LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto voor een APK naar Kwik-fit, total-loss terug!!

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: Auto voor een APK naar Kwik-fit, total-loss terug!!

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Toevallig was ik van de week bij de kwik fit voor een voorraam, ik moest hier zijn voor de verzekering. Desondanks aandringen wilde de verzekering (ditzo) dat het daar vervangen werd.

Daar aangekomen stond het busje van de glasservice al te wachten, de vestigingsmanager reed de auto binnen en vervolgens ging de motorkap open. Van een afstand keek ik het tafereel aan en was benieuwd wat ze van plan waren. Naderhand bleek dat men als "service" mijn oliepeil controleerde, even later kwam de beste man naar mij toelopen en melde dat daar wel een liter bij mocht, aangezien het peil te laag was. Ik heb dit vriendelijk afgewezen, en met gezonde tegenzin ging de dop er weer op. De volgende dag heb ik even zelf gepeild en bleek het oliepeil slechts 1 streepje onder max. te staan, als hier een liter bij was gedaan was dit zeker te veel geweest.

Het viel mij ook op tijdens mijn bezoek daar dat elke auto een liter olie nodig had, wat best een opvallende score is....

Wat betreft het raam heb ik geen echte klachten, jammer dat de glassplinters nog op het dashboard lagen en de kit ook voor in de auto, stofzuigen na de reparatie was er helaas niet bij.

Dat mocht ik doen :oops:

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Auto voor een APK naar Kwik-fit, total-loss terug!!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Het is inderdaad goed mogelijk dat ze teveel olie hebben bijgevuld.

Het is waarschijnelijk heel moeilijk om dat achteraf aan te tonen, als de motor een tijdje op olie heeft gelopen.

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: Auto voor een APK naar Kwik-fit, total-loss terug!!

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Mijn reactie sloeg niet zo zeer trouwens op jouw reactie, maar meer over de handelswijze die deze garage keten (helaas) nog steeds hanteert.

Het is helemaal niet erg als je wat probeert te verdienen, wel als het op deze manier moet. Willens en wetens ergens te veel olie ingooien omdat je €7 wil verdienen (niet eens verdienen maar omzetten) met alle mogelijke gevolgen van dien, een auto hoeft echt niet gelijk op hol te slaan maar kan veel makkelijker ergens een keerring uitdrukken..

Maar je stuurt vervolgens wel een klant die voor €650 een raam laat plaatsten (zag factuurtje voor verzekeringsmaatschappij liggen) met de glassplinters op het dashboard weg.... Volgens mij snap je het dan niet. Of ben je heel kortzichtig met je klantenbestand bezig.

De vestigingsmanager was een studentikoos type dus het excuus dat het een lompe automonteur betreft gaat hier dus ook niet op. (voor zover mensen dat willen gebruiken, monteurs zijn zeker niet per definitie allemaal lomp)

De drie uur dat ik daar geweest ben heb ik een aantal voorvallen die hier op het forum geschreven zijn gewoon live mogen meemaken. Ik heb gezien;

Een auto welke twee nieuwe banden kreeg aan één zijde, aan de linkerkant bleef de oude banden zitten, de rechterzijde kreeg twee nieuwe.

Klant kwam binnen voor oliewissel en ging weg met nieuwe schijven en remblokken, nieuwe uitlaat en twee nieuwe voorbanden. Waarbij ik moet opmerken dat de versleten schijven en blokken werden geconstateerd met de wielen nog gemonteerd.

Zoals eerder genoemd moest elke auto verder een liter olie hebben..

luchtvaartdeskundige
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2009 09:45

Re: Auto voor een APK naar Kwik-fit, total-loss terug!!

Ongelezen bericht door luchtvaartdeskundige »

Rechtzaken weten ze bij Kwikfit heel goed, ik denk dat ze zelfs eigen juristen in dienst hebben.
Er zijn volgens mij honderden rechtzaken per jaar tegen ze aangespannen, er gaat namelijk nog wel eens iets " fout " daar.
Zelf heb ik ooit een keer meegemaakt dat met wielmoeren was vergeten aan te draaien, met als resultaat een paar afgelopen moeren , gelukkig was dit goed afgelopen.
Ik ken een paar mensen die daar hebben gewerkt, de verhalen wil je liever niet horen..

