LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol
Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol
Beste Abarth,
Jouw antwoord had van TNT kunnen komen. Wellicht bestaan er zaken die je niet kunt kopen in Nederland, denk aan kunst, antiek of andere verzamelitems.
En trouwens het doet ook helemaal niet ter zake. TNT wordt geacht een dienst te leveren aan hun klanten en moet dat ook gewoon doen. No excuses !!
Als je een klacht over TNT hebt en een TNT medewerker daarover spreekt, moet er geen verantwoordelijkheid afgeschoven worden. Men moet de klacht gewoon serieus nemen en deze oplossen.
Jouw antwoord had van TNT kunnen komen. Wellicht bestaan er zaken die je niet kunt kopen in Nederland, denk aan kunst, antiek of andere verzamelitems.
En trouwens het doet ook helemaal niet ter zake. TNT wordt geacht een dienst te leveren aan hun klanten en moet dat ook gewoon doen. No excuses !!
Als je een klacht over TNT hebt en een TNT medewerker daarover spreekt, moet er geen verantwoordelijkheid afgeschoven worden. Men moet de klacht gewoon serieus nemen en deze oplossen.
Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol
Die verstuur je niet met de post!warmei schreef:Beste Abarth,
Jouw antwoord had van TNT kunnen komen. Wellicht bestaan er zaken die je niet kunt kopen in Nederland, denk aan kunst, antiek of andere verzamelitems.
.
geef ik je helemaal gelijk in. Ik porbeer alleen de zaken te verduidelijkenwarmei schreef: En trouwens het doet ook helemaal niet ter zake. TNT wordt geacht een dienst te leveren aan hun klanten en moet dat ook gewoon doen. No excuses !!
Als je een klacht over TNT hebt en een TNT medewerker daarover spreekt, moet er geen verantwoordelijkheid afgeschoven worden. Men moet de klacht gewoon serieus nemen en deze oplossen.
Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol
Kep 19-10-2009 besteld en het is nu bijna 03-03-2010 en ja wat denk je "NIKS" nee alleen ja we bellen binnen drie dagen terug. we doen nu een fax.
begin daddelijk ook raar te doen!!!!!
Radar Help !!!!!!
voor dat er slachtoffers gaan vallen!!!!
begin daddelijk ook raar te doen!!!!!
Radar Help !!!!!!
voor dat er slachtoffers gaan vallen!!!!
Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol
Hahaha, nou bij mij kwamen ze afgelopen zaterdag het pakketje afleveren dat ze kwijt waren. Na 3 maanden wel te verstaan...Ik heb het direct teruggestuurd naar de afzender, omdat ik via andere wegen de goederen al had ontvangen... Onprofessioneel, ongeorganiseerd zooitje daar bij de TNT...
Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol
Nou mooi,
kep er vandaag ook echt werk van gemaakt, vanmiddag vrij gepakt en bellen.
eindstand meneer we hebben het pakket!!!! alleen het is leeg...!?
zit niks meer in.... ik zeg ben je verdomme gek geworden, moet ik daar nou 5 maanden op wachten, en bellen mailen en knielen!!!!
ja sorry ... uuuuuh ik zeg weet je wat jij moet doen hou die sorry maar en stuur mij vandaag een brief zwart op wit dat jullie hem kwijt zijn...!!! het is gewoon mafia man, rovers....!!
echt noooooit meer TNT.. go to hell
kep er vandaag ook echt werk van gemaakt, vanmiddag vrij gepakt en bellen.
eindstand meneer we hebben het pakket!!!! alleen het is leeg...!?
zit niks meer in.... ik zeg ben je verdomme gek geworden, moet ik daar nou 5 maanden op wachten, en bellen mailen en knielen!!!!
ja sorry ... uuuuuh ik zeg weet je wat jij moet doen hou die sorry maar en stuur mij vandaag een brief zwart op wit dat jullie hem kwijt zijn...!!! het is gewoon mafia man, rovers....!!
echt noooooit meer TNT.. go to hell
Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol
@Norwin, Ik zou ze een (aangetekende) brief sturen waarin je een klacht indient en aangeeft dat ze je binnen 10 werkdagen moeten zeggen wat er met je pakket aan de hand is en hoe ze denken de schade te gaan vergoeden. (de vergoeding zal dan waarschijnlijk naar de afzender gaan, maar als dat iemand is die je kent, moet dat geen probleem zijn. En anders maar hopen dat de afzender zo vriendelijk is er werk van te maken, om jou als klant te behouden.
Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol
warmei schreef:Maar TNT heeft het pakket nu al mee dan 3 weken bij inklaring liggen. Ik heb talloze keren gebeld, een officiele klacht ingediend. Maar nog steeds gebeurd er niks en wordt de schuld bij de Douane neergelegd. Er is zelfs gezegd dat er een tijdlang een softwareprobleem bij de Douane geweest is waardoor er niet ingeklaard kon worden.... ...Ik raad dan ook iedereen aan om ver uit de buurt van TNT pakket service te blijven en een ander te gebruiken.
En inderdaad: KAN RADAR HIER NIET EEN KEER AANDACHT AAN BESTEDEN !!!!!
Het zou heel veel mensen helpen.
Waanzinnig bedrijf. Vandaag een pakketje (waard $650,00) uit Amerika opgehaald. 108 Euri voor de inklaring en is de helft van de inhoud GEWOON GEJAT! Wel verzekerd, dus t zal ongetwijfeld goedkomen, maar dit kan toch echt niet! Alvast aangifte gedaan, zodat ik wat sneller kan schakelen.
Tips over een snelle afhandeling ?
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 15 mar 2010 16:55
Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol
Ik zit ook al een aantal dagen te wachten tot mijn pakket door de douane komt.
Eerst stond het pakket eerst 5 dagen in een loods daarna kwam hij binnen in de inklaring en daar ligt het nu al 14 dagen
Ik heb TnT gebelt 0900..... die konden mij vertellen dat zij het recht hebben een pakket 30 werkdagen dus 6 weken mochten en konden vasthouden.
Ik vertelde dat het een priority pakket (ontvangs volgens usps 6 tot 9 dagen)was maar daar hadden de mensen geen boodschap aan.
Daarom ben ik van mening dat ze heel snel de post markt moeten vrijgeven zodat niet alleen TNT mag inklaren
Eerst stond het pakket eerst 5 dagen in een loods daarna kwam hij binnen in de inklaring en daar ligt het nu al 14 dagen
Ik heb TnT gebelt 0900..... die konden mij vertellen dat zij het recht hebben een pakket 30 werkdagen dus 6 weken mochten en konden vasthouden.
Ik vertelde dat het een priority pakket (ontvangs volgens usps 6 tot 9 dagen)was maar daar hadden de mensen geen boodschap aan.
Daarom ben ik van mening dat ze heel snel de post markt moeten vrijgeven zodat niet alleen TNT mag inklaren
Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol
Ook USPS geeft aan dat de levertijd een indicatie betreft, niet een garantie.Ik vertelde dat het een priority pakket (ontvangs volgens usps 6 tot 9 dagen)was maar daar hadden de mensen geen boodschap aan.
Dit gdeelte van de postmarkt is al jarenlang vrijgegeven. Daarom dat je tegenwoordig de hoofdprijs betaalt.Daarom ben ik van mening dat ze heel snel de post markt moeten vrijgeven zodat niet alleen TNT mag inklaren
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 15 mar 2010 16:55
Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol
Beste Frans ik denk dat jij van tnt bent,dus je hebt ook het recht hier je mening te geven,
Ik heb dit pakket via Paypal betaalt volgens garantie regels kan ik tot 45 dagen na aankoop een beroep doen op terug storting van het betaalde bedrag
Voorbeeld Ik betaal op dag 1. De verkoper zal meestal 3 dagen later het pakket op de post doen (waar het 1 tot 2 dagen blijft liggen tot het opgehaalt word.Dan komt het op een sorteer plek terecht waar het ligt te wachten op de vlucht naar Nederland ,in mijn geval duurde dit 4 dagen Dit zijn al 10 dagen voordat het de VS verlaat.
Dan gebeurd er 5 dagen niets volgens de tracking Ik dacht dat een vlucht VS-NL zo'n 8 uur duurt maar ja laat het 12 uur duren.Het pakket is nu al 15 dagen onder weg voor dat het pakket bij TNT inklaringen komt waar TNT het dan nog eens 30 werkdagen kan vast houden
Paypal 45 dagen?,dit zijn niet alleen de werkdagen maar ook de Zaterdag en de zondag en de feestdagen Dus ik hoop dat ze bij TNT ook kunnen rekenen dat als zij het pakket ook nog eens 30 werkdagen vasthouden en ik het pakket al met al na 8 weken binnen krijg dus nooit bij paypal kan aankloppen om het bedrag terug teboeken als er iets met de zending aan de hand is zoals beschadiging of diefstal.
