LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Budson Oplichterij!?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Mariskayess
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:31

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door Mariskayess »

Op dit moment doen mensen met een "veiling" mee van een reischeque t.w.v. € 2500, waar bij Budson al ruim € 28.000 van in een laadje/broekzak is gegleden.
Vervolgens wordt een telefoontje "geveild", die overigens bij een abonnement cadeau wordt gegeven, waar de opbrengst nu al zo'n € 3.800 is, het loopt nog steeds door. Veiling of toch gokken? Eigenlijk is het doorgaan tot de ander "stuk is".
Er zijn veilingen waar de bieder/gokker tegen het ingezette bedrag het product kan kopen. Zou voor Budson ook een stuk socialer beleid zijn. Er zijn natuurlijk ook varianten op te bedenken.

Citaat:

Als er toeicht is kan je ergens klagen en gaat er hopelijk wat gebeuren, hier kan ik nergens terecht.

Had ze al gemaild hoe zij kunnen waarborgen dat alles eerlijk gaat en meer openheid te geven hieromtrent. Heb helemaal geen reactie gekregen hierop. Mochten ze al antwoorden zij zullen met hun blauwe ogen en blonde haren natuurlijk zeggen van meneer ik doe het eerlijk. Waarom zouden ze alles eerlijk doen, wie controleert hen, wie komt er dus achter, NIEMAND nu. Ik ben slechts een eenvoudige consument kan niet zeggen wat voor instantie toezicht kan houden. Mocht het niet te controleren zijn dan is de enige mogelijkheid dat het verboden moet worden. De overheid is zooo traag, maar kom nu eens met maatregelen. Maar om eerlijk te zijn overheid kan echt niet omgaan met het internet, illegale goksites, downloaden.

@bengek
Laatst gewijzigd door Mariskayess op 05 okt 2009 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Mariskayess
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:31

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door Mariskayess »

de mensen worden toch in de maling genomen! als je het volgt zie je dat "leden" vaker prijzen winnen, jawel, onder "eigen naam", maar reken maar dat ze steeds nieuwe accounts aanmaken om zo veel mogelijk binnen te slepen.
ik heb nu begrepen dat "Budson" wat vragen aan het beantwoorden is, maar vaak valse voorlichting geeft. van een vriendin begreep ik dat ze te horen kreeg dat de maxbodveilingen nog niet begonnen zijn. dat is niet waar, Budson heeft wel gemeld dat "prijzen of producten" gewonnen zijn.

Mariskayess
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:31

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door Mariskayess »

Iriemersma, er zijn mogelijkheden om stappen te ondernemen.
Ik heb me laten informeren, ben benieuwd hoe ver jij daarmee bent.

Boog001
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mar 2009 13:00

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door Boog001 »

Nou, ik heb zo'n beetje alles doorgelezen en snap het nog allemaal niet helemaal. Ik heb zelf ook meegespeeld en heb er een leuke spiegelreflex camera aan over gehoudenen. Een collega van mij een 52" LCD tv en nog wat kleine gadgets. Voor weinig. Als je maar lukraak door blijft spelen, kan het inderdaad zo zijn dat het je veel geld gaat kosten. Doe je dit met beleid en heel veel geduld, is het gewoon een leuk spel. Ook is het waar dat er geen controle is en je er maar vanuit moet gaan dat het eerlijk gebeurd. Ik zeg maar zo, als je het niet vertrouwd, speel dan gewoon niet mee. Niet zo moeilijk toch? Jij bent tenslotte diegene die dat kan controleren. Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk. In ieder geval vind ik het een schitterend systeem die natuurlijk veel geld opbrengt voor Budson. Waarom zou je anders zoiets opzetten. Maar nogmaals, je bepaald altijd zelf of je doorgaat en er meer geld in wilt stoppen, of dat je stopt. Het hele verhaal is puur op de gierigheid van de mensen zelf gebaseerd. Men gunt de ander die 'prijs' niet voor weinig geld, omdat je het zelf voor dat geld wilt hebben. Dus ga je door met de ander te overbieden. Heel slim, toch?

verdorie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2009 17:28

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door verdorie »

Graag naar http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-b ... 55793619/0 gaan.

Hier is een heel forum over!

