LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goed keukenbedrijf in het noorden (groningen/drenthe)

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Remuz
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 sep 2011 11:00

Re: Goed keukenbedrijf in het noorden (groningen/drenthe)

Ongelezen bericht door Remuz »

Dag nadat de monteur weg was belde ze met de vraag wanneer ik wilde gaan betalen. Vervolgens verteld dat nog niet alles af was. Ze zouden het even uitzoeken en meteen terug bellen. Ondertussen uiteraard nog niets gehoord.

Gelukkig heb ik een tijd terug een aangetekende brief gestuurd met daarin aangegeven dat ik per dag 100euro in mindering ga brengen op de rekening zolang de keuken niet naar tevredenheid is opgeleverd, TENZIJ ze schriftelijk reageren. Dit is niet gebeurd dus de korting tikt flink door.

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Goed keukenbedrijf in het noorden (groningen/drenthe)

Ongelezen bericht door 16again »

Remuz,

Als je keuken nog niet af is, dan mag je wel een deel van de betaling achterhouden. Dit deel dient wel ongeveer de waarde van ontbrekende delen te vertegenwoordigen.
een aangetekende brief gestuurd met daarin aangegeven dat ik per dag 100euro in mindering ga brengen
Ik betwijfel of dat stand gaat houden.
Sowieso behoort winkel allereerst periode te krijgen om probleem op te lossen. Winkel kan eerst deel betaling eisen voordat ze verder gaan, al zullen ze dit dan wel moeten communiceren. Niet reageren door de winkel is niet verstandig.

daarentegen, wat is 100 euro per dag als keuken geheel onbruikbaar is, en je aan het kamperen bent in eigen huis..

rmdrenthe
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2011 14:14

Re: Goed keukenbedrijf in het noorden (groningen/drenthe)

Ongelezen bericht door rmdrenthe »

Koop zeker geen keuken bij SVEA Emmen. Wij hebben er geen goede ervaring mee. Tijdens de montage bleken er diverse apparaten verkeerd te zijn geleverd. Uiteindelijk hebben we, zonder toestemming daarvoor te geven, een showmodel oven gekregen. Na 11 (!!) weken wachten wordt nu eindelijk een goede kast + apparatuur geleverd. Ook was het werkblad te kort. Naar ons idee een inmeetfout, maar volgens hen was het (uiteraard) onze fout.
Kortom, de keuken is niet zoals wij verwacht hadden. Bovendien hebben we wekenlang met een onafgemaakte keuken gezeten. SVEA Emmen, wat een service.. Daar komen wij niet weer!

Remuz
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 sep 2011 11:00

Re: Goed keukenbedrijf in het noorden (groningen/drenthe)

Ongelezen bericht door Remuz »

Uiteindelijk is de kwestie met SVEA opgelost. Hellaas niet door hun klantvriendelijkheid. Ik werd gebeld door 1 van de eigenaren van SVEA Emmen met het bericht dat ze niets meer wilde doen totdat ik 100% van de rekening betaald had. Wilde ik dat niet doen zouden ze een incasso bureau inschakelen.

Vervolgens heb ik 2 weken gewacht op bericht van een incasso bureau maar niets gehoord. Omdat er nog steeds geen schot inzat, ik vanaf mijn kant genoeg toe heb gegeven en ik mijn keuken graag eens af zou willen hebben heb ik rechtsbijstand om hulp gevraagd. Deze zagen de zaak wel zitten en hebben in overleg een voorstel gedaan richting SVEA. Uiteindelijk heb ik, binnen 1 week, een goede korting gekregen om de openstaande problemen zelf op te lossen.

Hierbij kan ik dus iedereen aanraden die probelemen heeft bij SVEA niet te lang te blijven discusieëren, maar alles schriftelijk te doen (aangetekend) en na 2 brieven meteen rechtsbijstand in te schakelen. Schijnbaar is dit de enige manier om bij SVEA iets voor elkaar te krijgen.

Remuz
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 sep 2011 11:00

Re: Goed keukenbedrijf in het noorden (groningen/drenthe)

Ongelezen bericht door Remuz »

@rmdrenthe: Vervelend om te horen dat ook bij jou de service van SVEA Emmen zo slecht is. Ik hoop voor je dat het middels al is opgelost. Mocht dat niet zo zijn kan ik je 1 tip geven; maak geen mondelingen afspraken. Klinkt heel kinderachtig maar dat werkt daar niet. Alles op papier!

MAXIEM

Re: Goed keukenbedrijf in het noorden (groningen/drenthe)

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Remuz

SVEA Emmen heeft dus blijkbaar geen behoefte aan tevreden klanten. Wellicht hebben ze nog nooit gehoord van de positieve effekten van een positieve mond tot mondreklame.

