LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 1dayfly
Re: 1dayfly
Hoi allen,
begin januari heb ik via 1dayfly een Iomega mediaplayer gekocht..zie advertentie die toen online was geplaatst: http://www.1dayfly.com/nl/nl/extreme/product/7470
Op deze advertentie bovenaan staat een mediaplayer waar je een harde schijf van 1 of 2TB kan plaatsen. Helemaal onderaan zie je een foto van een ander type waar geen mogelijk is om een harde schijf in te plaatsen..dus met andere woorden een veel goedkopere versie.
Ik dacht dat ik toen betaalde voor het bovenste exemplaar waar je een harde schijf kan inbouwen..nu later krijg ik de onderste versie in mijn bus.
Echt misleidend.. ik heb hier 1day fly over aangesproken en als antwoord krijg ik dit:
Beste , Dank voor uw email.Op het forum is iemand aanwezig die al uw vragen kan beantwoorden.Indien u een defect heeft, kunt u zich altijd eerst tot ons wenden.We vinden het jammer dat u zich misleidt voelt, want dit is niet de bedoeling. Met vriendelijke groet,
Kan ik hier nog iets aan veranderen?
Bedankt voor jullie hulp.
begin januari heb ik via 1dayfly een Iomega mediaplayer gekocht..zie advertentie die toen online was geplaatst: http://www.1dayfly.com/nl/nl/extreme/product/7470
Op deze advertentie bovenaan staat een mediaplayer waar je een harde schijf van 1 of 2TB kan plaatsen. Helemaal onderaan zie je een foto van een ander type waar geen mogelijk is om een harde schijf in te plaatsen..dus met andere woorden een veel goedkopere versie.
Ik dacht dat ik toen betaalde voor het bovenste exemplaar waar je een harde schijf kan inbouwen..nu later krijg ik de onderste versie in mijn bus.
Echt misleidend.. ik heb hier 1day fly over aangesproken en als antwoord krijg ik dit:
Beste , Dank voor uw email.Op het forum is iemand aanwezig die al uw vragen kan beantwoorden.Indien u een defect heeft, kunt u zich altijd eerst tot ons wenden.We vinden het jammer dat u zich misleidt voelt, want dit is niet de bedoeling. Met vriendelijke groet,
Kan ik hier nog iets aan veranderen?
Bedankt voor jullie hulp.
Re: 1dayfly
Ja, als er duidelijk aangegeven stond, net zoals nu, dat je tot 2TB kunt inbouwen en dat blijkt niet zo te zijn dan heb je in ieder geval te maken met een misleidende handelspraktijk ex art. 6:193c lid 1 onder b BW. Het lijkt mij dat zo'n kenmerk belangrijk kan zijn bij de keuze voor een bepaald type/model, zodat er ook sprake is van een oneerlijke handelspraktijk. Kortom, je kunt ermee naar de rechter met een aardige kans op succes.cherifo schreef:Kan ik hier nog iets aan veranderen?
Re: 1dayfly
welk succes ?je kunt ermee naar de rechter met een aardige kans op succes.
Hij kan toch gewoon terug op basis van de zichttermijn. Je krijgt je geld terug en het is opgelost.
Re: 1dayfly
Hoi Arne,ArneLH schreef:Ja, als er duidelijk aangegeven stond, net zoals nu, dat je tot 2TB kunt inbouwen en dat blijkt niet zo te zijn dan heb je in ieder geval te maken met een misleidende handelspraktijk ex art. 6:193c lid 1 onder b BW. Het lijkt mij dat zo'n kenmerk belangrijk kan zijn bij de keuze voor een bepaald type/model, zodat er ook sprake is van een oneerlijke handelspraktijk. Kortom, je kunt ermee naar de rechter met een aardige kans op succes.cherifo schreef:Kan ik hier nog iets aan veranderen?
Bedankt voor je reactie...maar hoe begin ik hieraan? ik ben woonachtig in België?
Ik vraag me af of er nog gedupeerden zijn?
