LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KOOP GEEN AUTO BIJ SIEWES AUTOS
Re: KOOP GEEN AUTO BIJ SIEWES AUTOS
Nog een leuk detail.
Op de factuur wordt een stempel gezet met wat bijzondere afbakeningen. Dit bevestigt voor mij voldoende:
* De gekochte auto wordt geleverd zonder enige vorm van garantie.
* Koper verklaart bij deze afstand te doen van alle wettelijke mogelijkheden om te komen tot vernietiging en/of ontbinding van de koopovereenkomst.
* Koper verklaart bovendien dat hij er mee bekend is dat de auto mogelijke gebreken kent, waaronder een onjuiste kilometerstand, en daardoor niet de eigenschappen bezit die voor normaal gebruik van de auto nodig zijn.
* Koper verklaart tevens dat hij er mee bekend is dat verkoper een autohandelaar is, zonder bijzondere technische kennis van auto's.
* Koper verklaart tot slot dat de verkoopprijs van de auto substantieel lager is dan de prijs van een vergelijkbare auto elders. Mede hierdoor beseft koper dat eventuele gebreken aan de auto voor zijn risico komen, en op geen enkele wijze kunnen worden verhaald op de verkoper.
* Gezien het bovengenoemde is koper te allen tijde gerechtigd om voorafgaande aan het tot stand komen van de overeenkomst een proefrit in de auto te maken, de auto te laten keuren, of onderzoek te doen naar de historie van de auto.
Bijkomend zoek ik zojuist mijn ingeruilde auto op op marktplaats, en vind ik deze met 45.000km MINDER dan dat ik hem heb ingeleverd.
100% KM fraude.
Op de factuur wordt een stempel gezet met wat bijzondere afbakeningen. Dit bevestigt voor mij voldoende:
* De gekochte auto wordt geleverd zonder enige vorm van garantie.
* Koper verklaart bij deze afstand te doen van alle wettelijke mogelijkheden om te komen tot vernietiging en/of ontbinding van de koopovereenkomst.
* Koper verklaart bovendien dat hij er mee bekend is dat de auto mogelijke gebreken kent, waaronder een onjuiste kilometerstand, en daardoor niet de eigenschappen bezit die voor normaal gebruik van de auto nodig zijn.
* Koper verklaart tevens dat hij er mee bekend is dat verkoper een autohandelaar is, zonder bijzondere technische kennis van auto's.
* Koper verklaart tot slot dat de verkoopprijs van de auto substantieel lager is dan de prijs van een vergelijkbare auto elders. Mede hierdoor beseft koper dat eventuele gebreken aan de auto voor zijn risico komen, en op geen enkele wijze kunnen worden verhaald op de verkoper.
* Gezien het bovengenoemde is koper te allen tijde gerechtigd om voorafgaande aan het tot stand komen van de overeenkomst een proefrit in de auto te maken, de auto te laten keuren, of onderzoek te doen naar de historie van de auto.
Bijkomend zoek ik zojuist mijn ingeruilde auto op op marktplaats, en vind ik deze met 45.000km MINDER dan dat ik hem heb ingeleverd.
100% KM fraude.
-
Dit is wel erg kras.De gekochte auto wordt geleverd zonder enige vorm van garantie.
Het hoeft geen betoog dat deze voorwaarden in een gerechtelijke procedure ongeldig worden bverklaard.
Het enige wat waaris , is de stelling dat deze autohandelaar geen technische kennis van auto's heeft..
Stempel plemptie er ook op als de handtekeningen al staan. Ook bijzonder.
Auto laten checken vorige week. Koppakking dient vervangen te worden (bekend probleem bij dit type auto's) en koelvloeistofbuizen zijn verroest en aan vervanging toe.
Komen wel paar honderdjes bij nog aan kosten dus. Auto was verder oke. Wel toe aan nieuwe distributieriem ook.
Komen wel paar honderdjes bij nog aan kosten dus. Auto was verder oke. Wel toe aan nieuwe distributieriem ook.
Op 28 mei 2011 heb ik een ford streetka gekocht.
Op de advertentie stond dat het bouwjaar 2005 zou zijn en dat de auto slechts 36.000km zou hebben gereden.
Het zou een import auto zijn en deed erg moeilijk over wel APK en BPM + kenteken inclusief de prijs. De advertentie gaf duidelijk aan dat de prijs inclusief APK zou zijn (dat er een kenteken bij zou zitten, leek mij niet meer dan normaal).
