LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geluid in bioscoop

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
johanzwet
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2011 11:29

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door johanzwet »

Ik ben benieuwd of er over 29 jaar nog bioscopen zijn. (Ik ben nu 26 :wink: )

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Ik denk dat bioscopen wel blijven bestaan. Er gaat niks boven een goede film te kunnen zien in de bioscoop. Geluid en visuele effecten komen gewoon veel beter op je over en al helemaal bij een 3d film.
De filmbeleving is vele malen leuker en beter dan dat je hem thuis op de bank bekijkt.

johanzwet
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2011 11:29

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door johanzwet »

Het was ook een grapje.
Naar de bios gaan is erg leuk, maar deze keer echt verknald door het geluid.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door Emmy75 »

johanzwet schreef:Maar lieve Pathe-mensen: ik was het hele publiek. Ik zat er alleen. Dus het voltallige publiek is bij deze voorstelling weggejaagd door het geluid. Terwijl het toch mogelijk moet zijn het ietsje zachter te zetten?
Waarom zouden ze zich daar druk om maken ? U heeft immers betaald en krijgt (neem ik even aan) geen geld terug. Dit is overigens niet mijn redenatie hoor maar die van de bioscoop.

Nu ben ik even geen geluidsdeskundige dus ik weet niet of de redenatie klopt. Ik kan me voorstellen dat er een verschil kan zijn in het gewenste geluidsniveau als de zaal vol zit ten opzichte van een zaal met 1 bezoeker. Een zaal vol mensen zal altijd behoorlijk wat geluid produceren tijdens de film. Denk eens aan al die krakende zakjes chips, gegraaf in de popcorn en andere snackverpakkingen en bij een volle zaal zijn er altijd wel mensen die de mobiel vergeten uit te zetten of toch gaan bellen, gaan zitten praten of ineens opstaan en naar de wc moeten of weg moeten. Door de film flink hard te zetten, wordt dit geluid overstemd door de film en storen de anderen zich minder aan al die andere geluiden.
duiner schreef: ik denk , helaas, dat je zal moeten wachten, tot je 55-plus bent, de jeugd vindt het " stoer" zo hard ( nog wel )
Tja tegen de tijd dat de jeugd 55+ is, is het gehoor toch wel aardig beschadigd door harde geluiden in de bios en op de mp3 speler, discman en heel vroeger walkman en valt het niet meer zo op.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door Henri42 »

Een zaal vol mensen zal altijd behoorlijk wat geluid produceren tijdens de film???

Juist niet Emma, een volle zaal absorbeert juist geluid.
Het effect geluid is inderdaad boven de 80 db(oorbeschermers nodig )

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Henri42 schreef:Een zaal vol mensen zal altijd behoorlijk wat geluid produceren tijdens de film???

Juist niet Emma, een volle zaal absorbeert juist geluid.
Dan zou je toch juist verwachten dat het volume van dezelfde film bij een volle zaal harder zou moeten staan dan in met een zaal met 1 bezoeker ? Indien de bios niet op de lege zaal anticipeert, kan het geluid veel harder overkomen als je in eentje een film kijkt ten opzichte van een volle zaal.
(daar wilde ik in mijn redenatie even naar toe schrijven, maar was dat net even vergeten)

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door nevermind »

duiner schreef: door de klachten van veel 55-plussers, zijn gelukkig de Pathe-55-plus films , aangepast .
Zelf bedacht, of waar gelezen? :?:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door Emmy75 »

secondadvies schreef:
duiner schreef: door de klachten van veel 55-plussers, zijn gelukkig de Pathe-55-plus films , aangepast .
Zelf bedacht, of waar gelezen? :?:
Utopolis past idd het geluidsniveau aan voor een 50+ voorstelling.
http://www.utopolis.nl/index.php?page=279

Ook op de volgende site staat te lezen dat: http://www.plusonline.nl/geldenrecht/ar ... r-senioren
Diverse Pathé-bioscopen bieden op verschillende middagen de 50-Plus Bios. Voor €6,50 krijgen bezoekers een klassieker of een recent bekroonde film voorgeschoteld en een kopje koffie met koek of cake in de pauze. Tijdens deze voorstellingen is het geluid aangepast.
Meer informatie is te vinden op www.pathe.nl.
Dus 't bestaat wel..

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door nevermind »

Bedankt, wist ik niet! :roll:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door Emmy75 »

secondadvies schreef:Bedankt, wist ik niet! :roll:
Ik ook niet maar google doet wonderen :wink:
Was een beetje schieuwnierig.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door nevermind »

Emmy75 schreef:
secondadvies schreef:Bedankt, wist ik niet! :roll:
Ik ook niet maar google doet wonderen :wink:
Was een beetje schieuwnierig.
Ach wonderen kijk ik, als het om serieuze dingen gaat. :wink:
Jij heb meer tijd dan ik, dus nogmaals bedankt. :lol:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door Henri42 »

Emmy75 schreef:
secondadvies schreef:
duiner schreef: door de klachten van veel 55-plussers, zijn gelukkig de Pathe-55-plus films , aangepast .
Zelf bedacht, of waar gelezen? :?:
Utopolis past idd het geluidsniveau aan voor een 50+ voorstelling.
http://www.utopolis.nl/index.php?page=279

Ook op de volgende site staat te lezen dat: http://www.plusonline.nl/geldenrecht/ar ... r-senioren
Diverse Pathé-bioscopen bieden op verschillende middagen de 50-Plus Bios. Voor €6,50 krijgen bezoekers een klassieker of een recent bekroonde film voorgeschoteld en een kopje koffie met koek of cake in de pauze. Tijdens deze voorstellingen is het geluid aangepast.
Meer informatie is te vinden op http://www.pathe.nl.
Dus 't bestaat wel..
de 50 + zijn op vrijdagmiddagen met oubollige films, het geluid is even hard :lol:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door nevermind »

Kan ik niet beoordelen, want op vrijdag moet ik andere dingen doen, dan naar de bioscoop gaan.
Heb je zelf de ervaring gemaakt, of ga je op de berichten af?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door Henri42 »

secondadvies schreef:Kan ik niet beoordelen, want op vrijdag moet ik andere dingen doen, dan naar de bioscoop gaan.
Heb je zelf de ervaring gemaakt, of ga je op de berichten af?

Op berichten van derden ga ik niet af, wij zijn er paar keer met witte haren club geweest :wink:

Gesloten