LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Brugman keukens geen service
Re: Brugman keukens geen service
Als dit soort topics ook bekeken worden door de afdeling "web relations" van een bedrijf, dan kan er voor die betreffende klant ineens meer....
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26 jan 2009 10:39
Re: Brugman keukens geen service
CASUS........ONDERWERP IS EEN TEST CASE / VELEN HERKENNEN DIT..!!
Verleid door een Handtekening te zetten onder een ""soort offerte"" met de mededeling we komen over ruim een week bij je thuis, (dat is extra want dit is een bijzondere keuken) om de boel op te meten en de calculatie maken we dan opnieuw op... en specificeren dan ook (optellen en aftrekken) de gehele rekening, waarna we de bestelling de deur uit doen.andermaal getekend voor definitief accoord. Er was dus die eerste avond nog geen definitieve opdracht.
Er was sprake van zeer grote en ook verkooptechnische agressieve druk van de kant van de verkoopadviseurs (namen bekend en worden afgegeven indien dat nodig of wenselijk is) de voorliggende documenten te tekenen, wij mochten het pand vrijwel niet verlaten zonder daarmee dan ook accoord te gaan, de handtekening was immers maar een accoord verklaring voor de komende en nieuwe afspraak bij ons thuis voor over een week, er was dus nog geen daadwerkelijke order afgegeven.....Wij voelden ons er helemaal niet goed bij thuis klopte er niets van dus...Binnen een week nadien dus binnen 5 werkdagen na het eerste bezoek aan dat bedrijf hebben we de hele voorlopige opdracht geheel geanuleerd per aangetekende post, echter de brief werd bleek later niet afgehaald door deze firma want hij kwam na 14 dagen weer retour bij ons, (nu is het zo dat de rechter altijd zal stellen dat een geadresseerde ondernemer, in dit soort gevallen altijd verplicht is kennis te nemen van een aangetekend schrijven, op onwetendheid kan men zich nimmer beroepen) ook was de brief per gewone post gestuurd en nu pas na bijna een half jaar wordt bevestigd dat die brief wel is binnengekomen bij de firma B-man. En wordt er agresief alweer inhoudelijk op in gegaan betalen moet je het derde deel want anders..!!. ga je voor het gerecht...????
Na telefonisch contact met dat bedrijf nadat de eerste dreigbrief vanuit het hoofdkantoor van B-man was binnengekomen , de bedrijfsleider van het filiaal aan de telefoon geeist, die gaf nota bene aan dat hij opzettelijk de eerste voorlopige opdracht had omgebouwd tot een uiteindelijk verkoop opdracht met order met nota bene een opdrachtnummer erop (die wij nooit niet hebben getekend) en dat hij hele dossier, van let wel..!! na die ene keer bezoek aan zijn showroom en aan zijn slimme keuken verkoper, te hebben doorgestuurd aan zijn Hoofdkantoor te Waalwijk l
Die mensen in Waalwijk krijgen dus een pak papier waarbij ze daar denken ha weer een verkoop, dit terwijl het nog helemaal niet rond was!!! Hier is dus sprake van regelrechte malversatie en opzettelijk bedrog aangezien een verandering in een verkoop waarbij de klant ervan mag uitgaan dat alles eerlijk verlopen zal tegengesteld is.
Wat ook zo bijzonder is de tussenliggende periode tussen de opzegging volgens de richtlijnen van CONSUWIJZER, zijn er ettelijke dreig brieven gekomen vanuit die kant van B-man een zekere Mevr.Schilders schrijft deze berichten, met steeds de dreiging te betalen namelijk het derde deel van het eerste bedrag, welk bedrag? dat terwijl er nota bene nog geen enkele order en geen enkele calculatie is afgegeven, waaronder geen enkele handtekening van ons staat, en er dus ook geen overeenkomst voor is opgemaakt (waarvan akte!)
Citaten zijn oa;
Als er nu niet binnen de termijn die ""binnenkort afloopt"" (termijnen die door B-man wordt berekend eigenmachtig en zonder daarover verantwoording af te leggen ze sturen brieven niet eens fakturen met enkel een bedrag ook al zonder een specificatie) ) niet wordt betaald dan zal een INCASSO dus incasso volgen met alle gevolgen voor U...Wij stellen dat deze handelswijze zo belachelijk agressief is en bedreigend (net zo als in die showroom toendertijd) dat er sprake is van grove Intimidatie en vragen ons af of er meerdere ervaringen zijn bij mensen clienten en anderen die dit hebben meegemaakt, er is nota bene door de europese unie gevorderde rechtspraak mogelijkheid via in werking gestelde wetten en regels oa, tegenwoordig een wet die door de consumentenautoriteit wordt gehandhaafd per oktober 2008 (zie oa consuwijzer wet OHP) of kijk klik aan richtlijnen overheid klik aan wet ohp, www.consuwijzer.nl
Waarbij het de ondernemer verboden is op een agressieve wijze zijn handel aan de man te brengen, hij mag geen druk uitoefenen en moet ten alle tijde een uitgebreide calculatie afgeven voordat er wordt getekend voor de uiteindelijke prijs enz enz......