Voor een proefrit werd een kentekenplaat (een Amerikaanse) uiteindelijk gemonteerd, maar daar mocht ik niet zo ver mee rijden. Tijdens de proefrit bleek ook de benzinemeter te knipperen. Zo netjes als ik ben, ging ik dus maar een klein stukje. De auto zag er idd prima uit (maar dat hebben we al eens eerder gehad en na een wasbeurt zag de emmer groen! Was groene auto dus.).
Ik heb bewust geen aanbetaling gedaan, omdat dit niet verplicht is.
Gelukkig maar, want pas later, omdat dat hele verkooppraatje me niet lekker zat, ging ik googlelen en zag dit forum. Ik ben me doodgeschrokken en heb meteen (na info her en der) een mail gestuurd dat ik van de koop afzag. Ben toen verder gaan kijken in de door mij bewaarde advertenties en zag dat er diverse zaken instonden die niet klopte. Dit ook aangedragen dat de advertentie niet klopt met de auto (lederen bekleding, maar is gewoon stof, airco (niet dus), sportstoelen (ook niet). Dan begin je al gauw te twijfelen over de rest. DE KM-STAND dus.
Nu aangegeven dat hij maar met info moet komen, want verkoper wist de hele geschiedenis van deze auto....... Nou, ik heb hem dus nu gevraagd te komen met die gegevens.
Wordt vervolgd en dan laat ik het jullie weten.
Op de advertentie stond dat het bouwjaar 2005 zou zijn en dat de auto slechts 36.000km zou hebben gereden.
Het zou een import auto zijn en deed erg moeilijk over wel APK en BPM + kenteken inclusief de prijs. De advertentie gaf duidelijk aan dat de prijs inclusief APK zou zijn (dat er een kenteken bij zou zitten, leek mij niet meer dan normaal).
Voor een proefrit werd een kentekenplaat (een Amerikaanse) uiteindelijk gemonteerd, maar daar mocht ik niet zo ver mee rijden. Tijdens de proefrit bleek ook de benzinemeter te knipperen. Zo netjes als ik ben, ging ik dus maar een klein stukje. De auto zag er idd prima uit (maar dat hebben we al eens eerder gehad en na een wasbeurt zag de emmer groen! Was groene auto dus.).
Ik heb bewust geen aanbetaling gedaan, omdat dit niet verplicht is.
Gelukkig maar, want pas later, omdat dat hele verkooppraatje me niet lekker zat, ging ik googlelen en zag dit forum. Ik ben me doodgeschrokken en heb meteen (na info her en der) een mail gestuurd dat ik van de koop afzag. Ben toen verder gaan kijken in de door mij bewaarde advertenties en zag dat er diverse zaken instonden die niet klopte. Dit ook aangedragen dat de advertentie niet klopt met de auto (lederen bekleding, maar is gewoon stof, airco (niet dus), sportstoelen (ook niet). Dan begin je al gauw te twijfelen over de rest. DE KM-STAND dus.
Nu aangegeven dat hij maar met info moet komen, want verkoper wist de hele geschiedenis van deze auto....... Nou, ik heb hem dus nu gevraagd te komen met die gegevens.
Wordt vervolgd en dan laat ik het jullie weten.
Afgelopen woensdag 22 juni 2011 mijn ford streetka'tje opgehaald.
Na een TUV-Nord keuring en een gesprek aan de telefoon met de handelaar, kreeg ik er een beter gevoel over. Ook de keuringsmeester gesproken van TUV-Nord.
De auto rijdt prima. Er zitten 4 nw banden onder (door Siewes eronder laten zetten en banden tegen inkoopsprijs verrekend!) en alle overige punten die uit het rapport kwamen zijn door Siewes kosteloos verholpen.
Kortom, ik ben blij dat ik uiteindelijk de telefoon ter hand heb genomen en heb gesproken met Gerwin van Siewes. Uitermate correct verder behandeld.
Dus wat mij betreft, is mijn issue met Siewes van de baan.
Na een TUV-Nord keuring en een gesprek aan de telefoon met de handelaar, kreeg ik er een beter gevoel over. Ook de keuringsmeester gesproken van TUV-Nord.
De auto rijdt prima. Er zitten 4 nw banden onder (door Siewes eronder laten zetten en banden tegen inkoopsprijs verrekend!) en alle overige punten die uit het rapport kwamen zijn door Siewes kosteloos verholpen.
Kortom, ik ben blij dat ik uiteindelijk de telefoon ter hand heb genomen en heb gesproken met Gerwin van Siewes. Uitermate correct verder behandeld.
