LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Paradigit en Computerland aangepakt.
-
Re: Paradigit en Computerland aangepakt.
BBCS
Je hebt hiet nou wel een heel grote bek, maar heb je de Cinsumentenautoriteit dit feut al voorgelegd? Of heb je daar de moed niet voor en houd je jezlf alleen maar hier zo groot?
Je hebt hiet nou wel een heel grote bek, maar heb je de Cinsumentenautoriteit dit feut al voorgelegd? Of heb je daar de moed niet voor en houd je jezlf alleen maar hier zo groot?
Doet er niet toe.Er waren over deze twee ketens veel klachten. Over andere winkels kennelijk niet.
De mensen vinden in het algemeen dat een computerzaak (in dit geval) de regels niet mag overtreden, omdat zij meer kennis en service verwachten.
De mensen vinden in het algemeen dat een supermarkt die ook computers verkoopt de regels mag overtreden, omdat zij van die supermarkt niet de kennis en service verwachten.
Dus als Paradigit ook Medion zou verkopen, mag Paradigit van de consument de consument niet doorverwijzen naar Medion, en mag de Aldi van de consument wel de consument doorverwijzen naar Medion.
Waar het om gaat is dat men aangeeft dat de winkelier de consument niet mag doorverwijzen naar de fabrikant.
Dan mag er voor de supermarkten geen uitzondering worden gemaakt.
Paradigit en Computerland worden aangepakt omdat zij de consument doorverwezen naar de fabrikant. En dat mag niet.
Echter mag de Aldi dat wel (de regels overtreden.)
Dat is de kern van het verhaal.
BBCS, U bepaalt niet de kern van het verhaal en U maakt ook niet de regels. De consument krijgt een betere bescherming en waar ze recht op heeft. Op den duur krijgt de branche meer tevreden klanten een betere naam. Dus wat is nu het probleem? Je kan ook problemen zien waar ze er niet zijn.
BBCS is duurder, en als je nooit een defect kreeg betaal je dus teveel???
Maar als er iets is begrijp je waarom.
Dus de klant kiest voor OF lage prijs en opsturen of een iets duurdere die wel snel en goed kan repareren!
Verder hebben Samsung Wasmachines die elders gerepareerd worden meer klachten omdat ze niet weten hoe dit apparaat in elkaar zit dan de monteurs van de importeur.
Niet iedereen kan elk merk en type leren en dit soort nog weinig verkochte is de monteur van Samsung Nederland beter als iemand die het voor de eerste keer dit merk opende!
Dus de klant kiest voor OF lage prijs en opsturen of een iets duurdere die wel snel en goed kan repareren!
Verder hebben Samsung Wasmachines die elders gerepareerd worden meer klachten omdat ze niet weten hoe dit apparaat in elkaar zit dan de monteurs van de importeur.
Niet iedereen kan elk merk en type leren en dit soort nog weinig verkochte is de monteur van Samsung Nederland beter als iemand die het voor de eerste keer dit merk opende!
Dat de ene keihard wordt aangepakt omdat ze de regels overtreden en de andere wordt met rust gelaten omdat ze de regels overtreden.BBCS, U bepaalt niet de kern van het verhaal en U maakt ook niet de regels. De consument krijgt een betere bescherming en waar ze recht op heeft. Op den duur krijgt de branche meer tevreden klanten een betere naam. Dus wat is nu het probleem?
Er wordt met twee maten gemeten, en dat stoort mij.
De consument beter beschermd?
Laat me niet lachen!
De consument wordt bij de supermarkten nog steeds bedonderd.
De wetgever heeft toch bepaald dat de winkelier de consument niet mag doorverwijzen naar de fabrikant?????
Geeft de Aldi zelf garantie op de producten?
Als er een probleem is, verwijst de Aldi de klant niet door naar de fabrikant, maar lost het zelf op? Dacht het niet.
Nogmaals: de actie van de consumentenautoriteit is goed. Echter is dat weer onvolledig.
Geloof je het zelf?De consument krijgt een betere bescherming en waar ze recht op heeft.
Begrijp me niet verkeerd, maar als je kijkt naar waar Europa mee bezig is, is dat voor de winkelier niet uitvoerbaar.
Dat is punt 1.
