LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-mobile verhinderd hypotheek om €21,58

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
donsan69
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 okt 2009 14:17

Re: T-mobile verhinderd hypotheek om €21,58

Ongelezen bericht door donsan69 »

Ik zit met een soort gelijk probleem en krijg het niet opgelost. het gaat hier om een bedrag van €40.- . Zie mail wisseling met T-mobile:

het gaat hier om een bedrag van €40.-


From: Donavan Sanches
Sent: Monday, 03 August 2009 15:43
To: _bkr
Subject: RE: de heer Sanches **************


Geachte mevrouw XXXX,

Na onderzoek die ik heb gedaan, is het wel mogelijk om de registratie ongedaan te maken.
Ik heb ook bekeken of ik ooit een waarschuwing heb ontvangen van T-Mobile welk door de wet verplicht is.
Deze heb ik nooit ontvangen zoals ik al in mijn eerdere mailtje heb vermeld.

Ik heb tijdig mijn verhuizing door gegeven en kreeg ook van mijn andere mobiele nummer de facturen op het juiste adres.
Ik heb ook in de winkel in Enschede me laten verzekeren dat ik geen openstaande bedragen had en dat mijn abonnement voldaan was en dat ik gewoon over kon naar een prepaid.
Als dat wel het geval zou zijn geweest had ik volgens mij en de winkel nooit overgezet mogen worden naar een Prepaid. Ik ben ook van mening dat de achterstand bij mij gemeld had kunnen worden en dan had ik het ook meteen overgemaakt zodat ik van het abonnement af zou zijn en dan ook geen registratie had gekregen bij het BKR.

Ik ben het er dan ook niet mee eens dat T-Mobile niet bereid is om aan mijn verzoek te willen voldoen.
Ik ben al jaren trouwe klant van T-Mobile en verwacht eigenlijk ook de zelfde loyaliteit van uw firma.

Mocht dit niet verder helpen ben ik genoodzaakt om toch andere stappen te ondernemen en het dan via de geschillencommissie of dan wel via mijn advocaat de registratie ongedaan te krijgen.

Met vriendelijke groet
Lesley Sanches


Van: _bkr [mailto:[email protected]]
Verzonden: vrijdag 24 juli 2009 11:49
Aan: Donavan Sanches
Onderwerp: de heer Sanches *************

Geachte heer Sanches,

Naar aanleiding van uw e-mailbericht wil ik u het volgende berichten.

Het verzoek dat u aan T-Mobile doet is niet mogelijk. Na uitblijven van uw betaling heeft T-Mobile u overgedragen aan het externe incassobureau Lindorff. Dit resulteerde in een 2 vermelding bij het BKR te Tiel. Uw registratie betreft op dit moment een A codering met een 2 codering en met een werkelijke einddatum voor mobieltelefoonnummer 06-******** Nadat er een feitelijke overdracht naar het externe incassobureau heeft plaatsgevonden is het niet meer mogelijke een H-codering te krijgen.

Werkelijke einddatum = de datum waarop de laatste betaling, van het verschuldigde bedrag van de klant, door het incassobureau dan wel een deurwaarder is ontvangen. De werkelijke einddatum in het BKR register blijft voor 5 jaar zichtbaar. Voor u is en blijft dit van december 2008 tot en met december 2013. Een kredietverstrekker gaat hier op zijn of haar eigen manier mee om. Echter kan de eventuele kredietverstrekker hiervan afleiden dat u als klant geen financiële verplichting meer naar T-Mobile heeft.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
T-Mobile Nederland BV
XXXX
Medewerkster Externe Incasso

________________________________________
From: Donavan Sanches***********
Sent: Tuesday, 21 July 2009 16:16
To: _bkr
Subject: klntnr: *********
LS.

Ik ben,door dat ik een hypotheek wilde aanvragen, er achter gekomen dat ik een A2 codering heb bij het BKR.
Ik zou graag zien dat dit verwijderd word.

