Pagina 2 van 2

Re: Delta Lloyd doet moeilijk over >Eco.< total loss vergo

Geplaatst: 24 mei 2009 19:31
door Arabianboy
Ik heb een laatste keer mijn brief aangepast...
Betreft: afwikkeling vergoeding

Geachte heer/mevrouw,

Na telefonisch overleg met de expert op donderdag 14 mei 2009, is de auto economisch total loss verklaard. De dagwaarde bedraagt EUR 7.500, - en de restwaarde EUR 2.600, -.

Volgens artikel 958 lid 4 van het Burgerlijk Wetboek Boek 7 zijn er twee afwikkelen voor de schadeloosstelling. Met een alternatieve reparatiemethode kan de schade volledig worden gerepareerd. Daarbij wordt de centrale kabelset vervangen door een platcontacthuis. De reparatiekosten van deze methode bedraagt EUR 4.783,52 met behoud van de restant. In de bijlage treft u deze schadecalculatie.

Graag zie ik uw reactie op dit voorstel tegemoet.
Ik stuur deze gewoon morgen, mocht ie afgewezen worden...?

Ook goed, had toch niet anders verwacht :!:

Re: Delta Lloyd doet moeilijk over >Eco.< total loss vergo

Geplaatst: 23 jun 2009 15:33
door Arabianboy
Gegroet allen,

Het is een tijdje terug, maar het probleem is gedeeltelijk opgelost. De schade is gedeeltelijk uitgekeerd.

Maar ik zit nu met twee auto’s :S ik dacht namelijk dat het een verloren zaak was en had me toen een Lupo aangeschaft.

De auto is in ieder geval wel Total loss verklaard.
Nu gaat er een andere afdeling beslissen of ik de auto kan/mag behouden of niet.

Re: Delta Lloyd doet moeilijk over >Eco.< total loss vergo

Geplaatst: 07 aug 2009 20:12
door Arabianboy
Gegroet allen,

Het is alweer een tijdje geleden, maar alles is nu gedeeltelijk rond. Ik heb officieel(brief) een bevestiging gekregen van Delta Lloyd dat ik de auto mag behouden op bepaalde voorwaarden. Inhoud van de brief:

…. Delta Lloyd gaat akkoord en verzekerde mag de auto behouden. Expert heeft de auto Total-loss verklaard.

Delta Lloyd verbindt hieraan de eis dat verzekerde niet zelf de beschadigde auto mag verkopen en de plicht heeft de auto binnen 2 maanden te repareren. Als bewijs voor de reparatie dient verzekerde ons binnen 2 maanden de originele reparatienota te sturen. Het is belangrijk dat hierop onze referentie wordt vermeld.


Kortom, Delta Lloyd verbindt een plicht op mij dat ik binnen 2 maanden moet bewijzen dat ik de auto heb gerepareerd.

Ik wil de auto niet repareren en zeker niet na deze wereldwijde economische crisis, eenmaal gerepareerd krijg ik nooit meer de dagwaarde van EUR 7.500,- terug. De opkoper heeft zijn bod van EUR 2.600,- ingetrokken, dat was de voornaamste reden waarom ik de auto mocht behouden. Bovendien zijn er genoeg oude en nieuwe redenen dat ik de auto niet meer wil behouden. Beste is als Delta Lloyd een bedrag van EUR 2.600,- zou uitkeren en dat mogen zij zelf de auto doorverkopen.

Mijn vraag is eigenlijk of het normaal is hoe Delta Lloyd omgaat met verzekerden? Is het normaal om een verzekerde een termijn te geven waarin hij/zij zich moet bewijzen dat de schade aan de auto is gerepareerd?