Pagina 2 van 4

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 28 mei 2010 09:06
door Erwin uit Oosterhout
Ik ben ook jaren lid geweest van XS4All en heb nooit klachten gehad, behalve bij het opzeggen. Vlak na de vakantie zou de nieuwe provider ingaan en 1 maand later zou het XS4All abonnement beeindigd worden (je kon dan gratis gebruik gemaak van een x tijd forwarding). Dit is schriftelijk bevestigd door XS4All.

Echter na onze vakantie heeft XS4All mijn account gewoon 2 weken te vroeg afgesloten. Ik kon niet meer inloggen en kon mijn e-mails van de vakantie niet lezen en kon geen forwarding in stellen. Betalen dat kon nog wel?? Gebeld, geschreven en ipv te luisteren wat het probleem was, werd ik opgezadeld met dat pack gebeuren en dan moest ik nog betalen ook ??? Hallo. NEE, NEE en nog eens NEE.

Ik vind het jammer dat zo'n provider een trouwe klant zo behandeld en afwimpeld.

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 29 mei 2010 18:17
door Rumrunner
Kreeg vandaag ineens na ruim twee weken een reactie op mijn laatste email.
De inhoud is allemaal gezwets wat kant nog wal raakt.

Ik citeer:
Geachte meneer Rumrunner,

Hartelijk dank voor uw bericht.
Het volgende is duidelijk verstuurd naar [email protected].

Email ID: XXXXXXX
Aan: [email protected]
Onderwerp: RE: Betreft uw factuur XXXXXXXX(Email-Id: XXXXXXXX)
Beantwoord: 3/4/2010 17:15:00 AM
Geachte meneer Rumrunner,

Hartelijk dank voor uw bericht.
Bij uw opzegging van adsl kon er worden aangegeven of u pack wel of niet wilde behouden, helaas heeft u deze optie door de overstapservice niet gehad waardoor pack automatisch geactiveerd is, daarbij maakt u gebruik van VoIP dit is niet mogelijk zonder behoud van Pack.

Om uw Pack abonnement bij ons op te zeggen, dient u het opzeggingsformulier op onze website in te vullen. Het opzeggingsformulier kunt u vinden via de volgende link:
http://www.xs4all.nl/klant/service/form ... &naar=Pack

U voert uw loginnaam en naam- en adresgegevens in en verstuurt het formulier online naar ons toe.

Wenst u een telefoonnummer niet langer te gebruiken, dan kunt u deze opzeggen in het Service Centre. Nadat u ben ingelogd met uw loginnaam en het bijbehorende wachtwoord, dan kunt u een telefoonnummer per direct beëindigen.

U verzoekt ons een overeenkomst te overleggen waarin u pack heeft aangevraagd, een dergelijk overeenkomst is er niet aangezien dit wetkoop op afstand is.

Wel wil ik u erop attent maken dat u bij het opvragen van uw contract id de volgende melding heeft genegeerd: "Als uw contract voor ADSL wordt opgezegd blijft Pack, onderdeel van uw abonnement, behouden. Wilt u Pack opzeggen? Ga dan naar de website van XS4ALL: http://www.xs4all.nl/allediensten/pack/opzeggen.php "

Doordat u hier niet op heeft gereageerd en VoIP nooit heeft opgezegd is pack geactiveerd en VoIP actief gebleven. U heeft gebruik gemaakt van de overstapservice van adsl, u heeft uw nummer niet laten porteren waardoor dit ook niet is opgeheven. U bent zelf verantwoordelijk voor een correcte opzegging.

Als u nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag van u.