Dus wat mij betreft, is mijn issue met Siewes van de baan.
-
nou ik vindt bepaalde ractie,s
overdreven
het is natuurlijk zo dat als je een auto zomeeneem koopt dat je dan altijd bepaalde risico,s moet in calculeren
en als je een auto koopt zonder apk lijkt me dat meer een deal voor een handelaar
als de auto dan tegen valt ja dat is jammer
wij hebben bij siewes een auto gekocht voor de zaak
en hebben hier nooit geen problemen mee gehad
mijn volgende auto komt zeer zeker wij bij siewes vandaan
vg jozef
overdreven
het is natuurlijk zo dat als je een auto zomeeneem koopt dat je dan altijd bepaalde risico,s moet in calculeren
en als je een auto koopt zonder apk lijkt me dat meer een deal voor een handelaar
als de auto dan tegen valt ja dat is jammer
wij hebben bij siewes een auto gekocht voor de zaak
en hebben hier nooit geen problemen mee gehad
mijn volgende auto komt zeer zeker wij bij siewes vandaan
vg jozef
jozef hendriks
Gemeten naar het taalgebruik en het tijdstip van registratie op dit forum, zou het me niks verbazen als je op de loonlijst staat bij Siewes Auto's.
Met vriendelijke groet, Maxiem.
Gemeten naar het taalgebruik en het tijdstip van registratie op dit forum, zou het me niks verbazen als je op de loonlijst staat bij Siewes Auto's.
Met vriendelijke groet, Maxiem.
Gelukkig hebben een aantal gedupeerden inmiddels aangifte gedaan tegen Siewes. De politie is inmiddels een onderzoek gestart. Daarnaast loopt er een individuele rechtzaak tegen deze snuiters wegens oplichting. Wordt vervolgd..
Je moet zeker geen auto bij deze oplichter kopen!!!!!
10-12-2009 Ga ik een auto kopen bij Sieuwes auto's en ik wil mijn auto inruilen.
Hij doet mijn achterklep open en zegt dat mijn auto schade heeft gehad. "Kijk maar de linker kant is anders dan de rechter kant" zegt hij en inderdaad er is een klein verschil en ik moet zakken met de prijs die ik voor mijn auto krijg. De auto die hij te koop aanbiedt wil ik zo graag dat ik accoord ga en koop uiteindelijk die andere auto. Binnen een week vallen de meters in mijn dashboard uit en omdat het minimaal anderhalf uur rijden is bel ik hem op en deel mede dat mijn meters uitvallen. "ja meneer dat komt vaak voor bij een peugeot en is dus niet mijn probleem" Ik kook van woede maar denk nog had ik hem niet zonder garantie moeten kopen. Een week of drie later maak ik een hele korte bocht waarbij ik hoor dat hij een raar geluid maakt bij de schokdemper bij mijn voorwielen. Ik naar de garage, wat blijkt deze auto is total loss geweest en staat scheef!!! Ik heb hem wel 20 keer gebeld, maar hij gooide gewoon de telefoon erop. Ik heb ondertussen nog 3000 euro geinvesteerd, maar de auto is nog niet goed!
Ik durf niet langs te gaan, want ik ben bang en nee niet voor hem, maar met wat ik dan met hem doe, waardoor ik alles kwijt raak.
Ik wil dus iedereen waarschuwen voor deze oplichters.
Koop er geen auto, u krijgt er zeker spijt van!!!
10-12-2009 Ga ik een auto kopen bij Sieuwes auto's en ik wil mijn auto inruilen.
Hij doet mijn achterklep open en zegt dat mijn auto schade heeft gehad. "Kijk maar de linker kant is anders dan de rechter kant" zegt hij en inderdaad er is een klein verschil en ik moet zakken met de prijs die ik voor mijn auto krijg. De auto die hij te koop aanbiedt wil ik zo graag dat ik accoord ga en koop uiteindelijk die andere auto. Binnen een week vallen de meters in mijn dashboard uit en omdat het minimaal anderhalf uur rijden is bel ik hem op en deel mede dat mijn meters uitvallen. "ja meneer dat komt vaak voor bij een peugeot en is dus niet mijn probleem" Ik kook van woede maar denk nog had ik hem niet zonder garantie moeten kopen. Een week of drie later maak ik een hele korte bocht waarbij ik hoor dat hij een raar geluid maakt bij de schokdemper bij mijn voorwielen. Ik naar de garage, wat blijkt deze auto is total loss geweest en staat scheef!!! Ik heb hem wel 20 keer gebeld, maar hij gooide gewoon de telefoon erop. Ik heb ondertussen nog 3000 euro geinvesteerd, maar de auto is nog niet goed!