Punt 2 is dat als men de boel verbeteren wilt, dat dit voor iedereen moet gelden, en niet zoals nu dat een computerzaak keihard wordt aangepakt omdat zij klanten doorverwijzen naar de fabrikant, terwijl de supermarkten die ook computers verkopen de consument keihard doorverwijzen naar de fabrikant en dat zij dit wel mogen van de wetgever. Dan deug je als wetgever niet.
Zo lang dat de supermarkten zo goedkoop mogelijk willen verkopen en dat de kwaliteit daar dan in het gedrang komt, dan is dat geen betere naam voor de branche.Op den duur krijgt de branche meer tevreden klanten een betere naam.
Heb je geen verstand van computers? Dan moet je die ook niet gaan verkopen.
Je kunt ook de problemen niet willen zien.Je kan ook problemen zien waar ze er niet zijn.
Ik vind het best dat de problemen worden opgelost. Maar dan moet dit wel consequent gebeuren.
En als de wetgever of Europa de regels gaan aanpassen, dan moet dat ook praktisch oplosbaar zijn en niet gebaseerd zijn op theoretische pietpraat waar de winkelier niks mee kan.
Snappie?
Kijk, de klant kan inderdaad bepalen.BBCS is duurder, en als je nooit een defect kreeg betaal je dus teveel???
Maar dat is niet de essentie.
De essentie is dat de vakman de klant niet mag doorverwijzen naar de fabrikant, terwijl die goedkope jongens dat wel mogen.
En als de wet omschrijft dat de verkopende partij de consument niet mag doorverwijzen naar de fabrikant, dan is dat voor die goedkope jongens net zo van toepassing.
En mag de verkopende partij de consument niet doorverwijzen naar de fabrikant?
De wet omschrijft dat de consument bij constatering van een probleem zich binnen 2 maanden bij de verkopende partij moet melden.
Dus volgens de Nederlandse wetboek mag de verkopende partij de consument wel degelijk doorverwijzen naar de fabrikant. De verkopende partij blijft dan wel het aanspreekpunt en de verantwoordelijke partij.
De diverse consumentenorganisaties geven aan dat de verkopende partij de consument niet mag doorverwijzen naar de fabrikant, omdat de consument niks met de fabrikant te maken heeft.
Dat is ook de reden waarom dat de verkopende partij de hulp inroept van de fabrikant.Verder hebben Samsung Wasmachines die elders gerepareerd worden meer klachten omdat ze niet weten hoe dit apparaat in elkaar zit dan de monteurs van de importeur.
@ BBCS
Ook U mag fietsen verkopen en wegens niet kunnen repareren dit uitbesteden!
Als iemand een product wil verkopen en dit niet kan of wil repareren mag deze het altijd uitbesteden!
Alleen vind ik dat dit vooraf duidelijk moet zijn.
Of kunt U ook mijn Horloge repareren?
Of een handelaar dit nu doorstuurde, kost extra tijd dus geld of direct naar werkplaats dan ben ik voor de laatste....
Alleen wat U BBCS zelf kunt repareren betaal ik extra, de rest die U door zou sturen is elders goedkoper en daarom moet je vooraf weten of U zelf dit kan repareren of gelijk gaat doorsturen!
Mijn Samsung voorbeeld heeft naast eigen monteurs ook enkele regionaal werkende die opgeleid zijn en namens dit merk reparaties uitvoeren!
Als iemand een product wil verkopen en dit niet kan of wil repareren mag deze het altijd uitbesteden!
Alleen vind ik dat dit vooraf duidelijk moet zijn.
Of kunt U ook mijn Horloge repareren?
Of een handelaar dit nu doorstuurde, kost extra tijd dus geld of direct naar werkplaats dan ben ik voor de laatste....
Alleen wat U BBCS zelf kunt repareren betaal ik extra, de rest die U door zou sturen is elders goedkoper en daarom moet je vooraf weten of U zelf dit kan repareren of gelijk gaat doorsturen!
Mijn Samsung voorbeeld heeft naast eigen monteurs ook enkele regionaal werkende die opgeleid zijn en namens dit merk reparaties uitvoeren!
My God.
Is het nou zo moeilijk om de wetgeving in Nederland aan te passen??
