LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Obligatie Pure Energy (Zon Invest)

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
jdco

Re: Obligatie Pure Energy (Zon Invest)

Ongelezen bericht door jdco »

aan WJAM
innige mededeling als zoveelste gedupeerde van zoninvest - heb ook de voorwaarden gelezen van bartelsadvocaten: is wel veel geld! - meedoen is toch de boodschap, zou ik sterk aanbevelen, en snel liefst - er is geen geldig alternatief - met hoe meer we zijn, hoe beter - het kost inderdaad niet weinig geld aan kosten, maar alles wat bartels zou recuperen, daarvan hou nog ruim 90% van over - ik zou zeggen, dit is beter dan totaal niets door niet mee te doen
de grote vraag is natuurlijk: valt er iets te recuperen, of is onze ganse investering in rook opgegaan door de "toegewijde zorgen" van ene heer kras
succes gewenst - jdco

vi-fr

Ongelezen bericht door vi-fr »

Ben ook van de club.... zit er voor 50.000 in. Ik zou wel eens willen weten met hoeveel we zijn en voor welke bedragen, dit ook in verband met de kosten. Ik vind het erg prettig dat een ‘dekundige’ onmiddellijk beschikbaar is voor raad. Bartels vraagt 500 euro per persoon voor ‘fase 1’, plus 7,5% van het voor de belegger te behalen resultaat. Hij noemt twee uur werk. Vervolgens wordt het in fase 2 1250 euro, plus diezelfde 7,5%. De bankgarantie voor Zoninvest dekt bij de investering van 50.000 euro 80% van de inleg ( dat was de reden waarom we het hele spaargeld op een één paard hebben gezet, mooi project, garantie, bankgarantie, kan niet fout he......), dus daar gaat al 10.000. Dan nog eens zo’n mooi bedrag voor Bartels ... maal hoeveel personen ? Is het niet normaler om een bedrag per ’case’ te vragen, en dat te delen door het aantal te behartigen partijen ? Wat vinden jullie van zijn ‘voorstel’? Heeft iemand een financiele achtergrond, ervaring dichtbij, of kent iemand een deskundige die kan beoordelen of dit een ‘normale’ gage is ? Ik heb het begin gemist, ga graag mee met de groep om te bundelen, maar hoe is Bartels in het verhaal gekomen ? Is het verstandig ons onderling te groeperen, bv meer ‘privé’ via email ? Graag respons ! Bedankt alvast. En sterkte, want deze toestand zal voor iedere gedupeerde vervelende tot erg akelige gevolgen hebben stel ik me zo voor.

WJAM

Ongelezen bericht door WJAM »

Beste,
In het schrijven van Bartels dat gister naar gedupeerden is verstuurd wordt aangehaald "Mogelijk dat op 16 juni 2009 de Rechtbank ’s-Gravenhage het verzoek tot surseance behandelt." Is hierover bij één van jullie meer over bekend?

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Wat als de boel dan failliet gaat? Dan vangt Bartels zo al 500 per persoon voor 2 uur werk?? Krab eens even achter je oren? Voor Bartels dus een win/win situatie.

jdco

is er een andere oplossing ? ik ben bij Bartels in aanraking gekomen door het lezen van de nieuwsberichten/updates op zijn website - je kan zo zien dat hij meerdere "gelijkaardige" zaken behandelt, blijkbaar met succes - zijn diensten zijn inderdaad niet gratis, zegge zeer duur voor "gedupeerden" - ik zit eigenlijk ook met de vraag: welke garantie is er dat er ooit voldoende geld gerecupereerd wordt bij Pure Energy/SolInvest/Zoninvest - moest zulke garantie bestaan, ik zou veel minder moeite hebben om de Bartelskosten in overweging te nemen !
wat doen we met zijn allen? ik ben wel geen jurist, of deskundige ...
gravedigger heeft het over failliet gaan: het is niet omdat Sol Invest op de fles zou gaan, dat Pure Energy International failliet gaat - om dat te weten, moet Bartels fase1 uitvoeren ! of zie ik dat verkeerd ?
jdco

Mafferik

Ongelezen bericht door Mafferik »

Ook ik heb deze onderstaande ervaring.
Hoe kan ik hiertegen in verweer komen? Ik krijg het gevoel dat ik opgelicht ben.

