LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio ellende

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Sammeken
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2009 22:38

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door Sammeken »

niet alleen het callcenter is zo gehaaid; ze komen ook langs de deuren.

Mijn vriend heeft er een aan de deur gehad waar hij tegen heeft gezegd dat Oxxio wel informatie mocht opsturen, want zijn vriendin (dat ben ik dus) gaat over financiële zaken. Vijf dagen later een bericht van oversluiting. Welkom bij Oxxio

Mijn vriend heeft Oxxio gebeld, met de mededeling alles te annuleren. Ik heb hem tot 3 keer toe horen zeggen dat de boel geannuleerd moest worden. Hij heeft de telefoon in mijn handen gedrukt en na dat ik vroeg waarom er niet geannuleerd werd, wist de dame aan de andere kant mij te vertellen dat mijn vriend twijfelde. Nou werd hij helemaal mooi.

Ik ben niet vriendelijk geweest met de dame en heb haar gewezen op het feit dat ik het hele gesprek gehoord heb. Dat mijn vriend niks ondertekend heeft bij de heer die aan de deur is geweest.

Ik heb een brief gekregen van Oxxio met bevestiging van annulering. Ik hou nauwlettend alles in de gaten dat er geen vreemde dingen worden afgeschreven.

Overstappen naar goedkopere leverancier: natuurlijk. Maar niet op deze manier. Oxxio is voorgoed afgeschreven

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door AGGB »

Hallo zeg lionsfamily, een beetje meer bescheidenheid graag, zou je sieren.
Jaloers op mijn talent? Ik wil wel tegen een vergoeding een Sinterklaasgedicht voor je maken, hoor. Ben ik ook goed in.

Dat bij jullie iets direct lijkt te lukken, omdat de SAD nog niet zo lang via dit forum werkt, moet je niet de gedachte geven dat je door eigen slimmigheid zo snel uit de penairie bent. Je zaak was zeer simpel.
Uiteraard heb ik nu direct weer contact gezocht met de zich ditmaal zelf aanbiedende partij, dat schreef ik toch!

Mijn brieven, emails en faxen zijn van goede kwaliteit al zeg ik het zelf, daar ligt het niet aan.
Evolta werd Oxxio en groeide zeer snel in korte tijd in den beginne, kon dat helemaal niet aan,
maakte fouten met EAN nrs die niet foutief bij de klant op papier stonden, de nota's waren goed geadresserd, maar intern kennelijk op verkeerde EANnrs bijgeboekt gedurende 4 jaren, zodat gas aan een fout adres is geleverd.
Na herstel van de notabedragen, dankzij mijn acties, echter zonder dat de klant gedurende lange tijd kon weten wat er aan de hand was, volgde dan na een jaar : Uit onze accountantcontrole is gebleken dat ... en dan begon het weer van vooraf aan, de herstelde fout werd teruggedraaid.
Mijn fout is, dat ik niet gelijk naar de Geschillencommissie ben gegaan, maar omdat het steeds opgelost leek te zijn en ik weer een heleboel papierwerk in zou moeten vullen, heb ik dat niet gedaan. Ik was bovendien te ziek.

Stilletjes op mijn kamer zitten en zinloze limmerick maken? Man waar klets je over, Ik, weduwe, lag in het ziekenhuis met borstkanker.

De oxxiomedewerker van de SAD heeft mij inmiddels gebeld, de dame die mijn zaak eerder behartigde werkt er niet meer en dan ligt kennelijk de boel weer plat. Bedrijfscultuur heet dat.
Volgende week word ik teruggebeld, inderdaad ook door Michiel, die mij bezworen heeft dat het nu echt opgelost gaat worden.

Lionsfamily
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 apr 2009 16:40

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door Lionsfamily »

AGGB

ik kon uit niet uit je eerste reactie lezen dat je ziek op bed lag met kanker, ik verontschuldig mij daar dan ook niet voor, maar gebruik het dan ook niet als excuus voor de slapeloze nachten welke door Oxxio veroorzaakt zouden zijn.

Je bent al klant bij Oxxio, dat heeft dus niets met deze zaak te maken en ja, mijn zaak was simpel en uiteindelijk snel opgelost doordat ik altijd data's en tijden bijhoud in een agenda, dat is wel zo slim, ook een CC van een E-mail opvragen werkt perfect. Dus wel zo slim van mijzelf.