Vriendelijke groet,

R. Sleeswijk
Klantenservice
Ten eerste heb ik een abbo ooit afgesloten voor telefonie en internet en GEEN PACK
Ten tweede is dit met een getekende ingescande overeenkomst gebeurd via email ( waar heen pack in staat).
Ten derde kunnen ze dus geen overeenkomst overleggen voor het pack abbo en refereren ze aan de wet KOOP OP AFSTAND. Dit is natuurlijk gelul. De wet koop op afstand is ter bescherming van de consument.
Ten vierde willen ze dat ik pack ga opzeggen via hun website. Dit ga ik dus NOOIT doen. Ik ga niet opzeggen wat ik niet heb of heb gehad. En bovendien als ik dat ga doen geef ik dus toe dat ik dat had.
Ten vijfde heb ik gevraagd om een kopie van de aan mij gezonden email en hebben ze gewoon een tekst in bovenstaande email geplakt maar niet de originele email als bijlage meegezonden. Zo kan ik dus ook beweren dat ik een email heb gezonden hahaha. Gewoon een tekstje maken in notepad en even plakken in een email.
Ik wacht wel op een dagvaarding en stel dan een tegeneis in met de creditnota die ik nog tegoed heb.
Het zijn lullige bedragen maar dit wordt een principe kwestie.
BERG JE MAAR XS4ALL als jullie dit doorzetten gaat het bergen geld kosten en VEEL meer als jullie denken van mij te vorderen te hebben.

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 02 jun 2010 21:13
door ev68
Hallo Rumrunner,

Bedankt voor je reactie.

Eerdere incasso's storneren zal wellicht mogelijk zijn maar ik heb wél een machtiging afgegeven. Mijn bank doet derhalve niets verkeerd, ik ben het alleen niet eens met de geincasseerde bedragen. Uiteraard heb ik deze machtiging wel direct geblokkeerd! Je kunt hiervoor gewoon je bank bellen daar heb je XS4ALL niet voor nodig...

Ik weet zeker dat er geen optie werd genoemd dat PACK apart opgezegd moest worden tijdens het opzeggen, sterker nog in de bevestiging van opzegging refereren ze ook aan het feit dat als je niet hebt aangegeven PACK te willen behouden, je niets hoeft te doen. M.a.w. ze impliceren daarmee dat er een actie nodig was om PACK te behouden en niet om deze op te zeggen.

Daarnaast koppelt XS4ALL dat PACK automatisch aan een ADSL abonnement en heb je geen mogelijkheid deze NIET te nemen. Dit in acht genomen moet een opzegging van een ADSL abonnement ook automatisch inhouden dat daarmee PACK komt te vervallen!

Feitelijk geven ze in jouw mailwisseling zelfs aan dat er een fout zit in de opstapservice; jij hebt namelijk niet de mogelijkheid gekregen PACK op te zeggen. Zo klaar als een klontje lijkt me...

Het eigen risico van je rechstbijstand is duurder dan de betwiste facturen maar ik ga het er zeker voor over hebben als ze dit niet uit zichzelf terugdraaien!

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 15 jun 2010 10:40
door marianne1b
nou mijn dochter heeft precies hetzelfde met dat hele pack gebeuren van xs4all.
mijn dochter heeft op 15 maart 2005 xs4all opgezegd incl de telefoon van kpn, omdat ze naar een personeels flat ging verhuizen.
nou zij betaald nu al van 15 maart 2005 het pack gebeuren, terwijl ze niet eens wist dat ze het had.
heeft er destijds tig keer achteraan gebeld en gemaild, maar krijgt steeds te horen we hebben niet genoeg gegevens van je.
nu heb ik op 26 mei 2010 gebeld en nu kon opeens het pack zooitje telefonisch stop gezet worden, en dat met alleen een relatie nummer van haar.
kreeg toen ook de toezegging van een creditering vanaf 15 maart 2010, nou niets van dit alles dus.
dochter kreeg een brief thuis dat pack was stop gezet, maar creditering nee hoor.
ze had maar op de juiste manier moeten opzeggen destijds en ook de pack zooi.
hoe kun je iets opzeggen als je zelf niet eens weet dat je het hebt, en dat xs4all dat automatisch bij je abonnement opgooien.
ik vind dit alles gewoon een schandalige zaak van xs4all.

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 17 jun 2010 08:15
door Wilmaas
Hallootjes,

Ook wij hebben pack "aangezet" gekregen, kado van XS4all, we hebben alle te veel betaalde bedragen gestorneerd vanaf het begin.
Aanhoudend hebben wij verzocht om gegevens waaruit blijkt dat wij pack hebben willen hebben.
Dit kunnen ze niet.
We hebben opgezegd via de online service van onze nieuwe provider, hierdoor hebben wij ook niets aan kunnen geven, als dit al nodig is voor iets wat al niet specifiek is afgenomen en zomaar ongevraagd door XS4all bij het adsl abbo is gevoegd.

