LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opgelicht en voorgelogen door Tele2 zonder isra punt

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

ook problemen met tele2 ?

ja
11
39%
nee
17
61%

Totaal aantal stemmen: 28

MrLo

Re: opgelicht en voorgelogen door Tele2 zonder isra punt

Ongelezen bericht door MrLo »

Vandaag is de kpn monteur komen kijken, ook hij heeft geen isra punt kunnen vinden dus komt er maandag een monteur om de boel vanaf de straat naar binnen te trekken en aan te sluiten!
ik houd jullie op de hoogte
mvg

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"Zojuist heeft tele2 me gebelt met de mededeling dat de kosten van de kpn monteur voor de rekening van tele2 komen! "

Ze liegen en bedriegen wat af bij Tele2. Zolang je die beloft niet zwart op wit hebt, zul je gewoon moeten betalen. Zie daarvoor ook het andere draadje over Tele2, posting van 16 juli (de nachtmerrie die Tele2 heet).

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Dat het een oud bedrijfspand was wist ik niet, maar gelukkig zit er schot in.

Hopelijk ben je snel van de ellende af.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Advies;

vraag voor de gratis KPN monteur een bevestiging met E mail of doe zoveel mogelijk op deze manier.

E mail is bewijs en telefoon doen ze wel eens een belofte die ze niet nakomen/waarmaken.

Dus via E mail communiceren is veiliger!

MrLo

bedankt voor de reactie's
gelukkig heb ik de man die ik aan de telefoon gehad heb ook per email laten bevestigen dat de kosten voor tele2 zijn. dus ik neem aan dat dat wel goed zit.
ik wacht nu het bezoek van as maandag af,
bedankt weer voor de reactie's!!

MrLo

Beste mensen,
Maandag is de KPN monteur langs geweest,
Hij is nog even opzoek gegaan of er echt nergens een kabel lag, maar hierna is hij tot de conclusie gekomen dat er toch echt gegraven moest worden.
Hij zou dit doorspelen naar tele2 ivm de kosten voor de aansluiting.

Toen de KPN monteur weg was belde de tele2 medewerker mij om te vragen hoe het gegaan was.
Hierna heeft hij KPN gebelt en mij weer terug gebelt met de mededeling dat de kosten voor de aansluiting voor KPN zullen zijn en dat we daar blij mee mogen zijn omdat deze in de honderden euro's kunnen lopen.

Nu is het afwachten wanneer ze de kabel aan zullen leggen vanaf de stoep naar de woning.
Verder heb ik de tele2 medewerker nog gevraagd hoe het zat met de kosten die wij gemaakt hebben aan het abonnement dat wij niet af kunnen nemen,
Hierop zei de medewerker dat "tele2 iemand niet laat betalen voor een dienst die niet afgenomen kan worden"
Een hele gerust stelling omdat de andere medewerkers mij het tegendeel vertelden .. ik zal heb zo even mailen om te vragen of hij dat nog even zwart op wit naar me wil mailen.

MrLo

gisteren belde de tele2 medewerker weer,
hij had kpn gesproken en hij vertelde dat we twee keuze's hebben:
-Of we laten het aanleggen, wat wel 3 maanden kan duren omdat het een hoop papier werk opleverd bij kpn. Hij vertelde dat hij het eerder heeft meegemaakt en dat het toen 9 weken geduurt heeft voordat alles aangesloten was.
Ook zou dit veel osten met zich meebrengen voor tele2 en of kpn.
- de andere mogelijkheid is om het contract kosteloos te anuleren.

Ik heb hem gezecht dat ik er even goed overna ga denken.

Jullie nog iedeeen?

MrLo

7 augustus belde de medewerker van tele2 (alex) weer.
Hij vroeg of we al een keuze gemaakt hadden tussen het aanlaten sluiten van de kabel en isra punt dat 9 weken kon duren) of dat we af zagen van het contract.
Ik vertelde hem dat we het toch allemaal aan willen laten sluiten, ondanks dat het dan langer zou duren.
Hij vertelde dat hij dat even ging overleggen en dat hij snel terug zou bellen.
Nu is het inmiddels 20 augustus en heb ik nog niks van hem gehoord, daarom heb ik een paar dagen geleden weer een mailtje gestuurd en nu kreeg ik vandaag een mailtje terug! :

Geachte "**mr lo **,

Dhr. Alex *** is niet meer werkzaam op deze afdeling, zou u mij kunnen vertellen wat er aan de hand is?

Met vriendelijke groet,

Arjan ***
Webservice Tele2

Ik ga Arjan dadelijk een link naar dit forum mailen..
hopelijk wordt het dan snel opgelost .

MrLo

Ik heb Arjan de link naar het forum gestuurd en mijn klantgegevens. Hij heeft me gebelt en zei dat hij vrijdag 21 augustus terug zou bellen.
het is vandaag dinsdag 25 augustus en ik heb nog niks van hem gehoord.
We betalen wel nogsteeds alle rekeningen, ookal kunnen we geen gebruik maken van tele2.
Ik begin het echt zat te worden, heb zin om tele2 de zak te geven.
iemand nog idee-en of tips?
mvg

MrLo

Tot op heden niks meer gehoord van de medewerkers.
ik heb de afgelopen dagen 4 mailtjes gestuurd maar geen reactie ontvangen.
Ik heb net deze gestuurd
--
Ls.
Ik probeer al meer dan een week in contact te komen met
Arjan %$&n.
en met Alex Weijer nog veel langer!

neem contact met mij op
06 #$^^&&
---

Heeft iemand van jullie nog iets gehoord van Alex Weijer?
volgens arjan werkt hij nietmeer op die afdeling..

stofzuigertje

Als je alleen Internet wilt en geen telefoon omdat je al mobiel hebt is mobiel internet beter!