SVP zsm reacties , ervaringen en graag meer tips dit probleem te gaan tackelen....volgens ons worden velen op deze manier behandeld, en moet dit stoppen! zie oa ook google met dit onderwerp onder mijn naam, met vriendelijke groeten, en laten we elkaar helpen steunen!
in snelheid getypt sorry voor type foutje hier of daar....
Re: Brugman keukens geen service
Let wel, een handtekening op een offerte is hetzelfde als een handtekening onder een overeenkomst!....Handtekening te zetten onder een ""soort offerte""
Een keuken kan je niet even annuleren, er is normaal geen bedenktermijn meer na het sluiten van de koop.binnen 5 werkdagen na het eerste bezoek aan dat bedrijf hebben we de hele voorlopige opdracht geheel geanuleerd per aangetekende post
Hoe toon je aan dat de handtekening onder vals voorwendsel verkregen is? Blijft jouw woord tegen dat van de verkoper.
Waar is nu voor getekend? heb je kopieen van documenten waar je handtekening op staat? Staat hier duidelijk in wat geleverd wordt tegen welke prijs?
Heb je verkoopvoorwaarden ontvangen? Is er ook getekend voor ontvangst verkoopvoorwaarden?
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26 jan 2009 10:39
Re: Brugman keukens geen service
Er is in onze overtuiging alleen getekend in PARAAF voor een item, dwz een keuken, er is geen ordernummer ingevuld door de verkoper op dit formulier er staat geen bedrijfsnaam op en geen adresgegevens, (een formulier waar in eerste instantie een kleine 20 000 euro stond, na gedoe en protest onzerzijds korting geboden etc..werd dat ruim 6000 minder dus een behoorlijk bedrag gezakt is toch ook erg ongeloofwaardig want was die keuken dan eerst dat dan wel waard ? en later via een ander bedrag dat ook nog steeds? Waardoor is de prijs dan zo gezakt vragen we ons in gemoede af, door ons protest van dat is wel heel erg duur hoor meneer?!, , daarna werd er nog een keer een bedrag afgehaald voor eten buitenshuis als een soort kado, (uit eigen zak dus kennelijk ook nog eens) en voor het uiteindelijke bedrag (het plaatje) werd het voorlopige paraaf gezet. Maar let op... het formulier wat wij in ons bezit hebben nu geeft niet aan; daar waar ordernummer zou moeten staan een ordernummer, in dat desbetreffende plekje in dat desbetreffende hokje ordernummer ontbreekt dat nummer bij ons......maar denken we
Hij zal dat later zelf wel hebben ingevuld en dat dan ook wel hebben doorgestuurd aan zijn chefs superieuren denken we, dat ondanks ons onmiddelijke bezoek de daarop volgende ochtend aan die zaak waar we hem klip en klaar zeer duidelijk hebben gemaakt dat "" het allemaal niet paste en kon zo'' of hij dat maar even in zijn hoofd wilde prenten..maar nog even dan recapitulatie, dat is toch ook wel zeer zonderling, hoe kun je als een verkoper een zgn. order indienen als dat dan nog niet eens in kannen en kruiken als een definitieve opdracht, omdat die thuis situatie nog niet eens duidelijk is want daarvoor ga je dan toch ook nog langs bij je client.?.! , dus blijkt die verkoper buiten zijn agressieve verkoopmethodes in zijn eigen showroom er ook nog een listige praktijk van te maken, gebruik van de eigen regeltjes van te maken (in kennis gesteld en met medeweten van zijn bedrijfsleider dan) want hoe kan het anders dan dat dit dossier al is beland bij een kantoor, zijn Hoofdkantoor in Waalwijk bij een boekhoud afdelings hoofd nog voordat de client samen met die verkoper bij hem/haar thuis de zaken had afgerond en dan daarna een hernieuwde afspraak zou hebben gemaakt voor de definitieve handtekening? nogmaal nadat we die eerste keer op een avond twee uren hadden doorgebracht in die showroom en de krabbel hadden gezet, hebben wij toch wel de eerst volgende ochtend direkt akute melding gedaan (met oa tekst DIT KAN NIET, waarna een tamelijk laconieke reactie volgde van de desbetreffende verkoper, wat ons het idee / gevoel gaf dit zit absoluut niet goed, dit voelt zeker niet ok, dat is zeer zacht uitgedrukt!) Daarom de dag weer daarna een schriftelijk en aangetekend en ook per gewone post melding gedaan van anuleren met de wet ohp in de hand, maar dat nog even terzijde.
recapitulatie;
Tenslotte zou alles nog worden uitgewerkt een week later na dat bezoek zou de verkoper samen met ons op zijn showroom de hele zaak evalueren en er een definitieve order van maken die wij dan zouden tekenen ..die afspraak stond namelijk gepland bij het weggaan de eerste keer. We zijn nota bene de dag erop op de ochtend meteen weer naar die keukenverkoper toe gegaan en hebben hem mondeling medegedeeld dat zoals hij de zaken zo fijn en prachtig had voorgespiegeld het (keuken) absoluut niet zou kunnen worden geleverd geplaatst en gemonteerd, daar alles anders was dan wij de avond daarvoor door hem voorgespiegeld hadden gekregen, Zijn reactie was alsof hij dat vaker had meegemaakt, namelijk dat is geen enkel bezwaar als het niet kan dan worden alle items die niet geplaats kunnen worden er uitgehaald (welke items dat waren daar had ik geen notie van want wij hebben geen lijst van onderdelen en gespecificeerde prijslijst) en op het financiele budget in mindering gebracht.
