LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bevallen: Hoezo hebben we een keuze?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
MvdG
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 mei 2009 09:25

Re: Bevallen: Hoezo hebben we een keuze?

Ongelezen bericht door MvdG »

Je kind komt op de 1e plaats!

Ik was niet aanvullend verzekerd, maar na 24 uur weeen wou ik dolgraag naar het ziekenhuis, bang dat ik het niet meer op eigen kracht kon, of me kindje het niet zou kunnen volhouden.
Had dus geen medische reden, was puur voor me eigen gevoel.

Bijna een jaar na de bevalling kreeg ik een rekening ervan, het viel me reuze mee! In totaal goedkoper dan dat ik een aanvullende verzekering gehad zou hebben.

Dat wil niet zeggen dat ik het zo gelaten heb, nu wel aanvullend verzekerd voor een poliklinische bevalling.
Gewoon omdat het zo'n fijn gevoel geeft, alles is geregeld!

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Bevallen: Hoezo hebben we een keuze?

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Minka1 schreef:....Dan vraag ik me toch sterk af: héb je dan wel een keus?............Het is toch triest dat we in zo'n land als dit, waar we ons met zn allen scheel betalen aan verzekeringen, dit soort dingen niet goed geregeld zijn? Ik vind het te gek voor woorden dat we op zoiets moois als de geboorte van je kindje moeten gaan bezuinigen. Als het nou iets is waar we maandelijks van de zorg gebruik maken, vind ik een eigen bijdrage geen probleem. Maar ik neem aan dat ook niet iedere vrouw elk jaar voor de rest van haar leven een kindje krijgt! Het minste wat de overheid kan doen is de bijdrage in ieder geval onder de 'wettelijke eigen bijdrage' laten vallen, zodat je die ook niet nog eens heb later in het jaar................Ik vind dat hier iets aan gedaan moet worden!! Maar hoe?!
Beste Minka,
het is diep triest dat men jou zo afviel op dit forum. Ik wil zeggen dat ik het in grote lijnen met je eens ben. De eigen bijdrage is i.d.d. vrij hoog en dit is misschien wel een reden waarom veel "armere" mensen zo weinig kraamzorg afnemen. Terwijl kraamzorg voor een goede start van het nieuwe gezinnetje nu juist zo belangrijk is. De kraamvrouw heeft ook een hele prestatie geleverd, en mag dan wel eens wat rust hebben. Zeker een kraamvrouw zonder partner of overige hulp.
Verder heb je gelijk dat je kritisch bent t.o. aanvullende verzekeringen: die maken de maandelijkse premie voor overigens gezonde mensen eigenlijk veel te hoog. Aangezien het gemiddelde verplichte eigen risico bedrag ca. 100 euro is (dit weet ik niet exact, maar het blijft in ieder geval onder de 155 euro), is zelfs een extra, vrijwillig eigen risico aan te bevelen. Want gemiddeld wordt dit dus niet gehaald, waardoor je wel de premiekorting die kan oplopen tot 250 euro per jaar, kan binnenhalen.
Verder vind ik dat er nog meer beperkingen zijn bij de keuzevrijheid voor de vrouw. Ik vind dat een vrouw, ook zonder verwijzing, voor verloskundige hulp van een gynaecoloog moet kunnen kiezen. Er bestaan verzekeringen in Nederland die dit toestaan! Let wel: dit gaat dan om de basisverzekering, waarvan iedereen altijd beweert dat die bij alle zorgverzekeraars hetzelfde is. (dit klopt dus niet ).
Groetjes, en ik hoop dat alles goed gaat (of al gegaan is).
P.S. Kun je niet een bedrag lenen (bij familie) of vragen of de zorgverzekeraar dat kan voorschieten?

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Bevallen: Hoezo hebben we een keuze?

Ongelezen bericht door Shareena »

mar42 schreef:Nee bevalling is niet uitgesloten, daar heb ik al een keer voor gebeld, en is idd van de zotten. :wink:
Vooral om het feit dat mannen nog steeds niet kunnen bevallen, en dit ook wel nooit zal gebeuren.
Wellicht kan je man ook declareren voor de bevallingskosten en jij ook, je kan het altijd proberen, hij betaald immers ook. :wink:
Bij de OHRA zit er wel degelijk verschil in de pakketten wat betreft de bevallingsvergoeding!

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Bevallen: Hoezo hebben we een keuze?

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Ik vind de hele ziekte kosten verzekering diep en in triest!
Je kan mij niet vertellen dat we voor de euro voor fl 43.90 verzekerd waren, zonder eigen risico, was nog het uitgebreide pakket ook en er na gingen de kosten omhoog, ik betaal 116.90 per maand en een eigen risico 150, volgend jaar 165, ik krijg de bibbers als ik naar de dokter toe moet!
Is dan nog verplicht ook, nou sorry hoor, maar de kosten van dat fonds rijzen mij de pan uit! Ik zit er sterk aan te denken om dat op te zeggen, ik kan het domweg niet meer betalen en ik wil al helemaal niet betalen aan de bonussen!
Ik heb recht op zorg, daar wil ik best voor betalen, maar niet om hun te onderhouden, dat is nou net niet mijn zorg!
Trouwens ook via je loon draag je al af aan de zorg, verslaving zorg!

Gesloten