uiteidelijk een mail,
"Geachte heer Maasland,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Op 18-5-2010 hebben wij een betaling van u mogen ontvangen van euro 14,99 ipv euro 15,14. Dit betreft factuur 308647xx van euro 47,59 minus creditfactuur 309020xx van euro 32,45. Het tekort van euro 0,15 is intern weggeboekt. Dit geldt ook voor factuur 309043xx van euro 0,15. Een kopie van deze factuur zal ik u toesturen

Omdat uw e-mail account is aangebleven na de opzegging van uw adsl verbinding is factuur 311615xx van euro 43,77 uitgekomen voor uw Pack-account over de periode 26-4-2010 tot 24-7-2010. Inmiddels is dit account ook beeindigd per 8-6-2010. Er is hiervoor een creditfactuur opgemaakt van euro 22,62 (periode 8-6-2010 tot 24-7-2010). Voor de periode 26-4-2010 tot 8-6-2010 zal ik een aanvullende creditering opmaken zodat de factuur van euro 43.77 geheel weggeboekt kan worden.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Als u nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag van u.



Vriendelijke groet,

Dxx van Mxx
Klantenservice"

Het is dus opgelost, we hoeven niets meer te betalen voor pack. Hoera!

volhouden dus, niet betalen als er niets is afgenomen!

mvg,
Wilfred Maasland

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 22 jun 2010 18:07
door jbegood
Laat ik mij hier ook even bij aansluiten.
De dienst die ik afnam bij XS4ALL is Adsl Only (Lite). Via de overstap service (online) heb ik XS4ALL verlaten. Op een gegeven moment kwam er een brief dat de dienst opgezegd was en dat het jammer was bla bla. Maar er stond ook ik dat ik aangegeven heb dat ik de pack wilde behouden (15 euro p/m). Sorry maar dit is de keus van XS4ALL en niet mijn keus. Helpdesk gebeld, hier zeiden ze ook dat ik nergens de keus had gemaakt, de dienst pack zou worden opgezegd en ik zou niet hoeven betalen. Nu weer een brief dat de opzegtermijn 1 maand is en ik dus voor 1 maand moet betalen. Nu heb ik een brief gestuurd, waarin ik aangeef geen kosten te accepteren, ben benieuwd hoe het uitpakt.
Ik zat sinds 1993 bij deze club, zonder veel de helpdesk te benaderen. Maar recent heb ik het 2 keer gedaan via email en er kwam gewoon helemaal geen reactie :-(. Ook bij het opzeggen was de benodige code niet aanwezig op het service centre en beloofden ze keer op keer terug te bellen wat niet gebeurde.
De beloofde (laatste) snelheidsverhoging kwam maar niet, maar de hoofdprijs mocht ik wel betalen.
De provider waar ik jaren op vertrouwde zakt toch wel door het ijs.

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 03 aug 2010 18:20
door BBoon
Hallo allemaal,
Tja, ook wij zaten zonder het te weten vast aan een Pack-abonnement.
Wij hebben de overstap via de Ziggo-overstapservice gemaakt.
Ons abonnement bij Xs4all kwam per 11 maart te vervallen, zoals vermeld in de enige (bevestigings-)brief die wij van Xs4all ontvingen, daarin stond o.a. het volgende:
Hebt u tijdens de opzegging van ADSL aangegeven dat u Pack wilt behouden, dan blijven uw e-mailadressen bestaan.
Wij hadden niets aangegeven, want niet gevraagd, dus gingen we ervan uit dat ons gehele abonnement was komen te vervallen. Ook kregen we een creditnota voor teveel betaald abonnementsgeld.

In juni kwamen we er door omstandigheden pas achter dat Xs4all al een aantal maal geld van onze rekening had geïncasseerd en dat we nooit de creditering hadden ontvangen.

Hebben vervolgens een mail gestuurd, maar ook gebeld.
Via de telefoon excuses ontvangen, alles zou teruggedraaid worden.
Maar antwoord op de eerder gestuurde mail was niet positief. Omdat wij verzuimd hadden Pack op te zeggen zaten we er aan vast. We kregen dus niets terug, ondanks de telefonische toezegging dus.

