LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goedkope kronen bij DCI

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Goedkope kronen bij DCI

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Als een kroon niet goed past en aansluit op de stomp komt er cariës tussen en dit merk je pas jaren na de plaatsing. Ook is het soms nodig om de kies of tand te versterken door een stift in het wortelkanaal te plaatsen en een wortel kanaal behandeling uit te laten voeren. Het type kroon (porselein of metaal) is per situatie verschillend en is niet alleen een kwestie van smaak. Er komt dus veel meer bij kijken dan alleen een dopje op de kies te plaatsen.

Bij klachten kan ik dan tenminste mijn eigen tandarts aanspreken. Zelf heb ik de kosten kunnen drukken door een goede tandarts verzekering af te sluiten en de plaatsingen over een aantal jaren uit te smeren. Dat lijkt mij een betere optie dan naar het buitenland te gaan om voor weinig je gebit onder handen te laten nemen. Overgens ben ik geen roker, dus dat geld steek ik nu in mijn kiezen ;)

Maargoed een goed gebit is een kostbaar bezit. En in mij geval zijn mijn kiezen niet heel goed en wil ik niet wachten todat mijn kiezen afbreken. Om dit voor te zijn ben ik al een aantal jaar bezig om dit voor te zijn.

Gesloten