"Toen de aandelen begin vorig jaar daalden heb ik mijn aandelenpakket verkocht en heb ik obligaties Zon Invest gekocht.
Een jaar lang is er trouw rente betaald maar in april stopte dit. Om vertraging wegens Spaanse feesdagen tegen te gaan zou er voortaan vanuit Spanje worden betaald. De betaling van 15 april vond nu op 14 mei plaats!
De betaling van 15 mei is tot nu toe niet ontvangen. De mensen van Zon Invest (Pure Energy) zijn heel moeilijk te pakken te krijgen en ik krijg het gevoel dat het geen zuivere koffie is.
Wie heeft er ook zulke ervaringen met deze firma?"

jdco

mafferik
kijk eens op het forum van www.quote.nl en naar de nieuwsberichten over zoninvest/pure energy van www.bartelsadvocaten.nl - daar verneem je één en ander
gedupeerde413

pelemario

Ongelezen bericht door pelemario »

Opnieuw ingetrapt
Heb begin van het jaar voor 5000,- obligaties gekocht, deelnemen met Bartels lijkt me een zeer hoog bedrag, fase 1 + fase 2 is al de helft van m'n inleg en wat als er geen cent meer te verdelen is.
Ben zelf bezig met koersplan(Aegon), hier zijn advocaten mee bezig die als inschrijving slechts 75,- per product vragen.
Intussen is er een uitspraak geweest met goed resultaat, echter Aegon gaat nu in hoger beroep dus dat wordt weer wachten.

Hippo1

Ongelezen bericht door Hippo1 »

Inmiddels is bekend dat Pure Energy failliet is verklaard door de Rechtbank Rotterdam, op 14 juli. Op diezelfde datum is nog een e-mailbericht gestuurd door die club naar alle obligatiehouders waarin melding werd gemaakt van mogelijk gunstige ontwikkelingen.
Je moet maar durven!
Het moge duidelijk zijn dat Scratch c.s. pure oplichters zijn, een hoog Jacobse en van Es-gehalte zal ik maar zeggen.
Dit blijkt ook uit het feit dat die door de Spaanse staat verleende subsidies helemaal niet bestaan, althans zo las ik bij Beursbox in een bericht van Tom Lassing.
Wat het honorarium van Bartels advocaten betreft vraag ik me af waarop dat gebaseerd is. Of je nu voor tien of voor honderd mensen de zaken behartigt, de hoeveelheid werk wordt door dat aantal niet of nauwelijks beïnvloed. Eerlijker zou zijn als het in rekening gebrachte honorarium gekoppeld wordt aan het aantal obligaties.
Verder heb ik ook mijn twijfels m.b.t. het in te schakelen onderzoeksbureau, zeker nu Pure Energy failliet is en Zon Invest Finance B.V. eenzelfde lot staat te wachten.
Ik denk dat het beter is Scratch c.s. strafrechterlijke vervolging wegens misleiding en verduistering in het vooruitzicht te stellen, hetgeen ze er wellicht, om een strafblad te vermijden, toe zou kunnen brengen met de boekhouding op de proppen te komen.
Zo kan wellicht voorkomen worden dat een duur onderzoeksbureau ingeschakeld moet worden.
Bartels advocaten wil dat in fase 1 doen, mits zich tenminste 100 deelnemers hebben aangemeld. Zo niet, dan gebeurt het pas in fase 2.
Dure grap, zeker als allerminst vaststaat of er nog iets terug te halen valt bij die zwendelaars.
Zo kan dan nagegaan worden hoe het mogelijk is geweest die 80% van de obligatie-inleg weg te sluizen terwijl die gewoon beschikbaar had moeten blijven.

vi-fr

Het honorarium van Bartels ... Fase 1: 100 maal 500 euro excl. BTW plus 7,5% van de obligatiebedragen van 100 slachtoffers, dat is dus ook gewoon MISBRUIK niet ? Stel voor om met hen te onderhandelen, zijn er anderen die dit ook willen ? Of een andere advocaat zoeken ? Heeft iemand al een andere advocaat waar anderen bij aan kunnen sluiten ?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gezien de ooit beloofde rendementen en vrijwel geen echte zekerheid die ze boden heb ik het niet gedaan.

