Pagina 2 van 4

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 23 apr 2009 18:13
door stofzuigertje
Het pakket van Int + bellen naar alleen Internet omzetten mag niet.
Dit omdat U wel zonder Bellen kunt afsluiten maar alleen telefoon niet of veel duurder!

Het pakket wat U nam is veranderd dus een alternatief hoef je niet te accepteren.
Als U omzetting zou vragen in alleen internet zou dat kunnen.

Dat Telfort mensen via alleen Internet probeerde vast te houden is hun probleem, en niet betalen mag maar je moet wel de gemaakte belkosten die nog een maand later komen betalen.
Als ze dit inclusief abonnement doen dit Storneren (terug halen) en de belkosten zelf gelijk weer betalen op zelfde nummer.

U heeft dan geen achterstand en een incasso procedure verliezen ze dan.
Dat hun administratie traag is met verwerken van dit soort opzeggingen is hun probleem, hadden ze het maar niet duurder moeten maken.

Trek je vooral niets aan van de Incasso Bureaus die ze sturen bij Storneren want daar heeft U niets mee te maken.
Gewoon retour afz.

Ze moeten het zelf uitzoeken en als je foutloos opzegde kunnen ze ondanks alle dreigende taal toch niets.
Ze weten niets en zullen de beloofde rechtszaak toch verliezen.
Maak dus geen dure 0900 of aanteken kosten naar een Incasso firma!

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 23 apr 2009 19:38
door onrustigburger
Bedankt voor de tips.

U ziet dus wel kansen op succesvol opzeggen door de handelswijze van telfort aangaande de prijsverhoging van telefonie. Vooral het argument dat beide delen telefonie en internet als 1 geheel moeten worden gezien, is bepalend voor het succesvol opzeggen dunkt mij.

Hierdoor lijkt een afwijzing van het voortijdig stopzetten van zowèl telefonie als ook het internet gedeelte een kansrijke onderneming.

Hierbij wil ik nog even melden ook een mail aan tros radar te hebben gestuurd met dit onderwerp! Wie weet komt er een tweede uitzending, gewijd aan de prijsverhoging.

Blijft u vooral hier reageren alstublieft.

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 23 apr 2009 19:42
door alfatrion
Wij hadden ook internet van Telfort. Per aangetekende brief hebben wij hen laten weten dat we per 1 april van de overeenkomst af wilde zijn. Op deze brief hebben ze wel gereageerd, maar niet op dat deel. Pas toen we opdracht hadden gegeven aan een andere provider om ons over te sluiten gaf Telfort aan per wanneer volgens hun de overeenkomst. Wij hebben daarop een 'klacht' gestuurd, waarin we heel duidelijk hebben gesteld dat wij menen geen betalingsverplichting te hebben na 1 april en dat wij onze toestemming aan hen introkken om geld af te boeken. (Aangifte van diefstal wordt op die manier mogelijk.) Daarop kregen we als reactie "overeenkomst eindigt per dan en dan en deze uitspraak is bindend". Dat laatste kan helemaal niet, maar goed.
TdeHond schreef:Het stopzetten van de automatische incasso, resp. storneren is onverstandig omdat dit leidt tot een incassoprocedure + verhoging van de kosten.
Sinds 1 april betalen wij niet meer en zij hebben inderdaad een incassoprocedure gestart, maar de kosten van dat alles betalen we ook niet. Telfort moet naar de rechter en ik zie niet hoe ze dat kunnen winnen.

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 23 apr 2009 19:45
door TdeHond
Mits u beide onderdelen tegelijkertijd bij T heeft afgesloten. Dat zal uw positie versterken lijkt mij. Uiteraard zal T hier proberen onderuit te komen, vandaar dat een uitspraak van de Geschillencommissie hier duidelijkheid over zal moeten brengen als T. alleen telefonie wil beëindigen.

T heeft mij sterk de indruk gegeven totaal niet open te staan voor de opinie van de klant.

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 23 apr 2009 19:57
door onrustigburger
Zoals u uw situatie omschrijft denk ik in dezelfde malle molen te zitten met telfort als u. Aangetekend opgezegd, automatische incasso ingetrokken, wachten op reacties van telfort, wel bereid telefonie te beeindigen, niet bereid internet te beeindigen (per 30 mei).

Nota bene heb ik mail van de klantenservice dat ik inderdaad telefonie èn internet respectievelijk per 30 april en 30 mei kan opzeggen agv de prijsverhogingen.

De telefonist op 09009596 blijft echter volharden in z'n standpunt ons niet te willen noteren als voortijdige opzeggers van alles bij telfort. Hij heet trouwens DENNIS al zal dat wel een alias zijn.

