LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Carglass

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Carglass

Ongelezen bericht door Mallemalle »

vervelend, maar dat speculeren snijdt geen enkel hout

harde les, volgende keer vantevoren informeren of je verzekerd bent
Laatst gewijzigd door Mallemalle op 12 mei 2010 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Vivre
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 mar 2009 14:14

Re: Carglass

Ongelezen bericht door Vivre »

Het viel me al op dat ze wel ERRUG vaak met de reclamespot op t.v. zijn!

Dat moet natuurlijk wel ergens van betaald worden :D

Voor niets gaat gelukkig nog steeds de zon op; helaas dat ie zich steeds vaker achter de wolken verstopt!

sjo1976
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2010 12:15

Re: Carglass

Ongelezen bericht door sjo1976 »

Laten we even voorop stellen dat er wel degelijk verschil zit in voorruiten. Bij die van Carglass krijg je met een vliegensponsje al krassen in de voorruit, bij een originele ruit zeer zeker niet!!! Gewoon naar de dealer gaan is vaak net zo goedkoop/duur als naar een ander bedrijf!!!

stofzuigertje

Re: Carglass

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Meestal zijn de ruiten niet van het merk maar Pilkington, deze leverde zowel de originele met merk als hun eigen merk zonder enig verschil.

Dus met spons krassen maken, dan moet dat een staalwol spons zijn.

Ad te zee
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2010 21:35

Re: Carglass

Ongelezen bericht door Ad te zee »

bij kwikfit wordt de ruit wel vergoed wanneer deze doorscheurd bij een ster reparatie, door kwikfit zelf... volvo v70... :D

sjoerd321
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2010 11:55

Re: Carglass

Ongelezen bericht door sjoerd321 »

Er zijn in Nederland natuurlijk ook goede autoruit bedrijven,ben zelf klant bij flexi fix urk en heb daar mijn autoruit laten vervangen,had een eigen risico van 150 euro en normaliter moet je bij andere bedrijven zelf de helft vergoeden,bij hun moest ik niets betalen.Ik heb met dit bedrijf hele goede ervaringen,en ga er dan ook weer de volgende keer na toe,en een ieder die ruit schade heeft ga naar flexi fix of bel ze even dan komen ze bij je langs door heel Nederland,ZONDER BIJKOMENDE KOSTEN.En wat ik er van weet gebruiken ze auto ruiten van Pilkington amsterdam.Dit staat in ieder geval in mijn ruit. flexi fix EEN ECHTE AANRADER. afz een zeer tevreden klant.

Fenny25
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2010 18:48

Re: Carglass

Ongelezen bericht door Fenny25 »

Waar veel mensen niet bij stilstaan:
- Je blijft altijd IETS zien van de reparatie van Carglass
- Je hebt altijd kleine kans op doorscheuren tijdens die reparatie
- Je hebt ook altijd een kans, al is dat na 2 jaar dat de gemaakte reparatie scheurt
- Als de ster doorscheurt tijdens of na de reparatie word dat bedrag ( tussen 83 en 114 ) verrekent met de prijs van de ruitvervanging. Dus met het bedrag wat de WAklant of verzekeraar betaald aan de ruitvervanging.

In het stuk over Carglass bij Radar 25/10 zie je een Golf 4 uit 96 waar 10 verschillende ruiten voor beschikbaar zijn. Cargla/ss zet altijd de kleur ( het type ruit ) wat er in zit.
Een hpx duurt ongeveer 20 minuten, een ruitvervanging 2 uur. Carglass zal altijd eerst een hpx uitvoeren voor ze overgaan op een ruitvervanging.
Verder is het gebruikelijk dat de auto ook word uitgezogen (stofzuiger) en dat de ruiten van binnen en buiten worden schoongemaakt.

Het is begrijpelijk dat je alleen negatieve voorvallen hoort. Carglass krijgt de rotzooi van autototaalglas. Glasgarage krijgen de "klachten" van Carglass te horen etc etc etc.
Jammer dat er niet iets meer aandacht word besteed aan de service/garantievoorwaarden/kwaliteit van reparaties en bijvoorbeeld de mobiele service.
Bij inbraak komen we uit ons bed om er een ruit of noodvoorziening in te zetten.
Er zijn niet veel bedrijven die dit aanbieden.
Verder hoef je ook geen dubbele afspraak te maken als de reparatie doorscheurt en er moet een nieuwe ruit in, want Carglass komt aan huis. Ook voor ruitvervanging.

Tuurlijk gaan er veel dingen fout.
Maar ik weet dat Carglass in ieder geval zijn uiterste best doet om zoveel mogelijk enthousiaste klanten te hebben.
En buiten dat ook altijd probeert te denken in oplossingen als het foutgaat, bijvoorbeeld bij een verkeerde ruitselectie.

We hebben interne MBO opleidingen voor nieuwe monteurs waar ze een jaar ingaan. Er komt veel meer bij kijken als een ruitje eruit "zagen'' en een nieuwe "plakken". Het gaat om het hele plaatje.
Hoe je aangesproken word, hoe je behandeld word en dat je je geen nummertje voelt zoals in heel veel bedrijven.
Ik zou graag mensen uitnodigen om gewoon eens langst een Carglass filiaal te gaan en te vragen om een voorruit te checken.
Al is het maar op steenslag ( wat we als service gratis verhelpen ).

Grote kans dat je dan een kop koffie krijgt, een leuk gesprek, een goed persoonlijk advies en nog een kleinigheidje voor het vertrouwen & langstkomen.

Mvg,

Een tevreden werknemer van Carglass.

Gesloten