Er is in eerste instantie ook geen uitgewerkte lijst met keuken onderdelen meegegeven, immers dat zou ook pas de week er na worden afgewerkt en ingevuld , verder er staat niets duidelijk vermeld over vormgeving soorten materialen en houtsoorten technische omschrijving van aparatuur ontbreekt ook de aparatuur in soort en merken ontbreken etc kortom uitsluiten paraaf voor een bedrag paraaf voor een evt leverweek veel later dit jaar en een paraaf voor een keukensteller die de zaken zou monteren thats all.., er is niet getekend voor de ontvangst van verkoopvoorwaarden..
De voorlopige overeenkomst is ons door de strot geduwd, we konden het pand niet verlaten zonder de paraaf te plaatsen, de voorlopige overeenkomst hebben we binnen een week alsdan 4 werkdagen gecanceld, voordat de verkoper bij ons thuis de boel 'zou afmaken' er is verder niets geinvesteerd door dat bedrijf, er zijn geen kosten gemaakt door hen, hooguit kopjes koffie en een colaatje en twee uurtjes advies werk, waarvan wij geen formulieren dus ontwerpen tekeningen etc. van hebben meegenomen want dat is bij de keukenfirma achtergebleven dat was namelijk niet ons eigendom, wij zijn, en waren ook niet van plan daarna verder te gaan shoppen, door met de twee uren energie van B-man een andere keukenfirma uit te gaan spelen met het werk van een ander.
Wij voelen ons oneerlijk en unfair behandeld, voelen ons geintimideerd door niet aflatende post van dat bedrijf het bedreigen door hen met incasso en mededelingen via de telefoon van; dan zie ik je wel in de rechtbank, waar hebben we het over? ..........Op onze direkt gestuurde post wordt eerst niet inhoudelijk geantwoord, nu na een bijna half jaar wel..! wel wordt tuusentijds al over een ruime periode dreigpost gestuurd met verzoeken, en herhaalde verzoeken, en dringengende verzoeken, die dringende verzoeken worden in een enveloppe gesloten met daarbuiten op dringend in rode chocolade letters, om een derde deel van het bedrag waarvoor de paraaf in allereerste instantie voor is geplaatst, en dan nu na een half jaar wordt nota bene wel inhoudelijk ingegaan op de eerste anulerings-post die binnen 4 dagen na het eerste bezoek was verzonden, met tevens de extra mededeling dat B-man, haar geduld (mevr.schilders) nu wel zo langzamerhand op is en dat incasso zal volgen, ook dat is al weer een zeer vreemde gang van zaken immers als je als bedrijf een vordering denkt te hebben dan stuur je eerst is een reactie op een brief die je eventueel ontvangt van je clienten, dan daarna eventueel een overzicht en een aanmaning en mogelijk daarna nog is een aanmaning. sommatie, B-man doet echter alles andersom de volgorde is fout ook nog eens,, ze noteren een 'voorlopige keuken'' vullen dat later zelfstandig in als een definitieve keuken zonder daar een motivering of specificatie bij te maken nota bene in kennis gesteld met de al dreigende situatie dat de client niet slikt wat de verkoper door de strop heeft geduwd, , en vorderen dan daarna na de terechte ons insziens anulatie van het in eerste instantie en in voorlopige context samengestelde, weer een bedrag wegens het afzeggen van het voorlopige samengestelde.
Naar onze mening is voorlopig niet hetzelfde als definitief.......of is voorlopig al keihard definitief in keukenland nog voordat je het zelf weet in dat geval is het binnentreden in een showroom van B-man een levensgevaarlijke bezigheid?? Het zou zou prettig zijn als het besef rees dat mensen die keukens zoeken, niet tot een soort wild behoren waar op op voorhand op geschoten mag worden.
zie ook eerdere topics , wie weet hier meer over te vertellen en hoe kom je hier zonder verder gedoe op een waardige manier uit?
Hij zal dat later zelf wel hebben ingevuld en dat dan ook wel hebben doorgestuurd aan zijn chefs superieuren denken we, dat ondanks ons onmiddelijke bezoek de daarop volgende ochtend aan die zaak waar we hem klip en klaar zeer duidelijk hebben gemaakt dat "" het allemaal niet paste en kon zo'' of hij dat maar even in zijn hoofd wilde prenten..maar nog even dan recapitulatie, dat is toch ook wel zeer zonderling, hoe kun je als een verkoper een zgn. order indienen als dat dan nog niet eens in kannen en kruiken als een definitieve opdracht, omdat die thuis situatie nog niet eens duidelijk is want daarvoor ga je dan toch ook nog langs bij je client.?.! , dus blijkt die verkoper buiten zijn agressieve verkoopmethodes in zijn eigen showroom er ook nog een listige praktijk van te maken, gebruik van de eigen regeltjes van te maken (in kennis gesteld en met medeweten van zijn bedrijfsleider dan) want hoe kan het anders dan dat dit dossier al is beland bij een kantoor, zijn Hoofdkantoor in Waalwijk bij een boekhoud afdelings hoofd nog voordat de client samen met die verkoper bij hem/haar thuis de zaken had afgerond en dan daarna een hernieuwde afspraak zou hebben gemaakt voor de definitieve handtekening? nogmaal nadat we die eerste keer op een avond twee uren hadden doorgebracht in die showroom en de krabbel hadden gezet, hebben wij toch wel de eerst volgende ochtend direkt akute melding gedaan (met oa tekst DIT KAN NIET, waarna een tamelijk laconieke reactie volgde van de desbetreffende verkoper, wat ons het idee / gevoel gaf dit zit absoluut niet goed, dit voelt zeker niet ok, dat is zeer zacht uitgedrukt!) Daarom de dag weer daarna een schriftelijk en aangetekend en ook per gewone post melding gedaan van anuleren met de wet ohp in de hand, maar dat nog even terzijde.
