RTD-Z schreef:Ik weet dondersgoed waar ik het over heb ik moet er mee werken elek dag weer
Dat blijf je maar herhalen en ondertussen beledig je iedereen die een andere mening geeft als de jouwe. Ik krijg sterk het gevoel uit jouw posts dat je zelf achter de kassa zittende ook al eens geconfronteerd bent met mensen die geen begrip hebben voor de bureaucratische manier waarop deze regeltjes blijkbaar nageleefd moeten worden vanuit het management van de winkel. Misschien heb je zelf ook al eens iemand compleet verkeerd ingeschat?
Hoe dan ook, lees m'n eerdere posts nog eens een keer door en onthou: ik ben de klant, ik ben de koper, niet mijn vriendin (en je zal wel weer herhalen dat ze fout was omdat ze geen ID bij zich had) die zichtbaar ouder is dan 16.
Verder kom je heel mooi met websites aan zetten en vertellen dat je folders hebt gelezen, waarin onder andere het volgende staat:
Wat houdt de maatregel concreet in?
*Jongeren tussen 16 en 20 jaar die alcohol of tabak kopen, wordt gevraagd klaar te staan met hun legitimatie;
*Als zij 16 jaar of ouder zijn, is er geen probleem;
*Is de koper jonger dan 16 óf is de alcohol of tabak bedoeld voor iemand anders die nog geen 16 is, dan mag de caissière de alcohol of tabak niet meegeven.
*Wanneer een jongere onder de 20 zijn of haar legitimatie niet laat zien, mag de alcohol of tabak ook niet meegegeven worden.
Wellicht lees jij het anders dan ik het lees, maar zoals ik het interpreteer is het onderwerp hier de persoon die de alcohol (of tabak) koopt. In mijn geval ben ik dat dus, niet ieder willekeurig ander persoon die toevallig bij mij aan de kassa staat. De alcohol is ook niet bedoeld voor iemand anders maar voor mij. Dat ik thuis mijn (nog steeds meerderjarige) vriendin ervan laat meedrinken is mijn keuze.
Geef voor de verandering eens je mening, vind je het nou echt normaal dat ik als 28-jarige geen fles wijn kan kopen voor bij mijn avondeten omdat er een persoon van 24 jaar bij is die zich niet kan identificeren? Als ik haar naar buiten had gevraagd te gaan en opnieuw met een fles wijn bij dezelfde cassiere was verschenen, wat was er dan veranderd? Ik begrijp dat die regeltjes opgezet zijn met een preventief doel, maar wat wordt hier nou helemaal gepreventeerd?