LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] loterij van Zurich

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
radar23
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2009 16:00

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door radar23 »

Ik woon in heerhugowaard en ik ben ook net gebeld door loterij van zurich.

Toen ik zei ik wil stoppen toen pas kwam ik erachter dat het een bandje was.

Ik was zo geschrokken dat ik dacht ik ben ergens ingetrapt.

Ik hoop echt dat ik nu niks verkeerd heb gedaan.

irene postma
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2009 19:53

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door irene postma »

Ik ben in Kesteren (Gelderland) ook gebeld.
Eerste vraag keurig beantwoord. Toen of ik goed zat. Ik reageerde een beetje lacherig dat ik stond omdat ik moest opstaan om de telefoon aan te nemen. Toen daarop niet werd ingegaan vermoedde ik met een bandje van doen te hebben. De stem was ook te mooi opgenomen en zonder haperingen aan't lezen. Af en toe kwam er zo'n vraagje met 'toch?' aan het einde, en daar reageerde ik niet op. Toen op mijn zwijgen ook niet werd gereageerd, maar gewoon doorgelezen, kwam het bandje bij wat m'n naam was. Mijn reactie: "Ik wist het wel, u bent een bandje!". Het bandje ging onverstoorbaar door: "Mooi. En wat is uw geboortedatum?" Ik: "Haha, denk je dat ik die zal geven?" even later moest ik ja zeggen, en ik zei: "Nee, natuurlijk niet." Of ik een voorkeur had voor ochtend, middag of avond dat ze langs zouden komen. Ik: "Nou, ik hoop nooit!"
Ik neem aan dat ik geen gevaar loop.
Mijn tip als u wordt gebeld zonder dat u het wilt: maak eerst een grapje of zo. Als daarop niet wordt ingegaan, word dan direct achterdochtig en ga rare dingen zeggen. Hebt u er toch nog plezier van.

larsje1981
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2009 17:44

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door larsje1981 »

hallo, hier lars uit bedum (groningen)

wij kwamen net terug uit de stad en de telefoon ging.
dus ik neem op met mijn naam en toen begon het te ratelen dat ik de gelukkige was in een loterij waar ik nog nooit van gehoord had. ik ff luisteren en toen vroeg meneer om mijn gegevens, ik zei dat wij geen interesse hadden en dat hiermee het gesprek beeindigd zou worden. tot mijn verbazing bleef het maar door praten, het bekende bandje. gelijk de hoorn maar neergelegd

wij hebben geen gegevens gegeven en vinden dat dit soort praktijken hard aangepakt moeten worden, zeker in crisis tijd wanneer mensen altijd happig zijn om extra geld te ontvangen.

mvg

adeputter
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:57

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door adeputter »

Ook ik ben vanavond gebeld door Zwitserleven. Ik woon in Gelderland, op de grens met Noord-Brabant. Ook ik dacht in eerste instantie dat het een echt telefoongesprek was. Ik heb de persoon laten uitpraten, maar merkte al snel dat de persoon niet reageerde op mijn reacties. Het komt griezelig echt over en geeft je achteraf een naar gevoel. Een besef dat je hier nergens mee terecht kunt. Ik weet niet bij wie ik moet zijn?
Inmiddels mijn bank gebeld, maar die kunnen verder niets doen. Ik heb immers mijn rekeningnummer niet gezegd.
Waar kan ik wel terecht? Politie???
Persoonlijk vind ik dat goedgelovige burgers beschermd moeten worden. Zulke praktijken moeten hard aangepakt worden.

mvg

looneyhill
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2009 21:22

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door looneyhill »

Ook ik ben rond 18:15 gebeld (ik woon in Zuid Limburg) door iemand van Zwitserleven uit Zurich. Vond het al een raar belletje en kreeg al meteen argwaan toen er werd gezegd dat ik wat had gewonnen. Toen een mannenstem vroeg of ik goed zat, zei ik dat ik stond. Hier werd, vreemd genoeg, niet op gereageerd. Argwaan werd versterkt. Toen ze naar mijn naam vroegen, zei ik in eerste instantie niks. De vraag werd op een aparte manier herhaald. Vervolgens werd er gevraagd of ik akkoord ging met automatisch afhouden van 29,95 zei ik duidelijk "nee, hier ga ik niet mee akkoord" en heb daarna opgehangen. Via google kwam ik oa op deze site uit. Ik hoop dat er niemand hier ingetrapt is en dat deze loosers aangepakt worden!
Sterkte iedereen en vertel het door dat men hier niet op in moet gaan!