De kans word hier op groter na maten het pakket bij TNT ligt
De opgave van USPS is inderdaad een indicatie tussen 6 en 9 dagen .Als ik een indicatie vraag aan tnt wat het kost om iets te verzenden dan heb ik een bedrag X en het zou wel heel zot zijn dat als ik het weg breng er 3 keer het bedrag X er voor moet betalen .Een indicatie is ongeveer,maar lang geen 8 weken
Ik heb dit pakket via Paypal betaalt volgens garantie regels kan ik tot 45 dagen na aankoop een beroep doen op terug storting van het betaalde bedrag
Voorbeeld Ik betaal op dag 1. De verkoper zal meestal 3 dagen later het pakket op de post doen (waar het 1 tot 2 dagen blijft liggen tot het opgehaalt word.Dan komt het op een sorteer plek terecht waar het ligt te wachten op de vlucht naar Nederland ,in mijn geval duurde dit 4 dagen Dit zijn al 10 dagen voordat het de VS verlaat.
Dan gebeurd er 5 dagen niets volgens de tracking Ik dacht dat een vlucht VS-NL zo'n 8 uur duurt maar ja laat het 12 uur duren.Het pakket is nu al 15 dagen onder weg voor dat het pakket bij TNT inklaringen komt waar TNT het dan nog eens 30 werkdagen kan vast houden
Paypal 45 dagen?,dit zijn niet alleen de werkdagen maar ook de Zaterdag en de zondag en de feestdagen Dus ik hoop dat ze bij TNT ook kunnen rekenen dat als zij het pakket ook nog eens 30 werkdagen vasthouden en ik het pakket al met al na 8 weken binnen krijg dus nooit bij paypal kan aankloppen om het bedrag terug teboeken als er iets met de zending aan de hand is zoals beschadiging of diefstal.
De kans word hier op groter na maten het pakket bij TNT ligt
De opgave van USPS is inderdaad een indicatie tussen 6 en 9 dagen .Als ik een indicatie vraag aan tnt wat het kost om iets te verzenden dan heb ik een bedrag X en het zou wel heel zot zijn dat als ik het weg breng er 3 keer het bedrag X er voor moet betalen .Een indicatie is ongeveer,maar lang geen 8 weken
Laatst gewijzigd door DutchDaywalker op 17 mar 2010 17:20, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol
... en het ergste is dat je voor die 'snelle' service van TNT Post ook nog eens €12,50 inklaringskosten mag betalen!
Ik heb afgelopen week een pakketje uit Amerika ontvangen, verstuurt met FedEx, donderdag besteld, maandag daarop in huis! Niets betalen aan de deur maar netjes na twee weken een rekening in de bus ontvangen met het BTW bedrag dat betaald dient te worden, en GEEN INKLARINGSKOSTEN.
Dus één tip voor iedereen, als de mogelijkheid er is kies dan voor verzending met FedEx, en NIET met USPS.
Ik heb afgelopen week een pakketje uit Amerika ontvangen, verstuurt met FedEx, donderdag besteld, maandag daarop in huis! Niets betalen aan de deur maar netjes na twee weken een rekening in de bus ontvangen met het BTW bedrag dat betaald dient te worden, en GEEN INKLARINGSKOSTEN.
Dus één tip voor iedereen, als de mogelijkheid er is kies dan voor verzending met FedEx, en NIET met USPS.
Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol
Jeanneke,
Dank voor deze Fedex tip.
Als bedrijf halen we met enige regelmaat goederen uit de VS en het transport is al jaren een waar drama en heeft ons erg veel geld gekost.
We zijn momenteel zelfs aan het onderzoeken of we niet in een ander EU land de goederen kunnen laten inklaren.
Dank voor deze Fedex tip.
Als bedrijf halen we met enige regelmaat goederen uit de VS en het transport is al jaren een waar drama en heeft ons erg veel geld gekost.
We zijn momenteel zelfs aan het onderzoeken of we niet in een ander EU land de goederen kunnen laten inklaren.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 15 mar 2010 16:55
Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol
Ik kreeg eergister een aankomst bevestiging van TnT inklaringen .Ik heb deze toe snel ingevult en weer op de bus gedaan.Gister belde ik het 020 nummer in plaats van het 0900 nummer,daar kreeg ik gister een jonge dame aan de lijn die mij vertelde dat het volgende week verstuurt word.ik zei tegen haar dat ik het pakket vrijdag nodig had waarop zij aktie heeft ondernomen.Ik krijg mijn pakket dus vandaag binnen.Zo kun je zien dat er toch nog mensen bij tnt werken die er alles aan doen om een klant tevreden te stellen.Dit kan ik niet beweren van de mensen die in het Call center zitten.Die geven je een standaard antwoord enverders doen ze niets. Dus als TnT moet bezuinigen zal ik eerst maar dat call center onder de loep nemen
Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol
En, heb je het pakket al binnen? Ik zou maar nergens vanuit gaan. Woorden zijn woorden, daden zeggen alles. Dus ben heel benieuwd of ze bij jou wel hun belofte nakomen.