Ik heb bij het opzeggen in de winkel in Enschede het abonnement omlaten zetten naar een prepaid, en in de winkel gevraagd of er nog een bedrag open stond.
Dit was volgens de medewerker niet het geval en het zou geen probleem zijn. Ik weet dat als je een abonnement wilt omzetten en er staat nog een bedrag er geen omzetting mag plaats vinden.

Verder was het zo dat de facturen naar een mail adres werden gestuurd die niet van mij was maar van mijn ex omdat zij gebruik maakte van het abonnement. En werd het ook van haar rekening nummer geïncasseerd.
Zij heeft de bedragen die er ineens waren gestorneerd en de facturen niet naar mij door gestuurd tot dat ik ineens een brief van de deurwaarder kreeg.
Ik heb toen ook gelijk het hele bedrag naar de deurwaarder overgemaakt.

Ik zie daarom ook graag dat dit met spoed word opgelost en dat de negatieve BKR registratie wordt omgezet naar een positieve of dat de registratie compleet wordt verwijdert.

Het gaat om de volgende gegevens.

Naam: L. Sanches
Klantnr:
Adres:
Postcode woonplaats:
Email:
Mijn nummer: 0***********

Het nummer waar het om gaat: *************
Met vriendelijke groet

Lesley Sanches
____________________________________________________________

Ik hoop dat er wat mee gedaan kan worden

donsan69
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 okt 2009 14:17

Re: T-mobile verhinderd hypotheek om €21,58

Ongelezen bericht door donsan69 »

En dit is het laatste mailtje die ik van T-Mobile kreeg waar ik nog steeds niet geholpen ben en zo te zien niet geholpen ga worden.

Geachte heer Sanches,

U heeft T-Mobile een e-mailbericht gestuurd, waarin u aangeeft dat u niet tevreden bent met het antwoord van T-Mobile op uw vorige e-mailbericht. Uw registratie is terecht gemeld bij BKR te Tiel wegens een achterstand (A-codering) en overdracht (2-codering) op uw aansluiting. T-Mobile zal daarom deze registratie handhaven.

T-Mobile hanteert de richtlijnen die zijn afgesproken tussen T-Mobile en het BKR. Wij kunnen geen onderscheid maken. Wij hebben gehandeld zoals we met u via het afgesloten contract destijds zijn overeengekomen. Dat u bij het aangaan van het contract gemeld zou worden bij het BKR te Tiel.

U bent als contractant verantwoordelijk voor de juiste adresgegevens bij T-Mobile. T-Mobile heeft u door middels van herinneringen geattendeerd op uw betalingsachterstand. Echter heeft u ondanks deze herinneringen de betalingen niet voldaan.

De instanties waar u mee te maken hebt kennen ook de definities van de gemelde coderingen en de betekenis hiervan. Er rest mij niets anders te melden dan dat T-Mobile terecht de registratie heeft geplaatst, maar dat wij geen enkele invloed kunnen uitoefenen op de regels die andere instanties hanteren.

Wellicht kunt u beter uw inspanning bij de hypotheekverstrekker toepassen, omdat de hypotheekverstrekker degeen is die weet dat de registratie op dit moment betiteld kan worden als "afgehandeld ". Zoals ik u al eerder liet weten , u heeft de openstaande post voldaan en dat betekent dat u geen financiële verplichting meer heeft naar T-Mobile. Echter is de registratie zoals T-Mobile volgens de BKR reglementen heeft afgesproken voor 5 jaar zichtbaar. Hier kunnen wij niets aan veranderen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,


XXXX
T-Mobile Netherlands BV

________________________________________

donsan69
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 okt 2009 14:17

Re: T-mobile verhinderd hypotheek om €21,58

Ongelezen bericht door donsan69 »

en kijk hier,
ik krijg het zelfde standaard email van T-Mobile, is toch te gek voor woorden.
en hier onder mijn reactie weer daarop. Wie roept de telecomgiganten een halt toe??
____________________________________________________________
Van: _bkr [mailto:[email protected]]
Verzonden: vrijdag 30 oktober 2009 15:34
Aan: Donavan Sanches
Onderwerp: T-Mobile incasso beantwoordt de heer L. Sanches (*************)

