LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ARCO AUTO zijn oplichters

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
vvk
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2009 13:31

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door vvk »

Gisterochtend stonden er een aantal politie auto's en trailers om auto's mee te nemen. Het rare is dat er nu nog gewoon auto's staan en de deuren open staan van het bedrijf. Dus wat er nou precies is gebeurd weet ik niet.

amrani26
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2009 11:21

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door amrani26 »

ik ben nog nooit zo opgelicht als bij Arco auto. ik heb daar een Espace gekocht en 500 euro aanbetaald. het heeft 2 weken geduurd voordat ik telefoontje kreeg dat ik mijn auto kan ophalen maar wel restant geld overmaken zodat bij afhaal het geld al op de rekening staat een soort check. zo gezegd zo gedaan. maar eenmaal daar stond heel ander auto voor mijn neus. ik heb een espace gekocht grijs met 116000 op de teller en stond een zwart espace met 174000 op de teller. ze hebben van alles en nog wat geprobeert mij wijs te maken dat het zelfde auto is. maar zo gek ben ik ook niet. na heel veel geschreeuw en geruzie heb ik die toch meegenomen en 500 euro teruggekregen.

2 weken later bij de oprit naar de A1 hoorde ik een knal gelijk aan de kant gegaan ANWB gebeld. motorkap open gedaan zag ik overal olie. ANWB is geweest tot mijn schrik hoorde ik dat de motor is afgeblazen en dat minstens 2 cilinders stuk. Arco gebeld Arjan gesproken en die zei tegen mij van kom met de auto deze kant op dan komt het goed.

2 dagen later kreeg ik een telefoontje van Arjan dat het mijn schuld is en dat er een schuurtje in de carter zit en dat het mijn schuld is omdat ik volgens tegen iets aangereden ben. ONZIN ONZIN ONZIN want ik heb met die auto max 500 km autosnelwegen gereden en meer niet.


zoals de meesten Arco kennen worden ze in eens kwaad en brutaal en dat ze jou niet meer te woord willen staan.

Ik heb besloten om de auto te repareren ergens anders natuurlijk en heb een transport bedrijf ingehuurd om de auto op te halen alleen tot mijn verbazing kreeg hij de auto niet mee omdat ik nog 150 euro moet betalen voor onderzoekkosten na heel veel telefoontjes gepleegd heeft hij de auto toch meegekregen. mijn auto is nog steeds niet gerepareerd omdat het een duur grapje is van +/- 4500 euro.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door Mallemalle »

niet te volgen

je koopt een grijze espace, betaalt aan, en het blijkt bij ophalen een zwarte, totaal andere auto, die je niet wil,maar je koopt die alsnog :roll:

mijn reactie is in deze mosterd na de maaltijd en voegt weinig toe, maar ik vind het ronduit onbegrijpelijk dat je zoiets hebt geaccepteert

hoe bestaat het

amrani26
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2009 11:21

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door amrani26 »

Ik kon niks anders van maken. gezien het feit dat ik helemaal uit Enschede kom. en dat ze zo onbeschoft zijn. ik wou heel graag die auto hebben want gekocht is gekocht. maar ja ik zat ook met tijd als je elke dag moet werken.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als ze een andere auto leveren als dat afgesproken loop je toch hard weg :roll: !! Ik kan dat niet begrijpen dat je dan accoord gaat met een alternatief die natuurlijk slechter is. Dit is een manier van zaken doen die gewoon verkeerd MOET aflopen. Zie het maar als leergeld en neem de volgende keer een volwassene mee.

hoe bestaat het ! het kan dus altijd nog gekker :lol:

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door Mallemalle »

vraag me af of iemand dat ook zou doen bij ene computer

je betaald aan, over 2 weken issie klaar en als je hem gaat halen is het en hele andere met andere hardware, software, bouwjaar etc

die neem je dan natuurlijk gewoon mee naar huis ;)

jonkman1965
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2009 16:40

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door jonkman1965 »

Mallemalle, het is inderdaad niet slim om in contact te raken met zo'n bedrijf. Mensen die dat gedaan hebben vinden dat ook dom van zichzelf (ik ben daar een van). Dus je opmerking is overbodig.

Velen hebben echter geen verstand van auto's en willen dat ook niet hebben en hebben (gelukkig) wel goede ervaringen met andere bedrijven, ook bij het kopen van een tweedehands auto.

Het zakelijk verkeer is nu eenmaal gebaseerd op vertrouwen, zonder dat zou het niet functioneren.

Om te zorgen dat dat zo veel mogelijk zo kan blijven zijn er ook dit soort fora en is het wel noodzakelijk om op te treden en dergelijke abnormale praktijken niet te accepteren als "leergeld".

Als je een auto koopt heb je er volgens jurisprudentie naast wat is overeengekomen minimaal recht op een auto die geschikt is voor normaal gebruik. Genoemde renault espace voldoet daar niet aan.
Het is dan zaak de verkoper schriftelijk in gebreke te stellen de gebreken binnen twee weken te repareren. Wordt daar niet aan voldaan dan kan je de koop of geheel ontbinden op grond van wanprestatie of deels en de reparatiekosten als schadevergoeding vorderen. Stel je niet schriftelijk in gebreke dan heb je hier geen recht op.

Het is zo, procederen is duur en het gaat om relatief kleine bedragen. Een oplossing is, als je daarvoor een advocaat in de arm wilt nemen, om dat dan met een aantal anderen te doen. Overigens zijn vorderingen tot 5000 Euro te behandelen door de kantonrechter. Daar kan je ook zelf procederen. Daar kan je ook een deurwaarderskantoor voor inschakelen, zeker als de zaak relatief eenvoudig ligt. Dat is veel goedkoper, soms rekenen deurwaarders alleen incassokosten.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door Mallemalle »

er bestaat ook zoiets als bureau van rechtshulp
waar je iig basisinlichtingen kan verschaffen, en of je uberhaupt rechten hebt en zo ja welke, vaak gratis en wat lastiger werk tegen ene kleine betaling

jonkman1965
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2009 16:40

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door jonkman1965 »

De bureaus rechtshulp zijn in 2005 afgeschaft. Er bestaat nu wel het juridisch loket, dat wijst voornamelijk door.

Gesloten