Nu U weet wat ik toen dacht zou ik geen kosten maken want ik vermoed dat er zeer weinig te halen is.
Dus kijk eerst of U nog een redelijk deel van Uw inleg terug zou kunnen krijgen voor je een dure advocaat inschakelde.

Ook bij winst word slechts verdeeld wat beschikbaar is en wat waren Uw kosten?
Vele winnaars kregen minder dan de advocaat ooit koste!
Ik heb geen voldoende info maar slechts vermoedens dus zoek zelf eens of er waardevolle goederen zijn waar geen hypotheek of zo op rust!

Een Lease auto in beslag nemen leverde mij ook ooit niets op behalve de kosten!

Hippo1

Ik ga gewoon binnekort maar eens informeren of er langs strafrechtelijke weg iets te bereiken valt. Bij veel advocaten is tegenwoordig een eerste gesprek van een half uur gratis.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

De vraag is of je strafrechtelijk wat kan bereiken. Zon Invest was gewoon een heel riskante belegging waar vooraf ook voor gewaarschuwd was. In de Fiscalert heeft Kapé Breukelaar gaf als oordeel 2 f'jes, dat betekent bij hem "gelezen weggooien" (het allerslechts is 1 f'je, dat betekent: "ongelezen weggooien"). Het is volgens mij niet strafbaar om riskante investeringen aan te bieden, het risico voor de belegger is alleen dan zeer groot.

Tekst uit de Fiscalert:
Alternatieve energie is ‘hot’ als beleggingsthema, en met een olieprijs van rond de US$ 100 per barrel wordt het alleen nog maar hotter. Zon Invest Finance springt hierop in en biedt u de mogelijkheid te beleggen in zonne-energie door middel van obligaties. Ze leveren een rente op van die start bij 8,7% (inleg € 50.000) en eindigt boven de 10% (inleg vanaf € 150.000). U kunt kiezen uit twee aflossingsvormen. De A-obligaties lossen ineens af na 25 jaar, terwijl de B-obligaties in de jaren 6 tot en met 25 jaarlijks steeds 5% van de hoofdsom aflossen. Het zonnepark wordt aangelegd in Spanje. Daar kent de overheid een subsidieregeling die gedurende 25 jaar een vaste verkoopprijs oplevert van € 0,4175 per geproduceerd KWh. Deze wordt ook nog eens verhoogd met een inflatiecorrectie. Met in totaal vier obligatie-emissies wordt € 15 miljoen opgehaald. Daarnaast zal € 50 miljoen geleend worden bij derden, waarbij men uitgaat van 4,9% per jaar aan rente. Daarmee komt de totale investering op € 65 miljoen. Het zonnepark moet vervolgens in het eerste jaar ruim € 6,7 miljoen opleveren. De prognose laat een leuke stijging zien van de opbrengsten, maar dat komt door in de berekening uit te gaan van 3% inflatie. Als de getallen kloppen, is men goed in staat om de rente en aflossingsverplichtingen na te komen. De investering in het zonnepark zal overigens niet door Zon Invest worden gedaan maar door het Spaanse Sol Invest Projects. Deze leent het geld van de Nederlandse Zon Invest en moet dus de rente- en aflossingen betalen aan de Nederlandse BV. Als u voor € 50.000 meedoet, wordt maximaal 20% direct aan Sol Invest uitbetaald en zal de resterende 80% gestald worden bij een bank. Dit geld kan Sol Invest Projects gebruiken als borgstelling voor leningen die zij opneemt. Het prospectus rept over een bankgarantie van Credit Suisse, maar de tekst is listig opgesteld. Er staat namelijk dat om een bankgarantie ‘kan worden verzocht’, en niet dat deze al is geregeld. Men werkt met onbekende adviseurs en enig aandeelhouder van Zon Invest blijkt het Spaanse Sol Invest te zijn. Dat kan vervelende belangenverstrengelingen geven bij het opvragen van de garantie. Op het Spaanse adres staat trouwens een Nederlandse makelaar vermeld, die de naam Vinny Costa draagt. Dat zegt mij meer dan duizend garanties.

