Pagina 2 van 2

Re: Ryanair boeking foute boeking

Geplaatst: 22 jul 2012 12:04
door ruud_a
alfatrion schreef:
Emmy75 schreef:Verder zou je eens kunnen informeren bij een juridisch loket wat de mogelijkheden zijn al ben ik bang dat het lastig zal zijn een en ander aan te tonen.
Dit is iets dat mij juist bij uitstek eenvoudig lijkt aan te tonen. De oorzaak van foute boekingen lijkt in het computerprogrammatuur van Ryanair te zitten. Dit lijkt mij ook een zaak bij uitstek geschikt om collectief te voeren.
je kunt foute boekingen ook gewoon fout intypen
ga er maar aan staan om te bewijzen dat dit niet zo is geweest

bovendien is een en ander het gevolg van eigen handelingen, namelijk het openen van meerdere tabs en meerdere maatschappijen
het lijkt me ondoenlijk voor webboekingen om alles te ondervangen wat een gebruiker doet op zijn computer
dan zou er een wereldwijd systeem opgezet moeten worden van alles wat er tijdens het gebruik van internetboekingen fout zou kunnen gaan, samen met het verplicht oplossen van dit probleem, gekoppeld aan een of ander keurmerk
dat gaan waarschijnlijk dure reisjes worden
los daarvan zou je ook de browserprogramma's nog aansprakelijk kunnen houden
die zouden moeten zorgen dat gegevens van diverse sites ook in gescheiden bestanden terecht komen

Re: Ryanair boeking foute boeking

Geplaatst: 22 jul 2012 12:32
door alfatrion
Ruud,

De koper hoeft geen bewijs te leveren waaruit onomstotelijk blijkt dat Ryanair een fout heeft gemaakt, maar hoeft slechts aannemelijk te maken dat Ryanair hier verantwoordelijk voor is. Dat kan heel goed door te wijzen op een fout in de software en de eigen werkwijze aan te geven. Ryanair kan dit ontkrachten door slechts te wijzen op de mogelijkheid dat de klant het zelf fout gedaan zou kunnen hebben.

Het verweer dat de klant de bugs in de gebrekkige software maar zou moeten ondervangen door hiermee rekening te houden met zijn handelingen haalt kan de giecheltoets niet door staan. Ik zie dan ook geen oorzakelijk verband tussen de eigen handeling en de foute boeking.

Het verweer dat Ryanair dit niet zou kunnen ontvangen zal al helemaal geen effect hebben. Ryanaire kan de software zodanig aanpassen dat dergelijk zaken niet voorkomen door a) aan iedere sessies een uniek nummers te kennen (en desnoods de gegevens tijdelijk op te slaan in een eigen database) en b) eerst een controle pagina te tonen. Hiervoor hoeven zij geen dure reisjes te maken noch enig overleg met anderen te voeren.

P.S. Als je zinnen begint met een hoofdletter en eindigt met een punt, dan zijn de teksten beter te lezen.

Re: Ryanair boeking foute boeking

Geplaatst: 22 jul 2012 19:37
door b767-300er
Kijk dan ook even naar je eigen zinslopen en grammatica ;)
Of lees ik het nu echt verkeerd?

(PS, grappig bedoeld, niet zeikerig)

"Het verweer dat de klant de bugs in de gebrekkige software maar zou moeten ondervangen door hiermee rekening te houden met zijn handelingen haalt kan de giecheltoets niet door staan"

Re: Ryanair boeking foute boeking

Geplaatst: 20 mei 2013 19:16
door lauraubachs
ik heb zojuist ook een vlucht geboekt bij Ryanair, en bij mij is precies hetzelfde fout gegaan. Ik heb alles dubbel gechecked voordat ik mijn creditcardgegevens invulde. Bij het scherm waar het ingevuld moest worden stonden de juiste vluchtgegevens in de rechterkolom (helaas geen printscreen gemaakt, had ik dat maar gedaan...), dat weet ik 100% zeker. Bij de bevestiging stond er opeens een andere vlucht. Ik vind het echt ongelofelijk! Ik heb vaker met Ryanair gevlogen, en weet dat je goed op moet letten bij het boeken: een foutje kan je honderden euro's kosten... En ondanks dat nu dit probleem...

Is er niet een mogelijkheid om hierover een officiele klacht in te dienen bij Ryanair (via Radar?). Het gebeurt blijkbaar regelmatig, en toch lijk je er als consument niets tegen te kunnen doen!

Re: Ryanair boeking foute boeking

Geplaatst: 20 mei 2013 19:58
door GJvdZ
alfatrion schreef: P.S. Als je zinnen begint met een hoofdletter en eindigt met een punt, dan zijn de teksten beter te lezen.
Als mensen op die manier ook klachten mailen naar leverancier is het op zich ook weer niet vreemd dat er spraakverwarring ontstaat waardoor de problemen alleen maar erger worden....