Pagina 2 van 2
Re: Telebankieren van de Rabobank stopt nu écht!?!
Geplaatst: 01 feb 2010 10:00
door vrikon
De Friesland bank heeft net een nieuwe versie TELEBANKIEREN
deze wordt volgende week bij mij geinstalleerd.
Informatie krijg je bij de vestiging in Utrecht.
Dus laat je niet afpoeieren, de Friesland bank gaar gewoon door.
Re: Telebankieren van de Rabobank stopt nu écht!?!
Geplaatst: 01 feb 2010 16:58
door TegenGaz
SJZ schreef:je zult echt met de tijd mee moeten gaan
ja ja, dat je ingelezen opdrachten (clieops), rechtstreeks ingevoerde betaalopdrachten en buitenlandbetalingen allemaal apart moet verzenden dat noemt u "met de tijd meegaan"? Ik vind het hopeloos ouderwets dat dat niet strak geregeld is.
Als "met de tijd mee gaan" staat voor vier tot zes keer meer tijd besteden voor hetzelfde resultaat, dan past TegenGaz hiervoor. Dan maar voor ouderwets versleten worden.
En ja, ik ben best bereid voor een deugdelijk zakelijk bankieren programma te betalen; overigens is dat internet bankieren wat mij zo zwaar op de maag ligt ook niet gratis.
Wacht nu op info van de Friesland Bank. Ben benieuwd.
www.tegengaz.nl
Re: Telebankieren van de Rabobank stopt nu écht!?!
Geplaatst: 01 feb 2010 21:52
door SJZ
@JtC, grossier jij in domme opmerkingen of zo
Nogmaals, wil men ervoor betalen of niet?
Natuurlijk wil men ervoor betalen. We betaalden toch ook jarenlang zonder morren voor Telebankieren (RTE)?
Ik gok het laatste, rest er verder niks anders.
Nou, dan gok je dus precies fout
Punt. Klaar, af.
Dus omdat jij domme opmerkingen maakt en fout gokt mogen we niet verder discussieren op dit forum? Begrijp je wel waar de discussie over gaat?
Re: Telebankieren van de Rabobank stopt nu écht!?!
Geplaatst: 01 feb 2010 22:45
door JtC
Sommige discussies komen simpelweg op 1 ding neer. En zo simpel is het wel. En dan kunnen mensen hoog en laag springen wat ze willen. Maar feit blijft: wil je ervoor betalen of niet? Zo ja, geen punt want dan zul je ook betalen. Zo niet, helaas, weg. En schijnbaar worden de kosten zodanig hoog dat men er toch niet voor wil betalen. Resultaat: optie 2.
Is gewoon een nuchtere denkwijze hoor, zoals dat met zo'n beetje alles gaat. En het staat een klant nog altijd vrij om te kiezen bij en met welke bank hij zaken wil doen. Of een andere bank een betere optie heeft is een 2e, dat weet ik niet.
En als ze dan wel de kosten gaan opvoeren, dan volgt er wel een discussie over hoe schandelijk hoog de tarieven zijn geworden. Dus het is wat dat betreft ook nooit goed.
Helaas, maar waar. Vertel mij maar eens dat het niet zo werkt in het leven...
Ik snap de frustraties wel hoor, begrijp me goed, maar er is geen ontkomen aan.
Re: Telebankieren van de Rabobank stopt nu écht!?!
Geplaatst: 02 nov 2010 21:37
door dvdven
Ook ik ben eind vorig jaar na diverse aanmaningen van de Rabobank noodgedwongen overgestapt op internetbankieren. En HELAAS werden mijn bange voorgevoelens al snel waarheid
Ik begrijp dat het veilig moet zijn maar hadden ze dan niet het programma kunnen behouden en alleen de beveiliging aan kunnen passen?
Telebankieren werkte veel makkelijker, sneller en overzichtelijker.
Met internetbankieren moet je veel meer handelingen toe passen voor je tot betaling over kunt gaan maar waar ik het meest van baal is dat ik geen overzichten meer uit kan draaien, je kan nu nog maar 15 maanden terug kijken.
En dus geen vergelijkingen meer maken met voorgaande jaren met bijv uitgaven aan een bepaalde leverancier. Dit gebruikte ik regelmatig omdat ik heel snel duidelijke overzichten kon maken waarbij je zocht op naam of rekeningnummer.
