LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKR notering door T-Mobile die langer als 5 jaar staat

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: BKR notering door T-Mobile die langer als 5 jaar staat

Ongelezen bericht door Yme »

leellee, als dat je de reacties van droopyc hebt gelezen dan weet je dat het mogelijk is. :)
Ik vind het te absurd voor woorden dat een telecombedrijf iemand aanmeldt voor een bedrag van 16 euro en dan ook nog een A2 codering aanmerkt.
Marcelbsm, je kunt het ook anders bekijken. Als het iemand al niet lukt om 16 euro te betalen dan is dat des te meer een reden voor de bank om te twijfelen aan je betalingsbereidheid. Dit is geen aanval op jou hoor, maar gewoon logisch nadenken.

leellee
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2009 15:46

Re: BKR notering door T-Mobile die langer als 5 jaar staat

Ongelezen bericht door leellee »

Oke...

Inmiddels 6 werkdagen verder...Nog steeds niks vernomen van T-Mobile (krijgt een reply met binnen 5 werkdagen wordt er contact opgenomen). Tussentijds incasso gebeld, nog een keer mailtjes verstuurd...Sterker nog, ik heb om de 2 dagen naar webcare&bkr mailtjes verstuurd...

Ik kan mij herinneren dat dat destijds ook al gebeurde, waardoor ik intussen wel aangemeld werd bij het BKR voor een codering...

Iemand nog tips?

antoinetteb41
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2008 20:19

Re: BKR notering door T-Mobile die langer als 5 jaar staat

Ongelezen bericht door antoinetteb41 »

Het is wel te zien dat de telecommaatschappijen geen onderscheid maakt tussen 1 euro en 10000 euro achterstand met alle gevolgen van dien.
Beetje triest beleid.
Voor de mensen die echter wel met hen geholpen zijn van harte gefeliciteerd .

Dennuske
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 dec 2008 11:52

Re: BKR notering door T-Mobile die langer als 5 jaar staat

Ongelezen bericht door Dennuske »

Ik zit momenteel in exact dezelfde situatie als vele mensen die deel hebben genomen in dit onderwerp. Ik heb een BKR A2 registratie via T-mobile! Dit gaat over een achterstand die ik heb opgelopen van 2 maanden!

Omdat ik in de periode dat ik de twee maanden achterstand had ben verhuisd heb ik nooit de aanmaningen gezien. Deze lagen op mijn oude adres en mijn oude huisbaas had mij verzekerd dat hij alle post die daar lag had doorgezonden!

Ik kwam er dus pas achter dat ik een achterstand had op het moment dat de brief van het incassobureau op de mat lag.

Na veel heen en weer gemail (heeft ruim 5 maanden geduurd omdat we maar geen reactie kregen) zou het gaan om twee maanden en ik zou daar meerdere aanmaningen van hebben gekregen (nooit gezien dus) Maargoed dat is mijn woord tegen dat van Tmobile.

Op het moment van achterstand had ik twee abonementen lopen bij T-mobile. Bij het andere abonnement heb ik nooit een rekening gemist en werd altijd alles netjes betaald. Dit geeft dan ook aan dat ik er pas veel te laat (buiten mijn schuld om) achter kwam dat er op het andere abonnement een achterstand rustte van 2 maanden.

Uiteindelijk hebben we alles betaald en dachten wij dat het daar volledig mee was opgelost. Nu heb ik een appartement gekocht en heb mijn koopcontract al getekend. Nu blijkt tot mijn uiterste verbazing dat Tmobile er in die periode een BKR A2 registratie van heeft gemaakt.

Ze geven aan dat ze mij hiervan op de hoogte hebben gebracht maar ook deze brief heb ik nooit ontvangen.

Vorige week maandag kwam dit alles aan het licht en hoorde ik dus dat ik een BKR A2 van Tmobile had staan. Uitgezocht welke het was en toen dus op onderzoek gegaan en het bleek dan ook om bovenstaand verhaal te gaan.

Gelijk op dinsdag een mailtje gestuurd naar [email protected]. Je krijgt dan netjes een reactie terug dat er uiterlijk binnen 5 werkdagen een reactie zou komen. 6 werkdagen later......geen reactie.

We zijn gaan bellen, krijgen niemand te spreken. Vervolgens nogmaals een mail gestuurd.....Na nog een keer bellen krijgen we dan per mail een reactie. Volgens Tmobile is de BKR melding terecht en vervalt deze op februari 2012!!!!!!!!
Ze kunnen de melding niet verwijderen. Ze geven aan dat de hypotheekverstrekker kan zien dat ik geen verplichtingen meer heb naar Tmobile.

Daarop hebben we weer gereageerd met de vraag of we telefonisch contact kunnen hebben omdat wij het idee hebben dat ze de situatie niet snappen. Wij hebben het dossier (alle correspondentie van die tijd) waaruit blijkt dat ik buiten mijn weten om een achterstand heb opgelopen volledig inzichtelijk. Ik neem aan dat Tmobile dit ook heeft.

