geblazen, prijzen en tarieven waren altijd onduidelijk. Nee ,dan kan je nog beter manden vlechten. Beide beroepen waren terug te vinden bij de reizigers en marskramers.
p.s, mocht zo iets als een offerte van 200 euro werken, kijk dan zullen er altijd bedrijven zijn die daar op zullen inspringen. 40% korting op apparaten, gratis montage, en gratis offerte van 200 euro die we geheel gratis doorberekenen bij het eind totaal
Re: Klanten
Geplaatst: 17 apr 2009 10:12
door Klant was ooit Koning
grappig.
maar goed kwok (klant was ooit koning): te veel betaald, jammerlijke service,
Wat denk je zelf als ik reeds schreef dat de service van het niveau troostprijs is en ik de hoofdprijs heb betaald.
genaaid wellicht; maar ben je blij met je keuken of is die ook slecht?
Hmmm genaaid ? Uitgaande van goede service en after sales betaal ik doorgaans graag meer. En de reeds betaalde prijs, ach daar kom ik wel overheen .
Zoals ik schreef ging het mij meer om de oneerlijke en ontransparante behandeling. Maar hier kwam ik pas later achter, na het lezen van dit forum
En de keuken is qua kwaliteit navenant aan de service, slecht dus.
Ik zal er een paar jaar meedoen en daarna is het linea recta naar de kleinere keukenspecialist.
Re: Klanten
Geplaatst: 17 apr 2009 10:14
door fits
wil je hem hier (
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=64291 ) eens opzetten? ben wel nieuwsgierig nu...
Re: Klanten
Geplaatst: 17 apr 2009 10:18
door Janneke52
Ik bedoelde dit:
Achteraf gezien, en na het bekijken van dit forum ,was hij niet met zijn chef in gesprek, hij was zich met het idee van zijn provisie op dat moment in alle triomf aan het rukken op de wc.
Re: Klanten
Geplaatst: 17 apr 2009 10:19
door fits
ja die was idd erg grappig ja
Re: Klanten
Geplaatst: 17 apr 2009 11:07
door Klant was ooit Koning
Ja Janneke, nu begrijp ik het pas, je viel dus over het woord rukken.
Ja, ik had dat niet zo moeten doen, er is geen bewijs enkel dan de nieuwste keuken serie die in een vaag wit kleurtje is gespoten. Die jongens van DMG hebben het er maar druk mee
.
Tjee, terwijl er echt wel belangrijker zaken in deze topic te benoemen zijn, o.a het belang en het recht van de consument, nee hoor Janneke valt liever over het woord rukken. Ik stop er voor vandaag mee, ik krijg kramp in mijn arm.
Re: Klanten
Geplaatst: 17 apr 2009 11:40
door Klant was ooit Koning
@ fits, op een later moment zal ik die zeker plaatsen. Ik wil ff nog wat troeven achter de hand houden. Ik heb het DMG bedrijf tot nu toe bewust niet genoemd, en geloof me ze lezen echt wel mee .Ik ga eerdaags (toch) nog in onderhandeling, momenteel heb ik geen enkel gaatje om dit te klaren.
Ik ben geen slachtoffer van DMG, dat zou ik wel zijn als ik in utopia verkeerde en in de waan leef dat zij alles glad strijken, dat zou mij te afhankelijk maken. Ik ga in onderhandeling, simpel zieken is een hobby van mij.
Ik lees zo nu en dan mee, maar ik reageer enkel als het echt om de consument en gedrag gaat.
Je moet eens weten hoe o.a deze sectie van het forum gebruikt wordt door studenten, instellingen,afdelingen, gedragswetenschappers,enz. Er worden soms complete weddenschappen afgesloten., wie vormen een bondje met elkaar ?, wie laat de ander (tijdelijk) vallen ? Hoe reageert die en die ?, wat zijn de gezamenlijk belangen ? Het is soms net een soap. Maar het is niet alleen dit forum, er zijn er bij die veel erger zijn.
