Pagina 2 van 8

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Geplaatst: 21 mei 2010 09:46
door Robert van Vugt
Ik trek mijn woorden terug!

Zojuist met Philips gebeld, en de reparatie zal volledig door Phillips worden betaald. Morgen komen za al langs.

Waarschijnlijk toch een productiefout.

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Geplaatst: 29 mei 2010 00:36
door Pierre Janssen
Hallo,

Gebeld met Philips en verteld dat Harense Smid mijn TV had gerepareerd en geen materiaalkosten had berekend maar wel handelingskosten en arbeidsloon.
Als Philips mijn toestel had gerepareerd had het mij NIETS gekost.

Na overleg met de Harense Smid ben ik toch tevreden, want ik krijg mijn arbeidskosten van € 84,62 alsnog terug.

Dus bij structurele fouten aan de TV, kun je beter meteen bellen met Philips.

Pierre Hanssen

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Geplaatst: 31 mei 2010 23:04
door chill
Betreft een Philips (Aurea) Lcd ktv 42PFL9900D (code Harense Smid). Gekocht 14 oktober 2008. GEEN BEELD WEL GELUID inmiddels gezien dat meerdere mensen dit probleem herkennen. Contact opgenomen met de Harense Smid, nou hun service is ver te zoeken. Ow ja de garantieperiode is al voorbij, gebruik maken van hun "service" wel betalen zowiezo voorrijkosten en kosten zus en zo. Is er geen andere oplossing....Bij de handleiding staat een servicenummer van Philips. Nee die moet u niet bellen, u kunt beter van onze service gebruik maken, uhuh ga nog verder informeren. Toen hoorden we van familie TrosRadar had pas zo'n onderwerp bel Philips consumentenlijn. PHILIPS CONSUMENTENSERVICE 0800 - 0230076 (gratis van 8 tot 20 uur). Hier op 17-5-2010 werden we zeer netjes te woord gestaan, gegevens werden genoteerd zoals modelnr. serienr. en een monteur belt terug. Dag later belde monteur en weer dag later was monteur er al, onderdeel Starters van de TL lampen vervangen en tv doet weer! Alles kostenloos. Nou geweldig toch.

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Geplaatst: 15 jun 2010 10:03
door ray1601
Wij hebben de 7862D, 42 inch, gekocht in mei 2008, afgelopen vrijdag 11 juni ook bij ons plots geen beeld meer. wel geluid. alhoewel wij toen extra garantie hadden bijgekocht, toch maar besloten om eerst met Philips te bellen. Bleek dus om een bekend probleem te gaan, kapotte inverterkit. Klacht is doorgegeven aan de reparatiedienst, E -Care, reparatie zou gratis plaatsvinden, nou dat is keurig. Monteur is vandaag geweest, nieuwe onderdelen geplaatst. Tv weer aan, ik blij, tot plots het beeld weer verdween. Tv aan en uit, paar seconden beeld en toen weer niets. Gelukkig was de monteur nog niet weg. Onderdelen bleken doa te zijn. Nu is de tv meegenomen en zijn wij het mogelijk 5-10 dagen kwijt.

in afwachting dus....heb wel meteen een mail naar Philips gestuurd, blijk gegeven van onze onvrede. Dit is al de 2e tv van Philips die het voortijdig begeeft.

Update: tv is na een week weer terug, gelukkig werkt deze nu weer normaal, blijkt dus dat de oude versies van de inverterkits niet goed zijn, versie 1.3 (die zit nu in de tv) is de versie waarmee alle ellende opgelost zou moeten zijn. hopelijk blijft het inderdaad werken.

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Geplaatst: 14 aug 2010 09:08
door Peter van den Hurk
3 weken geleden een Philips LCD 52PFL9704H/12 aangeschaft (trouwens al in januari besteld) Zelfde probleem diende zich aan. Opeens zwart beeld maar wel geluid en Ambilight. Afhankelijk dacht Philips een LCD defect. Tv is opgehaald door Technorep en een vervangend toestel neergezet. Wat schetste mijn verbazing? ook deze sprong opeens op zwart beeld. Nu schijnt het, volgens wat mensen via diverse blogs, aan de instelling te liggen van het beeldformaat. Dit komt volgens hen veel bij Philips en LG voor. Heb nu de functie automatisch omgezet naar breedbeeld. Wellicht zal dit helpen.

Gelukkig heb ik de tv nog niet betaald en zal ik dan ook goed overwegen dit toestel aan te houden.

Succes allemaal.

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Geplaatst: 31 aug 2010 14:32
door tijn80
Toch vreemd dat een 'automatische' instelling voor zoveel problemen zou kunnen zorgen. Lijkt mij dan nog steeds een constructiefout in de instellingen.