Blijf reageren, we groeien in aantal!

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 23 apr 2009 20:00
door TdeHond
@ Alfration
U kunt bewijzen dat u per aangetekende brief heeft aangegeven de overeenkomst te willen beëindigen. Dat maakt uw positie sterk in een incassoprocedure.
Als ik u goed begrijp is T. in gebreke gebleven u een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst per 1-4-09 te sturen. Vaak gaat het op dat onderdeel fout. De klant zegt op en de provider negeert de opzegging of maakt een fout bij de verwerking van de opzegging.
Zie:
Telfort maakt fout op fout

In uw geval zou ik wel een selectieve blokkade laten zetten op Telfort, omdat u kunt bewijzen dat u heeft opgezegd.

U zou naar de Geschillencommissie kunnen stappen en daar voorleggen dat T. in gebreke is gebleven uw opzegging schriftelijk te bevestigen en administratief goed te verwerken. Dit als u een incassoprocedure zou verliezen.

Ik zou nu al een klacht indienen bij consuwijzer dat uw verzoek tot beëindiging van de overeenkomst niet door T. is ingewilligd. Deze klacht zal daar heel bekend in de oren klinken!

Hier klacht indienen

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 23 apr 2009 20:10
door onrustigburger
Zelf heb ik de route gevolgd die hier wordt geadviseerd, consuwijzer bellen, geschillencommissie benaderen.
Consuwijzer geeft alleen maar advies om de geschillencommissie te benaderen. Die op hun beurt geven aan dat een behandeling van een aangetekende brief maximaal 6 weken mag duren.

Er zit dus niets anders op om de wachttijd uit te zitten en in die tussentijd zoveel mogelijk medestanders te vinden. Daar zijn we hier mee bezig dus blijf reageren, het liefts nieuwe forumers

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 23 apr 2009 20:44
door TdeHond
Quote e-mail van Consuwijzer:
[ Wat doet een toezichthouder met mijn melding bij ConsuWijzer?
Eén of meerdere meldingen kunnen er voor zorgen dat een toezichthouder:
- een bepaalde sector extra gaat controleren
- een onderzoek start naar een bedrijf
- op basis van een onderzoek besluit om een boete op te leggen aan een bedrijf
- een bedrijf dwingt om met een structurele oplossing te komen voor problemen die consumenten ervaren
- via ConsuWijzer extra voorlichting geeft over een bepaald onderwerpWat kan ik zelf doen om mijn probleem met dit bedrijf op te lossen?

U stelt zich op het standpunt dat Telfort geen gehoor geeft aan uw schriftelijke verzoeken. Op basis hiervan willen wij u adviseren uw klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie of het Juridisch Loket (tel: 0900-8020 10 ct. p.m. of website: www.juridischloket.nl), of met een rechtsbijstandverzekeraar. Ook kunt u informatie vinden op Rechtspraak.nl.]

Hoe meer soortgelijke klachten over deze provider hoe meer kans dat er een onderzoek gestart wordt naar de werkwijze die T. hanteert t.a.v. gedupeerden.

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 23 apr 2009 20:57
door stofzuigertje
Als je pas per 30 april of 31 mei kunt opzeggen zou je dus verplicht worden toch enkele maanden extra dure verbinding te gebruiken?

Dit mag niet, U kunt weg als de verhoging in gaat ,dus als ze pas later verhogen en nu al aankondigen, dan zouden ze U tot de datum hoger bedrag vast kunnen houden.

Omdat de verhoging reeds is ingegaan hoeft U dus niet tot 30 april te wachten.

Als je de opzeg brief kort en duidelijk probeer te houden is kans op fouten kleiner, ook naast naam en adres klantnummer vermelden werkt beter!

De incasso negeren want dat is door hun eigen trage systeem veroorzaakt.

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 23 apr 2009 21:02
door TdeHond
En vergeet dus niet om schriftelijke bevestiging einde overeenkomst te vragen binnen uiterlijk 14 dagen. Komt deze niet dan actie ondernemen.

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 23 apr 2009 21:04
door onrustigburger
Ik zal u hierbij mijn eigen aangetekende brief aan telfort laten lezen.

14-04-2009
Geachte Telfort medewerkers,


Hierbij wil ik mijn lopende telfort abonnement voor internet en telefonie (onbeperkt bellen altijd) per direct beeindigen. Hierbij maak ik gebruik van de geboden gelegenheid dit kostenloos te doen vanwege de doorgevoerde prijsverhogingen.
Ik maak u er op attent dat de opzegging per 14-04-09 is aangevraagd bij de klantenservice. De telefoniste die mijn gesprek heeft aangenomen was een medewerkster van telfort mobiel en noteerde slechts de gegevens van mij. Zij gaf aan dat ik zo spoedig mogelijk terug gebeld zou worden, uiterlijk binnen een week vanaf 14-04-09. Er werd mij geadviseerd om ook via deze schriftelijke weg een opzegging aan te vragen, bij deze. Van een opzegtermijn van 1 maand ben ik mij bewust.