Vandaag kwam daar de volgende reactie op terug:
Geachte heer ...,

U heeft namens uw zoon, de heer ...T-Mobile een e-mailbericht gestuurd, waarin u aangeeft dat u niet tevreden bent met de reactie op uw vorige e-mailbericht. De registratie van de heer ... is terecht gemeld bij BKR te Tiel wegens een achterstand (A-codering) en overdracht (2-codering) op de aansluiting. T-Mobile zal daarom deze registratie handhaven conform het BKR reglement.

T-Mobile hanteert de richtlijnen die zijn afgesproken tussen T-Mobile en het BKR. Wij kunnen geen onderscheid maken. Wij hebben gehandeld zoals we met u via het afgesloten contract destijds zijn overeengekomen. Dat de heer ... bij het aangaan van het contract gemeld zou worden bij het BKR te Tiel.

De instanties waar de heer ... mee te maken hebt kennen ook de definities van de gemelde coderingen en de betekenis hiervan. Er rest mij niets anders te melden dan dat T-Mobile terecht de registratie heeft geplaatst, maar dat wij geen enkele invloed kunnen uitoefenen op de regels die andere instanties hanteren.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,




Nu kom ik dus op dit forum en zie ik dat er voor meerdere personen door Tmobile coulance is verleend! Ze maken dus duidelijk onderscheid! Ik zou dan ook graag aan de personen waarbij het wel gelukt is om de registratie door Tmobile te laten verwijderen, willen vragen of ze mij kunnen helpen. Zoals jullie begrijpen zit ik echt met mijn handen in het haar omdat ik voor 14 september conform het koopcontract de financiering rond dien te hebben. Mijn adviseur geeft ook aan dat alles akkoord was! De hypotheek was rond maar ze vallen dus over de BKR A2 registratie. Dus als het niet wordt opgelost kan ik dankzij deze registratie mijn droom appartement dus wel vergeten!

Alle hulp is welkom!
Laatst gewijzigd door Dennuske op 03 sep 2009 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Monique007
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2007 14:19

Re: BKR notering door T-Mobile die langer als 5 jaar staat

Ongelezen bericht door Monique007 »

Hallo,

Wij zitten in een zelfde soort situatie.

Bij het aanvragen van een hypotheek bleek er een A2 registratie van T-mobile op te staan. Mijn partner heeft inderdaad een keer een hoge rekening gehad die ze niet in een keer kon betalen. Hiervoor kon ze bij T-mobile zelf geen regeling treffen en werd het direct doorgestuurd naar een incasso bureau. Er is haar nooit verteld dat hier een melding van zou komen bij het BKR.

Wij kunnen i.v.m. deze A2 registratie geen enkele hypotheek afsluiten.. terwijl we al wel een koopakte getekend hebben.
Dit hadden we echt nooit verwacht..

Een mail naar [email protected] hebben we al gestuurd.. maar geen reactie..

Heeft iemand tips..? Of kan iemand ons helpen?

Groetjes, Monique007

Dennuske
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 dec 2008 11:52

Re: BKR notering door T-Mobile die langer als 5 jaar staat

Ongelezen bericht door Dennuske »

Beste Monique007,

Hebben jullie ondertussen al een reactie mogen ontvangen. Ik ben erg benieuwd namelijk hoe T-mobile naar jullie toe reageerd.

Ik hoor graag van je

Dennis

Monique007
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2007 14:19

Re: BKR notering door T-Mobile die langer als 5 jaar staat

Ongelezen bericht door Monique007 »

Hallo Dennuske,

Nee, wij hebben helaas nog geen reactie mogen ontvangen..
We wachten in spanning af.

Dennuske
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 dec 2008 11:52

Re: BKR notering door T-Mobile die langer als 5 jaar staat

Ongelezen bericht door Dennuske »

Beste Monique,

Morgen gaat er vanuit mijn zijde weer een mailtje richting T-mobile. In dit mailjte (2 a4tjes vol) leg ik het hele verhaal nogmaals aan de persoon van t-mobile uit waar wij momenteel contact mee hebben. Ook zit daar een bijlage bij waarin alle correspondentei uit 2006/2007 inzit (brieven van het incassobureau/tmobile enz.)

Deze brieven en mailtjes in deze bijlage geven dus ook toen al aan dat ik volledig niet op de hoogte was van de opgelopen achterstand. Ook geven deze aan dat wij het verschuldige bedrag direct nadat bekedn was waar het omging hebben betaald.

Ook geef ik in de brief nogmaals de ernst van de situatie aan. Ook verwijs ik naar dit forum. Waaruit blijkt dat andere personen die in de exact dezelfde situatie verkeerde wij (jullie en ik) coulance hebben gekregen van T-mobile.

ik ben benieuwd wat ik weer voor reactie krijg. Ik hoop dat Tmobile de ernst en verstrekkende gevolgen van beide situaties inziet en ons dan ook zal helpen.

Ik wacht net als jullie af.

Zodra ik weer iets hoor, zal ik dat vermelden.

gr

Dennuske
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 dec 2008 11:52

Re: BKR notering door T-Mobile die langer als 5 jaar staat

Ongelezen bericht door Dennuske »

Beste Monique,

Hebben jullie al een reactie mogen ontvangen? Ik heb vandaag wel een reactie mogen ontvangen vanuit T Mobile. Het komt erop neer dat ze nog steeds niet mee willen werken.

Ik hoor graag wat de status bij jullie is!

gr

Gesloten