Maxiem.

muzicant28
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2012 10:29

Re: Goed keukenbedrijf in het noorden (groningen/drenthe)

Ongelezen bericht door muzicant28 »

klopt dat sveakeukens niets weet hoe het gaat met mond op mond reclame en hoe snel dat dit verspreid kan worden ( slechte reclame)
wij hebben ook een keuken bij sveakeukens in emmen gekocht ( met heel veel spijt) bij het aan vragen van een offerte is er meteen een orderbevestiging gemaakt ( konden volgens eigenaar er altijd onderuit) uiteindelijk besloten om daar dan een keuken te kopen moesten eigenlijk wel direct een order overeenkomst teken ook gedaan maar voor een bepaald bedrag. later wouden we toch een ander model dan in eerst instantie was uitgetekend , dit kon ook nog want er was nog niks besteld. na een behoorlijke discussie over de prijs (helaas mondeling een prijs afgesproken. toen de keuken uiteindelijk geleverd werd belken er een heleboel dingen niet te kloppen waaronder ook het grienieten werkblad wat wel 60cm te kort was, een kraan die niet goed was , kasten die niet goedwaren en plinten die niet de goede lengte en breedte hadden, eigenlijk te veel om op te noemen. Alles zou zo snel mogelijk geregeld worden (ha,ha)
na medermalen te hebben gebeld , wordt het steeds op de fabriek afgeschoven ( dit was niet in de vakantie) tot overmate van ramp krijgen we ook nog een factuur die hoger was dan afgesproken . Dit meteen gemeld en zoals sveakeuken bekent staat niet opp gereageerd ook verschillen de aangetekende brieven gestuurd waar gewoon niet op gereageerd wordt. de levering van alles wat niet goed was heeft meer als 20 weken geduurd en ze hebben al die tijd geen cntact met oons opgenomen waarom het zo lang duurt. Nadat alles eindelijk afgewerkt is wel alles betaald tot aan het afgesproken bedrag. Krijg nu dreigingen met incassobureau .
Ik weet inmiddels dat mondelinge afspraken bij sveakeuken niet te vertrouwen zijn.

Remuz
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 sep 2011 11:00

Re: Goed keukenbedrijf in het noorden (groningen/drenthe)

Ongelezen bericht door Remuz »

@muzicant28: Klinkt me allemaal erg bekend. Als ik u was geweest was ik daar niet te lang zelf mee bezig gebleven. Misschien dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt waardat je het verhaal kan voorleggen.Helemaal nu ze met incasso dreigen. Mijn ervaring met SVEA is dat ze dit al wel snel doen.

muzicant28
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2012 10:29

Re: Goed keukenbedrijf in het noorden (groningen/drenthe)

Ongelezen bericht door muzicant28 »

de rechtsbijstand verzekering wil hiervoor niet te veel moeite doen omdat het om een mondelinge afspraak gaat en het mar om een klein prijsverschil.
Ik heb inmiddels helemaal af gedaan met svea keukens
Ik heb boos :x een gedeelte van dekeuken ingeleverd(wel zo dat hij nog wel te gebruiken is) met verzoek de rest te komen ophalen met geld terug garantie Nu laat svea keuken niks meer van zich horen.

Lukather
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 aug 2012 12:50

Re: Goed keukenbedrijf in het noorden (groningen/drenthe)

Ongelezen bericht door Lukather »

Huizenga Keukenstyle in Zwaagwesteinde is wat mij betreft echt een topzaak. Ik heb mijn vorige keuken daar drie jaar geleden aangeschaft en ben nu in onderhandeling voor mijn tweede. Ook uit de omgeving louter positieve reacties, ik ben er ook binnengestapt na mond op mond reclame vanuit verschillende hoeken.

Remuz
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 sep 2011 11:00

Re: Goed keukenbedrijf in het noorden (groningen/drenthe)

Ongelezen bericht door Remuz »

@muzicant28: Is misschien lang geleden, maar ik ben nieuwsgierig hoe het uiteindelijk is afgelopen.

(ik word nog steeds chagarijnig als ik de naar SVEA hoor!)

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Goed keukenbedrijf in het noorden (groningen/drenthe)

Ongelezen bericht door thecure »

Lukather schreef:Huizenga Keukenstyle in Zwaagwesteinde is wat mij betreft echt een topzaak. Ik heb mijn vorige keuken daar drie jaar geleden aangeschaft en ben nu in onderhandeling voor mijn tweede. Ook uit de omgeving louter positieve reacties, ik ben er ook binnengestapt na mond op mond reclame vanuit verschillende hoeken.
Helemaal mee eens, na onze keuken daar aangeschaft te hebben beveel ik deze zaak ook bij iedereen aan.
Mond op mond reclame is toch de beste reclame.

Gesloten