Geachte heer Sanches,
U heeft T-Mobile een e-mailbericht gestuurd, waarin u aangeeft dat u niet tevreden bent met het antwoord van T-Mobile op uw vorige e-mailbericht. Uw registratie is terecht gemeld bij BKR te Tiel wegens een achterstand (A-codering) en overdracht (2-codering) op uw aansluiting. T-Mobile zal daarom deze registratie handhaven.
T-Mobile hanteert de richtlijnen die zijn afgesproken tussen T-Mobile en het BKR. Wij kunnen geen onderscheid maken. Wij hebben gehandeld zoals we met u via het afgesloten contract destijds zijn overeengekomen. Dat u bij het aangaan van het contract gemeld zou worden bij het BKR te Tiel.
U bent als contractant verantwoordelijk voor de juiste adresgegevens bij T-Mobile. T-Mobile heeft u door middels van herinneringen geattendeerd op uw betalingsachterstand. Echter heeft u ondanks deze herinneringen de betalingen niet voldaan.
De instanties waar u mee te maken hebt kennen ook de definities van de gemelde coderingen en de betekenis hiervan. Er rest mij niets anders te melden dan dat T-Mobile terecht de registratie heeft geplaatst, maar dat wij geen enkele invloed kunnen uitoefenen op de regels die andere instanties hanteren.
Wellicht kunt u beter uw inspanning bij de hypotheekverstrekker toepassen, omdat de hypotheekverstrekker degeen is die weet dat de registratie op dit moment betiteld kan worden als "afgehandeld ". Zoals ik u al eerder liet weten, u heeft de openstaande post voldaan en dat betekent dat u geen financiële verplichting meer heeft naar T-Mobile. Echter is de registratie zoals T-Mobile volgens de BKR reglementen heeft afgesproken voor 5 jaar zichtbaar. Hier kunnen wij niets aan veranderen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
XXXX
T-Mobile Netherlands BV
___________________________________________________________
LS.
Dit is de tweede keer dat ik dit standaard email bericht krijg en ga er nu ook maar vanuit dat jullie de email niet lezen en serieus behandelen.
Ik voel me ook genoodzaakt dit op meerdere forums op het internet te posten.

Ik stond destijds met meerdere nummers in jullie systeem en heb mijn adres tijdig gewijzigd. Dus was en is het juiste adres altijd bij jullie bekend geweest.

En dan zeggen dat jullie niets kunnen aanpassen is kolder. Ik heb contact met het BKR gehad en middels een fax is het in een paar uur geregeld en aangepast.
Maar zoals ik hier boven vermeld heb ga ik dit standaard bericht op alle forums posten en jullie bereidheid om email berichten goed te lezen hier in vermelden.

Met vriendelijke groet
******* Sanches

Siira
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2009 20:29

Re: T-mobile verhinderd hypotheek om €21,58

Ongelezen bericht door Siira »

Het wordt hoog tijd dat er eens wat meer aandacht komt voor de praktijken van de telco's. Met name mobiele providers zijn nogal snel en makkelijk met registreren bij het BKR met alle gevolgen van dien.

Als het terecht is... met andere woorden als iemand daadwerkelijk zijn/haar rekening niet heeft betaald ten onrechte dan is er nog wat te zeggen voor zo'n registratie. Als er echter een gegronde reden is, ligt het heel anders.

Je komt vrijwel niet meer van zo'n registratie af en in tijden zoals nu zijn veel banken en andere firma's heel selectief en weigeren deze firma's op basis van zo'n registratie elke dienstverlening.

Voor de hypotheek zoekers onder ons, probeer eens http://www.bkrhuis.nl

Of gebruik google.

Gesloten