LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BCC Service

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
BBCS
Contacteer:

Re: BCC Service

Ongelezen bericht door BBCS »

En dat is waar ik naar toe wil. Waarom moeten, zoals BBCS wil, consumenten eerst op de site van de fabrikant kijken alvorens zij naar de winkel gaan? Winkeliers moeten eindelijk eens hun eigen verantwoordelijkheid nemen...
Hoho, ik ben ook van mening dat de winkelieren qua informatiegeving dat ook moeten doen.

Echter als ik naar de wetgeving kijk, is de uitspraak van de fabrikant dat het scherm pixelfouten mag bezitten gewoon van toepassing als de verkopende partij daar niets over zegt.

Deze situatie leidt wel dat er veel verwarring door ontstaat, en mag de informatieverstrekking naar de consument toe best verbeterd worden.

Als eerste moet de informatieverstrekking naar de verkopers toe verbeterd worden (erger ik me ook als detaillist verschrikkelijk aan.)

Ten tweede dienen de verkopers ook naar de koper toe duidelijk te zijn.

Dus de fabrikanten moeten duidelijker aangeven per product hoeveel pixelfouten een scherm mag hebben. Dit moet ook (zoals eerder aangegeven is) ook gewoon op de doos vermeld worden.
De meeste informatie van een product kijk ikzelf altijd eerst op de site van de fabrikant, waarna ik de klant de van de juiste informatie kan voorzien.

Het probleem is dat de echte verkopers dat niet doen en de gladde verkopers met hun gladde smoel al helemaal niet.
Die zijn bezig om de klanten in te palmen en zo duur mogelijke producten te verkopen (iets waar ik echt een hekel aan heb, maar dat terzijde.)

WillemV

Ongelezen bericht door WillemV »

BBCS schreef:Echter als ik naar de wetgeving kijk, is de uitspraak van de fabrikant dat het scherm pixelfouten mag bezitten gewoon van toepassing als de verkopende partij daar niets over zegt.
Welke uitspraak van de fabrikant? Nogmaals, dat heb je verkeerd begrepen. Ik ga het niet nog eens motiveren. Je valt weer in herhalingen BBCS.

WillemV

Zucht. dat noem jij een uitspraak? Bovendien heb je deze link al eerder geplaatst. Nu plaats je 'm weer zonder enige toelichting. Dan verval je pas echt in herhalingen. Heb jij eigenlijk ooit wel eens wat constructiefs toe te voegen?

BBCS
Contacteer:

Dat is inderdaad een uitspraak van de fabrikant.
Die staat niet bij het product zelf, maar in de algemene pixelpolicy.
Nu plaats je 'm weer zonder enige toelichting.
Je moet die link wel openen en zelf lezen! :wink:

BBCS
Contacteer:

Dan verval je pas echt in herhalingen.
Ik geef steeds antwoord hoor. :?

WillemV

BBCS schreef:Je moet die link wel openen en zelf lezen! :wink:
Begrijp het nu eens een keer. Het is niet relevant of ik het lees (wat ik overigens wel gedaan heb). Het is gewoonweg geen uitspraak van de fabrikant. En al zou het dat wel zijn, je kan niet van de consument verwachten dat hij eerst het internet afstruint alvorens deze consument naar de winkel gaat. Het wordt tijd dat de winkeliers eindelijk eens hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Ik hoop trouwens dat TS hier nog wat aan heeft; wat ik betwijfel...
Ik geef steeds antwoord hoor.
Heb jij wel door dat jij als detaillist met jouw gedrag op dit forum je eigen branche schade toebrengt? En nee, dan heb ik het, net als de vorige keer, niet over hoe jij met je klanten omgaat maar over jouw gedrag op dit forum.

BBCS
Contacteer:

Begrijp het nu eens een keer. Het is niet relevant of ik het lees (wat ik overigens wel gedaan heb). Het is gewoonweg geen uitspraak van de fabrikant. En al zou het dat wel zijn, je kan niet van de consument verwachten dat hij eerst het internet afstruint alvorens deze consument naar de winkel gaat. Het wordt tijd dat de winkeliers eindelijk eens hun eigen verantwoordelijkheid nemen.
Geen uitspraak van de fabrikant?
De fabrikant heeft het geschreven en op hun eigen site gepubliceerd.
Dus maakt dat wel een uitspraak van de fabrikant.

Punt 2:
Dat je aangeeft dat de consument niet eerst internet moet afstruinen ben ik het zeker met je eens.

Punt 3:
Het wordt tijd dat de winkeliers eindelijk eens hun eigen verantwoordelijkheid nemen.
Vertel mij maar hoe.
Ik snap best hoe jij het zou willen, maar dan moeten de fabrikanten wel meewerken.
Als de fabrikant slechte informatie geeft of informatie op een moeilijke manier beschikbaar stelt, kan de winkelier daar niks aan doen.
De Aldi kan Medion op het matje roepen, daar luistert Medion zeker na.
Een kleine winkelketen of een kleine zelfstandige heeft die machtpositie zeker niet, en dat wordt wel even vergeten.

Waar het ook om gaat:
De winkelier is qua informatievoorziening aan de klant zeer sterk afhankelijk van wat de fabrikant voor informatie geeft.

Gesloten