Zijn meteen naar de bank gegaan, nadat we de laatste incasso zelf al hadden teruggedraaid. Klacht ingediend, incasseren zonder machtiging (we hadden destijds wel een machtiging afgegeven voor internet, maar nooit voor dit Pack-abonnement). Binnen 3 weken brief van de bank, Xs4all kon geen getekende incasso-machtiging overleggen, dus krijgen we ons geld terug. Dat hebben we ondertussen dus al op de rekening gekregen. Het enige wat dus nog openstaat is de creditnota.
(ev68 begreep van jou dat jij dacht dat dit niet mogelijk was, maar je hebt niet gevraagd om Pack en daar dus ook geen incasso voor afgegeven, dus maakt Xs4all ook bij jou misbruik van het incassosysteem.)

Zijn uiteraard ook meteen gaan reageren op de negatieve mail van Xs4all en we kunnen zeggen dat na ruim een maand steeds hetzelfde te blijven herhalen en vervolgens steeds dezelfde stomme standaard antwoorden te hebben ontvangen, we vandaag excuses hebben gekregen via mail en de toezegging dat ook de creditnota die verrekend was met dat zogenaamde Pack-abonnement wordt overgemaakt.

Wat stond er in onze laatste mail (waarbij we gebruik hebben gemaakt van de info van Rumrunner op dit forum, waarvoor dank, en de Consuwijzer):
U blijft ervoor kiezen om niet inhoudelijk te reageren op de mail die wij u hebben gestuurd.

U gaat onder andere geheel voorbij aan het feit dat u zelf aan een andere klant heeft toegegeven dat bij het gebruik maken van een overstapservice er geen optie gegeven wordt om Pack op te zeggen. Al doet u dit misschien express, omdat u zelf weet dat Xs4all helemaal niet op deze manier een klant aan zich mag verbinden. Als je niet om Pack hebt gevraagd, mag Xs4all je ook niet verplichten het wel te moeten opzeggen.

Of het feit dat wij op 29 juni 2010 al telefonisch te horen hebben gekregen van 1 van uw collega's van de klantenservice dat er inderdaad fouten door Xs4all zijn gemaakt en dat alles teruggedraaid zou worden, waardoor wij alle onterechte geïncasseerde en achtergehouden gelden (vanaf 11 maart 2010) terug zouden krijgen.

Ook gaat u geheel voorbij aan het feit dat wij slechts 1 brief hebben ontvangen van Xs4all, namelijk de bevestiging van de opzegging gedateerd 29 maart 2010. U en uw collega hebben zelf al toegegeven dat wij dus ook een andere brief hadden moeten ontvangen, betreffende Pack. Die hebben wij niet ontvangen en dat weet u net zo goed als uw collega's. Wij mochten er dus vanuit gaan, dat door de bevestiging van de opzegging het abonnement met Xs4all was opgezegd en derhalve alles wat deel uitmaakt van dit abonnement.

Bovendien meldt Xs4all op de site "Pack is inbegrepen bij uw ADSL-abonnement. Besluit u om uw ADSL-verbinding op te zeggen, dan kunt u Pack gewoon houden. Dit biedt veel mogelijkheden!"
Met andere woorden, u kunt er voor kiezen Pack te houden, niet u houdt Pack en u kunt er voor kiezen het op te zeggen, zoals u nu steeds beweert.

De zin "Pack is inbegrepen bij uw ADSL-abonnement." is heel belangrijk. Xs4all stelt dus zelf dat Pack is inbegrepen bij het Adsl-abonnement, deze maakt dus deel uit van het abonnement en als de klant dan zijn abonnement opzegt, mag de klant ervan uit gaan dat het gehele abonnement komt te vervallen.

Wij blijven zoals eerder gesteld Xs4all in gebreke stellen.

Aangezien er geen sprake is van een door ons verrichte toestemming - ook geen mondelinge toestemming - welke nodig is om een overeenkomst tot stand te doen komen, beschouwen wij het Packabonnement als ongevraagd.
Zolang u niet slaagt een bewijs van onze toestemming te verschaffen, zullen wij ons niet gebonden achten aan het contract en niet verplicht zijn u iets te betalen.

Wij sommeren wederom Xs4all ons tegoed van xx,xx euro (creditfactuur 3xxxxxxx, d.d. 31 maart 2010, betreffende teveel geïncasseerd abonnementsgeld over de periode 11 maart 2010 tot 9 april 2010) per direct over te maken op het bij u bekend zijnde rekeningnummer, maar vermeerderd met de wettelijk verschuldigde rente.