Meteen vol er in gaan met je rechtsbijstand...

Wat je je proberen te flikken is gewoon een schande, zij zijn immers aansprakelijk.

techniek
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2009 22:01

Re: Auto voor een APK naar Kwik-fit, total-loss terug!!

Ongelezen bericht door techniek »

Is er al iets bekend??Is er al wat uit het onderzoek gekomen waar de fout ligt???

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto voor een APK naar Kwik-fit, total-loss terug!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ze hadden tijdens of na de APK met mijn auto een proefrit( waar ik mondeling of schriftelijk geen toestemming voor had gegeven) gemaakt. Tijdens die proefrit is mijn auto (volgens hun) op hol geslagen en daarbij is behoorlijk wat schade onstaan. Turbo naar de knoppen, motorblok had olie aangezogen en was daarop gaan rijden. Met grof geweld hebben ze mijn auto tot stilstand gebracht.
Zoveel verstand heb ik ook niet van auto's maar... mischien is die proefrit wel nodig juist voor de keuring? Ik ben er wel eens bijgebleven en toen reed die monteur ook een rondje om wat dingen te controleren. Dan heb je in feite door het aanbieden van de auto voor de APK al toestemming gegeven voor de proefrit.

Wat bedoel je met grof geweld? Wat seagoing racer al noemde, namelijk gas los en remmen en op die manier de motor af laten slaan? Dat is dan blijkbaar het enige juiste wat ze konden doen, en als ze het op die manier hebben gedaan, dan hebben ze het goed gedaan.

Helaas, ik denk niet dat je enige poot hebt om op te staan. Dat je goed kwaad bent kan ik me voorstellen, het is een flinke teleurstelling. Maar ik krijg toch het idee dat ik je informatie, ook die onderzoekskosten van 3500 euro en het verhaal dat je hem direct weg moet halen, met een flinke bus zout moet nemen.

Hoe heb je gereageerd toen Kwik-Fit je vertelde wat er gebeurd was? Als je uit je vel bent gesprongen en onredelijk werd (wat ik gezien je post vermoedt) kan ik me van hun kant voorstellen dat ze dan kortaf zeggen dat de auto van het terrein weg gehaald moet worden. Ook al is de klant koning, de dienaren zijn ook maar mensen hoor! :wink:

Boomer2009
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 apr 2009 01:08

Re: Auto voor een APK naar Kwik-fit, total-loss terug!!

Ongelezen bericht door Boomer2009 »

Mijn auto is ook APK-gekeurd onlangs bij Kwikfit. Tenminste op de ene dag afgekeurd op de banden. Omdat we zelf er nieuwe banden op wilden zetten, hadden we de volgende dag een herkeuring afgesproken. Ik stond daar op de afgesproken tijd, maar kreeg te horen dat het pas weer een week later kon, aangezien de rembank kapot was.... Ze hadden mijn telefoonnummer, maar een belletje, nee dat ging niet van tevoren. Omdat mijn auto die dag gekeurd moest zijn, maar snel weggegaan en naar een andere garage gegaan die wel tijd had.

Maar goed, bij de eerste keuring heb ik erbij gestaan, maar ze maakten toch echt geen proefrit hoor. Remmen doen ze op een rembank, daar hoeven ze geen rondje voor te rijden. Mijns inziens zijn zij dan toch verantwoordelijk, maar lastig aan te tonen. Maar is het nu juist niet zo dat Kwikfit aan moet tonen dat het hun schuld niet is?

Ben benieuwd of je al meer weet. Wat doet je rechtsbijstand?

Boomer2009
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 apr 2009 01:08

Re: Auto voor een APK naar Kwik-fit, total-loss terug!!