recapitulatie;
Tenslotte zou alles nog worden uitgewerkt een week later na dat bezoek zou de verkoper samen met ons op zijn showroom de hele zaak evalueren en er een definitieve order van maken die wij dan zouden tekenen ..die afspraak stond namelijk gepland bij het weggaan de eerste keer. We zijn nota bene de dag erop op de ochtend meteen weer naar die keukenverkoper toe gegaan en hebben hem mondeling medegedeeld dat zoals hij de zaken zo fijn en prachtig had voorgespiegeld het (keuken) absoluut niet zou kunnen worden geleverd geplaatst en gemonteerd, daar alles anders was dan wij de avond daarvoor door hem voorgespiegeld hadden gekregen, Zijn reactie was alsof hij dat vaker had meegemaakt, namelijk dat is geen enkel bezwaar als het niet kan dan worden alle items die niet geplaats kunnen worden er uitgehaald (welke items dat waren daar had ik geen notie van want wij hebben geen lijst van onderdelen en gespecificeerde prijslijst) en op het financiele budget in mindering gebracht.
Er is in eerste instantie ook geen uitgewerkte lijst met keuken onderdelen meegegeven, immers dat zou ook pas de week er na worden afgewerkt en ingevuld , verder er staat niets duidelijk vermeld over vormgeving soorten materialen en houtsoorten technische omschrijving van aparatuur ontbreekt ook de aparatuur in soort en merken ontbreken etc kortom uitsluiten paraaf voor een bedrag paraaf voor een evt leverweek veel later dit jaar en een paraaf voor een keukensteller die de zaken zou monteren thats all.., er is niet getekend voor de ontvangst van verkoopvoorwaarden..
De voorlopige overeenkomst is ons door de strot geduwd, we konden het pand niet verlaten zonder de paraaf te plaatsen, de voorlopige overeenkomst hebben we binnen een week alsdan 4 werkdagen gecanceld, voordat de verkoper bij ons thuis de boel 'zou afmaken' er is verder niets geinvesteerd door dat bedrijf, er zijn geen kosten gemaakt door hen, hooguit kopjes koffie en een colaatje en twee uurtjes advies werk, waarvan wij geen formulieren dus ontwerpen tekeningen etc. van hebben meegenomen want dat is bij de keukenfirma achtergebleven dat was namelijk niet ons eigendom, wij zijn, en waren ook niet van plan daarna verder te gaan shoppen, door met de twee uren energie van B-man een andere keukenfirma uit te gaan spelen met het werk van een ander.
Wij voelen ons oneerlijk en unfair behandeld, voelen ons geintimideerd door niet aflatende post van dat bedrijf het bedreigen door hen met incasso en mededelingen via de telefoon van; dan zie ik je wel in de rechtbank, waar hebben we het over? ..........Op onze direkt gestuurde post wordt eerst niet inhoudelijk geantwoord, nu na een bijna half jaar wel..! wel wordt tuusentijds al over een ruime periode dreigpost gestuurd met verzoeken, en herhaalde verzoeken, en dringengende verzoeken, die dringende verzoeken worden in een enveloppe gesloten met daarbuiten op dringend in rode chocolade letters, om een derde deel van het bedrag waarvoor de paraaf in allereerste instantie voor is geplaatst, en dan nu na een half jaar wordt nota bene wel inhoudelijk ingegaan op de eerste anulerings-post die binnen 4 dagen na het eerste bezoek was verzonden, met tevens de extra mededeling dat B-man, haar geduld (mevr.schilders) nu wel zo langzamerhand op is en dat incasso zal volgen, ook dat is al weer een zeer vreemde gang van zaken immers als je als bedrijf een vordering denkt te hebben dan stuur je eerst is een reactie op een brief die je eventueel ontvangt van je clienten, dan daarna eventueel een overzicht en een aanmaning en mogelijk daarna nog is een aanmaning. sommatie, B-man doet echter alles andersom de volgorde is fout ook nog eens,, ze noteren een 'voorlopige keuken'' vullen dat later zelfstandig in als een definitieve keuken zonder daar een motivering of specificatie bij te maken nota bene in kennis gesteld met de al dreigende situatie dat de client niet slikt wat de verkoper door de strop heeft geduwd, , en vorderen dan daarna na de terechte ons insziens anulatie van het in eerste instantie en in voorlopige context samengestelde, weer een bedrag wegens het afzeggen van het voorlopige samengestelde.