Bovendien verwachten wij ook nog steeds schriftelijke excuses voor de gehele gang van zaken.
Goed, de excuses hebben we dus vandaag ontvangen, uiteraard verder geen enkele uitleg, want dan zouden ze toegeven dat ze verkeerd bezig zijn, maar goed we krijgen ook het bedrag van de creditnota terug, dan hebben we alles terug en daar was het allemaal om te doen.

Hebben trouwens wel een klacht ingediend bij Consuwijzer.nl.

Allemaal veel succes ermee, kwestie van doorzetten dus, we hebben gelijk, dus kunnen ze niet anders...

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 09 sep 2010 15:11
door Unthinkable
Same **** here.
Binnenkort meer info!

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 09 sep 2010 18:44
door Rumrunner
Nou ik heb ondanks alle email wisseling nu toch een incasso bedrijf aan mijn broek hangen te weten Inkasso-Unie B.V waar ik gisteren en brief van kreeg en heb de volgende reactie verzonden:
Betreft: Onterechte incasso uw dossiernummer XXXXX.XXXXXX RUMRUNNER


Geachte mr. J.C.A.G Bronkhorst,
Heden ontving ik van u een schrijven gedateerd 20 oktober 0907 ??, betreffende een incasso opdracht van XS4ALL over een nog openstaande vordering. Aangezien dit schrijven een paar eeuwen onderweg is geweest wil ik daar toch nog op reageren.
Deze vordering is niet terecht en hier is reeds met uw cliënt uitvoerig correspondentie over gevoerd. Uw cliënt beweert dat ik een zogenaamd PACK abonnement heb wat ik nooit heb afgesloten. Wel heb ik bij uw cliënt jarenlang, als trouwe klant, een telefoonaansluiting en een internetaansluiting afgenomen en dat ook altijd keurig betaald. Aangezien ik per 1 januari ben overgestapt naar ZIGGO met zowel telefoon alsmede internet heb ik gebruik gemaakt van de overstapservice van ZIGGO. Uw cliënt heeft deze opzegging zelfs twee maal bevestigd. Ten eerste in een brief gedateerd 6 januari 2010 waar bevestigd wordt dat de diensten per 4 februari 2010 zullen worden gestopt en per deze datum ook de facturering zal worden stopgezet. Ten tweede en als laatste in een brief van 1 februari 2010 met de melding dat alle diensten per 1 februari zijn gestopt. Voorts ontving ik op latere datum een creditnota voor telefonie ( welke aan mij is terugbetaald) en later nog een creditnota voor ADSL ad €15,97 welke nooit aan mij is terugbetaald.
Het verbaasde mij dus ten zeerste dat er na 16 februari toch noch bedragen van mijn bankrekening werden geïncasseerd. Deze heb ik dan ook terstond laten storneren. Uiteraard heb ik me bij uw cliënt hierover beklaagt echter deze beweert dat ik nog een PACK abonnement zou hebben. Ik heb nooit een PACK abonnement gehad en ook nooit een overeenkomst voor een dergelijk abonnement afgesloten. Er is met uw cliënt over deze kwestie uitvoerig per email van standpunt gewisseld en ik heb uw cliënt meerdere keren verzocht documenten te overleggen dat een dergelijk PACK abonnement zou zijn aangegaan. Uw cliënt kan echter deze documenten niet overleggen.
Als laatste deel ik u mede dat dit schrijven het enige en laatste commentaar is wat ik aan u verstrek. Ik heb wel wat anders te doen dan me alleen maar bezig houden met correspondentie over XS4ALL en een abonnement wat ik nooit heb gehad. Ik deel u bij deze ook mede dat ik de vordering niet van plan ben te gaan betalen.

Hoogachtend,
RUMRUNNER
JA lachen niet?? niet de brief had echt de datum 20 oktober 0907 Ik hoop dat ze dit doorzetten en verheug me al op mijn betoog bij de rechter.

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 24 nov 2010 15:49
door Isa001
Helaas zojuist hetzelfde ondervonden.... Vreemd dat je bij het afsluiten 1 abonnement afsluit en vervolgens als je er van af wilt je ineens 2 verschillende abonnementen moet opzeggen.

