ik heb ruim 6-7 jaar geleden *filmnet* genomen en de kabel van UPC/Chello bij de deur afgeknipt vanwege de vele troubles.
Waarom ik erbij vermeld UPC/Chello?
Ik was nog geen jaar bij filmnet het basispakket en filmnet werd overgenomen door UPC onder de naam Canaal Digitaal.
Het eerste jaar koste mij €10 (exl. smartcard), verwerkingskosten noemden ze dat.
2e jaar kreeg ik een rekening van €15
3e jaar één van €24,95
4e jaar €29,95
omdat ik toch €29,95 moest betalen ben ik ingegaan op een basis pakket omgerekend met kortingen voor de eerste jaar €0,00 vanwege de toch al betaalde €29,95
Na een jaar ben ik ingegaan op een aanbod van 2 jaar family-pakket + schotel + smartcard + dubbele LNB + kortingen wat neer kwam op ALLEEN het 2e kontraktjaar €12,95/maand
Nu zag ik begin april (online) dat er tussentijds ONAANGEKONDIGD een prijsverhoging heeft plaatsgevonden, weliswaar van maar €0,55/maand maar toch ONBEHOORLIJK van Canaal Digitaal niet even de klanten daarvan in kennis te stellen.
Halverwege april kregen ook wij 2 nieuwe smartcards (mediaguard3) *OM DE KLANTEN BETER TE KUNNEN BEDIENEN*
Ja, natuurlijk .. zoals een dochtermaatschappij van UPC daar een bepaalde mening over geeft
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Boven op 2 decoders van Philips werkte de firmware update niet zoals aangegeven op de CD-Site, dus geen juiste zenderzoeksysteem meer en o.a. geen regionale zenders meer.
Maar beneden een nog geen 15 maanden *oude* Thomson decoder die ook al 7 weken lang niet de firmware wilt updaten.
Gemeld aan CD en gemeld op het satellietforum, dat laatste hielp want toen belde CD mij terug en zou op afstand de firmware van mijn 2 smartcards updaten, nadat de thomson aangaf 85% update compleet vond de medewerker het wel genoeg en hing op.
Direkt binnen 2 minuten vóórdat de update geheel klaar was gaf de thomson decoder een errOr aan .... geen volledige update dus.
Weer gaan posten op het satellietforum, gelijk doorgegeven/geschreven op dat forum dat net 5 elke 2,5 minuut mijn TV(s) (met 3 verschillende merken geprobeerd) op standby liet springen en gelijk weer uit zichzelf opstarte op het laatst bekeken kanaal.
2 dagen later springt mijn beeld om iets over 01.00 snachts uit en begint de thomson pardoes weer te updaten .... nu zoals handmatig proberen tot 5-10% en dan wederom een errOr.
Vanaf dat moment kon ik wel weer ongestoord Net 5 bekijken maar geen SBS 6 meer want die sprong elke 2,5 minuut uit en gelijk weer aan.
weer 2 dagen later snachts om ca. 01.00 alles uit en pardoes uit zichzelf updaten, weer tot 5 á 10% en weer een errOr, Nu springt RTL 4 steeds elke 2,5 minuut uit en aan.
Als toch potdorie CD hun beveiliging d.m.v. een nieuwe smartcard wilt verbeteren, dan moet CD toch opdraaien voor alle mogelijke troubles?
Ik kan niet updaten, dus CD kan mij NIET de volledige diensten leveren die ik middels een kontrakt afgesloten heb.
Nu had ik een abonnement op TV-Totaal, en stond een paar weken geleden op de éénerlaatste pagina een stukje over CD , OOK uit naam van de direkteur van CD/UPC dat NIEMAND VERPLICHT IS de gevraagde bijdrage in de vergoeding te voldoen, doet men dat toch dan krijgt men automatisch 3 maanden toegang tot het hele zenderaanbod.
Die 3 maanden gratis kijken geloof ik wel (dus niet), want alles bij elkaar heb ik door nieuwe pakketten etc. nog ca. 5 maanden gratis alle zenders bekijken tegoed.
Bij CD gaan ze er blijkbaar vanuit dat een periode gratis kijken als extra aanbod al ingaat op het moment dat je telefonisch iets afsluit.
Kortom, CD een 100% dochter van UPC dus heeft NIETS geleerd van alle troubles met UPC/Chello.
Ook ik heb weinig andere keuze dan maar te slikken wat ik krijg .... UPC/Chello komt er bij mij niet meer in (ongeacht of ze mij ueberhaubt nog wel zouden aansluiten nadat bijna 5 jaar gedreigd hebben met deurwaarders en gerechtelijke stappen (niet doorgegaan omdat ik tijdig genoeg UPC hoofdkantoor op de kabelweg 1 te amsterdam een aangetekend schrijven gestuurd heb dat ZIJ in gebreke gebleven waren en NIET IK,
ze waren ook zo netjes om dat aangetekend stuk NIET in het dossier van 5 verschillende deurwaarders toe te voegen, de eerste 4 dropen gelijk af en gaven de opdracht onverrichte zaken terug aan UPC, de laatste heeft nog 2 jaar gezeurd (Interim Justitia) totdat ik ze per fax gemaand had met rechterlijke stappen als ze mij nog één keer zouden lastig vallen.
RADAR, kom op .... grijp die graaigraage CD (Canaal Digitaal) bij de kladden en sleur ze op TV in een uitzending en dwing ze een belofte af dat ZIJ verantwoordelijk zijn voor het afleveren van een BETAALD produkt wat GOED werkt.
Ik heb telefonisch al gevraagd of ik met mijn decoders naar een dealer mag gaan de firmware up te laten daten op hun kosten ... uiteraard konden ze daarmee niet akkoord gaan was hun antwoord.
Nu ... dan sturen ze mij toch ook die *GRATIS MONTEUR* uit de reclame die ze op TV maken
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
of ...... CD ons in de kouw laten staan, kom op *knappe koppen* , alle software (algoritmes) die gemaakt zijn door mensen zijn te kraken.
Help die duizenden *benadeelden* zodat ze ook waar voor hun geld krijgen
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
paid.