LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 100 ongewenste smsjes van 2580

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kessm01

Re: 100 ongewenste smsjes van 2580

Ongelezen bericht door kessm01 »

Hallo,

Vandaag kreeg ik een reactie op mijn mail aan Talkmedia waarin zij aangeven dat ik 22 sms-jes van de shortcode 2580 heb ontvangen die mij 33 euro zouden kosten. Dit bedrag gaan zij aan mij uitbetalen met een kleine schadevergoeding :shock: (een jaar lang gratis abonnement op een dienst van hun :? , zit ik ook niet op te wachten) want een regeling met KPN is niet mogelijk omdat KPN hier niet aan mee werkt. Heb net gesproken met KPN en die bevestigen dit :cry:.

Heb overigens 37 sms-jes ontvangen van ze en er 1 naar ze gestuurd om te stoppen. Op mijn verzoek om teruggebeld te worden is door hun niet gereageerd, ook heb ik geen telefoonnummer in hun mail staan waar zij bereikbaar op zijn. Heb daarom zojuist maar gebeld naar het nummer in Zwolle, 038-7773383 en daar mijn telefoonnummer achtergelaten. Hoop dat ik nu wel gebeld, was overigens vandaag niet in de gelegenheid om ze zelf te bellen.

Stuur straks ook nog een mail met het verzoek mij alsnog te bellen en mij te verklaren waarom ze maar 22 smsjes vergoeden terwijl ik er 37 heb verstuurd.

Mick

kessm01

Hallo,

Vanavond van mijn provider, KPN, telefonisch doorgekregen dat er een bedrag van ruim 38 exl. btw door 2580 bij mij in rekening is gebracht en niet 33 euro zoals zij mij vandaag via de mail lieten weten. Ik zal ze dan ook voor dit hele bedrag aansprakelijk stellen.

Groeten Mick

Dima

Ongelezen bericht door Dima »

Zojuist opnieuw een mail gestuurd naar Talkmedia.be. Ze hadden mijn voicemail ingesproken maar het bericht was erg onduidelijk. Inmiddels via mijn provider Hi het aantal SMS-jes opgevraagd: het gaat om 26 ontvangen SMS-jes en 1 verstuurd SMS-je. Dit kan gewoon via klanterservicenummer 1200.

Wacht de reactie maar af en ga dan toch maar mijn rekeningnummer doorgeven of iemand anders moet een alternatief bedacht hebben...

Groet.

kessm01

Heb gisterenavond nog een reactie naar hun gestuurd en vandaag ben ik gebeld door een medewerker van hun en die deelde mij mee dat ik ruim 60 euro van ze terug krijg. Begrijp er niets van gisteren nog 33 euro en vandaag ineens 60 euro terug. Heb dus mijn gironummer gegeven en er is beloofd dat ik eind van de week dit bedrag op mijn rekening heb staan en de mondelinge toezegging dat mijn gegevens daarna uit hun bestand worden verwijderd!! Met heel veel excuses.
Kreeg trouwens vanavond ook een belletje van hun waarin een blikkerige stem mij ook meedeelde dat er wat fout gegaan was en dat ik contact moest opnemen. Denk dat ze zelf ook een beetje de weg kwijt zijn daar :P

Voor de anderen succes met terughalen van je geld.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 06 jan 2012 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.

joepiesimons

Ongelezen bericht door joepiesimons »

Dat er ongewenste SMSjes worden ontvangen waar je schandalig veel voor betaald onder wat voor constructie dan ook is een feit. Sommige mensen denken op een leuke site eenmalig een ringtone te downloaden en ontvangen voortaan soms per dag wel 4 smsje á € 1,50. Bij velen (lees ook verder in dit forum) met als gevolg ernstige financiële problemen.

Wat mij opvalt is dat dit onderwerp al jaren teruggaat en dat er nog steeds niks aan wordt gedaan. Zo is een achterliggend crimineel bedrijf TELEFUTURE (SMS 2050, 2323, tel. 0900 400 43 43, etc.) nog steeds actief. Het kosteloze telefoonnummer van deze instantie bij deze: 010 – 4286780 en 010 4286790

TELEFUTURE is al jaren actief zonder dat ze zijn aangepakt, terwijl 50% van alle klachten wel een link met dit bedrijf hebben.

Wat iedereen graag wil en waar dit forum voor bedoelt is:
1. Oplossingen om hun geld terug te krijgen! (middels brief, tips etc.)
2. Zorgen dat Radar of wat voor instantie dan ook (desnoods Peter R. de Vries) acties gaat ondernemen tegen criminele instellingen als TELEFUTURE.

kessm01

Heb vandaag vanuit België € 61,50 overgemaakt gekregen ivm ten onrechte ontvangen smsjes op 8 mei jl.

Wat betreft een oplossing voor dit soort stalking en criminaliteit denk ik dat er zowieso strakkere wetgeving moet komen waarin het bijvoorbeeld verboden is om deze abonnementen te verkopen aan mensen die via prepaid bellen. Maar dat zal wel op veel weerstand stuiten vanuit de branche.

Gesloten