Omdat niet ik maar mijn vriend de opzegging heeft gedaan zou ik graag van jullie het volgende willen weten:
Als je op de site van xs4all zoekt naar opzeggen krijg je de volgende keuzes:

Internet opzeggen en pack behouden
Bellen opzeggen
Mobiel Internet opzeggen
Pack opzeggen
Zelf overstappen naar een andere provider

Je kunt hier dus NIET kiezen voor opzeggen internet incl pack. Vervolgens als je internet opzeggen en pack behouden aanklikt staat er in de toelichting:Ik zeg mijn internetabonnement op, maar ik wil Pack behouden
Geef tijdens uw opzegging aan dat u Pack wilt behouden. Dus je kunt ook aangeven dat je het niet wilt behouden????

Vervolgens ontvang ik een bevestiging van de beeindiging waarin staat: Hebt u tijdens de opzegging van internet aangegeven dat u pack wilt behouden, dan blijven uw e-mailadressen bestaan. Er staat nergens in die bevestiging dat je hebt gekozen om dit wel of niet te behouden.

Kan iemand mij vertellen of je inderdaad tijdens dit opzeg-menu een keus kan maken?

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 24 nov 2010 16:01
door Isa001
jorisctn schreef:Ik ben achteraf nog eens gaan kijken hoe het mis is gegaan door opzegging van het abonnement van een familielid te simuleren. Daarbij is mij duidelijk geworden dat de opzegger actie moet ondernemen om niet aan Pack gebonden te worden. Toen ik opzei, ergens in maart, wist ik helemaal niet wat Pack was, maar ik wist wel dat ik niets wilde behouden en heb dan ook niets aangegeven.
Toch zit ik er in de ogen van XS4ALL (cq KPN) aan vast.

Dat kan dus niet :)
Kun je mij zeggen waar je in dat opzeg-menu wat moest invullen dan?

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 24 nov 2010 16:03
door Tis weer bijzonder
Rumrunner schreef:Je kunt tegenwoordig tot 60 dagen terug nog storneren dus de nota van de maand ervoor moet ook nog lukken.
Moet zijn: 56 kalenderdagen.

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 24 nov 2010 16:11
door Isa001
Ik heb de laatste terug laten boeken, met die andere was ik te laat...... Ik dacht ook dat die nog gewoon abonnementsgeld was, vandaar. Ik ga hier ook mee aan de slag, vind het een vreemde gang van zaken.

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 24 nov 2010 16:19
door Tis weer bijzonder
Isa001 schreef:Ik heb de laatste terug laten boeken, met die andere was ik te laat...... Ik dacht ook dat die nog gewoon abonnementsgeld was, vandaar. Ik ga hier ook mee aan de slag, vind het een vreemde gang van zaken.
Daarom, altijd bij een opzegging vermelden dat de machtiging tot automatisch ook ingetrokken is.
Bij het incasseren zonder machtiging is de periode van storneren langer.
Misschien kan je het vanuit dit standpunt alsnog proberen bij je bank.

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 25 nov 2010 16:01
door CaptainSlow
Ik heb een uurtje geleden XS4all opgezegd, op de site zag ik dezelfde keuzemogelijkheden staan, maar internet opzeggen kon niet online.
Telefonie en pack wel. Pack is vast onderdeel van je internet, dus alleen pack opzeggen en internet behouden kan niet.

Bij de optie internet opzeggen en pack behouden staat een link "lees meer over pack" waarna een pagina met duidelijke uitleg over de mogelijkheden en kosten volgt. Die uitleg wordt afgesloten met een telefoonnummer.
http://www.xs4all.nl/klant/service/opze ... ckbehouden

Ik heb dus gebeld en heb telefonisch opgezegd, er werd gevraagd of ik mijn e-mail adressen wilde behouden waarop ik aangaf dat niet te willen en dus ook geen pack wilde behouden.

Kennelijk is de procedure veranderd?
Of het gaat fout bij een overstapservice, de nieuwe provider regelt dit dan misschien niet goed. Daarom heb ik zowel UPC als XS4all maar zelf opgezegd.

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 26 nov 2010 22:19
door DJM
Ik ben begin dit jaar ook in de val van xs4all/KPN gelopen.
Zo'n 7 jaar had ik bij xs4all een internet abonnement en bij KPN een vaste telefoonaansluiting.