Vandaag pakte ik hier WEER mis op en baal hier ontzettend van en ik dacht het kan niet zo zijn dat ik de enige ben en daarom de trefwoorden "klacht rabo internetbankieren" op google ingetypt en dan zie je inderdaad dat je niet de enige bent maar dit is een schrale troost en ik ben bang dat het niets oplost
Maar wie weet kan Tros radar iets doen?!
Als ik de keus krijg tussen betaald telebankieren of gratis internetbankieren dan weet ik het wel................dan stap ik vandaag nog over naar het oude vertrouwde telebankieren
Re: Telebankieren van de Rabobank stopt nu écht!?!
Geplaatst: 12 nov 2010 16:23
door WebcareRabobank
Graag reageren we op de opmerkingen over het functioneren van telebankieren en internetbankieren. Wij zien namelijk voor klanten ook een aantal voordelen in het gebruik van internetbankieren ten opzichte van telebankieren. Zo kunt u altijd en overal internetbankieren, hoeft u zelf niets te installeren en heeft u altijd de meest actuele informatie. Veiligheid vinden we daarbij erg belangrijk. Daarbij houden we uiteraard zoveel mogelijk rekening met het gebruikersgemak. Voor komend jaar staan er een aantal belangrijke verbeteringen op de planning, zoals integratie van binnenland en buitenland modules en uitbreiding van het aantal koppelingen met online boekhoudpakketten. Zo kunnen we onze klanten nog beter bedienen met Rabo Internetbankieren.
Een belangrijk verschil tussen telebankieren en internetbankieren is dat telebankieren gebruik maakt van een lokale database waarin u data kan archiveren en overzichten kan maken. Voor internetbankieren geldt inderdaad nu een limiet van 15 maanden. De saldo en transactie informatie die u downloadt, kunt u echter wel lokaal opslaan. Op deze wijze kunt u een historie verder opbouwen en/of verder verwerken. Daarbij hebben we besloten om geen specifieke boekhoudfuncties meer onder te brengen binnen internetbankieren. Er zijn tegenwoordig namelijk boekhoudpakketten op de markt die dat veel beter kunnen en tegen een redelijke prijs te verkrijgen zijn. Inmiddels is er ook een directe koppeling met Exact Online, in de loop van 2011 zorgen we ook voor een directe koppeling met andere boekhoudpakketten.
Re: Telebankieren van de Rabobank stopt nu écht!?!
Geplaatst: 12 nov 2010 17:14
door SJZ
Voor komend jaar staan er een aantal belangrijke verbeteringen op de planning
Was leuk geweest als in ieder geval EERST die verbeteringen waren doorgevoerd en DAARNA Telebankieren eruit gegooid.
Re: Telebankieren van de Rabobank stopt nu écht!?!
Geplaatst: 13 nov 2010 15:14
door crazyme
Zolang je niet eens een transactie kan uitprinten kun je het geen serieus pakket noemen.
Je moet notabene via knippen en plakken naar je tekstverwerker om 1 transactie op papier te krijgen.
Prutswerk.
Re: Telebankieren van de Rabobank stopt nu écht!?!
Geplaatst: 18 nov 2010 10:25
door mieke van der laak
Na jaren (zakelijk) gebruik te hebben gemaakt van Rabo telebankieren Extra ben ik ook gedwongen om over te stappen op het zeer ongebruiksvriendeljke internet bankieren van de Rabo. Niet alleen het ontbreken van de boekhoudkundige functies bij het internetbankieren maar ook het veelvuldig inloggen omdat de tijd verlopen is en het niet gelijktijdig kunnen verzenden van betaalbatches, gewijzigde of gewiste opdrachten en bankgiro of acceptgiro opdrachten zorgt voor veel op onthoud.
De mededeling eind 2009 was dat het er in december definitief uitging. Dat er ondanks al mijn bezwaren geen mogelijkheden waren Telebankieren te behouden.
Nu blijkt echter in het overzicht van de bankkosten van de Rabo bank voor 2011 nog steeds Telebankieren te zijn opgenomen voor werkende PC installaties.
Dus: Telebankieren werkt nog steeds ook in 2011!!
Re: Telebankieren van de Rabobank stopt nu écht!?!
