Ik zit momenteel in exact dezelfde situatie als vele mensen die deel hebben genomen in dit onderwerp. Ik heb een BKR A2 registratie via T-mobile! Dit gaat over een achterstand die ik heb opgelopen van 2 maanden!
Omdat ik in de periode dat ik de twee maanden achterstand had ben verhuisd heb ik nooit de aanmaningen gezien. Deze lagen op mijn oude adres en mijn oude huisbaas had mij verzekerd dat hij alle post die daar lag had doorgezonden!
Ik kwam er dus pas achter dat ik een achterstand had op het moment dat de brief van het incassobureau op de mat lag.
Na veel heen en weer gemail (heeft ruim 5 maanden geduurd omdat we maar geen reactie kregen) zou het gaan om twee maanden en ik zou daar meerdere aanmaningen van hebben gekregen (nooit gezien dus) Maargoed dat is mijn woord tegen dat van Tmobile.
Op het moment van achterstand had ik twee abonementen lopen bij T-mobile. Bij het andere abonnement heb ik nooit een rekening gemist en werd altijd alles netjes betaald. Dit geeft dan ook aan dat ik er pas veel te laat (buiten mijn schuld om) achter kwam dat er op het andere abonnement een achterstand rustte van 2 maanden.
Uiteindelijk hebben we alles betaald en dachten wij dat het daar volledig mee was opgelost. Nu heb ik een appartement gekocht en heb mijn koopcontract al getekend. Nu blijkt tot mijn uiterste verbazing dat Tmobile er in die periode een BKR A2 registratie van heeft gemaakt.
Ze geven aan dat ze mij hiervan op de hoogte hebben gebracht maar ook deze brief heb ik nooit ontvangen.
Vorige week maandag kwam dit alles aan het licht en hoorde ik dus dat ik een BKR A2 van Tmobile had staan. Uitgezocht welke het was en toen dus op onderzoek gegaan en het bleek dan ook om bovenstaand verhaal te gaan.
Gelijk op dinsdag een mailtje gestuurd naar
[email protected]. Je krijgt dan netjes een reactie terug dat er uiterlijk binnen 5 werkdagen een reactie zou komen. 6 werkdagen later......geen reactie.
We zijn gaan bellen, krijgen niemand te spreken. Vervolgens nogmaals een mail gestuurd.....Na nog een keer bellen krijgen we dan per mail een reactie. Volgens Tmobile is de BKR melding terecht en vervalt deze op februari 2012!!!!!!!!
Ze kunnen de melding niet verwijderen. Ze geven aan dat de hypotheekverstrekker kan zien dat ik geen verplichtingen meer heb naar Tmobile.
Daarop hebben we weer gereageerd met de vraag of we telefonisch contact kunnen hebben omdat wij het idee hebben dat ze de situatie niet snappen. Wij hebben het dossier (alle correspondentie van die tijd) waaruit blijkt dat ik buiten mijn weten om een achterstand heb opgelopen volledig inzichtelijk. Ik neem aan dat Tmobile dit ook heeft.
Vandaag kwam daar de volgende reactie op terug:
Geachte heer ...,
U heeft namens uw zoon, de heer ...T-Mobile een e-mailbericht gestuurd, waarin u aangeeft dat u niet tevreden bent met de reactie op uw vorige e-mailbericht. De registratie van de heer ... is terecht gemeld bij BKR te Tiel wegens een achterstand (A-codering) en overdracht (2-codering) op de aansluiting. T-Mobile zal daarom deze registratie handhaven conform het BKR reglement.
T-Mobile hanteert de richtlijnen die zijn afgesproken tussen T-Mobile en het BKR. Wij kunnen geen onderscheid maken. Wij hebben gehandeld zoals we met u via het afgesloten contract destijds zijn overeengekomen. Dat de heer ... bij het aangaan van het contract gemeld zou worden bij het BKR te Tiel.
De instanties waar de heer ... mee te maken hebt kennen ook de definities van de gemelde coderingen en de betekenis hiervan. Er rest mij niets anders te melden dan dat T-Mobile terecht de registratie heeft geplaatst, maar dat wij geen enkele invloed kunnen uitoefenen op de regels die andere instanties hanteren.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Nu kom ik dus op dit forum en zie ik dat er voor meerdere personen door Tmobile coulance is verleend! Ze maken dus duidelijk onderscheid! Ik zou dan ook graag aan de personen waarbij het wel gelukt is om de registratie door Tmobile te laten verwijderen, willen vragen of ze mij kunnen helpen. Zoals jullie begrijpen zit ik echt met mijn handen in het haar omdat ik voor 14 september conform het koopcontract de financiering rond dien te hebben. Mijn adviseur geeft ook aan dat alles akkoord was! De hypotheek was rond maar ze vallen dus over de BKR A2 registratie. Dus als het niet wordt opgelost kan ik dankzij deze registratie mijn droom appartement dus wel vergeten!
Alle hulp is welkom!