Re: Nuon colporteurs agressief en irritant
Geplaatst: 08 dec 2009 13:13
Hahahahaha
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Zelfs als je wel je beklag doet, laat Nuon helemaal niets meer van zich horen en ondernemen (waarschijnlijk) helemaal niets. (ze sturen alleen een ontvangstbevestiging van de klacht).Shine schreef:Neem in iedergeval contact op met Nuon om ze hierover te informeren. U kunt hier wel uw beklag den, maar dan zal en kan Nuon geen actie ondernemen.
Ik ben zeker ook van mening dat NUON knap schijnheilig bezig is. Zij moeten gewoon weten dat met een dergelijk manier van verkoop(colportage) bedriegen/voorliegen van klanten in de hand gewerkt word! Om dan achteraf op dit forum om gegevens te vragen van klanten die dit is overkomen is de put dempen als het kalf verzopen is. Dan is er nog zoiets als groepsdruk en uit de reactie van mijn voorganger hierboven kan je lezen waar dat toe leid.misti schreef:aan de nuon-medewerker:
Ik was ook medewerker voor nuon.. En wel deur-aan-deur verkoop. In onze training leerde we dat we mensen aan het bedriegen waren. Over het product niet want dat staat zwart op wit. Maar waarvoor we kwamen moesten we verzwijgen. We mochten niets zeggen over contract, overstappen dat soort dingen.. Nee want alles zou immers blijven zoals het was. Daarbij kon je beter oude en niet goed nederlands-sprekende mensen pakken. Anders mensen die heel arm waren. Daarbij is alles heel erg gericht op onhaalbare targets, waardoor er ontzettend veel druk word uitgeoefend op medewerkers. Misschien moet nuon zichzelf eens nagaan!
Ik heb al jaren een sticker *en* een A4 met tekst en afbeelding dat we aan de deur niet kopen, en toch ben ik de afgelopen maanden al twee keer met een colporteur van Nuon geconfronteerd. Die lui zijn dusdanig brutaal dat ze zich niks aantrekken van welke signalen je ook af geeft.zap schreef:Hallo allemaal,
Ik heb een enorm goede oplossing tegen colporteurs gevonden! Op http://www.geengeleuraanmijndeur.nl kun je een NEE sticker bestellen. Je kunt de sticker boven je deurbel plakken.
Het werkt fantastisch! Ik heb geen last meer gehad van colporteurs sinds de sticker er hangt!
Ik zou het wel eens willen meemaken, dat ze aanbellen en vervolgens elkaar de hersens inslaan om uit te vechten wie de goedkoopste is en dus mijn klandizie hebben mag.Raamsdonk. V schreef:Die komen toch niet allemaal tegelijk bij je aankloppen
Daar moet je heel erg mee uitkijken.Ridouan schreef:Bij ons zijn ze nu al 5 keer langsgeweest, na 2 keer ze netjes afgewimpeld te hebben, heb ik ze daarna 3 keer een half uur aan de praat gehouden en alle contracten laten opstellen met verkeerde gegevens en toen het tijd werd om te tekenen ze vriendelijk de deur gewezen. Dat zal ze leren.
Het is nog veel erger: Ik heb niemand van Woonenergie aan de deur gehad maar ik kreeg wel ineens een brief binnen dat ik als nieuwe klant was aangenomen, terwijl ik al een half jaar daarvoor bewust naar Greenchoice was over gestapt. Ondanks mijn protesten zat ik toch nog een volle maand aan Woonenergie vast, en omdat die varkens meteen maar voor de volgende maand van mijn rekening incasseerden (zonder toestemming van mij) heb ik nu, enkele jaren later, nog steeds geld van hen tegoed.VioletPrue schreef: Daar moet je heel erg mee uitkijken.
Er worden immers wel vaker opeens klant van een maatschappij zonder handtekening.
Je weet dus nooit wie er op zo'n manier opeens klant wordt van de maatschappij.
helpendhandje schreef:Heb ook zo'n sticker onder de bel maar die lui kunnen blijkbaar niet lezen.
Bellen ze aan, dan doe ik de deur open, wijs op de sticker en gooi de deur weer dicht.
Bellen ze dan weer aan dan doe ik gewoon niet meer open.
Blijven ze bezig dan biedt een emmer ijskoud water vanaf de slaapkamer een perfect soulaas.
