LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile opzegging abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MaxT
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 aug 2009 23:07

Re: T-Mobile opzegging abonnement

Ongelezen bericht door MaxT »

Het verhaal is zo ,op dit moment betaal ik 2 abonnementen waarvan ik er een gebruik.
T-Mobile belde mij met de vraag of ik een nieuw toestel wilde omdat mijn abonnement in juni zou aflopen. Dit wilde ik wel, het zou gaan om een contractvernieuwing met dus ook een nieuwe telefoon. Aangezien de samsung touchwiz en de samsung ultra touch veel op elkaar leken bestelde ik de verkeerde telefoon op 11 april 2009. Na opgehangen te hebben constateerde ik mijn fout en belde direct terug om aan te geven dat het niet de touchwiz maar de ultra touch diende te zijn.

Ik kreeg een man aan de telefoon die mij beloofde het juiste toestel te zenden inzake mijn contractvernieuwing. Jullie raden het natuurlijk al, het juiste toestel kwam niet binnen. In plaats van de ultra touch kreeg ik de touchwiz toegezonden met daarbij een volledig nieuw contract, simkaart en nieuw nummer. Hierop heb ik direct contact gezocht met T-mobile om hen het probleem uit te leggen. Zij vertelde mij dat er geen sprake was van een nieuw contract maar van een vernieuwing. Ik moest het gehele pakket terugsturen naar AMP Logistics van T-Mobile. Zodra zij het pakket binnen hadden gekregen zou de juiste telefoon, te weten de ultra touch, toegezonden worden.

De telefoon is de volgende dag nog verzonden. Na een paar dagen gebeld met AMP Logistics van T-Mobile om na te vragen wanneer mijn nieuwe mobiele telefoon verzonden zou worden. AMP Logistics bevestigde dat ze de samsung touchwizz incl simkaart hadden ontvangen en dat de ultra touch reeds onderweg was.

Nu, 3 maanden later betaal ik zowel voor mijn vernieuwing alsook voor het nieuwe contract (blijkbaar ingegaan in juni volgens T-Mobile) dat volgens T-Mobile niet afgesloten zou zijn. Het
toestel en de sim kaart, waar ik nu maandelijks ruim 21 euro voor betaal, zijn teruggestuurd naar de afdeling AMP Logistics die dit telefonisch bevestigd hebben (en daarbij heb ik ook de nieuwe ultra touch ontvangen die pas verzonden zou worden als zij, als logistiek onderdeel van T-mobile, de touchwiz van mij hadden ontvangen.

Dus nadat ik de extra afschrijving, voor een telefoon en simkaart die ik teruggestuurd heb, ontdekte heb ik direct T-Mobile gebeld. Reactie van T-Mobile; "we hebben uw telefoon NOOIT binnen gekregen", "Ik kan niets voor u doen, belt u maar met de TNT zodat die kan achterhalen waar de mobiel is gebleven".

Vanaf dit moment begon het mailen en bellen waarbij ik geen voet aan de grond kreeg bij T-Mobile. Ik ben al ruim 8 jaar trouwe klant, maar ze behandelen je als een nummertje en sturen je van het kastje naar de muur. Ik moest maar naar Bell Sell bellen???? HUH BELL SELL, ik heb nooit iets over het verhaal Bell Sell gehoord, alles is terug gestuurd.

Reactie T-Mobile ten aanzien van Bell Sell (waarbij ik volgens hen het contract had gesloten): "U bent het contract van het mobieletelefoonnummer 06- 42****** echter aangegaan bij Bell Sell Telephone Marketing BV, dus een externe dealer. U dient dan ook contact op te nemen met Bell Sell om het contract, indien dat volgens de procedures van deze dealer mogelijk is, te annuleren."

Nog niet uit het veld geslagen mail ik naar Bell Sell met mijn dilemma, het volgende antwoord ontvang ik:

"Dag mijnheer,

Ik heb uw email ontvangen van mijn collega op het hoofdkantoor.

Ik kan u zeggen dat in mijn contactcenter te Utrecht wij inderdaad in opdracht van T-Mobile hebben gewerkt en dus vandaar ook in naam van T-Mobile.

Echter hebben wij dat gedaan onder hun divisie "direct sales" en niet "derden, externe sales". Geruime tijd heeft de klantenservice van T-Mobile een verkeerde instructie uitgevoerd aangaande alle vragen rond onze sales omdat de frontdesk niet op de hoogte was van dat BellSell een "direct sales" partner was.

Voor direct sales partners geldt dat T-Mobile zelf de annulatie afhandeld. Dit laatste is dus het geval voor u zaak.

Ik betreur het ten zeerste en vind ik jammer voor u dat u op deze wijze niet geholpen wordt en van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Hoe graag ik u ook zou willen helpen, ik heb daar de middelen niet toe.

Ik kan niet anders dan u nogmaals te verzoeken om uw verhaal in een klachtenbrief te omschrijven met een afdruk van deze email en deze te posten als klacht aan T-Mobile.

Wij wensen u succes toe in het vinden van een oplossing."