Ongelezen bericht door Boomer2009 »

Oja, ik was ook liever niet naar Kwikfit gegaan voor een APK, maar het kon even niet anders. Want zo'n halfjaar geleden ben ik al eerder naar Kwikfit gereden omdat ik een vreemd geluid hoorde bij het remmen. Ik kon daar aan en vertel de monteur dat er misschien iets is met mijn remblokken of remschijven (heb er geen verstand van). Zij (monteur was een vrouw) stapt in en rijdt een klein stukje en remt, stapt uit en zegt dat het inderdaad de remschijven zijn.

Helaas kosten nieuwe remschijven meteen zo'n 200 euro..... Toen kreeg ik er een erg naar gevoel bij, dus belde ik een vriend op of ze wel zomaar kunnen weten of het de remschijven zijn i.p.v. de remblokken zonder de wielen eraf te halen. Degene zei me meteen mijn auto weer terug te halen en naar hem te brengen. Nadat hij de wielen eraf had gehaald bleek er één remblokje afgesleten te zijn en de remschijven waren nog helemaal nieuw. Kostte me rond de dertig euro.

Ze maken naar mijn idee ook misbruik van het feit dat er een vrouw in haar eentje zonder verstand van auto's binnenkomt. Daar heb ik zo'n hekel aan.

Nee, nu zeker na die slechte service bij de APK nóóit geen Kwikfit meer!!!!

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Auto voor een APK naar Kwik-fit, total-loss terug!!

Ongelezen bericht door Mallemalle »

typisch kwik fit voorbeeld

ondeskundige lui die niet meer doen dan zoveel mogelijk aan onderdelen vervangen waar ze op kunnen verdienen

btw, voor het vervangen van banden heb je geen remmentestbank nodig

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto voor een APK naar Kwik-fit, total-loss terug!!

Ongelezen bericht door witte angora »

@ boomer 2009
Ze maken naar mijn idee ook misbruik van het feit dat er een vrouw in haar eentje zonder verstand van auto's binnenkomt. Daar heb ik zo'n hekel aan.
Heeft niks met je vrouw zijn te maken hoor. In Zwolle hebben ze mij ook eens een keer pootje gelicht, eerst moesten de schokbrekers voor vervangen worden voor de keuring (dat klopte ook wel) toen kreeg ik een telefoontje dat ze achter ook versleten waren (toe maar dan, later legde iemand mij uit dat het maar heel zelden voorkomt dat ze zowel voor als achter tegelijk versleten zijn) en even later weer een telefoontje dat de remblokken versleten waren, er zat nog maar 1 mm materiaal op.

Wist ik veel. En dan ben ik dus een man. :wink:

Overigens zit er in Zwolle ook een Kwikfit die eerlijk is en zijn service een stuk hoger in het vaandel heeft staan. Daar hebben ze een keer de remmen van een auto die ik wilde kopen helemaal schoongemaakt. Ze zijn een uur bezig geweest, heeft me niks gekost.

Mijn vraag was alleen maar of ze de remmen wilden controleren op hun werking, omdat ik het niet zo vertrouwde... Zo kan het dus ook!

Maar sindsdien heb ik een hoop bijgeleerd hoor. Mij pakken ze niet meer zo gauw. :mrgreen:

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto voor een APK naar Kwik-fit, total-loss terug!!

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Mallemalle
btw, voor het vervangen van banden heb je geen remmentestbank nodig
Nee, maar voor een APK wel. Bij een herkeuring moet de keuring opnieuw in zijn geheel gedaan worden, niet alleen de gerepareerde punten. (In dit geval dus de banden) Immers, in de tussentijd kan er iets anders kapot gegaan zijn waardoor er geen APK afgegeven kan worden.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Auto voor een APK naar Kwik-fit, total-loss terug!!

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Boomer,

In jouw geval slijt zo`n blokje niet zomaar terwijl de andere nog goed waren. Er was meer aan de hand. Je vertelt maar de helft. En voor een APK moet de testbank WERKEN!


De reactie van seagoing racer 2 is de enige reactie in dit topic die ergens op slaat.