Kostbaar veldwerk is niet altijd meer nodig,
Re: Klanten
Geplaatst: 17 apr 2009 12:42
door pfffff
Re: Klanten
Geplaatst: 17 apr 2009 12:54
door Klant was ooit Koning
Dit slaat op het feit dat mensen oordelen (in geschrift of in handeling..) zonder eerst alle voorwaarden of notulen te lezen.
Ehhhhhh wrong answer, dit meen je toch niet echt zelfstandigste ?
Dus het staat echt in de CBW voorwaarden dat de consument recht heeft op de smoes "ik ga het ff met mijn chef bespreken ,wie weet kan de prijs iets lager" ?
Zo is het de omgekeerde wereld, zolang iets volgens een protocol verloopt is er zeker ineens niets meer mis ?
Wie weet deugen de voorwaarden of de notulen wel niet ?
Deze houding riekt naar het onethische de boel lekker afhouden gedrag van Brugman waar Dillenburg in de topic die hier bovenstaat naar refereert.
Er is zo te zien een boel mis bij de keukenboeren als men denkt juist te handelen zolang men naar de letter leeft , de letter die men nota bene zelf heeft opgesteld. De operatie is geslaagd, maar helaas het is niet anders de patient is dood cq het intermenselijke contact met de klant is tijdens het juist uitvoeren van de regels verloren gegaan.
Correctheid vraagt niet om regels maar om eerlijkheid .Het begint niet met regels, het begint met ethiek.
Re: Klanten
Geplaatst: 17 apr 2009 13:00
door Klant was ooit Koning
KwoK werkt in ieder geval meer met zijn handen dan met zijn hoofd, dat is wel duidelijk
, in dat geval heet ik de Klant Was Altijd Koning, kwak (je) is mijn naam
Maar nu stop ik er echt mee voor vandaag, de pap is op
Zal ff aan mijn vrouw vragen waar de blauwe pilletjes liggen.
Re: Klanten
Geplaatst: 18 apr 2009 18:58
door butch
En ja hoor t was weer leuk vandaag....
Leuk gesprek van 2 uur, we weten wat we willen....nou ik kan goedkoper dan u projectleverancier. Das fijn dan gaan we er even over nadenken???
Waarom dan?? Eh ja we zijn nog niet uit de kleur ja duhhhhh
We willen wel u laagste prijs op papier en tot ooit....
Waarom denk je? Ergens anders al gekocht via laagste prijsgarantie, dus wat je ook doet lekker voor de kat zn viool bezig op zaterdag
Heerlijk bezig geweest, maar nu lekker van mn weekend genieten
Leve de klant!!! ( jaja ik had maar een vak moeten leren, dit hoort erbij pffff)
Re: Klanten
Geplaatst: 18 apr 2009 19:57
door maxx
Beste Butch,
You can't win them all.
Positief blijven denken en je energie in de volgende klant steken. Laagste prijsgarantie.... tjonge ze trappen er dus nog steeds in.
MVG
Re: Klanten
Geplaatst: 18 apr 2009 22:26
door 16again
Ergens anders al gekocht via laagste prijsgarantie....
Als je daar nadelen van ondervindt, hoort de beschuldigende vinger allereerst naar de concurrent te gaan. Hij verkoopt met laagste prijsgarantie, en zet dus klanten aan die normalerwijs al uit de markt zijn, om toch in een andere keukenzaak aan te schuiven voor een gesprek.
Leuk gesprek van 2 uur....dan gaan we er even over nadenken???
Waarom dan??
Het is geen broodje kaas wat je koopt. De klant doet zo'n 10 jaar met zijn keuken, moet er flink wat maandjes voor werken, waarom dan overhaast in 2 uur beslissen.
Volgens CBW voorwaarden is offerte vrijblijvend en 18 dagen geldig. Helaas gaat het in de winkels steevast anders aan toe. Speciale aanbieding, die alleen nu geldt en waar direct voor beslist dient te worden. Er wordt ingespeeld op de angst om korting mis te lopen, terwijl de klant volgende week gewoon dezelfde prijs kan bedingen.
Re: Klanten
Geplaatst: 18 apr 2009 23:23
door janjansssen
Even reageren op:
Klanten mogen mij vergelijken met een dmg'er , laat maar komen..
