LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overgewicht transavia

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
brimab

Re: overgewicht transavia

Ongelezen bericht door brimab »

aapjea,
Ja, dat zijn precies de regels wanneer je (ook als overwinteraar) direkt via de site van Transavia een retourvlucht boekt. Maar weet U ook de preciese reden waarom ik bij het boeken van een pakketreis via een touroperator wel max. 35 kg per persoon aan ruimbagage mee mag nemen en bij het boeken van een "overwintervlucht" direkt via de site van Transavia maar 20 kg ?
Waarom dit onderscheid ?

dafxf

Ongelezen bericht door dafxf »

Tot vorig jaar kon ik op vakantie met diverse vliegmaatschappijen waaronder ook transavia apart en gratis mijn duikuitrusting meenemen mits je dat dan van tevoren even aangaf en duidelijk zichtbaar in een duiktas of koffer verpakt !
Maar dat is nu helemaal over!!! ik kan nu heel duur betalen om deze uitrusting van +/- 20 kg. mee tenemen of ik moet het op mijn bestemming heel duur huren endan heb ik ook nog spullen die niet echt vertrouwd zijn.
dus kan ik beter stoppen met mijn hobby ??

rvkeuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Nee hoor, gewoon betalen voor wat je meeneemt, net als iedere andere passagier

camkooyman

Ongelezen bericht door camkooyman »

Ik ervaar het nu sinds een paar jaar. Het mag echt geen onsje meer zijn. Helaas.

Tot een paar jaar terug werd 23 kilo altijd toegestaan. Werd nooit wat van gezegd. Alleen soms twijfelend kijken. Maar nu écht maximaal 20 kilo helaas.
Maar terug is 23 kilo geen probleem.
De koffer zelf weegt ook 7 kilo. Dat is een normale gemiddelden schalenkoffer. Dus totaal 13 kilo bagage. Dan mag je zelf 5 kilo(iets meer mag) in je handbagage mee nemen. Dan neem ik een eenvoudige shopper mee. Dat is de juiste maximale maat.

Consument1961

Ongelezen bericht door Consument1961 »

20 kg is 20 kg, zou je zeggen! Het ligt aan de Grondstwewardess, soms "schenken" ze een paar KG. KLM en haar companen doen al jaren moeilijk over een paar KG meer of minder. Maar komt er een Baby gezin dan kan er plots van alles!!Regels zijn Ok maar dan naleven die regels en niet de sinterclaas uithangen of de politieagent. Ik mijd deze club zoveel mogelijk. WAARDELOOS.

marc-T

Ongelezen bericht door marc-T »

De winstcijfers moeten ergens vandaan komen , toch?
Ik zie dat wij met zijn viertjes ook om half 7 smorgens met Transavia naar naar rhodos kunnen i.p.v. om 4 smiddags met Arkefly met tussenlanding op Kreta.
Bel reisburo, mag 46 euro per stoel bij betalen en 27 euro administratiekosten.
Kom op schiphol met vrouw en 2 kinderen, heb je 82 kilo bagage.
Denk nou kan net,nee krijg je drie boardingpassen mee en mag na 20 euro betaald te hebben, je laatste boardingpas ophalen.
Zelf de politie heeft een correctie op de snelheidsovertredingen,maar onze blauwe trost heeft daar naar zijn reizigers toe nog nooit over gehoord.
Als ik het een beetje uitkien kan ik alleen al voor de stoelentoeslag bij transavia met Ryanair op en neer naar rhodos.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Die 2 Kg eruit en tijdens vakantie in kluisje laten is vaak goedkoper.
Maar ik weet dat er vluchten zijn met maar 10Kg bagage!
Dus waar klagen we nu over?
En zware dingen in de handbagage die zelden gewogen word kan ook nog.

Verder zijn er naast zware degelijke koffers die 4 en 6 Kg wegen ook lichtere, maar ik hoef geen open koffer die ik regelmatig langs zie komen.
Gewoon minder meenemen en eventueel daar kopen want terugreis is de controle en kans op bijbetalen vele malen minder.

Ook mag je bij minder dan de grens daar nog iets leuks kopen zonder andere dingen weg te moeten gooien.

dafxf

Ongelezen bericht door dafxf »

vorig jaar(2010) bij KLM:je kunt wel gratis een golfuitrusting meenemen omdat klm de golf open sponserd deze uitrusting weegt +/_ 25kg extra, maar een duikuitrusting van 20kg mag niet gratis mee wat zijn dit voor een kromme regels!!
Ik ben nu gestopt met mijn mooie duik-hobby, ik ga GEEN duikspullen huren omdat deze vaak niet compleet en slecht onderhouden zijn, tewijl ik thuis een heel goed onderhouden set heb liggen/hangen waar ik dan heel duur voor moet betalen. :(

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dus ik moet straks een 2e hands Golftas kopen op marktplaats voor gratis extra KG bagage?

camkooyman

Ongelezen bericht door camkooyman »

