LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onder rembours verzenden

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
rsmeijer
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2009 09:55

Re: Onder rembours verzenden

Ongelezen bericht door rsmeijer »

Op 14 april 2009 heb ik een pakket gebracht naar TNT Heerenveen. Dit pakket werd dan de volgende dag of uiterlijk de dag daarop bezorgd.

De praktijk leerde mij anders. Het pakket werd bezorgd op 27-4-09. Dit kwam niet doordat er niemand thuis was bij de man, maar???
Op de track&trace lijst staat dan pakket onderweg. Vervolgens werd de voorgemelde zending niet aangetroffen??? Allemaal zaken waar ik nu ernorme vraagtekens bij heb?
Het pakket werd bezorgd door de afdeling Cargo ofzo? Deze afdeling heeft een andere manier van bezorgen werd mij telefonisch verteld? Allemaal prima, maar had ik dit geweten was ik nooit naar TNT gegaan.

Het pakket is netjes betaald door de afnemer die het godzijdank nog wilde ontvangen na bijna 15 dagen.

Het is nu inmiddels 26-6-09 en ik heb mijn geld nog niet binnen. Begin vorige week werd mij een toezegging gedaan dat ik het verschuldigde bedrag uiterlijk de vrijdag of de maandag op mijn rekening zou hebben. Nou nee dus. Dus weer gebeld en nu elke dag.
Ik krijg echt van alles te horen:
"er loopt nu iemand naar de betreffende afdeling",
"de zaak is in behandeling",
"er is een spoedmelding gemaakt",
"u wordt binnen 4 uur teruggebeld",
"ik heb geen inzicht in de status van de betaling",
"dit is een aparte afdeling en ik zal zorgen dat het daar komt",

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik neem nu alle gesprekken op en de toezeggingen die gedaan worden.
Had ik vanaf het begin moeten doen, want dan heb je een overzicht van de schandalige manier waarop je van het kastje naar de muur gestuurd wordt.

Heb net weer gebeld. Gisteren al 6 keer. Zo dadelijk weer.
Ik denk (moet ik de telefoonrekening erbij halen) dat ik hier al meer dan 20 keer over gebeld heb. En dan te bedenken dat ik maar 1 antwoord wil.

kareldebeuker
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 feb 2009 15:45

Re: Onder rembours verzenden

Ongelezen bericht door kareldebeuker »

Rembours is een rampen systeem en dient m.i. zo snel mogelijk afgeschafd te worden door de TNT. ( en de rest)

Wij krijgen ongeveer 5 % van de rembours pakketten weer terug. Reden is meestal geen geld meer of impuls aankoop.

Na vele jaren ervaring en niets hielp gaat er nu sinds een jaar direct een brief naar de klant met het verzoek de kosten te betalen ( of de hele order alsnog dat mag ook). Doet de klant dit niet, 95 % reageert niet eens! Dan gaat het naar ons incasso bureau. No cure no pay.

Wij krijgen ons geld en de klant is iets van 75.- euro kwijt. Laat het een lesje voor ze zijn denk ik dan.

Vooraf die rembourskosten laten betalen is een lachertje. Dat doet niemand. Dan kunnen ze net zo goed de hele order meteen betalen. Bovendien vertraagd het de verzending gigantiesch en klanten hebben tegenwoordig toch al zo weinig geduld.

bvoskamp
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2010 12:35

Re: Onder rembours verzenden

Ongelezen bericht door bvoskamp »

:roll:
Laatst gewijzigd door bvoskamp op 17 mei 2010 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Qonstant2
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mar 2010 16:01

Re: Onder rembours verzenden

Ongelezen bericht door Qonstant2 »

wij sealen onze paketten boven een bepaald bedrag in met zwart transportfolie.zodat wij zeker zijn dat niemand weet wat er in vervoerd word,dit doen wij ook met tftschermen,behuizingen ongeacht de maat.

rembours zendingen hebben wij bijna niet of slecht enkele stuks in de 3 maanden.alles word vooruitbetaald met ideal,paypal,overschrijving,en in enkele gevallen willen we er nog wel eens afwijken als het om offline orders gaat.

Gesloten