Bescheiden ben ik nog nooit geweest, ik ben wie ik ben, gewoon zeggen wat ik denk en daden bij mijn woorden.

Dat heeft me al veel opgeleverd, mensen weten meteen met wie ze te maken hebben en ik laat niet met me sollen.
Wat Oxxio flikte kon niet door de beugel, ik had gelijk, ik wist dat, Oxxio uiteindelijk ook.

Dat ze dan achteraf gewoon door gaan met hun praktijen zal bij mij nog moeten blijken, maar nogmaals, richt je energie op de juiste zaken en reageer je frustratie af op de juiste persoon en ga niet lopen binnenvetten, dan maak je het jezelf alleen maar moeilijker.

Ik ben misschien voor sommigen te hard, hey, that's me, de maatschappij heeft me zo hard gemaakt, als ik iets doe wat niet kan of mag, denk je dan werkelijk dat de benadeelde zachtzinnig zal zijn ??
Ik vecht voor mijn recht en als ik gelijk heb dan kunnen ze op een flinke portie tegengas rekenen.

Maar neemt niet weg dat je een creatief persoon bent, ik zou zulke limmericks niet kunnen verzinnen. Respect !

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door AGGB »

Nooit door mij als excuus gebruikt L.,want het was geen excuus, wel een factor die meespeelt in de algehele vermoeidheid.

OXXIO drijft iedereen waarbij het fout is gegaan tot wanhoop, door die fouten niet goed op te lossen en als ze opgelost lijken, weer opnieuw te beginnen, omdat het kennelijk intern aan communicatie ernstig schort.

De slapeloze nachten zijn dan ook geheel door OXXIO veroorzaakt.
Mensen die hun zaak zagen afgerond door hun kordate optreden werden jaren later er weer mee geconfronteerd bv omdat zij weer, hoewel al lang bij een andere leverancier of andersinds "opgelost" een factuur kregen van een afgeronde zaak etc etc etc etc etc
Als je daarbij dan nog iets mankeert speelt de vermoeidheid eerder een rol. Dat moet men op twee fronten vechten. Ik heb bewezen voor mezelf daar goed in te zijn.

Opmerkingen als stilletjes op je kamer zitten met in jouw ogen (L.)onnuttige zaken mij bezighoudend,waarbij jij dan jezelf nog ff op je borst klopt, omdat jij het allemaal zo goed hebt aangepakt, omdat je zo goed zou zijn, komen dan ff verkeerd over bij mij, snappie? Ik ben overigens blij dat in je simpele zaak de oxxiomedewerker direct reageerde en je er van af lijkt te zijn.

(En Sammeken, heel goed blijven opletten en direct storneren en blokkeren als het mis loopt).

Lees de berichten over OXXIO van al hun gedupeerden er maar eens op na hier en blader vooral ook eens terug, bekijk eens vorige pagina's als men soms misschien eens niets beters te doen hebt.

Er was op dit forum scepsis of de oxxiomedewerker wel echt bestaat, toen die plotseling opdook, of dat het een in scene gezette truc is van OXXIO met nepproblemen die nu plotseling snel zouden worden opgelost.
Zo erg denkt men over dat bedrijf en het zijn hier niet de minsten die er zo over denken. Blader maar eens terug!

Ik herhaal maar even dat die oxxiomedewerker echt blijkt te bestaan en het bedrijf kennelijk bezig is met een charmeoffensief.
Volgende week wordt er weer contact met mij opgenomen en ik heb een email van OXXIO ontvangen, waarin vermeld staat dat mij geen boete wordt opgelegd bij overstap als mijn contract nog loopt. Scheelt een paar tientjes als schrale troost en wie weet volgt er snel meer positiefs en kan ik weer rustig slapen. Daar gaan we altijd van uit. Hoop doet leven,
Over tot de orde van de dag(en graag geen reactie meer op mij persoonlijk L. het ga je goed, over en uit.)

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door AGGB »

Een wonder is geschied!
Deoxxiomedewerker M. heeft zich aan zijn woord gehouden. Na mijn vorige post kreeg ik 2 telefoontjes, waarvan het besprokene in mails is vastgelegd.

Een slimme zet van OXXIO om, nadat eerder al meegelezen werd op dit forum, een oxxiomedewerker vrij te maken, om de klachten hier vermeld, af te handelen.