Ja.............. :? en bedankt! Waar moet ik nu dan zijn, dus toch bij T-Mobile blijkbaar.......................dus daar ging de volgende mail weer met deze mail vanuit Bell Sell als extra er aan toegevoegd. En ondertussen blijft T-Mobile gezellig die 21 euro maar afschrijven. Naar aanleiding van mijn mail de volgende reactie van T-Mobile:

"Geachte heer,> > Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.> > Na het doorlezen van alle informatie met betrekking tot uw nummers 06 42****** en 06 43****** heb ik het volgende begrepen:> > Het toestel wat hoort bij het nummer 06 42****** is niet bij T-Mobile retour ontvangen. Hiervoor heeft u per e-mailbericht een klacht ingediend. Deze is naar de desbetreffende afdeling doorgestuurd op 3 augustus 2009. T-Mobile vraagt u vriendelijk om geduld te hebben tot deze afdeling contact met u opneemt om het met u door te spreken. Zoals in het vorige e-mailbericht aan u gemeld is heeft deze afdeling een verwerkingstijd van ongeveer 15 dagen.> > In het e-mailbericht van BellSell met betrekking tot het nummer 06 43****** kan ik niet teruglezen dat zij aan u beloofd hebben dat het contract beëindigd kan worden. Zij raden u in dat e-mailbericht aan een klacht in te dienen. Deze is ingediend onder het andere T-Mobile nummer (06 42*******) en is dus nog niet behandeld.> > Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.> > Met vriendelijke groet,> T-Mobile Klantenservice BV


BOTTEM LINE is: ik betaal 2 contracten waar ik er een niet van heb en dus niet gebruik. Vanuit T-Mobile zeggen ze mij niet te kunnen helpen terwijl zij ook kunnen zien dat dit toestel en abonnement niet gebruikt wordt. Ik heb alle instructies en aanwijzingen opgevolgd van de klantenservice maar door een fout vanuit T-Mobile heb ik blijkbaar 2 abonnementen en nu kan ik niet meer bij ze terecht en trekken ze hun handen er vanaf en betaal ik maar gewoon 2 jaar lang kosten voor iets wat ik niet heb. Dit kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: T-Mobile opzegging abonnement

Ongelezen bericht door jor »

Het lijkt wel Kafka. T-Mobile maakt het erg bont de laatste tijd en het is te hopen dat het webcare-team je kan helpen al lees en zie je vaak dat het bij hun meer om heel veel info ( oa op welke fora geplaatst/nickname enz enz ) dan het oplossen van iemands probleem. Hoop dat het opgelost word.

MaxT
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 aug 2009 23:07

Re: T-Mobile opzegging abonnement

Ongelezen bericht door MaxT »

Tja ik hoop dat het zo onderhand eens opgelost gaat worden. Het kost met nu niet alleen die 21 euro van dat abonnement, maar daarnaast steeds bellen, mailen en tijd ervoor moeten maken...............dat stoort me mateloos.

Na het laatste telefonische contact heb ik aangegeven dat ik het bedrag wel ga laten stoneren als T-Mobile niets voor mij kan doen. Ze lijken qua professionaliteit steeds verder te zinken.......ik kreeg meteen te horen dat ik dat vooral moest doen en dat er dan een BKR registratie zou volgen waarna ik ook nog wel gerechtsdeurwaarders kon gaan verwachten.

Echt ik was met stomheid geslagen hoe dat er zo even uitgeflapt werd door de medewerker in kwestie. Ik krijg steeds een ander aan de lijn, moet steeds alles weer uitleggen, mijn mail wordt keer op keer door een ander behandeld waardoor ik 100 keer weer vragen moet beantwoorden die ik al beantwoord heb.

Erg vermoeiend dit...........en ook erg jammer aangezien ik altijd graag klant was bij T-Mobile en dik tevreden. Dit is het eerste incident met hen in jaren........................jammer dat de service zo NIET professioneel is inzake mijn probleem. (ze hebben al wel via de imei en sim gezien dat inderdaad het toestel en abonnement daadwerkelijk niet gebruikt wordt................................maar betaal het toch maar ook al heb je je toestel teruggestuurd en heeft AMP Logistics dit aan u bevestigd)

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: T-Mobile opzegging abonnement

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

MaxT
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 aug 2009 23:07

Re: T-Mobile opzegging abonnement

Ongelezen bericht door MaxT »

De wonderen zijn de wereld nog niet uit..................met dank aan R.V. een toch aanwezige competente medewerker van T-Mobile die de zaak wel even serieus bekeken heeft en na een telefoontje van vandaag mij het volgende per mail bevestigd heeft.

Geachte heer, Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie. Naar aanleiding van het telefonisch contact met u willen wij een aantal afspraken bevestigen. Ten eerste sluiten wij het abonnement 0642****** per direct (13 augustus 2009) af. Daarnaast crediteren wij de facturen die tot nu toe zijn opgemaakt. U ontvangt van deze creditatie een creditfactuur, waarna u het bedrag binnen drie weken op uw rekening kunt verwachten. Als laatste bevestigen wij de afspraak dat wanneer u nog een factuur ontvangt, u contact met ons op neemt. T-Mobile zal hierna ook deze factuur crediteren volgens de bovenstaande procedure. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en dat de klacht hiermee is afgehandeld. T-Mobile wenst u nog een fijne dag toe. Met vriendelijke groet,T-Mobile Klantenservice BV

Dus R.V. heel erg bedankt voor de alsnog prettige afhandeling!

Gesloten