LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dagvaarding Fit For Free ontvangen ! nog meer slachtoffers?

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
yesss
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2011 23:42

Re: Dagvaarding Fit For Free ontvangen ! nog meer slachtoffers?

Ongelezen bericht door yesss »

Ruim 2 maanden voor de laatste dag van mijn lidmaatschap heb ik mijn lidmaatschap bij FFF opgezegd (deze liep tot 13 september 2011). Omdat ik van tevoren al veel negatieve verhalen had gehoord over problemen bij het opzeggen van het abonnement (bijv. Kassa, Tros Radar), heb ik destijds de manager van het desbetreffende filiaal gemaild met het verzoek mijn abonnement te beeindigen in het filiaal zelf indien gezegd zou worden dat de schriftelijke opzegging niet is aangekomen, wat opvallend vaak gebeurt wanneer je een brief stuurt naar het hoofdkantoor. Ook ik kreeg in eerste instantie dit te horen, maar nadat ik daarna hãd gemaild met de filiaalmanager kreeg ik 2 dagen later opeens wel een bevestiging dat mijn abonnement per 13 september 2011 zou stoppen. Nadat ik op 9 september 2011 keurig de pas had ingeleverd (en hiervan een bewijs heb ontvangen) werd er de maand daarop tot mijn grote verbazing 2,95 van mijn rekening afgeschreven. Na hierover contact met een medewerker van het filiaal gehad te hebben, verzekerde zij mij dat het geld teruggestort zou worden en het niet weer zou gebeuren. Het geld is nooi teruggestort. De maand daarna werd er echter opnieuw 2,95 van mijn rekening afgeschreven. Daarop heb ik de bank opdracht gegeven deze bedragen te storneren.

Gister, 15 november, ontving ik tot mijn nog grotere verbazing een brief van FFF met de mededeling dat ik een contract van minimaal 1 jaar ben aangegaan bij FFF, maar dat de contributie niet geincasseerd kan worden van mijn rekening. Daarop zou ik bij het uitblijven van betaling na 5 dagen na dagtekening 40 euro moeten betalen. De brief was getekend op 9 november (terwijl het 6 dagen later bij mij in de bus kwam, op 15 november). Ik vind dit echt schandalig en ben er zeer slecht over te spreken!! Ik begrijp niet dat een fitness school zo omgaat met hun klanten. Ik was er al voor gewaarschuwd door meerdere mensen en was daarom al op mijn hoede, maar dan nog weten ze je op te lichten! Ik heb echter alle bewijzen bewaard dat ik mij aan de regelingen gehouden heb en ben hiermee naar het filiaal gestapt. Hierop kreeg ik de bevestiging dat de kosten ten onrechte waren geincasseerd en dat dit lag aan een fout in het nieuwe systeem, welke ze sinds kort hebben. Dit gelooft niemand natuurlijk, wat een rotsmoes! FFF doet er alles aan om je een poot uit te draaien. Ik moet het nog zien of het nu echt is opgelost. Ook dit gesprek heb ik gevraagd op papier/mail te zetten als eventueel bewijs dat de manager dit heeft gezegd en ik niet straks opnieuw voor eenzelfde verrassing kom te staan.

Tips:
- lever je schriftelijke opzegging bij het filiaal zelf in en vraag direct naar een schriftelijke bevestiging (met datum van inlevering en zwart op wit de datum wanneer je abonnement eindigt). Kan dit niet, vraag dan naar de manager en verwijs naar de honderden klachten die er zijn.
- zeg ruim van tevoren op (minimaal 5 maanden), omdat het enige tijd duurt voordat het echt is geregeld. Ze gaan er alles aan doen om ervoor te zorgen dat je nét niet (hoe toevallig dat het gros van de mensen 3 dagen te laat heeft opgezegd) binnen het termijn van 2 maanden zit.
- bewaar het inleverbewijs van je pasje goed. Ze zullen altijd proberen te doen alsof je deze niet hebt ingeleverd en ten onrechte 2,95 van je rekening gaan halen.
- mochten er dan nog problemen zijn, ga niet bellen naar het dure 0900-nummer van het hoofdkantoor, maar stap naar de filiaalmanager en zorg ervoor dat hij contact opneemt met het hoofdkantoor en zijn bevindingen op papier aan jou meegeeft (probeer alles wat is afgesproken op papier te krijgen).

marieke_j
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2011 16:29

Re: Dagvaarding Fit For Free ontvangen ! nog meer slachtoffers?

Ongelezen bericht door marieke_j »

Beste mensen,

Ben zelf ook erg ontstemd over Fit for Free. In Amsterdam (Valkenburgstraat) hebben ze club sportive overgenomen. Voorheen was ik jarenlang lid van Club Sportive. Nu liet ik mijn abonnement bevriezen bij Club Sportive omdat ik zwanger ben.

Aangezien het karakter van de sportschool nogal veranderd is wil ik niet zomaar verder bij Fit for free en dus wilde ik mijn betaalde abonnementsgeld terughebben (voor het tijd dat ik nog gebruik zou maken van de sportschool) Daar gaat FFF dus niet mee akkoord. Ik heb nooit toestemming gegeven aan Club Sportive om mijn abonnement aan FFF te geven. Heb al meerdere mails hierover gestuurd, maar FFF schijnt zich hier niks van aan te trekken.

Heb het Parool benaderd om erover te schijven, maar hoor nog niks.
Ik vind dat de Fit For Free aangepakt moet worden.

Groetjes Marieke

W_v_A
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2011 09:42

Re: Dagvaarding Fit For Free ontvangen ! nog meer slachtoffers?

Ongelezen bericht door W_v_A »

Helemaal met Marieke eens. Ik ben jarenlang lid geweest van club sportive en heb op geen enkele wijze gevraagd om een abonnement bij Fit for Free. Ik had een overeenkomst met clubsportive een andere rechtspersoon dan fit for free. Ik wil ook niet lid worden bij fit for free, zeg maar de "all you can eat"onder de sportscholen terwijl clubsportive een premium club was. Desondanks krijg ik allerlei betalingsherinneringen en aanmaningen

En nu het meest bizarre: ZE WILLEN MIJ DE OUDE CLUBSPORTIVE TARIEVEN AANREKENEN" namelijk een het clubsportive goldmembership (70,- per maand tegenover 19;- per maand fit for free abonnement) . Dit terwijl ze wel de faciliteiten veranderen: andere toestellen, andere instructeurs, veel meer leden. (Voor de duidelijkheid ik heb na de overname geen voet meer over de drempel gezet, maar dit is mij verteld door de medewerkers vlak voor de overname). Het is alsof je een mini krijgt maar de prijs van rolls royce ervoor moet betalen.

Tot nu toe negeer ik elke aanmaning. Ik ga ook niets opzeggen, want dat impliceert dat ik een overeenkomst zou hebben met fit for free.

groet W

Gesloten