Zij hebben niets geleverd en als zolang zij niets leveren is er ook geen betaal verplichting.
Het 2 jaren contract gaat pas in na oplevering!
U kunt de reeds betaalde terug claimen want zij konden niet leveren!

Hoewel per telefoon makkelijker, Alex is al weg en U heeft nu tenminste bewijs van die gratis kabel die anders geld kan kosten!

KPN kun via de €11,- per maand die zij voor de kabel ontvangen deze kosten op langere termijn terug verdienen.
Verder hoef je alleen bij grotere afstanden bij te betalen.
Dus dat zij foute info hadden is niet Uw probleem.

Normaal zit de ISRA in de meterkast en door het verbouwen kan de oorspronkelijke kabel verdwenen zijn.

Heeft U uw buren al gevraagd zodat het in 1 keer zou kunnen als zij ook een kabel willen voor Telefoon of ADSL?

juniorlibby

Ongelezen bericht door juniorlibby »

Waardeloos bedrijf.. Ik betaal ook al 2 weken voor een verbinding die niet werkt.. Ik wacht ook al twee weken op een beloofd telefoontje.. Ik heb nu maar een mail gestuurd met de eis dat ik vandaag geholpen wil worden anders stuur ik vanavond om 22.00 uur een klachtenbrief over Tele2 naar elke consumenten instantie die ik ken! En nu maar afwachten..

MrLo

bedankt voor je reactie juniorlibby!
Wij hebben tot op heden nog niks gehoord, ik ben heel benieuwd hoe het bij jou uit gaat pakken.. ook als je die klachtenbrief stuurd! houd me (ons ) op de hoogte als je wil!
Ik denk dat ik dadelijk een mail ga sturen naar elk mail adres van tele 2 dat ik maar kan vinden. kijken of ik dan ergens een reactie krijg.
ik houd jullie op de hoogte, mvg

stofzuigertje

Een online vraag via de website word na eerste we hebben het ontvangen meestal na 1 week beantwoord.

U kunt daar in eisen dat ze duidelijk maken wanneer ze werkelijk leveren en als dit te lang duurde de overeenkomst ONTBINDEN, dus niet opzeggen en U mag voor niet geleverde diensten het reeds betaalde terug vragen.

MrLo

bedankt voor de reactie stofzuigertje,
gelukkig heb ik zoiso zwart op wit dat we ons geld terug krijgen omdat ik bij de telefoon gesprekken een mail ter bevestiging heb gevraagd.
In ontbinden heb ik ook geen zin.. tele2 heeft ons dingen beloofd die ze na moeten komen.. anders is mijn hele strijd ook voor niks geweest.
ik ga ze zometeen via de site mailen
mvg

MrLo

Vanaf mijn laatste berichtje heb ik ze bijna elke dag een mail gestuurd!
Maar helaas krijg ik alleen te horen dat ik het algemene nummer moet bellen..
vandaag heb ik dat nummer gebelt maar de medewerkers vertellen dat ze mij niet door te kunnen verbinden met [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
En de medewerkers die ik WEL aan de telefoon krijg lijken getraint te zijn in het afhouden van de klant.. daar kom ik dus niet verder mee.
iemand nog ideeen?
mvg

stofzuigertje

Advies; Betaal niets meer en storneer alle bedragen na vandaag.
U mag het contract ontbinden als hij niet binnen de door U gevraagde termijn kan leveren dus heeft U dit gedaan?
Als ik 14 dagen zeg en er is niets ben ik van hun af.

Ik zit tijdelijk elders in Europa dus iets tragere reacties.
Werk dus!

MrLo

Ok, maar alle toezeggingen waar tele2 zich niet aan houd.. dat is meer het punt.
we hebben het opgegeven verder, en wensen nooit maar dan ook nooitmeer zaken te doen met tele2, maar we willen wel ons geld terug zoals ze afgesporken hebben.

stofzuigertje

Alle bedragen tot 30 dagen terug kunt U via Uw eigen bank al terug boeken, de rest moet U veel moeite voor doen gezien de houding van de huidige Tele2 medewerkers, stuur ze wel als ze reageren die mail van collega....

MrLo

Eindelijk weer wat positieve ontwikkelingen!

Een aantal dagen na het schrijven van mijn laatste bericht, heeft een nieuwe medewerker (niels p.) contact met mij opgenomen!
Hij vertelde dat hij nu ons nieuwe aanspreek punt was, en verontschuldigde zich voor de problemen die wij met tele2 gehad hebben.
Ik vertelde dat we er geen zin meer in hadden, en nu zsm ons geld terug wilde hebben. (en dit ook schriftelijk bevestigd wensten te hebben)
Ook heb ik om een vergoeding van de belkosten die we gemaakt hebben door naar de klantenservice te bellen gevraagd.
ook heb ik gevraagd of we een schadevergoeding konden krijgen.
Dit zou hij overleggen en dan terug bellen.
Een paar dagen later belde hij terug met de mededeling dat we een standaard belkosten vergoeding van 10 euro per probleem-maand kregen ( dat is dus 50 euro) we ook ons geld terug kregen ongeveer 100 euro, en ook een schadevergoeding van 100 euro.
ik ben hiermee accoord gegaan, en nu we het schriftelijk bevestigd hebben gekregen post ik het hier op de site..
ik hoop dat we nu helemaal van de problemen af zijn!

ik ben er van overtuigd dat dit zonder deze site niet gelukt was!
alvast hartelijk dank!!

Gesloten