Bedankt
Re: 1dayfly
heb je het ding teruggestuurd is nu de vraag ?cherifo schreef:Hoi Arne,ArneLH schreef:Ja, als er duidelijk aangegeven stond, net zoals nu, dat je tot 2TB kunt inbouwen en dat blijkt niet zo te zijn dan heb je in ieder geval te maken met een misleidende handelspraktijk ex art. 6:193c lid 1 onder b BW. Het lijkt mij dat zo'n kenmerk belangrijk kan zijn bij de keuze voor een bepaald type/model, zodat er ook sprake is van een oneerlijke handelspraktijk. Kortom, je kunt ermee naar de rechter met een aardige kans op succes.cherifo schreef:Kan ik hier nog iets aan veranderen?
Bedankt voor je reactie...maar hoe begin ik hieraan? ik ben woonachtig in België?
Ik vraag me af of er nog gedupeerden zijn?
Bedankt
Re: 1dayfly
Nee, toestel ligt nog bij me
Bedankt
Bedankt
Re: 1dayfly
Ik heb op 19 februari j.l. een aankoop gedaan bij de webshop www.1dayfly.nl
De aankoop beviel niet en ik heb het artikel de volgende dag geretourneerd.
Retour sturen is niet kosteloos!
Volgens de klantenservice wordt het betaalde bedrag binnen een maand terug gestort.
Ondanks herhaaldelijk reclameren bij de 'klantenservice' van 1dayfly, is het bedrag niet retour.
Een waarschuwing is dus op zijn plaats!
Dit bedrijf is niet betrouwbaar.
De aankoop beviel niet en ik heb het artikel de volgende dag geretourneerd.
Retour sturen is niet kosteloos!
Volgens de klantenservice wordt het betaalde bedrag binnen een maand terug gestort.
Ondanks herhaaldelijk reclameren bij de 'klantenservice' van 1dayfly, is het bedrag niet retour.
Een waarschuwing is dus op zijn plaats!
Dit bedrijf is niet betrouwbaar.
Re: 1dayfly
Ook ik loop helaas tegen dit probleem aan bij 1DayFly.
Ik had een product besteld en kreeg een e-mail van ze dat de levertijd was vertraagd en ze dus niet binnen de afgesproken termijn konden leveren. Omdat het om een verjaardagskadootje ging was dat voor mij een probleem en hoefde ik het product niet meer. Ik heb 1DayFly dat gemaild en zij begrepen het en zouden mijn geld (ca. 150 euro) terugstorten.
Dat was twee maanden geleden. Ik heb nog steeds mijn geld niet terug na diverse reminders. Elke keer beloven ze het te regelen maar ze doen niets en laten vervolgens ook niets van zich horen, totdat je opnieuw zelf weer een mail stuurt met de vraag waar mijn geld blijft.
Al met al erg onbetrouwbaar en klantonvriendelijk dus! Ik zal niet opnieuw bij 1DayFly bestellen. Het lijkt soms een goeie deal, maar uiteindelijk is het prijsverschil de negatieve energie echt niet waard. Op dit forum heb ik al gelezen dat sommige producten niet hetzelfde zijn als op de site wordt beloofd en als je dan ook je geld niet terugkrijgt als je iets annuleert...
Ik had een product besteld en kreeg een e-mail van ze dat de levertijd was vertraagd en ze dus niet binnen de afgesproken termijn konden leveren. Omdat het om een verjaardagskadootje ging was dat voor mij een probleem en hoefde ik het product niet meer. Ik heb 1DayFly dat gemaild en zij begrepen het en zouden mijn geld (ca. 150 euro) terugstorten.
Dat was twee maanden geleden. Ik heb nog steeds mijn geld niet terug na diverse reminders. Elke keer beloven ze het te regelen maar ze doen niets en laten vervolgens ook niets van zich horen, totdat je opnieuw zelf weer een mail stuurt met de vraag waar mijn geld blijft.
Al met al erg onbetrouwbaar en klantonvriendelijk dus! Ik zal niet opnieuw bij 1DayFly bestellen. Het lijkt soms een goeie deal, maar uiteindelijk is het prijsverschil de negatieve energie echt niet waard. Op dit forum heb ik al gelezen dat sommige producten niet hetzelfde zijn als op de site wordt beloofd en als je dan ook je geld niet terugkrijgt als je iets annuleert...
Re: 1dayfly
Ik heb, na twee maanden mailen, mijn geld inmiddels terug gestort gekregen.
De terugzend kosten worden niet vergoed, dus pas op!
De terugzend kosten worden niet vergoed, dus pas op!