Hippo1

Dat er gewaarschuwd was voor investeren in Zoninvest was mij niet bekend, je kan niet alles weten tenslotte. Trouwens, wanneer is die waarschuwing uitgegaan?
Wat die kansen langs strafrechtelijke weg betreft het volgende.
Het is heel erg waarschijnlijk dat men bij Zoninvest, Solinvest en Pure Energy al geruime tijd op de hoogte was van het feit dat de situatie heel wat minder zonnig was dan men steeds deed voorkomen, in ieder geval al voordat alle obligaties waren verkocht. Ik ben in het bezit van een brief en diverse e-mailberichten die krom staan van onjuiste, misleidende berichtgeving
Misleiding is hier dus het trefwoord.
Volgens een op beursbox geplaatst bericht is dat verhaal over die subsidies ook flauwekul.
Daarnaast is kennelijk al dat geld (80%)dat eigenlijk op een bankrekening gestald had moeten worden gewoon weggesluisd, uitgegeven aan van alles en nog wat, een vorm van verduistering, wellicht. In ieder geval in strijd met de regels.
Waar het mij om gaat is, dat Scratch c.s. onder druk gezet kunnen worden door ze een bezoekje aan de strafrechter in het vooruitzicht te stellen. Vooraf informeren hoe de kansen liggen is derhalve geboden.

vi-fr

Je kunt niet alles lezen wat er over investeringen wordt geschreven. Ik ben juist erin gestapt door alle 'garanties':

In mijn prospectus staat niet "dat om een bankgarantie ‘kan worden verzocht’ " maar: "De Spaanse overheid stelt zich de komende 25 jaar garant voor de subsidie op zonne-energie; zoals vastgelegd in het Koninklijk Decreet 661/2007" en "Om u de zekerheid te bieden dat u iedere maand uw rendement ontvangt geeft Zon Invest Finance daar een bankgarantie voor. Deze garandeert 80% van de hoofdsom."
En ook: "transparantie organisatie" ...

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Boven € 50.000,- valt deze buiten de AFM regels en die zijn meestal minder betrouwbaar.
Dus ook als U meer wilt inleggen, als onder de € 50.000,- niet kan extra voorzichtig zijn.

De rendementen van boven 8% zijn verdacht hoog en dus extra risico.

Het zijn geen Nederlandse maar slechts hier verkochte producten dus geen enkele garantie.

Via Google had ik genoeg verhalen gevonden die twijfelden maar nog geen enkel bewijs van fraude.
Die twijfel komt eerst want pas na enige tijd is de eerst rente meestal wel betaald en daarna als de inleg stopte en iedereen erin zit komen meestal de problemen!

Vooraf hier vragen en U had dit verhaal eerder geweten en elders tegen lager rendement ergens anders belegd.
Wie het hoogste wil krijgt meestal het minste!
Hoe mooier de brochure en perfecte garantie in reclame is meestal om het onbetrouwbare product te verkopen!
Dit was meer garantie voorwaarden reclame dan het product zelf!

Bij betrouwbare aanbieders zullen er meerdere instappen dus ze hoeven dan lagere rendementen te bieden!
Kijk naar IJsland, was regelmatig ook de hoogste in de rente!

SJZ

De Spaanse overheid stelt zich de komende 25 jaar garant voor de subsidie op zonne-energie;
Tja, daar heb je natuurlijk niks aan. Dat garandeert wat inkomsten, maar hoeveel? En is dat voldoende om winst te maken? Als de kosten 1 miljoen per jaar zijn en de overheid garandeert een subsidie van 100.000 per jaar dan schiet je er weinig mee op.

vi-fr

Voor ik erin stapte, was er via Google nog geen enkel artikel te vinden over Zoninvest behalve hun eigen website.....

SJZ

behalve hun eigen website
... laat me eens raden, daar las je alleen maar hartstikke positieve berichten ....

Hippo1

Ik ben benieuwd hoeveel mensen zich inmiddels voor fase 1 hebben aangemeld bij Bartels Advocaten. Men is bereid de kosten die voor een onderzoek door een extern bureau gemaakt moeten worden onder fase 1 te laten vallen, mits zich minimaal 100 deelnemers hebben gemeld.
Voorlopig denk ik dat dit aantal rijkelijk hoog is.
Ik heb me enkele weken geleden aangemeld.

Gesloten