Ik haat die lui, is van hetzelfde kaliber in mijn ogen als die vreselijke Jehova's.
Gelukkig gaat mijn hond blaffen als er iemand aan de deur staat dus loopt een deel van die slapjurken al gelijk weg
Dat mensen die dit voor hun brood doen ook trost op zichzelf zijn is mij een raadsel.
Inbrekers, dieven, oplichters en chanteurs werken ook vast heel hard voor hun geld, maar respect verdienen die lui net zo min als de colportageparasieten die mensen die de taal niet machtig zijn of die anderszins minder stevig in hun schoenen staan iets aan proberen te smeren dat ze niet willen hebben.misti schreef: die mensen werken voor hun centen en vaak hard ook.. beetje respect is niet misplaatst geloof ik? daarbij iemands geloof afkeuren is mijnsinziens niet helemaal eerlijk hier!
Daar moet je heel erg mee uitkijken.
Er worden immers wel vaker opeens klant van een maatschappij zonder handtekening.
Je weet dus nooit wie er op zo'n manier opeens klant wordt van de maatschappij.
Laat ze mij dan maar aanmelden, zonder handtekening of een opgenomen verbale mondelinge overeenkomst hebben ze geen poot om op te staan.alle contracten laten opstellen met verkeerde gegevens
Dat kun je wel stellen, maar ik ben zelf zonder handtekening, verbale mondelinge overeenkomst of zelfs een telefoontje of bezoek door een energiebedrijf (Woonenergie) als hun klant aangemeld. Om alles dat daardoor in de war is geschopt weer recht te zetten heeft me een hoop tijd en energie gekost, die ik graag uit had gespaard.Ridouan schreef:Daar moet je heel erg mee uitkijken.
Er worden immers wel vaker opeens klant van een maatschappij zonder handtekening.
Je weet dus nooit wie er op zo'n manier opeens klant wordt van de maatschappij.Laat ze mij dan maar aanmelden, zonder handtekening of een opgenomen verbale mondelinge overeenkomst hebben ze geen poot om op te staan.alle contracten laten opstellen met verkeerde gegevens
Dat kan wel zo zijn, maar JIJ moet er achteraan om een onterechte switch weer terug te draaien, en of je al die moeite en ergernis er voor over hebt??Laat ze mij dan maar aanmelden, zonder handtekening of een opgenomen verbale mondelinge overeenkomst hebben ze geen poot om op te staan.
Dat kun je wel stellen, maar ik ben zelf zonder handtekening, verbale mondelinge overeenkomst of zelfs een telefoontje of bezoek door een energiebedrijf (Woonenergie) als hun klant aangemeld. Om alles dat daardoor in de war is geschopt weer recht te zetten heeft me een hoop tijd en energie gekost, die ik graag uit had gespaard.Dat kan wel zo zijn, maar JIJ moet er achteraan om een onterechte switch weer terug te draaien, en of je al die moeite en ergernis er voor over hebt??
Als je onterecht word overgezet dan moet je contact opnemen met je eigen energieleverancier niet met de andere leverancier zodra je bericht krijgt van de eigenlijke overstap. Deze kan de overstap dan makkelijk blokkeren aangezien ze je graag als klant houden, dit is ook bij mij geprobeerd door NEM.Dat kun je wel stellen, maar ik ben zelf zonder handtekening, verbale mondelinge overeenkomst of zelfs een telefoontje of bezoek door een energiebedrijf (Woonenergie) als hun klant aangemeld. Om alles dat daardoor in de war is geschopt weer recht te zetten heeft me een hoop tijd en energie gekost, die ik graag uit had gespaard.
Zo werkt het dus niet. Ik heb meteen toen ik het merkte (kreeg een brief van woonenergie die mij als nieuwe klant verwelkomde) met Greenchoice contact opgenomen om dit te blokkeren. Toch ben ik nog vijf dagen klant van Woonenergie geweest voor de bureaucratische rompslomp weer door Greenchoice en Woonenergie recht was gezet.Ridouan schreef: Als je onterecht word overgezet dan moet je contact opnemen met je eigen energieleverancier niet met de andere leverancier zodra je bericht krijgt van de eigenlijke overstap. Deze kan de overstap dan makkelijk blokkeren aangezien ze je graag als klant houden, dit is ook bij mij geprobeerd door NEM.