Beste mensen,

Sinds dit jaar mag op de terugweg het beslist ook een onsje meer zijn. Voorheen hielden ze rekening mee dat je soeveniers kocht. Maar dat kan ook niet meer. Dus voor het t-shirt en de soeverniers moesten we toch 12 euro betalen.
Ik heb bewust een andere koffer gekocht. Want de schalenkoffer weegt al bijna 7 kilo. Die mocht ik maar voor de helft vullen. Anders zit je snel boven de 20 kilo. We hebben van Simsonite een lichtgewichtkoffer gekocht. Dat scheelt 3 kilo. Je heb toiletspullen nodig. Zwemkleding, badhanddoek, wat om te lezen, kleding voor koude en warme dagen, kleding voor de dansavonden en voor als het regend en wandelschoenen. Dus moet dan vaak zelf kleding wassen. Dus let of! Echt geen onsje meer. Ik had laatst 20 kilo en honderd gram. Maar toch bij betalen. Ook juist op de terugweg.

Juist ja

Ongelezen bericht door Juist ja »

camkooyman schreef:Beste mensen,

Sinds dit jaar mag op de terugweg het beslist ook een onsje meer zijn. Voorheen hielden ze rekening mee dat je soeveniers kocht. Maar dat kan ook niet meer. Dus voor het t-shirt en de soeverniers moesten we toch 12 euro betalen.
Ik heb bewust een andere koffer gekocht. Want de schalenkoffer weegt al bijna 7 kilo. Die mocht ik maar voor de helft vullen. Anders zit je snel boven de 20 kilo. We hebben van Simsonite een lichtgewichtkoffer gekocht. Dat scheelt 3 kilo. Je heb toiletspullen nodig. Zwemkleding, badhanddoek, wat om te lezen, kleding voor koude en warme dagen, kleding voor de dansavonden en voor als het regend en wandelschoenen. Dus moet dan vaak zelf kleding wassen. Dus let of! Echt geen onsje meer. Ik had laatst 20 kilo en honderd gram. Maar toch bij betalen. Ook juist op de terugweg.
De spullen die u opnoemt heb ik ook allemaal nodig, toch komt het gewicht van mijn koffer nauwelijks boven de 15 kg uit. Ook bij een 2-weekse vakantie. Echt, nooit problemen mee gehad. Mij verbaast het altijd als mensen tot soms wel 25 kilo bagage in hun koffer hebben zitten.....onbegrijpelijk. Kan niet anders dan dat minimaal een kwart van de kleding ongedragen weer mee terug naar huis gaat.

FdeKat

Ongelezen bericht door FdeKat »

Twee jaar terug mocht je bij B.A. nog twee koffers mee nemen.
Nu is dat slechts een koffer van maximaal 23 kg.

Op schiphol moest ik dus spullen uit mijn koffer halen om deze tot onder de 23kg te brengen. Gelukkig kon ik deze spullen wel kwijt in mijn handbagage.

De GRENS wordt dus ergens gelegd en ze wordt ook toegepast in de praktijk.
Misschien dat er toch een kleine marge zal zijn, lijkt mij logisch.

Voor een tweede koffer moet je nu dus bijbetalen!
Als je dat van te voren via het internet doet is dat goedkoper dan wanneer je dat pas doet als je op het vliegveld staat.

Ik denk dat het ook allemaal te maken heeft met de payload van zo'n vliegtuig.
en natuurlijk kost meer gewicht ook meer geld als natuurlijk ook de handlingkosten voor de koffers op een vliegveld (transport van je koffer naar het vliegtuig en mogelijk een overstap)

Het kan m.i. geen kwaad om van te voren alles even NA TE zoeken op het internet bij de maatschappij waarmee je vliegt. Geloof nooit een touroperator op zijn WOORD, maar zie alles zwart-op-wit te krijgen.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Als je veel souveniers wil meenemen, kun je er ook rekening mee houden om bij vertrek niet al aan het maximum van het gewicht te zitten. Of laat toiletartikelen achter. Het is doorgaans goedkoper die thuis nieuw aan te schaffen dan bijbetalen voor het extra gewicht. Of neem een gedeelte kleding mee welke bijna versleten is. Bijvoorbeeld is ondergoed, sokken of nachtkleding bijna versleten en aan vervanging toe, neem deze deels mee op vakantie en gooi het op de hotelkamer weg na het dragen. Dit kan ook bijvoorbeeld met shirtjes / korte broeken / jurkjes enz. Gebruik ze bijvoorbeeld nog eens als strandkleding. Ik zeg niet dat je alleen maar in het oude goed moet rondlopen. Scheelt tevens weer wat inpakwerk aan het eind en waswerk thuis.
stofzuigertje schreef:Gewoon minder meenemen en eventueel daar kopen want terugreis is de controle en kans op bijbetalen vele malen minder.
Dat is nog wel eens wisselend. Gisteren teruggekomen met Transavia. We hadden het gewicht niet goed verdeeld en te veel in het koffer en te weinig in de handbagage. Dus moesten persé of iets ompakken of bijbetalen. Ook werden alle handbagage's gewogen.

Tineke59

Ongelezen bericht door Tineke59 »

Let op!

Transavia heeft de voorwaarden voor bagage veranderd.