EtniesGirl
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:56

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door EtniesGirl »

Ik heb ook een beetje meegelezen en ben bijna zo stom geweest hierin te trappen. Ik las net op tijd de algemene voorwaarden en zag dat 1 bod je ongeveer 1,50 kost. Dus je biedt niet met 1 cent per keer, maar met maximaal 1,50!

Mijn mening:

Als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat het meestal ook.

Mariskayess
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:31

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door Mariskayess »

Citaat:
Nou, ik heb zo'n beetje alles doorgelezen en snap het nog allemaal niet helemaal.

Dat kan ik me voorstellen, zij houden zich niet aan reglementen, niet aaan de wet op kansspelen, niet aan de wet voor veilingen. Als in Nederland gespeeld wordt, zoals hier Budson.nl hebben zij zich te houden aan Nederlandse wetgeving.

citaat:

Ik heb zelf ook meegespeeld en heb er een leuke spiegelreflex camera aan over gehoudenen. Een collega van mij een 52" LCD tv en nog wat kleine gadgets. Voor weinig.

Hebben jullie elkaar geholpen door samen te werken?

Citaat
geen controle is en je er maar vanuit moet gaan dat het eerlijk gebeurd.

Een bedrijf/gokhuis/veilinghuis moet altijd gecontroleerd kunnen worden.
Mensen mogen niet in de maling genomen worden. Dat gebeurt hier wel.
Er zijn in Nederland ook contacten met Budson, mogelijk ontvangen zij credits om de veiling draaiende te houden. Heb jij of je vriend (?) misschien contact met Budson?

Citaat
Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk.

Je mag er toch vanuit gaan dat het een betrouwbaar bedrijf is. Oplichterij, daar mag best kritisch naar gekeken worden. Onschuldige slachtoffers zien te voorkomen.

citaat:
In ieder geval vind ik het een schitterend systeem die natuurlijk veel geld opbrengt voor Budson.

Natuurlijk mogen zij eraan verdienen, maar je mag toch van een soort redelijkheid uigaan, daar is hier geen sprake van.
Ik heb teveel samenwerking en bedrog gezien.

Citaat:
Men gunt de ander die 'prijs' niet voor weinig geld, omdat je het zelf voor dat geld wilt hebben. Dus ga je door met de ander te overbieden.

de "prijs" valt in de categorie gokspelen en niet op veilingen.
Het woord "veilingen" is dus misleidend.

Boog001
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mar 2009 13:00

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door Boog001 »

to Mariskayess
Ow, maar de regelementen snap ik helemaal. Ik snap jouw probleem gewoon niet. En nee we hebben niet samengespeeld. Is ook helemaal niet nodig. Zoals ik al aangaf, veel geduld. Maar aangezien jij dat schijnbaar niet hebt en voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, tja dan zal dat spel je niet helemaal liggen. In de afgelopen 6 mnd bijvoorbeeld heb ik helemaal niet gespeeld. Gewoon omdat het te druk is. Als er veel bieders zijn, moet je gewoon een andere keer terug komen. En dat kan dus zomaar maanden duren. Kwestie van afwegen. Als je een instelling hebt van "nah laten we maar eens een tv gaan winnen" dan moet je naar alle waarschijnlijkheid idd veel gaan bieden, dus veel betalen. Maar feit blijft dat je dat zelf in de hand hebt. Niet zo moeilijk doen dus.....

Mariskayess
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:31

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door Mariskayess »

to Boog
De reglementen wijzigen nogal, dat is opzich goed, er valt nogal wat te verbeteren/herstellen. Denk aan verzendkosten, Rookies veilingen,zou voor nieuwe leden moeten zijn, er starten ook oud leden en leden die al eerder wonnen blijven bij Rookies doorspelen, onduidelijkheid over Maxbodveilingen. Wat gebeurt er met de biedingen? Niemand hoort er iets over, er wordt wel geboden.
Er worden 2 soort veilingen genoemd (i.p.v. 3) enz.

Er zijn ook veel storingen, toeval?
Het lijkt erop dat (eigen?)bieders de veiling draaiende moeten houden. Genoemde bieders bleven in het weekend meerdere keren over een eigen bod bieden (kon geen foutje meer zijn. technisch probleem bij Budson misschien?).
Het is toch een groot probleem dat leden nog geen poot hebben om op te staan, waar moeten zij met een geschil naar toe?
Ik heb begrepen dat daar verandering in komt, er zijn juristen die zich in de zaak verdiepen, dat is mooi.

citaat:
En nee we hebben niet samengespeeld. Is ook helemaal niet nodig.