Ik heb overigens via http://www.opta.nl een klacht ingediend. Hoe meer mensen dit doen, des te groter is de kans dat de OPTA een onderzoek in gaat stellen...

pjbosch
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2009 10:38

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door pjbosch »

Gisteren ook meegemaakt, had ook pas laat in de gaten dat er een bandje liep, dacht echt dat ik iemand aan de bel had, kwam er achter toen mijn naam werd gevraagd en geen antwoord kreeg, heb mijn indentificatie niet gegeven en duidelijk een aantal keren gezegd dat ik niet meedoe.......wat een oplichterij.....dacht dat dit niet meer mogelijk was na invullen belmenietregister

Petertjuh78
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2009 19:21

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door Petertjuh78 »

Vandaag ook kennis mogen maken met deze boeven!!
Bij aanvang wordt je naam nog een keer gevraagd onder het mom van met wie spreek ik? Automatisch geef je antwoord....doordat de man doorpraat terwijl je dingen zegt, weet je dat het fout is. Bij de aanvang van gegevens controleren heb ik opgehangen.
Ik sta geregistreerd in het-bel-me-niet register maar dat helpt dus idd ook niet.
Gewoon een rot gevoel van....oudere mensen trappen er zo in! Dat zulke mensen bestaan....bah....

caroolvk
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2009 09:59

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door caroolvk »

Ook vandaag (23 dec 2009) zijn ze weer actief, met hetzelfde verhaal, alleen wordt er nu ook bij gezegd dat de loterij pas over twee maanden begint. Onnodig om te zeggen dat je nooit je gegevens en bankrekeningnummer moet opgeven via de telefoon!

bucktert
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2009 11:07

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door bucktert »

woon in de zaanstreek , ben een klein uur terug benaderd, noemde mijn naam en heb geluisterd, bij het noemen van bijdragen heb ik opgehangen ,geen gegevens verstrekt, hopelijk geen gesodemieter
:evil:

Mafketel
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2010 00:16

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door Mafketel »

Laat ik ook maar mijn duit in het zakje werpen. Massaliteit geeft hopelijk toch wat kracht aan de Zürich-zaak. Ook ik ben gebeld en aan de afgemeten stem en de constante dreun van de woorden vermoedde ik al snel dat dit wel eens een bandje kon zijn. Toen ik rare dingen ging zeggen en daarop niet werd gereageerd, wist ik dat dit inderdaad een bandje was. Tot aan de gegevens-check ben ik niet gekomen, toen had ik al opgehangen.
De loterij van Zürich schijnt een hoax te zijn. Hopelijk kan TROS Radar of iets anders deze zaak zodanig in de schijnwerpers zetten dat het serieus aangepakt kan worden. Het is niet goed als je zodanig op je hoede moet zijn.

josefina_montoya
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 mar 2009 16:05

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door josefina_montoya »


garm
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2010 19:01

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door garm »

En ook in 2010 is de loterij van Zurich weer bezig.
Ik ben zojuist gebeld n had ook pas nadat ik mijn voornaam niet ging noemen door dat het een bandje was.

luciaik
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 dec 2007 23:35

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door luciaik »

Ook ik ben vandaag gebeld door de Zürich loterij, zei dat ik niet meespeelde en vroeg wat dit was, toen men allerlei prijzen op ging noemen en totaal niet reageerde op wat ik zei, heb ik gezegd dat ik geen prijzen wil en dat ik de verbinding ging verbreken en heb toen dus opgehangen. Ik ben ook opgenomen in het "belmeniet"register en was juist blij dat ik van dit soort vervelende telefoontjes verlost was.
Er staan nu toch boetes op wanneer men dan toch ongevraagd belt. Telecom zoek dit uit en onderneem actie!!

pien79
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2010 13:36

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door pien79 »

5 minuten geleden gebeld door Zurich loterij... Wel naam doorgegeven, geluisterd naar het bandje en toen mijn gegevens doorgenomen moesten worden, heb ik de verbinding verbroken. Ik hoop dat dit verder geen vervelende gevolgen zal hebben. Heb hier wel een hekel aan!!! Vind zoiets maar niks, bah!

Pascaltb
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2010 21:47

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door Pascaltb »

Goedenavond,

Ik het dit telefoontje al eerder ontvangen, namelijk (na schatting) een kleine maand geleden. Ik kreeg al vrij snel door dat het hierbij om een bandje ging, gezien het feit er werd gevraagd: "Zit U goed?", waarop ik antwoorde: "Nee, ik sta, maar wel goed".

Het ging hierbij om een bericht van 'Zwitserleven'. Ik zou een auto hebben gewonnen of 1 van de andere prijzen, zoals: Geldprijzen etc. Dit werd zogenaamd mede mogelijk gemaakt door: (waarop verschillende autodealernamen volgden).

Een advies vanuit mijn kant , is om in zo'n soort telefoongesprek (waarbij je iets gewonnen zou hebben) , kort wat tussendoor te vragen. Antwoorden ze wel, dan weet je in ieder geval dat het een persoon is, wat in princiepe al iets meer vertrouwen wekt natuurlijk. En daarnaast, geef gewoon nooit je persoonlijke gegevens af aan een onbekend iemand.