Een duidelijke wetgeving is van belang niets anders.
Zijn we ook meteen van die zakkenvullende comercieeeeele belangen organisaties af zoals consumentenbond uneto enz.
Geschoold personeel die weten wat ze verkopen
uch ik heb gesproken
T
Is het nou zo moeilijk om de wetgeving in Nederland aan te passen??
Een duidelijke wetgeving is van belang niets anders.
Zijn we ook meteen van die zakkenvullende comercieeeeele belangen organisaties af zoals consumentenbond uneto enz.
Geschoold personeel die weten wat ze verkopen
uch ik heb gesproken
T
-
Tussen "spreken" en een zinnige opmerking inbrengen in een discussie, zit een levebnsgroot verschil.
levebnsgroot verschil. gravedigger
Volgens mij niet; Zeuren en je gek laten maken door comercieele organisaties brengt deze discussies teweeg.
Daarnaast is er nog vrijheid van meningsuiting
Groet T
Volgens mij niet; Zeuren en je gek laten maken door comercieele organisaties brengt deze discussies teweeg.
Daarnaast is er nog vrijheid van meningsuiting
Groet T
stofzuigertje schreef:@ BBCS
Klopt helemaal.
Maar als ik als computermonteur fietsen ga verkopen mag ik dus wel de klant doorverwijzen naar de fabrikant, terwijl de fietsenhandel hier in het dorp dat niet mag.
Raar!
Dat de afspraken duidelijk moet zijn is ook duidelijk.
Maar ik vind het niet kloppen dat Paradigit en Computerland worden aangesproken dat zij klanten doorverwijzen naar de fabrikant en dat de consumentenautoriteit aangeeft dat dat niet mag, terwijl de Aldi precies hetzelfde doet en dat dit dan wel mag.
Zeer vreemd.
Dat bedoel ik dus.
Dat is hetzelfde als jij en ik met de auto achter elkaar aanrijden en we rijden allebei door rood en dat jij dan wordt aangehouden en dat je dan een boete krijgt omdat je door rood rijdt en ik krijg geen boete, de wetgever aangeeft dat jij niet door rood mag rijden en ik wel, terwijl in de wet staat dat je niet door rood mag rijden.
-
BBCS
Ik stel voor dat je stopt met je huilverhaal over de Aldi en een mail gaat sturen naar de CA met je grieven. Vervolgens hier het antwoord neerzetten en dan gaan we weer doorpraten
Ik stel voor dat je stopt met je huilverhaal over de Aldi en een mail gaat sturen naar de CA met je grieven. Vervolgens hier het antwoord neerzetten en dan gaan we weer doorpraten
Dit komt doordat sommige figuren hier tegengas geven, terwijl BBCS hier gelijk heeft. Ook Aldi moet zich aan de wet houden. Dit geldt ook voor een Praxis en een Gamma die zich niet bij hun leest houden.
Dat hun distributie systeem er niet op ingericht is heeft niemand een boodschap aan en is echt hun probleem.
Dan komt er zijdelings nog een vreemd verhaal dat fabrikanten zoals Panasonic doorverwijzen. Nou, bijna alles wordt uitbesteed aan reparatie bedrijven zoals e-care, niets vreemds, niet erg en ook niet het discussiepunt. Het ging om de verkoper die niet door mag verwijzen.
Dat hun distributie systeem er niet op ingericht is heeft niemand een boodschap aan en is echt hun probleem.
Dan komt er zijdelings nog een vreemd verhaal dat fabrikanten zoals Panasonic doorverwijzen. Nou, bijna alles wordt uitbesteed aan reparatie bedrijven zoals e-care, niets vreemds, niet erg en ook niet het discussiepunt. Het ging om de verkoper die niet door mag verwijzen.
Naast de door mij als voorbeeld genoemde fietsen...
Wehkamp doet al jarenlang dit.
Online winkels moet je ook altijd opsturen.
Het gaat mij erom dat ik bij BBCS weet wat hij kan repareren en bij de Aldi nooit.
Maar de witgoed zaken die ook TV en PC verkopen weet je dat vaak pas achteraf.
Dus zij moeten duidelijker zijn.
Of het daar gerepareerd word is dus minder van belang, maar kan ik bij Dixons het ook inleveren in winkel of moet ik opsturen...