Naar onze mening is voorlopig niet hetzelfde als definitief.......of is voorlopig al keihard definitief in keukenland nog voordat je het zelf weet in dat geval is het binnentreden in een showroom van B-man een levensgevaarlijke bezigheid?? Het zou zou prettig zijn als het besef rees dat mensen die keukens zoeken, niet tot een soort wild behoren waar op op voorhand op geschoten mag worden.
zie ook eerdere topics , wie weet hier meer over te vertellen en hoe kom je hier zonder verder gedoe op een waardige manier uit?
Laatst gewijzigd door goos kamphuys op 13 jun 2009 11:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Brugman keukens geen service
beste meneer kamphuys,
Hoe een overeenkomst tot stand gekomen is doet, helaas, niet echt ter zake. Dat blijft namelijk uw woord tegen het woord van de verkoper.
U hebt een offerte geparafeerd/getekend voor akkoord en bent daarmee in principe akkoord gegaan met levering van een keuken.
Hoe hoog de annuleringskosten zijn zal gerust geregeld zijn in de algemene voorwaarden van de verkoper.
Een derde deel lijkt mij in uw geval nier redelijk en billijk maar dat is aan een rechter om dat te beslissen.
In uw geval zou ik proberen dit in de minne te schikken met de verkoper door een redelijke vergoeding overeen te komen voor de door de verkoper gemaakte kosten.
Hoe een overeenkomst tot stand gekomen is doet, helaas, niet echt ter zake. Dat blijft namelijk uw woord tegen het woord van de verkoper.
U hebt een offerte geparafeerd/getekend voor akkoord en bent daarmee in principe akkoord gegaan met levering van een keuken.
Hoe hoog de annuleringskosten zijn zal gerust geregeld zijn in de algemene voorwaarden van de verkoper.
Een derde deel lijkt mij in uw geval nier redelijk en billijk maar dat is aan een rechter om dat te beslissen.
In uw geval zou ik proberen dit in de minne te schikken met de verkoper door een redelijke vergoeding overeen te komen voor de door de verkoper gemaakte kosten.
consuwijzer schreef:Tekenen voor offerte
Teken niets, tenzij u zeker weet dat u wilt overgaan tot aanschaf. Als u tekent voor een aanbod of een offerte sluit u op dat moment namelijk een koopovereenkomst.
Re: Brugman keukens geen service
Ook zonder ordernummer is een rechtsgeldige koopovereenkomst te sluiten.er is geen ordernummer ingevuld......
Juridisch is er mogelijk wel sprake van een aanbod (prijs + wat er geleverd gaat worden) en aanvaarding (je handtekening), en dus van een overeenkomst.op dit formulier er staat geen bedrijfsnaam op en geen adresgegevens
Ook belangrijk is of keuken volledig gespecificeerd is (kleur kastjes apparatuur opstelling etc) of dat er alleen "keuken" ofzo staat. In dat geval is er sprake van een lege overeenkost welke succesvol nietig te verklaren is:
-Ik begrijp dat je geen standaard orderformulier hebt ondertekend. Dit sterkt je in je verhaal dat eea een voorlopig karakter had en verder uitgewerkt diende te worden. Verkoper had gewoon normaal opdrachtformulier dienen te maken, dan was duidelijker geweest dat al tot koop werd overgegaan
De verkoper dient voor de koop wel eerst die voorwaarden ter hand ter stellen, en liefst de klant voor ontvangst te laten tekenen.Hoe hoog de annuleringskosten zijn zal gerust geregeld zijn in de algemene voorwaarden van de verkoper.
Omdat ook geen standaard orderformulier ondertekend is, is dit mogelijk niet gebeurt en dan zijn die algemene voorwaarden niet van toepassing !! Je kunt dan een voor jouw ongunstig beding uit die voorwaarden buitenrechtelijk vernietigen.
Tegenpartij kan dat alleen bij rechter aanvechten, in de tussentijd geld dat ongunstige beding niet. In de tussentijd bestaat er dan ook geen vordering voor annuleringskosten. en de winkel kan geen incasso starten.
Ook kan je stellen, dat je nog niet getekend zou hebben als je de voorwaarden wel kreeg. Immers:
-je had dan kunnen lezen van 30% annuleringskosten welke haaks staan op voorlopige karakter
-je had dan kunnen lezen dat je recht hebt op vrijblijvende 18 dagen geldige offerte in plaats van direct beslissen
-je had beter beseft dat er al een koop gesloten werd
Heb je verkoopvoorwaarden ontvangen, en is voor ontvangst getekend??
Alleen zal je dan allereerst moeten aantonen dat inderdaad gebruik gemaakt is van oneerlijke handelspraktijken, dan nog biedt dat geen zekerheid.anuleren met de wet ohp in de hand
Beklaag je in ieder geval ook bij de consumentenautoriteit over handelswijze brugman.
Voor jou individuele geval richt dit niets uit, echter bij genoeg klachten krijgt Brugman de consumentenautoriteit op zijn nek
Re: Brugman keukens geen service
Helaas klopt dit niet, het is genoeg voor de verkopende partij ergens in de winkel een bordje op te hangen waarop staat dat de algemene voorwaarden gelden met een verwijzing hoe de koper deze in kan zien.De verkoper dient voor de koop wel eerst die voorwaarden ter hand ter stellen, en liefst de klant voor ontvangst te laten tekenen.
Omdat ook geen standaard orderformulier ondertekend is, is dit mogelijk niet gebeurt en dan zijn die algemene voorwaarden niet van toepassing !!