Mijn klantcode is TV9.......
Mijn contractnummer is 97........
Mijn e-mail adres is [email protected]
Mijn telefoonnummer is 07256.......
Mijn adres is .........
Mijn postcode is .........

Wilt u zo vriendelijk zijn mij de opzegging te bevestigen per mail of brief?

Met vriendelijke groeten,
......

Lijkt mij erg duidelijk, toch?

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 23 apr 2009 21:39
door TdeHond
U zou het nog korter kunnen doen.
B.v.
Geachte Lezer,

Op 14-4-09 heb ik telefonisch mijn abonnement bij Telfort betreffende Internet en Telefonie per direct beëindigd.
Ik maak gebruik van het recht dit kostenloos te doen omdat u de tarieven heeft verhoogd.

Om misverstanden hieromtrent te voorkomen bevestig ik de opzegging schriftelijk.

Gaarne ontvang ik binnen uiterlijk 14 dagen een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst per .....

Naam etc
---------------------------
Ik had een aantal e-mails met bevestiging einde overeenkomst. Daar kon T. later niets mee doen. Sta dus op een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst.

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 23 apr 2009 22:08
door justyne
Geplaatst op 23 Apr 2009 17:22 door onrustigburger


--------------------------------------------------------------------------------

Geachte "Justyne" (van enige postst terug),

Uit uw reactie begrijp ik dat men uw combinatie abonnement weigert te beeindigen naar aanleiding van de prijsverhogingen. Begrijp ik dat goed?
Wat geeft men als reden op daar ben ik erg nieuwschierig naar en met mij vele anderen denk ik.
Ook u heeft de geschillencommissie ingeschakeld, ik ook, daar wordt helaas wel gezegd dat telfort tot 6 weken heeft om te reageren.

Beste onrustige burger,

Volgens telfort heb ik 2 losse abonnementen en aangezien er alleen een prijswijziging wordt doorgevoerd op telefonie kan ik alleen dat "abonnement" beeindigen. Op mijn vraag waar telfort op basseert dat ik 2 abonnementen heb werd telkens niet ingegaan. Uiteindelijk kreeg ik toch een antwoord; de reden dat ik 2 abonnementen heb volgens telfort; omdat het zo in mijn telfort staat en omdat de bedragen voor internet en telefonie gescheiden op mijn factuur staan.
Vreemde onderbouwing, zeker als er juist in mijn telfort staat dat ik maar 1 overeenkomstnummer heb. Zou ik bij 2 abonnementen niet juist 2 facturen moeten krijgen? Ik zie het als een adsl overeenkomst met de optie telefonie erbij. Tenslotte heb ik beide toendertijd bij tiscali tezamen aangevraagd.
Juridisch ligt dit misschien toch wat ingewikkelder. Maar ook al zou dit op een slinkse manier, juridisch door de beugel kunnen, dan nog blijft het een vies spelletje van telfort. Telfort besluit prijswijzigingen voor de verschillende diensten in verschillende maanden door te voeren. En beweert vervolgens dat het verschillende abonnementen zijn en je dus niet gelijktijdig kan beeindigen. Het is dus slikken of stikken geworden.

Ik heb er voor gekozen om dit aan de sgc voor te leggen en ga dus ook niet eigen rechtertje spelen en allerlei incasso's storneren. (een (onterechte) bkr notering zit in deze tijden toch ook niemand op te wachten) Het zal wel een aantal weken/maanden in beslag gaan nemen, maakt mij niet uit, ik heb een lange adem :)

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 24 apr 2009 00:24
door alfatrion
Het is gewoon een kwestie dat de wederpartij meent dat je een bepaalde verplichting hebt en je daar zelf anders over denkt. Niet betalen is geen eigen rechter spelen. Het is aan de wederpartij om maar naar de rechter te stappen als ze hun wil willen afdwingen. Het voordeel is dat je geen geld voorschiet, het nadeel is dat als je ongelijk krijgt je met kosten komt te zitten. Het is kwestie van goed inschatten hoe je kansen liggen.

Zo de website van telfort bekijkende lijkt het mij redelijk om het als losse abonnementen te zien. Juridisch ligt dat mogelijk anders, maar daar zou ik niet zomaar van uit gaan.
Tenslotte heb ik beide toendertijd bij tiscali tezamen aangevraagd.
Bij een supermarkt kun je verschillende producten te gelijk kopen. Moet de winkel alle producten terug noemen als eentje blijkt niet goed te zijn?

