LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC erkent afknijpen usenetverkeer!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Shine

Re: UPC erkent afknijpen usenetverkeer!!

Ongelezen bericht door Shine »

Volgens mij knijpt UPC überhaupt af en niet alleen usenet.
Bleek achteraf dat UPC mij al 2 jaar niet de snelheid gaf waarvoor ik betaalde (waarover ik na het indienen van een klacht en me niet met een bloemetje in het riet liet sturen). Dat stuk was naar tevredeheid opgelost. (zie mijn andere upc topic bij internet)
Even hooguit 2 weken, is de snelheid goed geweest. Na weer verschillende keren de speedtest uitgevoerd te hebben (op verschillende dagen en tijdstippen) kom ik gemiddeld niet hoger dan 5,5mb. Dat terwijl ik betaal voor 10mb. Jaja, ik maak kerig netjes printscreens.
Kortom, ze leveren de helft aan snelheid.
Ik snap best dat het behalen van constant 10mb een utopie is, maar deze continue snelheid accepteer ik niet.
Kijk ik naar de upload snelheid krijg ik steeds die snelheid behorende bij mijn pakket. Te weten 1,45mb.
Kortom, het kan wel ... waarom dan niet met de downloadsnelheid?

UPC, U Pikt Centjes......

Ik heb per contactformuliermail een klacht ingediend en gezegd dat ze dit euvel binnen 24uur moeten oplossen. Zoniet, dan eis ik -wéér- restitutie.
Belangrijk is het melden. Vanaf dat moment gaan namelijk die 24uur in en heb je recht op restitutie. Anders niet. Leert mijn ervaring.

RTD-Z

Ongelezen bericht door RTD-Z »

En u test dan met het bekende uoc.nl/speedtest ?? die is sowiso niet betrouwbaar als ik die doet kom ik continu op 57 a 58 MB/s (Fibre60 60 mb dus) als je dezelfde test op speedtest.nl of speedtest.com doet kom ik een stuk lager uit ineens.

Klopt ook wel aangezien downloads stukken trager gaan dan hoort bij dit pakket.

Zou zeggen doe het is is schrikken :D

ruitjerru

Ongelezen bericht door ruitjerru »

2-3 weken nadat kortgeding werd ingetrokken is UPC inmiddels weer volop aan het afknijpen.
Tussen 7.00 en 9.30 haal ik inderdaad 60MB, daarna loopt het in ca 45 minuten terug naar ca 12 MB. Betekent dat ik slechts 20% haal tussen 10.00 en 23.00
Hoezo kortstondig en af en toe, dit is niet alleen vandaag maar alweer 2-3 weken de dagelijkse praktijk
Consumentenbond, OPTA en Radar zijn gewoonweg belazerd door UPC.
Tijd om NU echt op te treden tegen UPC. De beloftes komen ze duidelijk niet na, en dat willens en wetens :x

Gesloten