Groet, Pascaltb

josefina_montoya
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 mar 2009 16:05

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door josefina_montoya »

Een advies vanuit mijn kant , is om in zo'n soort telefoongesprek (waarbij je iets gewonnen zou hebben) , kort wat tussendoor te vragen. Antwoorden ze wel, dan weet je in ieder geval dat het een persoon is, wat in princiepe al iets meer vertrouwen wekt natuurlijk. En daarnaast, geef gewoon nooit je persoonlijke gegevens af aan een onbekend iemand.
Prima advies natuurlijk, Pascal! Ik vind het ook stom dat ik dit wel gedaan heb, maar ik doe mee aan andere loterijen voor goede doelen, en ik werd volkomen overvallen door het bandje.

Het ten onrechte vernoemen van de naam van ZwitserLeven alleen al maakt trouwens deze actie volledig onrechtmatig:

http://www.zwitserleven.nl/algemeen/belactie_is_bedrog

Vandaar ook dat Zwitserleven aangifte heeft gedaan bij de politie, en nog steeds iedereen uitnodigt zich bij hen te melden.

Vandaag werd ik gebeld door de 'Nieuwjaarsloterij', weer zoiets vaags, maar nu wel met een echt persoon. En dat terwijl ik al jarenlang uitgeschreven ben via Infofilter en nu Bel-me-niet. Ik sprong werkelijk uit mijn vel, en heb gedreigd met TrosRadar, Consuwijzer en OPTA. Geen idee wie dit nu weer zijn. Het houdt ook nooit op!

Jose

njiwitvoet
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2010 10:03

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door njiwitvoet »

Ook ik ben net gebeld door de Zwitserse Loterij. Ze zijn dus op dit moment weer actief! Opletten dus! Het is hetzelfde verhaal als bij iedereen..
Je wordt gebeld, een tijd later heb je door dat het een bandje is, en vervolgens wordt de vraag gesteld of je goed zit. Daarna krijg je alle vragen over je gegevens. Deze heb ik gelukkig niet doorgeven en alleen al bij het vragen van mijn naam heb ik de verbinding verbroken. Ik las net dat het verder geen consequeties kan hebben omdat ik geen bankrekeningnummer of geboortedatum heb doorgegeven. Dus wees gewaarschuwd.. gewoon de verbinding verbreken!

moniquearnhem
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2010 17:11

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door moniquearnhem »

Zojuist ben ik ook gebeld door het bewuste bandje. 'Hij' vroeg me met wie hij precies sprak dus zei mijn voor- en achternaam. Direct daarna vroeg ik hoe hij aan mijn nummer kwam, aangezien wij ons aangemeld hebben voor het bel-me-niet-register. Daar kreeg ik (uiteraard) geen antwoord op, dus vond ik het al erg vreemd. Het bandje vervolgde zijn verhaal en gaf aan dat ik iets gewonnen had en dat ik daar ook al post van had ontvangen. Mocht dat zo zijn geweest, is het direct bij het oud papier beland aangezien ik niet op dat soort onzin inga. Heb het bandje wel netjes gezegd dat ik de verbinding zou verbreken en ook direct de daad bij het woord gevoegd.
Nu ik dit allemaal lees ben ik blij dat ik niet langer geluisterd heb of meer informatie heb gegeven. Ik hoop ook dat er niet meer slachtoffers bij komen...

Freewind
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2007 18:00

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door Freewind »

Ik heb vandaag voor het eerst dit telefoontje mogen ontvangen met gebruik van de naam zwitserleven. Ik twijfelde of het nu een bandje was, een geintje of iemand die de tekst ondertussen uit zijn hoofd kent en dit opdreunde.

Het prijzen-verhaal is bekend. In de tekst wordt wel een brief genoemd welk ik al ontvangen zou hebben of nog zou gaan ontvangen.

Nadat men klaar was met de hele zooi, wou men mijn gegevens hebben.
Ik gaf aan de brief af te wachten, waarop het systeem de verdere vragen ging afhandelen.
Afhankelijk van de reactie kwam een vraag terug, of een 'halllooo'-reactie.
Na de derde vraag heb ik opgehangen. Het was eindelijk tot mij doorgedrongen dat het een respons-systeem betrof ;) .

Wat mij is opgevallen, is dat je volgens mij van alles kan inspreken. Dus ook de gegevens van iemand anders.
Tevens de 'JA' van 'zit u goed' is goed op te frauderen.

We gaan hier denk nog wel wat meer van horen...

Sanneflorijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2010 19:09

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door Sanneflorijn »

Ze zijn nog steeds bezig, gelukkig zijn er een hoop mensen die er toch hun bedenkingen bij hebben.

Gesloten