Ik heb inmiddels al mn geld terug, gelukkig, al is het niet van de TNT...
Ik heb inmiddels al mn geld terug, gelukkig, al is het niet van de TNT...
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 25 mar 2010 19:13
Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol
ze maken het nog veel gekker daar.
Kreeg een pakket, als gift aangemerkt, van een kennis uit Amerika, met speelgoed voor onze jongens. Totaal bedrag 30 usd, incl verzenden 55 usd (of zoiets). Heeft 5 weken bij inklaring gelegen. Kreeg naderhand de rekening voor inklaren, terwijl ze zelf op de papieren hebben aangegeven dat het een douanewaarde heeft van 40 euro. En volgens de regels zijn gift pakketten onder de 45 euro invoerrechtenvrij.
Al met al een bezwaarschrift in gedient, en wat denk je? krijg mijn BTW wel terug maar ze vertikken het mij, het door mij betaalde, inklaringskosten terug te betalen. Daar is gewoon geen praten over mogelijk. Ik moet maar een brief schrijven (ja en ik weet het antwoord al, want dat heb ik nl al een keer gehad).
Gebeld met klantenservice, want ja, het nummer in Amsterdam word goed beantwoord he?! (NIET DUS, lekker klantvriendelijk). Word daar erg onvriendelijk en vijandig te woord gestaan, willen daar geen kant op, op mijn verzoek om teruggebeld te kunnen worden door inklaring word niet op ingegaan, maar op mijn bezwaar ook niet, want : "ik heb ook geen verstand van inklaringen" (ja duhhh, daarom wil ik iemand van inklaring spreken).
Al met al zit ik hier ondertussen te koken en ben in staat om naar Amsterdam af te reizen om daar mijn 12,50 persoonlijk op te gaan halen.
Ik vind het gewoon van de zotte dat ik moet betalen voor een foute inklaring!!!
Fouten maken, is menselijk, kan je niemand kwalijk nemen, maar dan verwacht je op zijn minst dat fouten hersteld worden, maar nu kun je dus gewoon fluiten naar je geld ondanks dat je in je recht staat.
Ik laat het hier natuurlijk niet bij, ga het zeker hogerop spelen (gelukkig ken ik iemand die bij TNT werkt en volgens mij moet het haar wel via via lukken om in ieder geval een naam van een directielid oid te pakken te krijgen, want bij de declaranten stuit je op een keiharde muur!!!)
Ik snap dus wel waarom ze het zo druk hebben: ze klaren onterecht pakketten in, en zijn daarna weken kwijt om al die boze klanten antwoorden te sturen op hun bezwaarschriften........
Mocht dit nu niet werken, dan ga ik denk de komende week bij al mijn buren aanbellen, zodra er open wordt gedaan, race ik naar binnen, kuis het hele huis en zal daarna de rekening overleggen. Op het antwoord dat het niet nodig was en er niet om gevraagd werd, veeg ik het met domme argumenten van tafel (stuur maar een brief hahaahha), want ik heb toch een dienst geleverd, dus wil betaald worden (of die nu terecht was of niet) TNT-MENTALITEIT...........
Kreeg een pakket, als gift aangemerkt, van een kennis uit Amerika, met speelgoed voor onze jongens. Totaal bedrag 30 usd, incl verzenden 55 usd (of zoiets). Heeft 5 weken bij inklaring gelegen. Kreeg naderhand de rekening voor inklaren, terwijl ze zelf op de papieren hebben aangegeven dat het een douanewaarde heeft van 40 euro. En volgens de regels zijn gift pakketten onder de 45 euro invoerrechtenvrij.
Al met al een bezwaarschrift in gedient, en wat denk je? krijg mijn BTW wel terug maar ze vertikken het mij, het door mij betaalde, inklaringskosten terug te betalen. Daar is gewoon geen praten over mogelijk. Ik moet maar een brief schrijven (ja en ik weet het antwoord al, want dat heb ik nl al een keer gehad).