Dit charme-offensief om the hearts and the minds van al of niet terechte klanten te winnen scheelt OXXIO flink wat gezeur en kosten van de Geschillencommissie en uiteraard is het zeer prettig voor de gedupeerden, die nu soms na jaren, zoals ik, eindelijk goed geholpen worden, naar het lijkt.

Oxxio heeft mij o.m. het volgende in een mail bevestigd:

---Per eind juni ga ik over naar de Vastelastenbond http://www.vastelastenbond.nl
Ik hoef geen opzegvergoeding te betalen aan oxxio hoewel het gascontract nog loopt, vanwege alle fouten gedurende 5 jaren door oxxio gemaakt.
(Wellicht gebeurt het volgende ooit):

Een Oxxiomedewerker uit Veere
riep: "krijg nou allemaal de ******.
Ik heb genoeg van het charme-offensief,
van mijn portemonnee ben ik een dief.
Ik ga naar de Vastelastenbond, dat zal ze lere!

---De eindafrekening wordt spoedig opgemaakt (een vorige maal duurde de jaarnota 7 maanden!) onder toezicht van de oxxiomedewerker, die deze rekening met mij doorneemt, alvorens die op de deurmat valt.

---Het EAN nr is en blijft correct, behoort bij mijn juiste adres, geen foute interne boekingen meer , dus geen foutieve aanslagen meer.

---Ik ontvang binnen 10 dagen 200 euro schadevergoeding, (dat schijnt hoog te zijn, immers immateriele schade kan in dit soort zaken niet vergoed worden, anderzijds is het me een fortuin waard van oxxio af te komen).

--- Een 3de bos bloemen is onderweg.

Ooit plaatste ik deze limmerick:

Een energieke directeur bij OXXIO
bleek een gewetenloze Maffioso.
Hij beloofde bloemrijk beterschap, echt waar, heus,
toch groeide zijn meterslange neus.
Men noemt hem nu PINOXXIO

Ik heb nu voor de eerste maal vertrouwen in een goede afloop van een zaak die mij al 5 jaar sloopt, iedere keer opgelost leek, maar door intern foutieve boekingen bij oxxio steeds weer oplaaide.
De fout is oorspronkelijk ontstaan door een foutieve switsch door Evolta, voorloper van Oxxio, daarnaast is oxxio's boekhouding verre van op orde.

Van mijn kant heb ik toegezegd dat er tenminste 1 positieve reactie van mij richting Oxxiomedewerker aankomt in de vorm van een limmerick:

De Trosradar-Oxxiomedewerker
verloste een dame uit de kerker
van Oxxio, Toxxio, Pinoxxio,
voor hem een 3werf chapeau.
Zij voelt zich alweer iets sterker.

Mocht er toch weer iets fout gaan, dan laat ik onmiddellijk van mij horen, maar we zijn weer optimistisch, dankzij de oxxiomedewerker alhier.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door Chanmaster »

De vraag welke mij telkens weer bezigd wordt eentoning,
deze wordt dagelijks gesteld en zelfs door mij in mezelf.
"Wat is wijsheid?" Heb daarop nimmer een antwoord verkregen.

CM

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door wicher »

Wijsheid begint bij zelfkennis channie; en met een beetje zelfkennis zou je kunnen weten dat je beter niet kunt posten als je helemaal niets te vertellen hebt.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door AGGB »

---Ik ontvang binnen 10 dagen 200 euro schadevergoeding, (dat schijnt hoog te zijn, immers immateriele schade kan in dit soort zaken niet vergoed worden, anderzijds is het me een fortuin waard van oxxio af te komen).

--- Een 3de bos bloemen is onderweg.
De bloemen heb ik ontvangen en zijn inmiddels verlept.
De 200 euro staat als coulance bij mij bijgeboekt.

Dat was het simpele gedeelte.
Nu nog de rest bij de overstap einde juni, mocht dat bijgevolg van de werkzaamheden van de oxxiomedewerker alhier goed aflopen, zoals plechtig beloofd en per mail bevestigd, of toch nog slecht verlopen, in beide gevallen meld ik mij hier weer.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Lionsfamily.

Houd alles maar goed in de gaten. Nu is het misschien opgelost, maar over een paar jaar zijn zij alles kwijt, of eerder, en begint het van voren af aan. Oxxio staat er erg slecht om bekend tav hun administratie. Ook nemen zij dit niet erg serieus. Zij laten je denken, laten je met rust en dan is het weer:"Hier zijn wij weer!!!"