De algemene voorwaarden van de verkoper gelden alleen dan niet als de koper van te voren aangegeven heeft deze niet te accepteren en zulks bevestigt krijgt van de verkopende partij.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26 jan 2009 10:39
Re: Brugman keukens geen service
Kan iemand of een Jurist mogelijk graag zsm, aangeven of er al Jurisprudentie is Vanuit de Wet OHP BW einde 2008 ?? Deze wet is ingegaan einde 2008 oktober.
Zie ook www.consuwijzer.nl wet ohp en alle teksten daaraan gewijd op de site van consuwijzer. Daar staat klip en klaar dat een verkoper niet agresief mag zijn en geen verkoopdwang mag uitoefenen, de standaard antwoorden hierop worden door consuwijzer cq onze eigen overheid aangegeven aan de bezoekers van de site, het staat er helder en duidelijk er mag geen dwang worden uitgeoefend en je kunt er van af met hulp van deze site oa...wat vinden jullie hiervan is het iets waar we wat mee kunnen uitrichten? oa ook in dit specifieke geval?
Gelet op de door ons uitvoerig neergeschreven teksten rondom dit probleem veroorzaakt door de verkopende partij nota bene, na het uitzoeken, dan de voorlopige overeenkomst laten tekenen onder pressie, daarna het mondeling cancelen binnen nota bene 12 uur na het voorlopige tekenen, dat was de volgende ochtend rondom elf uur dan begrijpt al hoelaat het die avond ervoor was..., en dan daarna weer het schriftelijk cancelen door ons, en dan daarna weer de tegen reacties van b-man met eerst de litigieuze dreigingen, en pas na ruim 4 maanden na dato inhoudelijk ingaan op de opzegging? Is dat niet vreemd?
Dat alles wat dan nog te maken heeft met het in eerste aanvang een stel simpele kastjes en wat aparatuur te bekijken en evt. uit te zoeken met een ""relaxt'' kopje koffie in de hand en later een colatje dat voor de vervanging in de bestaande keukenruimte.
Tijdsduur voor het advies van de verkoper was mogelijk max. twee uren showroomtijd besteed aan ons. .Het was die avond niet druk hij nam alle tijd en kan zich niet beroepen op eventuele gemiste verkopen bij andere bezoekende clienten.
Om dan nu een incasso te starten met een bedrag van bijna 5000.00 is ronduit te crazy voor woorden, zo wil iedereen wel geld verdienen en kennelijk denkt B-man dat te kunnen maken ook nog is......
Als iemand jurisprudentie weet op te duikelen via een meelevende jurist zou dat mogelijk veel en ontzettend kunnen helpen..!!
Alvast met veel dank!! Voor de te nemen moeite !!
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 08 dec 2008 18:44
Re: Brugman keukens geen service
Wat bieden ze eigenlijk aan voor 15000 euro? type app? keuken opstelling?
Ik ben meerdere malen bij de Brugman geweest...geweldig is dat...
verkopertjes die net van de Mandemakers keuken mavo afkomen.. en hopen te scoren..lekker aan de koffie...berekening maken...wilt u er een appelflap bij? tuurlijk mevrouw...
Ik ben meerdere malen bij de Brugman geweest...geweldig is dat...
verkopertjes die net van de Mandemakers keuken mavo afkomen.. en hopen te scoren..lekker aan de koffie...berekening maken...wilt u er een appelflap bij? tuurlijk mevrouw...
Re: Brugman keukens geen service
zolang je niets tekent is er ook niets aan de hand....
Re: Brugman keukens geen service
Nee, de regel is dat voorwaarden ter hand gesteld moeten worden. Pas als dit praktisch vrijwel onmogelijk is, zoals in een supermarkt, volstaat dat bordje met die verwijzing.het is genoeg voor de verkopende partij ergens in de winkel een bordje op te hangen waarop staat dat de algemene voorwaarden gelden
Dit is zelfs op website branchevereniging te lezen:
http://www.cbw.org/view.cfm?page_id=15487
Staar je niet blind op die wet! Overeenkomsten onder vals voorwendsel/dwaling tot stand gekomen waren altijd al aan te vechten.....Jurisprudentie is Vanuit de Wet OHP
Sowieso blijft dit punt altijd welles-nietes verhaal tussen jou en verkoper.
Als originele opdracht alleen keuken vermeld, of de voorwaarden niet verstrekt zijn, hebben je veel betere stokken om mee te slaan!
Re: Brugman keukens geen service
Het hele verhaal blijft een welles-nietes spelletje...
De verkoper kan zeggen dat hij de koper heeft gewezen op de AV en ze deze heeft laten lezen.
Het enige vaststaande feit is dat koper een offerte heeft ondertekent.
De verkoper kan zeggen dat hij de koper heeft gewezen op de AV en ze deze heeft laten lezen.
Het enige vaststaande feit is dat koper een offerte heeft ondertekent.
Re: Brugman keukens geen service
De bewijslast in deze ligt bij de verkoper, vandaar dat CBW ook adviseert een handtekening voor ontvangst te vragen.De verkoper kan zeggen dat hij de koper heeft gewezen op de AV en ze deze heeft laten lezen
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26 jan 2009 10:39
Re: Brugman keukens geen service
Er is uitsluitend en alleen een paraaf gezet bij of, voor een eindbedrag..verder hebben wij geen enkele specificatie of uiteenzetting van de aparatuur. Dat zou pas komen NADAT de verkoper (als bij hoge uitzondering) een week later bij ons thuis de zaken zou doormeten, en een definitieve opstelling zou gaan maken, vervolgens zouden wij dan weer rond de tafel gaan en dan pas tekenen voor definitieve opdracht.