Gebeld met klantenservice, want ja, het nummer in Amsterdam word goed beantwoord he?! (NIET DUS, lekker klantvriendelijk). Word daar erg onvriendelijk en vijandig te woord gestaan, willen daar geen kant op, op mijn verzoek om teruggebeld te kunnen worden door inklaring word niet op ingegaan, maar op mijn bezwaar ook niet, want : "ik heb ook geen verstand van inklaringen" (ja duhhh, daarom wil ik iemand van inklaring spreken).
Al met al zit ik hier ondertussen te koken en ben in staat om naar Amsterdam af te reizen om daar mijn 12,50 persoonlijk op te gaan halen.
Ik vind het gewoon van de zotte dat ik moet betalen voor een foute inklaring!!!
Fouten maken, is menselijk, kan je niemand kwalijk nemen, maar dan verwacht je op zijn minst dat fouten hersteld worden, maar nu kun je dus gewoon fluiten naar je geld ondanks dat je in je recht staat.
Ik laat het hier natuurlijk niet bij, ga het zeker hogerop spelen (gelukkig ken ik iemand die bij TNT werkt en volgens mij moet het haar wel via via lukken om in ieder geval een naam van een directielid oid te pakken te krijgen, want bij de declaranten stuit je op een keiharde muur!!!)
Ik snap dus wel waarom ze het zo druk hebben: ze klaren onterecht pakketten in, en zijn daarna weken kwijt om al die boze klanten antwoorden te sturen op hun bezwaarschriften........
Mocht dit nu niet werken, dan ga ik denk de komende week bij al mijn buren aanbellen, zodra er open wordt gedaan, race ik naar binnen, kuis het hele huis en zal daarna de rekening overleggen. Op het antwoord dat het niet nodig was en er niet om gevraagd werd, veeg ik het met domme argumenten van tafel (stuur maar een brief hahaahha), want ik heb toch een dienst geleverd, dus wil betaald worden (of die nu terecht was of niet) TNT-MENTALITEIT...........
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03 mei 2010 01:13
Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol
Ik ben enigszins opgelucht om te lezen van dit probleem van vertragingen.
24 februari 2010 heb ik een pakketje met CD's besteld in Amerika.
Vlak voor Pasen kreeg ik bericht dat het bij de Douane lag. Ze vroegen om een aankoopbon om de werkelijke waarde te controleren. Het pakketje was gemarkeerd als ''gift'' met een waarde van $50,-. Omdat de waarde die ik heb betaald $185,- bedroeg, heb ik de factuur gelijk na Pasen teruggestuurd, samen met de fotokopie die ze hadden gemaakt van het pakket zelf (na afloop niet zo slim van mij - ik had immers geen extra exemplaar ervan).
Op dit moment heb ik nog steeds geen enkel bericht over de status van het pakket ontvangen. Aangezien ik geen Track & Trace barcode heb, kan ik dit ook niet achterhalen.
Met TNT post heb ik meerdere keren gemaild. Zij gaven mij netjes een antwoord op mijn vraag maar helaas ook niet meer dan dat. Op geen enkele manier kreeg ik de indruk dat er werkelijk iets aan het probleem werd gedaan.
Nu ik hier lees dat de 30 dagen die de Douane heeft in werkelijkheid 6 weken kunnen bedragen, geeft dat me weer een sprankje hoop dat het pakketje alsnog een keer aankomt.
Laten we het hopen.
Veel succes iedereen met jullie verlate pakketjes. Dat ze maar mogen aankomen.
24 februari 2010 heb ik een pakketje met CD's besteld in Amerika.
Vlak voor Pasen kreeg ik bericht dat het bij de Douane lag. Ze vroegen om een aankoopbon om de werkelijke waarde te controleren. Het pakketje was gemarkeerd als ''gift'' met een waarde van $50,-. Omdat de waarde die ik heb betaald $185,- bedroeg, heb ik de factuur gelijk na Pasen teruggestuurd, samen met de fotokopie die ze hadden gemaakt van het pakket zelf (na afloop niet zo slim van mij - ik had immers geen extra exemplaar ervan).
Op dit moment heb ik nog steeds geen enkel bericht over de status van het pakket ontvangen. Aangezien ik geen Track & Trace barcode heb, kan ik dit ook niet achterhalen.
Met TNT post heb ik meerdere keren gemaild. Zij gaven mij netjes een antwoord op mijn vraag maar helaas ook niet meer dan dat. Op geen enkele manier kreeg ik de indruk dat er werkelijk iets aan het probleem werd gedaan.