Ik heb absoluut geen vertrouwen in hen.

faerie
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2009 12:28

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door faerie »

Jeetje ik zit dit met schrik te lezen mijn partner heeft ook het formulier aan de deur ingevuld gisteren en inderdaad ik heb gebeld maar zit niet in het systeem maandag terugbellen. Als u tenminste het welkomstpakket dan nog niet heeft hoe zo ik zit toch niet in het systeem? Ik voel de bui dus al hangen.

Ben bang dat het er vanaf komen een heel verhaal gaat worden de schrik zit er nu goed in

Venus Vliegenval
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2009 20:37

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door Venus Vliegenval »

Beste allemaal,

en dan maar niet te spreken over de agressieve manier van Oxxio om nieuwe klanten binnen te halen.

Binnen een periode van 4 weken ben ik 3x gebeld door oxxio, oftwel, telefonische reclame (lees telefoonterreur!)

Ik wordt hier werkelijk scheitziek van, terwijl ik toch bij de infofilter geregisteerd ben. Vele bedrijven respecteren de lijst van mensen die niet gebeld willen worden, maar oxxio heeft hier maling aan en blijft mensen lastig vallen. Stelletje idioten! Ik heb al zeker 10 keer gevraagd om niet gebeld te worden, maar ook hier heeft Oxxio maling aan. Wat een vreselijk slecht bedrijf!

ff voor de duidelijkheid; Ik wordt nooit klant van oxxio!

Take care,

Wouter

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Venus Vliegenval,

Uw forumbericht van 5 juni jl. maakt duidelijk dat u ondanks uw registratie bij info-filter, toch door Oxxio bent benaderd. Indien u wilt dat ik de situatie voor u uitzoek wil ik u vriendelijk verzoeken contact op te nemen via [email protected].
Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door AGGB »

Steven, van thread OXXIO Servive ver te zoeken....., inderdaad de oxxiomedewerker van alhier bestaat echt en doet echt heel erg zijn best.
lees mijn OXXIO TOXXIO PINOXXIO ervaringen en huiver.

OxxiO neemt iedereen in het OOtje, het is en blijft er een klerezootje.

Van hier tot Tokio, weg met OxxiO.

Sinds enkele dagen ben ik over naar de Vastenlastenbond, nu de
eindrekening van Oxxio nog.
De tot op heden voor mij hardwerkende oxxiomedewerker zal deze controleren en met mij doornemen alvorens die eindnota naar mij verzonden wordt.
En dan is de nachtmerrie eindelijk voorbij, hoop ik.......

chantalletje
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jul 2009 19:44

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door chantalletje »

Ik ben hier ook een paar maanden naar overgestapt en alleen maar ellende gehad, Gelukkig heeft eneco (mijn huidige nu) mij goed geholpen met het terug overstappen naar hun.

Hier komen ze van oxxio gewoon aan de deur verkopen..

Nesquik
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2009 14:41

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door Nesquik »

Graag wil ik ook hier vertellen over mijn ervaring met Oxxio.

Enige tijd geleden kwam er iemand aan de deur van Oxxio. Hij hield zijn verkooppraatje en ik had wel belangstelling in goedkopere energie dus pakte ik mijn jaarafrekening van Green Choice.

De man legde zijn tarieventabel ernaast en vergeleek ze. Hij zij tegen mij: " zie bij ons betaalt u 12 cent per kwu en bij Green Choice 25 cent.
Wij zijn veel goedkoper en bij ons betaald u veeeeel minder vastrecht."

Ik ben dus overgestapt.

Vanmorgen wil ik pinnen gaat dat niet. Na via internet bankieren gekeken te hebben (krijg geen afschriften) blijkt dat al sinds april èn door Green Choice èn door Oxxio geld van mijn rekening gehaald is. Samen per maand dus voor ongeveer 500 euro aan voorschotnota. Ook was de meterstand niet goed waardoor ik een heel hoge eindafrekening van Green Choice kreeg.

Ik bel dus met Green Choice. Wat blijkt is dat de vertegenwoordiger van Oxxio die zei dat ik bij Oxxio maar 12 cent zou betalen tegenover 25 cent bij G.C. gelogen heeft. (Letterlijk zei hij twee keer "kijk u betaald bij ons maar 12 cent en bij G.C. 25 cent"

Ik was toen een beetje teleurgesteld in G.C. omdat zij garanderen dat zij het laagste tarief hanteren. Maar de medewerker van Green Choice vertelde mij dat de 12 cent van Oxxio exclusief belasting is en de 25 cent van G.C. is inclusief belasting.
Al met al maakt het niets uit in kosten (wat wel beloofd was) maar intussen wordt wel twee keer gas en twee keer electriciteit van mijn rekening afgehaald.