"Let op: per 5 april 2011 zijn onze bagageregels aangepast. Onderstaande tekst is van toepassing op alle boekingen die rechtstreeks zijn gemaakt bij transavia.com vanaf 5 april. Heeft u voor 5 april 2011 een vlucht geboekt, dan gelden voor u nog de oude bagageregels.

Heeft u niet rechtstreeks bij transavia.com geboekt maar via een andere organisatie of website, bijvoorbeeld vliegtickets.nl of Arke, raadpleeg dan de bagagevoorwaarden van deze aanbieder. "

Bron: http://www.transavia.com/hv/main/servic ... e_meenemen

Eva369

Ongelezen bericht door Eva369 »

mijn zusje vloog terug vanuit Amerika en had overgewicht, ze heeft haar koffer terug gepakt en 3 broeken aangetrokken, 4 vesten, een jas 5 shirtjes. Scheelt heel veel in kilo’s en ik het vliegtuig kun je het allemaal weer uittrekken.

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Goede tips van Emmy! Ik ga zelden of nooit vliegen maar als ik ga, koop ik toiletartikelen ter plaatse. Wel neem ik niet te veel kleding mee, maar dan wél een tube wasmiddel zodat ik ondergoed/sokken halverwege even kan wassen. (Persoonlijke nooit: aangezien de meeste Nederlanders er op vakantie toch halfnaakt bijlopen, begrijp ik nooit waar ze al die kleren voor nodig hebben.)
Ik ga vaak op de motor op vakantie. Kan 2 weken leven uit 2 kleine zijkoffers. Kwestie van niet elke dag een andere (avond)jurk aan willen hebben en een beetje handig combineren (geen aparte truien, maar shirtjes aangevuld met vesten voor als het koud wordt.)

sprookje

Ongelezen bericht door sprookje »

Ik en mijn man gaan vaak een week of 10 dagen weg,wij hebben alles in één koffer en komen nooit aan 20 kg.Bij arke boeken wij ook altijd confort class en dan mag je zelf 25 kg pp meenemen.Vaak vragen ze dan,is dat alles.Wij nemen wel een beauty case mee met onze toiletspullen in en geven die met de koffers mee.Waarom heb je op vakantie zoveel kleding nodig,je hebt bijna altijd een korte broek met t schirt of zwemgerief aan.Een tube wasmiddel doet wonderen.
Natuurlijk is het anders als je gaat overwinteren dan heb je meer nodig,maar dan is het ter plaatse ook vaak goedkoop om spullen te kopen.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Tja ik moet eerlijk bekennen dat ik altijd wel wat teveel meeneem op vakantie. En met teveel bedoel ik meer dan ik strikt genomen nodig heb maar binnen het maximaal toegestane gewicht.

We gaan ook regelmatig 16 of 17 dagen weg en dan heb ik toch wat meer nodig dan als ik een weekje zou weg gaan. Een aantal jaren geleden mocht je met Martinair bijvoorbeeld op sommige bestemmingen 2 koffers à 23 kg pp meenemen. Hier kwamen we lang niet aan en hadden ook veel minder mee dan mocht. Een paar jaar geleden is dat ineens gewijzigd naar 1 koffer pp a 23 kg. Dit is voor ons overigens wel voldoende, meestal wel een paar kg minder bij ons, maar we komen toch aardig in de buurt.

Of je veel of weinig mee moet nemen ligt er soms ook aan waar je naar toegaat. In sommige resorts is een lange broek voor de heren tijdens het diner verplicht, dus die moet je ook weer meenemen om alleen naar het restaurant te gaan. De rest van de vakantie draagt manlief ze niet en loopt ie in korte broek. Dus die moeten ook weer mee. Kleding die je naar strand of zwembad draagt, ruikt al snel naar zonnenbrand enz..

traporgel

Ongelezen bericht door traporgel »

Ondertussen heb ik geloof ik al zo'n 40 berichten van brimap gelezen die héél erg boos is dat ie bij moet betalen. Ik vraag me dan af: Als je het kunt betalen om 8 weken of meer op vakantie te gaan, wat is dan het probleem om 2 tientjes bij te betalen als je te veel reut mee terugneemt naar je kouwe kille, bijna onbewoonde woning die je "thuis" noemt?

Van der Graft

Ongelezen bericht door Van der Graft »

Als wij naar onze dochter in Amerika gaan, nemen wij op haar verzoek van alles mee uit Nederland, dat ze daar niet krijgen kan.
Voorheen mochten we per persoon 2 koffers van maximaal 25 kg per stuk meenemen. We namen in totaal 3 koffers mee, die elk (ruim) onder die 25 kilo bleven.
Nu mag je nog maar 1 koffer per persoon meenemen.
We nemen dan toch een derde koffer mee, die we ruim een etmaal van te voren per mail al aanmelden. Dat kost €40,- per koffer, dus maar €1,60 per kilo.
Die derde koffer gaat leeg weer mee terug, maar dan zou je toch weer €40,- moeten betalen. Zonde van het geld!
Dus laten we nu de grootste koffer leeg en stoppen de kleinste koffer, gevuld en wel, in de grootste.
Geen enkel probleem! Dochter blij, wij blij!

Gesloten