Geplaatst: 18 nov 2010 17:55
door crazyme
mieke van der laak schreef:
Dus: Telebankieren werkt nog steeds ook in 2011!!
Dat was mijn vermoeden ook al. Omdat er veel weerstand is (lees : het kost de relatiemanagers veel tijd om alle klachten aan te horen en vervolgens weg te poetsen) hebben ze natuurlijk gedacht om gefaseerd de stekker eruit te trekken.
Eerst krijg je een aankondiging, en op een gegeven moment staakt de communicatie gewoon.
Overigens kan een relatiebeheerder ook niet anders dan de boel maar wegpoetsen en veel beloften doen als "het is bekend en er wordt aan gewerkt"
Feit : ze doen he-le-maal NIETS. Het oude pakket gaat exit, en er komt niets voor in de plaats. Functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid zijn niet belangrijk.
Wanneer er een goed alternatief voorbij komt ben ik weg.
Re: Telebankieren van de Rabobank stopt nu écht!?!
Geplaatst: 20 nov 2010 14:50
door dvdven
WebcareRabobank schreef:Graag reageren we op de opmerkingen over het functioneren van telebankieren en internetbankieren. Wij zien namelijk voor klanten ook een aantal voordelen in het gebruik van internetbankieren ten opzichte van telebankieren. Zo kunt u altijd en overal internetbankieren, hoeft u zelf niets te installeren en heeft u altijd de meest actuele informatie. Veiligheid vinden we daarbij erg belangrijk. Daarbij houden we uiteraard zoveel mogelijk rekening met het gebruikersgemak. Voor komend jaar staan er een aantal belangrijke verbeteringen op de planning, zoals integratie van binnenland en buitenland modules en uitbreiding van het aantal koppelingen met online boekhoudpakketten.
Dat is wel een diplomatisch antwoord van de Rabobank, maar ik kan er niets mee, ik had niet gevraagd overal en altijd te kunnen bankieren. En ik wil ook geen boekhoudpakket aanschaffen om mijn bankhistorie op te bouwen. Telebankieren was voor mij perfect, ik kon alle overzichten inzien EN uitprinten en ik zou graag weer terug gaan naar telebankieren nu ik lees dat het nog steeds actief is, maar helaas heeft de adviseur van de rabobank de paslezer meegenomen en kan ik er niets meer mee
Maar wie weet staan we samen sterk en kunnen we binnenkort weer met volle tevredenheid van telebankieren gebruik gaan maken.
Re: Telebankieren van de Rabobank stopt nu écht!?!
Geplaatst: 20 nov 2010 20:06
door crazyme
dvdven schreef:Dat is wel een diplomatisch antwoord van de Rabobank, maar ik kan er niets mee, ik had niet gevraagd overal en altijd te kunnen bankieren.
Dat lijkt mij juist een veiligheidsrisico. Vanaf miljarden computers kan men risicoloos proberen rekeningen te plunderen.
@webcare:
Is het mogelijk om een ip-block in te stellen waardoor het aantal "werklokaties" wordt beperkt tot bijvoorbeeld 10 ipv miljarden ?
En WANNEER kunnen we individuele transacties printen
en WANNEER kunnen we clieop/batch betalingen openen en bewerken ? (Nu moet je de hele batch verwijderen (300 codes op de randomreader intypen) en een nieuw bestand aanmaken en uploaden.
Het verhaal "er wordt aan gewerkt" geloof ik niet meer.
Re: Telebankieren van de Rabobank stopt nu écht!?!
Geplaatst: 11 okt 2011 11:16
door pkrpkr
Zijn nu al een tijdje geswitcht van Rabo naar Friesland Bank voor onze zakelijke telebankieren rekening.
Friesland Bank heeft weliswaar een behoorlijk onhandige gebruikers interface voor hun telebankieren product (uit het jaar 2005), maar het werkt en geeft toch een beetje het gevoel dat we niet over ons heen laten lopen door welke bank dan ook.
Rabo is nu naast een zakelijke klant nu ook een private banking klant kwijt. Jammer dat het zo moet gaan.
Re: Telebankieren van de Rabobank stopt nu écht!?!
Geplaatst: 11 okt 2011 13:26
door bprosman
Voor zolang het duurt... in Friesland lopen ze altijd al een paar jaartjes achter