Zit er zelf aan te denken om een Ambilight te kopen, maar heb (natuurlijk) geen zin in dit gezeik. Heeft iemand deze problemen al eens aangekaart bij de verkopers en vervolgens besloten om hem toch te kopen (of juist niet)?

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Geplaatst: 03 sep 2010 23:41
door franck67
De Philips 42PFL9632D is sinds december 2007 in ons bezit.
Na 1,5 jaar GEEN BEELD WEL GELUID. Backlight aansturing is daarop gerepareerd.
(Inverterunits LC420WU5 -ruil- zijn vervangen)
Na 2,5 jaar is hetzelfde probleem weer ontstaan.
Ben benieuwd of Philips de inverunits heeft verbeterd?
Wie kan daar wat meer over zeggen?
Nieuwe TV kopen of toch maar weer laten repareren?

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Geplaatst: 20 sep 2010 20:42
door Richard_K_
En ja hoor, ook wij zitten sinds gisteren zonder televisie.
Onze 42PFL9632D heeft er ook de brui aan gegeven met het beeld. Het blijft angstvallig donker maar het geluid doet het nog wel.
Aangezien we hem in feb '08 hebben gekocht zitten ook wij net buiten de beruchte 2 jaar garantie. De verkoper verwijst ons door naar de fabrikant met de mededeling dat er ws. wel sprake van coulance zou zijn.
Maar in dat contact met Philips kreeg ik -na een zeer omslachtig verhaal en flink doorvragen- te horen dat de eerste 400 (!) Euro reparatiekosten voor mijn rekening zijn. En dat durven ze dan ook nog coulance te noemen. Zelfs de persoon a/d andere kant van de lijn schrok van het hoge bedrag, maar kon/wilde er verder niks aan doen. Uiteindelijke resultaat is dat ik hiermee niet akkoord ga. Ik klim de pen in, zeker als ik lees dat eerdere regelingen toch coulanter waren dan dit voorstel dus wordt vervolgd. Iemand evt nog tips?

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Geplaatst: 31 okt 2010 07:41
door edwin.huvermann
Hoi,

Ook ik heb dezelfde problemen, wel geluid en ambilight maar geen beeld. Mijn tv is 2 jaar en 10 maanden uit. Heb het dus iets langer uitgehouden dan de anderen. Ik vind het niet normaal hoeveel mensen dezelfde klacht hebben. Je betaalt meer dan € 2000,- voor een tv dan mag je toch wel iets verwachten denk ik. Zal maandag Philips maar bellen en direct rechtsbijstand inschakelen want die zal ik wel nodig hebben gezien eerdere reacties. Ik laat nog wel weten hoe dit afloopt.

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Geplaatst: 05 nov 2010 17:46
door edwin.huvermann
Hoi,

Ben ik weer. Op maandag naar 0800-0230076 Philips consumentenservice gebeld om een afspraak te maken om een monteur te laten komen. Was pas vandaag plek dus even een weekje wachten maar wel met resultaat. Vandaag mijn televisie gratis gerepareerd. Zijn 2 nieuwe inventerskit geplaatst. Deze zijn volgens de monteur van betere kwaliteit. Dus goede service van Philips omdat mijn televisie 2 jaar en 10 maanden oud is. Op de bon zou de rekening € 217,- zijn maar nu dus kosteloos. Ik blij natuurlijk. Schrok wel dat de monteur zei dat volgens de Europese richtlijn een televisie nu maar 6-8 jaar meegaat. Waar is de tijd gebleven dat een tv het zomaar 15 jaar blijft doen? Zal dus niet meer zo'n dure tv aanschaffen. :wink:

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Geplaatst: 10 nov 2010 14:42
door PhilipsConsumerCare
We vinden het heel vervelend dat er in sommige gevallen problemen ontstaan met de 42PFL9632D en begrijpen dat het niet prettig is als een TV niet werkt zoals het hoort.

We adviseren iedereen om bij problemen met uw televisie altijd contact op te nemen met het gratis telefoonnummer (0800-0230076) van de Philips Klantenservice, zodat er een passende oplossing gevonden kan worden.

We nemen uw klacht altijd serieus en hopen dat elke consument met een klacht de tijd wil nemen om contact met ons op te nemen, zodat wij het kunnen oplossen.

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Geplaatst: 11 dec 2010 13:49
door ashiharry
Hier hetzelfde probleem met een Phillips 42pfl7662d/12 van 2 2/1 jaar oud ... :(

Maandag de monteur, ben benieuwd hoe dit af gaat lopen...