Zelfs een digitale meter is al geïnstalleerd.

Ik ben nu zo boos omdat de vertegenwoordiger van Oxxio mij zo duidelijk voorgelogen heeft dat ik meteen weer terug ga naar G.C.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door mar42 »

Een digitale meter is dat hetzelfde als een slimme meter???

Flerk
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2009 21:03

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door Flerk »

ben al jaren een tevreden klant.

meschien moet ik wat beter nakijken wat ik nou allemaal heb
maar tot nu toe geen klachten ben al 5 jaar klant
slimme meters en al maar ben van noun over gestapt naar oxio
gewoon een verademing alles duidelijk omschreven.
en bij vragen snel antwoordt.
meschien ben ik de uitzondering op de regel. :)

Nesquik
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2009 14:41

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door Nesquik »

Een digitale meter is dat hetzelfde als een slimme meter???
Volgens mij wel. Je kunt op het internet je meterstand aflezen (op site Oxxio)

Update:
Ik heb gebeld met Oxxio. Zij zeggen inderdaad dat de 12 cent Kwh een basisbedrag is en dat in werkelijkheid het 22 cent is. Maar de Oxxio medewerker zegt tegen mij dat de 25 cent van Green Choice ook een basisbedrag is en dat dat ook hoger zal uitvallen i.v.m. belasting.

Leuk die vrije markt maar hoe moet ik nu weten wie gelijk heeft en wie de goedkoopste is?

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door AGGB »

Wow Flerk, niet te geloven! Ik ben ook 5 jaar terug overgestapt De ellende heette toen Evolta en werd later OXXIO. Legio aan ellendes staan in de loop der jaren over OXXIO, TOXXIO, PINOXXIO op diverse fora.
Net als bij Nesquik werd bij mij gedurende een half jaar door zowel Eneco als Evolta afgeschreven. Evolta, (OXXIO) had de switch niet doorgegeven, de fout lag bij hen, zij bleven echter onbeschoft volhouden dat de fout bij Eneco lag.
Vervolgens werd er een fout gemaakt met EANnrs, intern foute boekingen gedaan, waardoor de ellende nog veel groter werd en ik voor 2 huizen aangeslagen werd. Iets dat niet opgemaakt kon worden uit hun nota's.Blader maar ff terug en huiver.
Nooit correct te woord gestaan, niet per telefoon, niet per fax , noch per brief al of niet aangetekend, noch per mail.
Pas na mijn klacht op dit forum kwam er correcte actie per mail en vervolgens verscheen hier de oxxiomedewerker die de oxxio-diarree keurig heeft opgedweild en een fris geurtje rondspuit om het leed de client aangedaan te verzachten.
Nu ben ik sinds eind juni over naar de Vastelastenbond, die houdt een oogje in het zeil bij de door hen uitgekozen leverancier.Die kan het daarom niet al te bont maken.
Ik heb dankzij de hogelijk door mij gewaardeerde oxxio-diarree-dweiler binnen 14 dagen de OXXIO eindafrekening binnen; bijna niet te geloven, maar het is heus waar. De goede man heeft zijn woord gehouden.
De vorige jaarafrekening duurde 7 maanden. De eindafrekening ga ik eens rustig bekijken, dat kost mij moeite, want bij OxxiO komt er nog steeds een waas voor mijn ogen vanwege de nog niet geheel verwerkte woede tegen die ........
Flerk, ik kan je verhaal gewoonweg bijna niet geloven.bv Kwamen de jaarafrekeningen altijd tijdig binnen, of heb je die zelfs nooit gehad?
Snel antwoord op je vragen zeg je, waren de antwoorden wel goed?

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door mar42 »

Als het dus gaat om een slimme meter, dan ben je als eigenaar van een huis niet verplicht deze meter te klaten installeren.

Dit heeft een tijdje geleden in de krant gestaan, hoe het zit met huurhuizen, dat weet ik niet.
Maar volgens de consumenten (meen ik dat het was) ben je als huiseigenaar niet verplicht deze meter te plaatsen en kan je weigeren.

Want zo slim zijn ze voor de consument niet is gebleken.

Gesloten