Dat moet duidelijker zijn en hebben ze eigen werkplaats als BCC of De Block of uitbesteed?
Maar de oude reclame van koop bij de man die repareren kan,
die zou van mij weer hersteld mogen worden.
Vergeet niet dat BBCS niet eens de Verlichting van mijn fiets kan herstellen want de juiste lampjes heeft hij niet eens in voorraad...
Maar zelfs de Gamma verkoopt Computers dus graag een paar balken en potten verf bij BBCS kopen?
Moeten we dit toestaan?
Daarom mijn voorbeeld van die fiets....
Wehkamp doet al jarenlang dit.
Online winkels moet je ook altijd opsturen.
Het gaat mij erom dat ik bij BBCS weet wat hij kan repareren en bij de Aldi nooit.
Maar de witgoed zaken die ook TV en PC verkopen weet je dat vaak pas achteraf.
Dus zij moeten duidelijker zijn.
Of het daar gerepareerd word is dus minder van belang, maar kan ik bij Dixons het ook inleveren in winkel of moet ik opsturen...
Dat moet duidelijker zijn en hebben ze eigen werkplaats als BCC of De Block of uitbesteed?
Maar de oude reclame van koop bij de man die repareren kan,
die zou van mij weer hersteld mogen worden.
Vergeet niet dat BBCS niet eens de Verlichting van mijn fiets kan herstellen want de juiste lampjes heeft hij niet eens in voorraad...
Maar zelfs de Gamma verkoopt Computers dus graag een paar balken en potten verf bij BBCS kopen?
Moeten we dit toestaan?
Daarom mijn voorbeeld van die fiets....
Je zult nog verbaast kijken!Vergeet niet dat BBCS niet eens de Verlichting van mijn fiets kan herstellen want de juiste lampjes heeft hij niet eens in voorraad...
Terugkomend op de kern:
De mening van de consument is dat de vakman de consument niet mag doorverwijzen naar de fabrikant, dit omdat ze meer van de vakman verwachten dan van een niet vakman.
Dus vindt de consument niet erg dat de Aldi de consument wel doorverwijst naar de fabrikant.
Echter als de consumentenautoriteit Paradigit en Computerland berisp dat zij de consument doorverwijzen naar de fabrikant en dat dit wettelijk verboden is, waarom wordt de Aldi dan niet aangepakt en mag de Aldi de consument wel doorverwijzen naar de fabrikant, terwijl dit verboden is?
Het antwoord is simpel:
De Aldi en de supermarkten zijn goedkoper dan de vakman.
De consumentenautoriteit laat het wel om die gasten aan te pakken. Kom je aan de Aldi, dan kom je aan de consument.
Er zijn inderdaad genoeg grote ketens die de consument doorverwijzen naar de fabrikant.
Alleen de vakwinkels worden keihard aangepakt en de rest mag gewoon de wet overtreden: de consument doorverwijzen naar de fabrikant.
Een voorbeeld:
Als ik een HP printer aan een klant lever en ik zou de consument gelijk naar HP doorverwijzen, dan wordt ik door de consumentenautoriteit berisp, omdat ik als verkopende partij de consument niet mag doorverwijzen naar de fabrikant.
Als de Aldi een printer aan een consument levert en er is een probleem, dan mag de Aldi de consument wel naar de fabrikant doorverwijzen (doen zij altijd) en dan is die regel dat de verkopende partij de consument niet mag doorverwijzen opeens niet van toepassing.
De vraag:
Waarom mag ik de consument NIET doorverwijzen naar de fabrikant en de Aldi mag dat WEL, terwijl de consumentenautoriteit aangeeft dat de verkopende partij de consument niet mag doorverwijzen naar de fabrikant?
Die vraag is tot heden niet beantwoord.
Mijn excuses voor de herhaling.
BBCS, beweerd onterecht dat de Aldi wel en hij niet mag doorverwijzen naar de klant. Wat BBCS eigenlijk wil is bepalen hoe CA te werk moet gaan. Feit is dat ondernemers zich niet verenigen en een rechtzaak tegen de Aldi starten, dan is het dus blijkbaar geen groot probleem voor hem.
-
Dan zou je kunnen stellen waarom het bij de Aldi door de vingers wordt gezien etc. etc.