Het lijkt mij er heel erg van af te hangen hoe de omstandigheden waren. Was er een prijs of was alles apart geprijsd? En heb je daar prints van?

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 24 apr 2009 07:20
door TdeHond
Als ik kijk bij

Vastbellen
http://www.telfort.nl/

Dan zie ik hieronder staan: Telfort internet 4 mb + vast bellen.

http://www.ziggo.nl/producten/alles-in-1/ervolgens staat hier:
http://internet.telfort.nl/shop/index.html
de combinatie als aanbieding vermeld.

Dat suggereert dat het als 1 pakket wordt afgenomen.
Maar Telfort zal dat anders interpreteren vrees ik.

Vergelijk bij Ziggo de alles in 1 pakketten.
http://www.ziggo.nl/producten/alles-in-1/

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 24 apr 2009 13:38
door justyne
Quote:
Tenslotte heb ik beide toendertijd bij tiscali tezamen aangevraagd.

Bij een supermarkt kun je verschillende producten te gelijk kopen. Moet de winkel alle producten terug noemen als eentje blijkt niet goed te zijn?
Zo kan je natuurlijk nog tal van voorbeelden noemen. Als ik een autolease met de optie airco en mijn kosten worden verhoogd vanwege deze optie airco, dan sloopt de leasemaatschappij toch ook niet de airco uit de auto?
Ik vind de supermarkt een slechter voorbeeld. Het gaat hier om de prijswijziging van gekoppelde diensten (niet een gebrek*), zonder internet kan ik geen telefonie gebruiken, dat werkt bij telfort zo maar ook bij andere adsl aanbieders. Als ik adsl beeindig moet ik ook telefonie beeindigen, dat zou imo een wisselwerking moeten zijn.

Waar het mij omgaat, is dat ik als consument in ieder geval in de veronderstelling ben 1 overeenkomst te hebben aangevraagd. Dat ik nog steeds behoefte heb aan vast bellen voor een vast tarief per maand. Dit biedt telfort niet meer, maar belemmert mij ook om een soort gelijke dienst elders af te nemen.

Ik schreef eerder dat ik het aan de sgc voorleg (dus hun advies zal volgen) en zodoende nu niet het heft in eigen handen neem (eigen rechter) en alvast ga storneren. Dit omdat mocht de sgc het idd niet met mij eens zijn ik niet achteraf met de nodige kosten zit.

* telefonie werkt hier ook niet feilloos en 1 van de redenen waarom ik geen starttarief wil.

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 24 apr 2009 14:00
door onrustigburger
Dank voor de verduidelijking van uw persoonlijke situaties. De overeenkomsten tussen elkaars problemen met T beginnen zich langzamerhand af te tekenen.
Even voor de duidelijkheid nog een vraagje, bedoelt u met sgc de geschillen commissie? Zo ja hoe communiceert u met die gsc?

Bent u als lezer van dit onderwerp telfort ook van mening dat wij klanten van T in de mangel worden genomen, blijft u hier dan uw situatie noteren a.u.b.
Wellicht kunnen we onze opzegwensen dan combineren en voorleggen aan de juiste instanties

Mocht u liever niet via dit forum reageren dan geef ik u graag dit e-mail adres om persoonlijk te reageren.
[email protected] (die van T werkt namelijk niet altijd....)

mvg,
OnRustenburger

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 24 apr 2009 14:20
door TdeHond
Checklist Geschillencommissie Telecommunicatie
https://digitaal.degeschillencommissie. ... TIE(5).pdf
De geschillencommissie:
https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=tel
---------------------------------------------------------------------

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 27 apr 2009 15:30
door Atraps
Na een 2 weken durende opname in het ziekenhuis vond ik ook de mail over de verhoging en aanpassing. Heb toen gelijk gebeld en was nog net op tijd om op te kunnen zeggen. Gelijk ook even vermeld dat er situaties zijn dat mensen hun digitale post niet kunnen lezen, zoals bij opname in een ziekenhuis, en dat ze dit soort mededelingen beter via de gewone post kunnen versturen.
Binnen enkele uren had ik een bevestiging per mail van mijn opzegging en een paar dagen later viel ook een papieren bevestiging op de deurmat. Ik heb dus per 1 juni geen telfort meer....
Nu nog een nieuwe provider zoeken.

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 27 apr 2009 15:50
door TdeHond
Perfect. Dit is een aangename verrassing!
De schriftelijke bevestiging einde overeenkomst bewaren tot in lengte der dagen!