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Geplaatst: 13 dec 2010 14:33
door ashiharry
Vrijdag gebeld, maandag vroeg in de middag al gerepareerd door een zeer vriendelijke monteur.

Kosten : nul :shock:

Betere reclame kun je niet maken (een product vol elektronica kan altijd 1tje stuk gaan natuurlijk).

Was over de tv verder super tevreden, dus bij deze hebben ze er zeker een vaste klant bij :!:

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Geplaatst: 04 feb 2011 20:08
door jdeg
Hallo,

Vandaag ook bij ons het zelfde probleem. Geen beeld, wel geluid.
Ik kon mij herinneren dat dit artikel op het forum stond.
Toestel aangeschaft in FEB 2008 dus we zijn nu 3 jaar verder.
Toestel kostte nieuw € 1900,-

Zoals hier op het forum aangegeven gebeld met Consumer Care van Philips.
De mevrouw wist niets van dit probleem en niets van een eventuele Coulance regeling.

Maarrr.. we worden maandag gebeld door een monteur en die zou ook van eventuele regelingen weten..... Ik ben erg benieuwd hoe dit verder zal gaan.
Ik zal het resultaat hier posten.....

JdeG

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Geplaatst: 07 feb 2011 21:04
door jdeg
... vervolg....

Vandaag gebeld door de monteur voor een afspraak.
Probleem valt onder de garantie!
We zijn erg blij met deze oplossing!

Maandag as. komen ze hem maken....

JdeG

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Geplaatst: 08 feb 2011 23:26
door FDLARRY
Mede Philips gebruikers, lees ook mijn mail over mijn problemen met een Philips TV, en de oplossing die onderweg is, en voor vele die in dit onderwerp dezelfde problemen ondervinden.

Ik heb het idee dat Philips nu echt actie wil ondernemen om dit soort problemen te voorkomen, je moet waarschijnlijk wel helaas meerdere keren bellen maar het lijkt na aandringen toch goed te komen.

Succes allen.

gr.

FDLARRY

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Geplaatst: 17 feb 2011 22:45
door jdeg
Hallo,

Zoals beloofd, laat ik weten hoe eea is afgelopen.
De monteur is geweest en de televisie is KOSTENLOOS gemaakt.

Dikke pluim voor Philips, kan niet anders zeggen!

Ze hebben het super netjes opgelost.

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Geplaatst: 19 feb 2011 18:09
door wladimir1963
Tja....heb hetzelfde probleem. Na 2 jaar en een maand ineens zwart beeld. De monteur kost EUR 350 (voor de tv heb ik EUR 750 betaald) Belachelijk. Ik schrik echt van de reacties hier. Ik ben een echte "Philips-fan" en was ook super tevreden over mijn 37PFL5603D/10. Ik kan je vertellen dat er geen Philips meer in mijn huis komt. Nu valt het me ook op dat andere merken 2 jaar geven en dat je bij sommige zaken garantie-jaren kunt bijkopen. Zeker doen dus!!!!

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Geplaatst: 04 mar 2011 15:08
door Mart1975
1 maart 2011: bij het aanzetten mijn Philips 42PFL9632D ineens geen beeld meer maar wel geluid en ambilight. LCD gekocht op 27-12-2007.
2 maart 2011: gebeld naar Philips Consumer Care. Medewerkster heeft klacht en persoonlijke gegevens genoteerd, ze kon nog geen uitspraak doen over eventuele kosten, mocht ze niet. Ik word teruggebeld door een monteur van E-care.
2 maart 2011: ’s avonds gebeld door een medewerkster van E-care, afspraak gemaakt voor 4 maart, dan komt er een monteur langs.
3 maart 2011: SMS ontvangen van E-care. Vrijdag 4 maart komt er tussen 08.00-13.00 uur een monteur langs.
4 maart 2011: Monteur van E-care belde een half uur van te voren dat hij langs zou komen. Om 10.45 uur monteur op de stoep. Hij zei direct al dat hij de invertorkit bij zich had en er geen kosten aan verbonden zijn. Monteur invertorkit geplaats en tv ge-update. Is dat goede service of niet.

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Geplaatst: 21 mar 2011 14:48
door Freezer123
zelfde probleem na garantieperiode: geen beeld wel geluid en ambilight. Wordt binnen 24 uur door monteur gebeld. Ik neem aan dat ook bij mij de kosten nul zullen zijn, we zullen zien.

In de meeste reacties is het opgelost door een nieuwe invertor of kit te plaatsen. Ik kwam echter ook deze oplossing tegen, waarbij er alleen wat gesoldeerd moet worden. Iemand hier ervaring mee of een mening over?

http://www.circuitsonline.net/forum/view/91161/2