Ik durf niet langs te gaan, want ik ben bang en nee niet voor hem, maar met wat ik dan met hem doe, waardoor ik alles kwijt raak.
Ik wil dus iedereen waarschuwen voor deze oplichters.
Koop er geen auto, u krijgt er zeker spijt van!!!
Als een verkoper zoiets tegen mij zou zeggen, zou ik al direct omkeren en een auto bij een ander bedrijf zoeken.koopdaargeenauto schreef:En zodra de auto niet door de keuring heen kwam, moesten we direct terug komen zodat hij het alsnog kon repareren. (hij zou de apk-keurmeester dan wel eens voor de rechter slepen) dit zijn zijn woorden.
Zo'n opmerking moet je al direct je bedenkingen bij hebben!
-
Siewes autos is nu te vinden op http://www.a-s.nu
God wat ben ik blij dat ik ff gegoogled heb en dit forum tegen ben gekomen. Bijna een auto daar willen kopen, maar het zat me eigenlijk niet helemaal lekker. op internet ontdekte ik dat hij uit duitsland kwam. Dank voor de reactie's, ik ga mijn auto lekker ergens anders kopen.
mvg
mvg
hoogie35
Advies: koop NOOIT bij een handelaar!!!
Maxiem
Advies: koop NOOIT bij een handelaar!!!
Maxiem
Er zijn ook goeden bij. Dat is wel erg kort door de bocht.
Ja, en als je die toevallig kent, is het leuk.hoogie35 schreef:Er zijn ook goeden bij. Dat is wel erg kort door de bocht.
Op het moment dat je deze "goede" niet kent, houd het al snel op, want probeer ze dan maar eens te vinden!
-
Siewes autos bestaat niet meer. Het zal wel te heet onder hun voeten zijn geworden. Rara hoe kan dat...... Siewes heet nu a-s.nu (A-S autos ijsselmuiden). Zelfde voorraad auto's, mensen en gebouw. Trap er niet in. Dit soort mensen houden niet op met dit soort praktijken. En blijkbaar is het heel makkelijk om een bedrijf zo voort te zetten onder een andere naam. Er deugt helemaal niks van dit bedrijf. Hier wordt op grote schaal KM-fraude gepleegd.
Iedereen met vervelende ervaringen: doe aangifte van oplichting. Samen maakt sterk.
Iedereen met vervelende ervaringen: doe aangifte van oplichting. Samen maakt sterk.
-
@Toos71
Zit er al schot in de zaak tegen Siewes?
Statusupdate aub..
Zit er al schot in de zaak tegen Siewes?
Statusupdate aub..
Update: de zaak is in volle gang. Omdat het een kwestie is van 'hoor en wederhoor' is het op dit moment nog niet duidelijk wanneer de zaak voorkomt, maar dat zal niet lang op zich laten wachten. Voor zover bekend heeft Siewes nog niet gereageerd. (We hadden niet anders verwacht...).
Mijn vader is helaas 4 weken geleden plotseling overleden dus hij zal spijtig genoeg de rechtzaak niet meer meemaken, maar wij zullen namens hem alles op alles zetten om deze oplichters te laten boeten voor hun oplichterij.
Mijn vader is helaas 4 weken geleden plotseling overleden dus hij zal spijtig genoeg de rechtzaak niet meer meemaken, maar wij zullen namens hem alles op alles zetten om deze oplichters te laten boeten voor hun oplichterij.
We zijn bezig met een strafrechtelijke onderzoek en hebben samen met de politie en dealer organisatie de geschiedenis en eigenaar van de auto weten te achterhalen. Verder een civiele zaak gestart en deze zal deze maand voorkomen. Volgens de advocaat staan we sterk en aangezien de advertentie waarop de auto is gekocht in zijn geheel niet overeenkomt met de werkelijke situatie zoals; Bouwjaar, onderhoudshistorie, kilometerstand, land van herkomst, en geschiedenis van de auto. Ik weet dat er al meerdere aangifte zijn gedaan bij de politie wat alleen maar ons zaak sterkt. Als iedereen op dit forum nou aangifte doet bij de politie (dit helpt meer voor je eigen situatie) dan kunnen deze praktijken eindelijk een halt worden toegeroepen. Dus zeg ik tegen gedupeerden neem zelf actie en ga naar de politie doe aangifte en vertel je verhaal .....