Dan kunnen ze eens ervaren dat het ook kan zonder het gepush en gelieg.
Keuken bij DMG gekocht, DMG deed het voor 14000 euro, bij de "regulieren" winkel moest ik zeker 23000 euro betalen (4 offertes heb ik liggen) voor exact de zelfde keuken en apparatuur
Dus blijkbaar blijft er bij de regulieren winkels veel achter waar DMG genoegen neemt met minder winst.
Re: Klanten
Geplaatst: 19 apr 2009 09:08
door Hobbyistje
janjansssen
Geplaatst op 05 Feb 2009 23:53 door janjansssen
Lijkt me wel erg enthousiast van de verkoper
Mijn offerte heeft ongeveer dezelfde siemens apps + 2.5x zoveel kasten (systemat)
composite blad van meer dan 5 meter
en de "nu tekenen" prijs was 15000 euro
Op koopzondag gekocht met € 1000,- extra korting?
Re: Klanten
Geplaatst: 19 apr 2009 09:20
door stofzuigertje
Ik liet de te dure offerte aan iemand zien en hij twijfelde of hij de keuken voor minder kon leveren.
De opstelling was dus bekend, apparaten ook.
Even alle kasten en apparaten opzoeken en binnen 10 minuten was ik €600,- goedkoper...
Maar ook dat was niet wat ik wilde.
Later voor ruim €5700,- minder een gelijkwaardige gekocht.
Naast de verkoper heb ik dus ook op deze manier 5x 3 uur = 15 uur bespaard!
Dus ook ik als klant heb voordeel als ik vooraf de offerte laat zien.
Ik was dus op eerste na dus binnen 30 minuten weer weg, zelfs de laatste goedkoopste die de opdracht kreeg had binnen 20 minuten de order!
Dus als je dit gewoon vraagt hoef je niet moeilijk te tekenen want elke aanpassing van kast naar laden kast is duurder.
Pas na offerte werd alleen 2 apparaten gewisseld zonder kosten dus als het een goed ontwerp is gewoon deze gebruiken.
1x maten opgeven en tekenen ( uit PC ging erg snel...)
Dus 3 uur zitten met handwerk is overbodig, de eerste had maar 40 minuten nodig voor de uitdraai + offerte!
Re: Klanten
Geplaatst: 19 apr 2009 09:51
door maxx
Op koopzondag gekocht met € 1000,- extra korting?
Ik zag hem ook al. Maar ok, Janjanssen heeft vanzelfsprekend die 4 veeeeel duurder offertes in de la liggen dus kan hij deze inscannen en op dit forum plaatsen. Anders zou het hem heeeeeeel ongeloofwaardig maken.
Natuurlijk heeft DMG betere inkoopcondities vanwege hun omvang maar daar de grote showrooms met veel stropdassen tegenover. Die hoge kosten drukken de marge.
De kleine winkels kunnen daarom goed meekomen omdat hun kosten gewoonweg lager zijn.
Kleine verschillen met DMG kunnen er altijd zijn maar zo absurd als JanJ. het aangeeft is een broodje Aap. Als dat zo is dan drukt DMG de keukens zonder marge de deur uit.
@ Stofzuigertje,
Tuurlijk kun je hier je voordeel mee doen. Er is niets makkelijker dan direct een prijs te plaatsen onder en tekening maar wil je niet dat de keuken door die andere winkel ook goed wordt bekeken op eventuele fouten in de opstelling? Wil je niet dat die andere verkoper nog eventuele mogelijkheden met je doorneemt of kijkt of hij nog een leuke aanbieding heeft met mooiere of betere apparatuur?
Jouw verhaal gaat alleen op als je blind voor de laagste prijs gaat maar niet kijkt wie jouw keuken levert. Niks mis mee als alles goed gaat maar wel zo zuur als naderhand blijkt dat de ondernemer die €150,= meer vroeg wel de eventuele service goed afhandeld.
Wat is 3 uur op een product waar je 20 jaar plezier van kunt hebben?
MVG