We weten verder niks meer van de feitelijke opstelling dan dat er een boven aanzichtje is getekend door de verkoper (als in de oude situatie want er veranderd feitelijk niet zo veel aan) met daarin dan laatje hier deurtje daar, hier het gasfornuis/kookplaatje en daar de afwasmachine en de ijskast vriezer. (de gebruikelijke schets in boven aanzicht gemaakt met zo,n plastic lineaaltje.)
Het gaat ons er helemaal niet om firma B-man te willen kleineren, of in een ongunstig daglicht te stellen, het kan zo maar zijn dat het medewerkers niet is toegestaan uren met clienten bezig te zijn zonder daadwerkelijke score te behalen, of dat men de direktie ergens in het zuiden een rad voor de ogen draait, met deze truckendozen van googelen met afspraken tenslotte kan een direktie op grote afstand niet atijd zien en beleven wat er zoal gebeurd, wij willen alleen wel zo graag weten of er mensen zijn die dit ook hebben of /dat meemaken
en wat er dan evt tegen te doen is, cq hoe wij ons kunnen verweren..met welke wetten in de hand..oa de wet ohp..
graag reacties........
We weten verder niks meer van de feitelijke opstelling dan dat er een boven aanzichtje is getekend door de verkoper (als in de oude situatie want er veranderd feitelijk niet zo veel aan) met daarin dan laatje hier deurtje daar, hier het gasfornuis/kookplaatje en daar de afwasmachine en de ijskast vriezer. (de gebruikelijke schets in boven aanzicht gemaakt met zo,n plastic lineaaltje.)
Het gaat ons er helemaal niet om firma B-man te willen kleineren, of in een ongunstig daglicht te stellen, het kan zo maar zijn dat het medewerkers niet is toegestaan uren met clienten bezig te zijn zonder daadwerkelijke score te behalen, of dat men de direktie ergens in het zuiden een rad voor de ogen draait, met deze truckendozen van googelen met afspraken tenslotte kan een direktie op grote afstand niet atijd zien en beleven wat er zoal gebeurd, wij willen alleen wel zo graag weten of er mensen zijn die dit ook hebben of /dat meemaken
en wat er dan evt tegen te doen is, cq hoe wij ons kunnen verweren..met welke wetten in de hand..oa de wet ohp..
graag reacties........
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 08 dec 2008 18:44
Re: Brugman keukens geen service
Welke Brugman filiaal?
En om andere consumenten te waarschuwen natuurlijk
Hoe heet de verkoper....ik ken er namelijk wel een paar gladde..Agressieve druk van de kant van de verkoopadviseurs (namen bekend en worden afgegeven indien dat nodig of wenselijk is)
En om andere consumenten te waarschuwen natuurlijk
Re: Brugman keukens geen service
betwist allereerst dat er al een bindende overeenkomst gesloten is...met welke wetten in de hand..
Tevens, voor zover er wel overeenkomst bestaat:
-is deze mogelijk onvoldoende bepaald en op grond van BW6 art 227 vernietigbaar
-kun je op grond van BW6 art233b & art234 onder een ongunstige bepaling in de AV uit indien de AV niet ter hand gesteld zijn. (aangetekend/schriftelijk dit beding vernietigen)
-Kun je stellen dat de overeenkomst dmv vals voorwendsel/dwaling tot stand gekomen is (Bw6 art228)
Bij de rechter kun je ook verzoeken om Brugman aan te laten tonen hoeveel schade ze daadwerkelijk geleden hebben door het niet doorgaan van de overeenkomst. Vinden ze niet leuk, want dan moeten ze met inkoopcijfers boven tafel komen.Keukenconcurrent (zelfde eigenaar) liet dat na en verloor alleen daardoor een hoger beroep....
http://jure.nl/bh2899.pdf
Reageer schriftelijk, bewaar alles!!
...lijkt mij intimidatie/bluf.via de telefoon van; dan zie ik je wel in de rechtbank
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26 jan 2009 10:39
Re: Brugman keukens geen service
Six10again...
Hartelijke dank voor je bemoeienissen! dit helpt enorm,, als je meer (of als anderen !! ) advies hebt hoor ik dat graag!!
Goos Kamphuys....
Hartelijke dank voor je bemoeienissen! dit helpt enorm,, als je meer (of als anderen !! ) advies hebt hoor ik dat graag!!
Goos Kamphuys....
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 16 apr 2009 22:12
Re: Brugman keukens geen service
20-5-2009 Eindelijk zijn de 3 aanrechtbladen terug en hebben we onder protest betaald aan een koerier van De Keukenman. Gelukkig wel een betalingsbewijs gekregen want gisteren werd er weer per koerier deuren gebracht en werd er gevraagd of wij die € 450 betaald hadden. Men kon het nml. niet terugvinden bij Brugman service center.
