LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Henri42

Re: Overstappen?

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ik heb inmiddels een 8 tal energiebedrijven trachten te vergelijken, al de aangegeven opererende vergelijkingssites zijn gekoppeld aan energiebedrijven, om exacte bedragen te krijgen moet je eerst overstappen en daarna weer opzeggen, alle energiebedrijven blijken uit in vertroebeling, vlg mij is het een grote handje klap gedoe.

Ik stop er even mee en schrijf een brief met al m,n gegevens naar het ministerie-ombudsman :mrgreen:

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Inmiddels heb ik zo,n 6 stuks vergelijkingssites opgespoord en ingevuld, het is bevreemdend dat ze allemaal nagenoeg dezelfde uitkomst hebben.

De vergelijkingssite van de consumentenbond is off line gezet, ik begrijp er geen barst meer van, ergo alle nutsbedrijven liggen onder dezelfde deken en laten door een bedrijf vergelijkingssites opstellen. :mrgreen: :)

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Ik begrijp uw frustratie maar.... waarom gaat u niet gewoon naar de websites van de levernaciers zelf en zoekt daar de prijzen van de verschillende contacten op en vergelijkt die dan?
Let wel, sommige contract prijsaanbiedingen bij leveranciers lopen tot een bepaalde datum. Daarna is er weer eenzelfde echter met nieuwe prijs contractaanbieding. Dit heeft alles te maken met het aantal inkopen dat ze voor een bepaalde periode hebben gedaan.

Vergelijkers zullen altijd de prijzen bij de levernaciers moeten weghalen okdat ze anders geen vergelijkking kunnen maken.Wat betreft speciale kortingsaanbiedingen bij de verschillende vergelijkingssites: Dit is vrij logisch. Dat heet vrije markt. Hetzelfde zoals dat ook met je dagelijkse boodschappen plaatsvindt. Het pondje suiker is bij de een goedkoper dan bij de ander. En gut, bij de een ineens een weekje nog goedkoper omdat ze het in de aanbieding hebben. Getuige de hoeveelheid reklamefolders die wekelijks in menig brievenbus beland.

Gesloten