Overigens kan het zijn dat er tijdens de roetmeting te hoge waarden gemeten worden. Eeen stukje rijden met flink gasgeven kan helpen de K waarde omlaag te krijgen.
Laatst gewijzigd door jeroentje271 op 01 nov 2009 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Auto voor een APK naar Kwik-fit, total-loss terug!!

Ongelezen bericht door Mallemalle »

witte angora schreef:@ Mallemalle
btw, voor het vervangen van banden heb je geen remmentestbank nodig
Nee, maar voor een APK wel. Bij een herkeuring moet de keuring opnieuw in zijn geheel gedaan worden, niet alleen de gerepareerde punten. (In dit geval dus de banden) Immers, in de tussentijd kan er iets anders kapot gegaan zijn waardoor er geen APK afgegeven kan worden.
nope, alleen de apk-afkeurpunten hoeven te worden gecontroleerd

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Auto voor een APK naar Kwik-fit, total-loss terug!!

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Nope,

De hele auto moet weer gekeurd worden.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Auto voor een APK naar Kwik-fit, total-loss terug!!

Ongelezen bericht door Mallemalle »

ik heb het nog nooit meegemaakt

de afspraak die ik altijd heb kunnen maken is, binnen 2 weken terug, betaal je maar 1 keer apk, en controleerd men uitsluitend de afkeurpunten die op het afkeurrapport staan bij herkeur, never de hele wagen opnieuw

ben vast de enige in nederland bij wie dat zo altijd zo is gegaan ;)

magoed, misschien he je wat backgroundinfo van de rdw die je even kan posten

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto voor een APK naar Kwik-fit, total-loss terug!!

Ongelezen bericht door witte angora »

@ mallemalle

Kijk eens naar deze link
http://www.autoweek.nl/apkvraag.php?id=227

Overigens gevonden met google, trefwoord "apk herkeuring"

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Auto voor een APK naar Kwik-fit, total-loss terug!!

Ongelezen bericht door Mallemalle »

lijkt me duidelijk

dat dat in praktijk never gebeurd is natuurlijk een andere zaak

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto voor een APK naar Kwik-fit, total-loss terug!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Mallemalle schreef:lijkt me duidelijk

dat dat in praktijk never gebeurd is natuurlijk een andere zaak
Is bij mij voor zover ik weet altijd gebeurd, dat de auto bij een herkeuring helemaal nagelopen wordt. Voor zover ik weet dan, want ik ben er meestal niet bij als de auto gekeurd wordt.

Het lijkt me eerder dat het voor jou moeilijk is toe te geven dat je er naast zat, zeker als het bij jou in de praktijk anders gebeurde. Maar de meeste keurmeesters passen wel op, één keer controle door de RDW waarbij een keuring niet in orde is, en ze hebben al een aantekening. En binnen no time zijn ze hun bevoegdheid kwijt. Dus ze houden zich heus wel aan de regels hoor. De meesten dan.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Auto voor een APK naar Kwik-fit, total-loss terug!!

Ongelezen bericht door Mallemalle »

je zegt het zelf al, je bent er meestal niet bij :wink:

verder, heeft niets van doen met toegeven, je hebt een bron gevonden die eea beweert wat je ook beweert en das prima, maar in de praktijk heb ik een totaal andere ervaring

ook bij de rdw heb ik auto's laten laten keuren en ook daar keurde men de wagen na afkeur alleen op de afgekeurde punten

daarbij staat er in die bron niets over de termijn waarin de herkeuring heeft plaatsgevonden

zoals gezegd, gangbaar is, 2 weken de tijd om te repareren en daarna wel volledige keuring, maar langer dan 2 weken heb ik er nooit over gedaan dus niks zinnigs over te zeggen

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Auto voor een APK naar Kwik-fit, total-loss terug!!

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Overigens denk ik wel eens dat het Tros Radar forumlid, de goeden daargelaten, zich zonder gehindert te zijn door enige kennis van zaken in de automarkt stort, daar de meest slimme deals denkt te sluiten en zich vervolgens nadat hij zijn hoofd heeft gestoten begint te piepen over oplichting.

Gesloten