Nu ik hier lees dat de 30 dagen die de Douane heeft in werkelijkheid 6 weken kunnen bedragen, geeft dat me weer een sprankje hoop dat het pakketje alsnog een keer aankomt.
Laten we het hopen.
Veel succes iedereen met jullie verlate pakketjes. Dat ze maar mogen aankomen.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 03 mei 2010 01:22
Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol
Ruik ik hier drugsVeel succes iedereen met jullie verlate pakketjes. Dat ze maar mogen aankomen.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03 mei 2010 01:13
Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol
Harry, ik vind het niet gepast en ronduit vervelend dat je de serieusheid van een groot probleem de grond in boort met een kort flauw grapje over drugs. Heb je uberhaupt de berichten wel gelezen?Harry De Dekker schreef: Ruik ik hier drugs
Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol
Ik krijg regelmatig pakketjes uit de VS en Japan. Deze worden meestal per EMS verzonden. Als een pakketje meer waarde heeft dan 22 euro dan ben je de klos.
Het duurt soms weken voordat je bericht krijgt. Op dit moment wacht ik op een pakket uit de VS. Via USPS track en trace zie ik dat het pakket reeds op 27 april in Nederland is aangekomen. Sindsdien gebeurd er niets meer. Ik heb nu meerdere malen navraag gedaan bij TNT en klachten ingediend. Het enige wat ik te horen krijg is "het pakket is nog niet in Nederland aangekomen want het is nog niet omgenummerd". Als ik dan zeg "kijkt u eens op de USPS track en trace sita dan ziet u dat het pakket al in Nederland is." Wordt geantwoord dat ik de afzender moet vragen om een onderzoek in te stellen. Het pakket ligt vast ergens op een plank, maar niemand wil je helpen.
Het duurt soms weken voordat je bericht krijgt. Op dit moment wacht ik op een pakket uit de VS. Via USPS track en trace zie ik dat het pakket reeds op 27 april in Nederland is aangekomen. Sindsdien gebeurd er niets meer. Ik heb nu meerdere malen navraag gedaan bij TNT en klachten ingediend. Het enige wat ik te horen krijg is "het pakket is nog niet in Nederland aangekomen want het is nog niet omgenummerd". Als ik dan zeg "kijkt u eens op de USPS track en trace sita dan ziet u dat het pakket al in Nederland is." Wordt geantwoord dat ik de afzender moet vragen om een onderzoek in te stellen. Het pakket ligt vast ergens op een plank, maar niemand wil je helpen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 19 mei 2010 17:00
Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol
Schandelijk!
Pakketje (0.5kg) uit Japan met EMS verstuurd en is Vrijdag 07:00 in Adam door douane 'ingeklaard'. Met TNT gebeld (wat dat nou allemaal betekent) en volgens TNT moeten zij binnen 72h het pakketje 'vrijgeven'. Dat had vanochtend gebeurd moeten zijn, net gebeld en ik moest maar morgen terugbellen, omdat ik dan officieel een klacht kon indienen (omdat het dan pas 72h is geweest: eh rekenen???). Goed, dat is dus ook wat ik morgen ga doen. Echter als ik het zo lees zal dat waarschijnlijk niet echt veel zin hebben.
In principe heb ik niks tegen de inklaringskosten en de btw, maar het moet wel gebeuren zoals het ook hoort. Als ik kosten moet betalen, dan moeten zij tijdig leveren. Dat is waar ik mij het meest boos over maak: zij hoeven zich niet aan de regels te houden.
Pakketje (0.5kg) uit Japan met EMS verstuurd en is Vrijdag 07:00 in Adam door douane 'ingeklaard'. Met TNT gebeld (wat dat nou allemaal betekent) en volgens TNT moeten zij binnen 72h het pakketje 'vrijgeven'. Dat had vanochtend gebeurd moeten zijn, net gebeld en ik moest maar morgen terugbellen, omdat ik dan officieel een klacht kon indienen (omdat het dan pas 72h is geweest: eh rekenen???). Goed, dat is dus ook wat ik morgen ga doen. Echter als ik het zo lees zal dat waarschijnlijk niet echt veel zin hebben.
In principe heb ik niks tegen de inklaringskosten en de btw, maar het moet wel gebeuren zoals het ook hoort. Als ik kosten moet betalen, dan moeten zij tijdig leveren. Dat is waar ik mij het meest boos over maak: zij hoeven zich niet aan de regels te houden.