Ik besloot om alles bij KPN af te gaan nemen en koos voor internet plus bellen en maakte gebruik van de overstapservice van KPN.
Helaas zat ik toen ineens vast aan dat Pack abonnement en dat is vreemd.

Ik stap namelijk over naar KPN en geef KPN toestemming om mijn oude abonnement bij mijn vorige provider op te zeggen en heb daar verder geen enkele zeggenschap meer over.
Je zou dan verwachten dat KPN alles opzegt en dat xs4all geen nieuwe abonnementen verstrekt.
En vooral als je van KPN naar KPN gaat zou je denken dat ze het goed voor je regelen maar niet dus.
Je moet zelfs op eigen houtje maar zorgen dat je van dat Pack abonnement afkomt.

Het verhaal van Rumrunner over de verklaring van xs4all i.v.m. het gebruik van VoIP wat niet mogelijk is zonder behoud van Pack is natuurlijk ook ongeloofwaardig (van xs4all)want ik had geen telefoonabonnement bij xs4all en kreeg ook Pack in mijn maag gesplitst.


Al met al ben ik zo boos geworden op KPN dat ik op 20 januari alles opzeg wat met KPN te maken heeft.

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 26 nov 2010 23:45
door alfatrion
Rumrunner schreef:Wees ook niet bang voor een incassobureau want dat is gewoon een commercieel bedrijf die geen incasso mag doen als er een dispuut is over de nota. Dit geldt trouwens ook voor een deurwaarder.

Vraag gewoon naar een getekende overeenkomst voor een pack abo..... die kunnen ze namelijk niet overleggen.
Als de overeenkomst BETWIST wordt dan kunnen buitenrechtelijke kosten niet in rekening brengen, want dan moeten ze je maar direct dagvaarden. Echter, op het moment dat je een getekende overeenkomst opvraagt dan betwist niet het bestaan van een overeenkomst, die trouwens niet per se getekend moeten zijn.

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 27 nov 2010 08:51
door CaptainSlow
DJM schreef:Ik ben begin dit jaar ook in de val van xs4all/KPN gelopen.
Zo'n 7 jaar had ik bij xs4all een internet abonnement en bij KPN een vaste telefoonaansluiting.
Ik besloot om alles bij KPN af te gaan nemen en koos voor internet plus bellen
Wel eens gehoord van het gezegde: "van pissebed naar kakkebed"?
Ondanks dat XS4all een KPN dochter is, is XS4all vele malen beter dan KPN, als je dit forum even doorgespit zou hebben had je die keuze nooit gemaakt.
Al met al ben ik zo boos geworden op KPN dat ik op 20 januari alles opzeg wat met KPN te maken heeft.
Welkom bij de snelst groeiende club van Nederland :D

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 27 nov 2010 14:26
door DJM
CaptainSlow schreef: Wel eens gehoord van het gezegde: "van pissebed naar kakkebed"?
Ondanks dat XS4all een KPN dochter is, is XS4all vele malen beter dan KPN, als je dit forum even doorgespit zou hebben had je die keuze nooit gemaakt.

Nou ja, xs4all dringt je een Pack abonnement op dus om nou te zeggen dat dat zo'n goed bedrijf zou zijn ten opzichte van KPN.
Verder heb ik over de producten van KPN niks te klagen dus waarom jij mij nou als hoofdschuldige ziet is mij een raadsel.

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 28 nov 2010 12:44
door CaptainSlow
Nou ja, xs4all dringt je een Pack abonnement op dus om nou te zeggen dat dat zo'n goed bedrijf zou zijn ten opzichte van KPN.
Verder heb ik over de producten van KPN niks te klagen dus waarom jij mij nou als hoofdschuldige ziet is mij een raadsel.
Het was geen beschuldiging.

Onlangs heb ik voor mijn schoonzusje e.e.a. op haar nieuwe computer geïnstalleerd, waaronder haar KPN internet/e-mail.
Als je ziet wat KPN voor product biedt i.v.m. XS4all, de verschillen tussen de sites van beiden als je wat uitleg zoekt e.d. dan wint XS4all het op alle punten.
Een mailbox van 30MB bij KPN tegen 1GB bij XS4all is hier maar een klein voorbeeld van.

Afgezien van het Pack gebeuren is XS4all veel deskundiger en klantvriendelijker dan KPN.