Het deurtje was overigens weer fout kregen een linksdraaiende deur ipv. rechtsdraaiend. we hebben nu 2 linksdraaiende deuren. Ook werd er een niet gevraagde koelkastdeur geleverd. Het is een puinhoop bij Brugman keukens.
Met de aanrechtbladen is het ook mis blad C zou opnieuw gemaakt worden en zou € 450 kosten. Nu blijkt gewoon het eerder, te lange, blad C gebruikt te zijn met een waterkering erop. Nu is blad C 5 mm te kort maar onze aannemer heeft het wel kunnen plaatsen en de rechtgeplaatste waterkering ziet er netjes uit.
Alleen hebben we voor blad C 2x betaald. We hebben nu harde bewijzen en geven alles in handen van de rechtsbijstandverzekering.
Het deurtje was overigens weer fout kregen een linksdraaiende deur ipv. rechtsdraaiend. we hebben nu 2 linksdraaiende deuren. Ook werd er een niet gevraagde koelkastdeur geleverd. Het is een puinhoop bij Brugman keukens.
Met de aanrechtbladen is het ook mis blad C zou opnieuw gemaakt worden en zou € 450 kosten. Nu blijkt gewoon het eerder, te lange, blad C gebruikt te zijn met een waterkering erop. Nu is blad C 5 mm te kort maar onze aannemer heeft het wel kunnen plaatsen en de rechtgeplaatste waterkering ziet er netjes uit.
Alleen hebben we voor blad C 2x betaald. We hebben nu harde bewijzen en geven alles in handen van de rechtsbijstandverzekering.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26 jan 2009 10:39
Re: Brugman keukens geen service
Als de desbetreffende keuken wordt geanuleerd per brief aangetekend, zeg maar binnen de 5 dagen (wettelijk is dat 8 dagen) dan zegt de verkoper ho ho 30 % kom op wil je dat even betalen..?? en gaat geheel voorbij aan de opzegging die er is gedaan mondeling en ook per post want ze willen die 30% zoiezo van je vangen...
later zeggen ze, nee die anulerings kosten zijn ook apart te zien, (maw het is geen derde deel van de zgn opdracht meer) dit geven ze dan aan onder de noemers ;
showroom kosten licht en warmte
bijdrage showroom sanitair..het gebruik van de wc..?
reclame en advertentie kosten
personeelkosten /de verkoper heeft max twee uren advieswerk verricht!!/ de order is opgemaakt niet in ons bijzijn en verzonden naar dat hoofdkantoor onder de noemer getekende opdracht. (=niet waar)
administratie en kantoor kosten
en winstderving want ze hebben geen winst nu meer van jou
(over een opstelling /keuken genoemd/ van
kastjes en aparatuur enz. waar geen opgave van is verstrekt ten aanzien van welke kasten welke aparatuur merken en types etc..) zie de vorige berichten..
dus 16again en anderen wat nu te zeggen, dus eerst anulerings kosten, dan veel later deze opsomming en dan ook nog erbij dat cbw in samenspraak met de consumentenbond dit een gewone zaak vinden en ook redelijk achten....wat is nu de jurisprudentie hierover? want wat we hier zien is toch te vreemd en te gek voor woorden?
later zeggen ze, nee die anulerings kosten zijn ook apart te zien, (maw het is geen derde deel van de zgn opdracht meer) dit geven ze dan aan onder de noemers ;
showroom kosten licht en warmte
bijdrage showroom sanitair..het gebruik van de wc..?
reclame en advertentie kosten
personeelkosten /de verkoper heeft max twee uren advieswerk verricht!!/ de order is opgemaakt niet in ons bijzijn en verzonden naar dat hoofdkantoor onder de noemer getekende opdracht. (=niet waar)
administratie en kantoor kosten
en winstderving want ze hebben geen winst nu meer van jou
(over een opstelling /keuken genoemd/ van
kastjes en aparatuur enz. waar geen opgave van is verstrekt ten aanzien van welke kasten welke aparatuur merken en types etc..) zie de vorige berichten..
dus 16again en anderen wat nu te zeggen, dus eerst anulerings kosten, dan veel later deze opsomming en dan ook nog erbij dat cbw in samenspraak met de consumentenbond dit een gewone zaak vinden en ook redelijk achten....wat is nu de jurisprudentie hierover? want wat we hier zien is toch te vreemd en te gek voor woorden?
Re: Brugman keukens geen service
Alleen volgens wet koop op afstand (internetbestelling) en colportage (verkoop aan deur of op beurs) geldt een bedenktermijn, waarin je van de koop af kan.(wettelijk is dat 8 dagen)
Bij een koop in de winkel geldt dat niet, koop is koop!
Wil je een gesloten overeenkomst niet naleven, dan kan dat , al dien je dan de schade die tegenpartij oploopt te vergoeden (BW 6 art 74 en 162)
Voor de keukenwinkel vertegenwoordigt de ondertekende opdracht al een bepaalde waarde. Wil je dat ze die opdracht doorscheuren, dan zal je die waarde dienen te vergoeden.
Als je de inkooptarieven kent, zal blijken dat die 30% een redelijke vergoeding is voor misgelopen inkomsten.
Op zich is dit redelijk, echter de manier waarop bedrijven handtekeningen ontfutselen, en vervolgens de annuleringskosten als "wapen" gebruiken is dat niet.
Voor jurisprudentie, zoek eens op annuleren op deze link