Maar ik snap het wel, mensen hebben hele andere verwachtingen van de Aldi dan van computerland en paradigit. Dat zijn toch computer winkels en mensen hebben de verwachting dat hun het oplossen. Die verwachting is er bij de Aldi niet. Vrij krom natuurlijk maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat de consumenten autoriteit er zo over denkt.
Maar ik snap het wel, mensen hebben hele andere verwachtingen van de Aldi dan van computerland en paradigit. Dat zijn toch computer winkels en mensen hebben de verwachting dat hun het oplossen. Die verwachting is er bij de Aldi niet. Vrij krom natuurlijk maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat de consumenten autoriteit er zo over denkt.
Als de Aldi nu wasmachines gaat verkopen?
Moet ik deze dan opsturen of inleveren bij winkel????
Nee, net als elke online winkel sturen ze een monteur bij U thuis langs die van Importeur of plaatselijke is.
Dus ook de landelijke internet winkels leveren vaak service via plaatselijke en dat mag toch?
Diverse monteurs leveren nu vaak ook online producten omdat dit goedkoper is dan normale inkoop.
Dus verdienen aan reparatie en nieuw verkopen kan dus!
De oude winkels verdwijnen en verkoop en service komt vaker los van elkaar!
De grap over het fietslampje was dus niet serieus bedoeld...
Maar ik zie BCCS nog geen Shimano 8 versnellingsnaaf monteren, uit elkaar wel maar dan....
Zelf ben ik mede eigenaar van een online winkel en verkoop ook Wasdrogers maar heb deze thuis nog nooit gehad dus weet van niets..
Dus ik verkoop en bezorg en verdien hier mee..
Maar weet totaal niets van de producten!
De bezorger is meestal een plaatselijke firma die gelijk zich bekend mag maken als reparatie adres!
Dit zijn bevriende reparatie bedrijven die vaak ook zelf nieuwe verkopen en via mijn website is het vaak wegens aantallen goedkoper dan zelf inkopen, hoewel er veel grijze import met Engelse boekjes tussen zit!
Online even zoeken en printen en probleem is opgelost!
Naast NL kan ik zo ook veel Turks of Arabische verkopen!
Daarom is mijn online winkel niet de goedkoopste maar wel veel klanten die een andere moedertaal hebben....
en wie kan dat leveren?
Zelfs voor Geert Wilders kan ik een Wasmachine met Hongaarse instructie voor zijn vrouw Hongaarse vrouw leveren!
Moet ik deze dan opsturen of inleveren bij winkel????
Nee, net als elke online winkel sturen ze een monteur bij U thuis langs die van Importeur of plaatselijke is.
Dus ook de landelijke internet winkels leveren vaak service via plaatselijke en dat mag toch?
Diverse monteurs leveren nu vaak ook online producten omdat dit goedkoper is dan normale inkoop.
Dus verdienen aan reparatie en nieuw verkopen kan dus!
De oude winkels verdwijnen en verkoop en service komt vaker los van elkaar!
De grap over het fietslampje was dus niet serieus bedoeld...
Maar ik zie BCCS nog geen Shimano 8 versnellingsnaaf monteren, uit elkaar wel maar dan....
Zelf ben ik mede eigenaar van een online winkel en verkoop ook Wasdrogers maar heb deze thuis nog nooit gehad dus weet van niets..
Dus ik verkoop en bezorg en verdien hier mee..
Maar weet totaal niets van de producten!
De bezorger is meestal een plaatselijke firma die gelijk zich bekend mag maken als reparatie adres!
Dit zijn bevriende reparatie bedrijven die vaak ook zelf nieuwe verkopen en via mijn website is het vaak wegens aantallen goedkoper dan zelf inkopen, hoewel er veel grijze import met Engelse boekjes tussen zit!
Online even zoeken en printen en probleem is opgelost!
Naast NL kan ik zo ook veel Turks of Arabische verkopen!
Daarom is mijn online winkel niet de goedkoopste maar wel veel klanten die een andere moedertaal hebben....
en wie kan dat leveren?
Zelfs voor Geert Wilders kan ik een Wasmachine met Hongaarse instructie voor zijn vrouw Hongaarse vrouw leveren!