Je ziet het wel gebeuren, heb ook van mensen gehoord dat zij zo spelen. De indruk geven dat er meerdere bieders zijn, zodat andere afhaken en zij de prijs binnenhalen.

citaat:
Zoals ik al aangaf, veel geduld. Maar aangezien jij dat schijnbaar niet hebt en voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, tja dan zal dat spel je niet helemaal liggen. In de afgelopen 6 mnd bijvoorbeeld heb ik helemaal niet gespeeld. Gewoon omdat het te druk is. Als er veel bieders zijn, moet je gewoon een andere keer terug komen. En dat kan dus zomaar maanden duren. Kwestie van afwegen. Als je een instelling hebt van "nah laten we maar eens een tv gaan winnen" dan moet je naar alle waarschijnlijkheid idd veel gaan bieden, dus veel betalen.

Ik heb heel veel geduld, speel nu ook niet. Wilde niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, maar wel aan een eerlijk spel/veiling meedoen.

Over geduld: ik wacht al weken op antwoord van het supportteam. Onbehoorlijk, onacceptabel.

Noweakness
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 nov 2009 21:08

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door Noweakness »

Een dikke week geleden heb ik hier ook 100euro verspild. En ook mijn vertrouwen in deze site is weg. Niet doordat ik niks gewonnen heb maar puur naar de manier wie er bied en waneer het bied.
Canon camera twv. 1100euro, het zat al op 40euro toen ik er aan begon. Telkens waren er 2 mensen die zaten te bieden. Ik dacht laat ik ook eens mee doen. En plotseling ging er 1 bieder afhaken van de 2. Dus met andere woorden, ik nam bieder 2 zijn taak over. Na ong. 80x gesmsed te hebben was ik maar afgehaakt. En roen waren we bijna een ander half uur verder. Van bieder 2 zag ik niks meer terug. Maar toen er plotseling iets mis ging met mijn bod en mijn sms niet verstuurd was kwam bieder 2 weer opdagen. Zo zech, na 1 uur niks meer van hem te hebben vernomen meld hij zich net weer aan op de juiste moment.... Toeval? Neej, als je het mij vraagd is dit pure oplichting. Er zit zeker weten een computer van budson zelf achter die biedinggen doet zodra er niemand zich meer aanmeld. Na dat uurtje en toevaltje van bieder 2 heb ik hem tot aan mijn +- 80 smsjes niet meer gezien. Dat was nog ruim 20 tot 30 min nadat ik een mis sms heb gemaakt en hij het overnam. Nadat ik er maar mee gestopt was nam bieder 2 het uiteraard weer over tegen bieder 1. Heeeel af en toe was er eens een andere iemand die het even ging proberen.
Deze biedingen waren de volgende morgen nog gewoon door gegaan, en natuurlijk 2 dezelfde mensen met heel soms eens een onbekende. De bieding was geiendigd rond 80euro als ik me niet vergis.

Ik heb mijn twijvels in deze site, en ook al had ik iets gewonnen was mijn mening niet anders.

Boog001
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mar 2009 13:00

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door Boog001 »

Sja Noweakness, ik moet je eerlijk zeggen , dat als ik meespeel ik ook afhaak als er een 3e speler bijkomt. En ja, ik probeer dan ook weer aan te haken, als er dan weer eentje afvalt. Dat vind ik nu juist het spel. Op die manier laatst toch maar weer eens meegedaan voor een 22" scherm. Was niet onverdienstelijk. Maar ik ben soms ook te laat en dan is het jammer........

Noweakness
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 nov 2009 21:08

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door Noweakness »

Een ander persoon die een 2e overneemd juist op het moment dat de andere 2e bieder net afkhaakt is wel heel veel toeval. Hij/het deed niet meer mee voor een hele lange tijd. Pas toen mijn sms niet verzonden was sprong deze persoon/computer toevallig in en vervolgens laat hij/het zich niet meer van zich horen totdat ik compleet afhaakte.
Men kan niet instellen: "Zodra de tweede bieder afhaakt wil ik graag automatich een sms versturen". De teller liep soms af tot 0 sec en begon daarna weer te tellen (bij 15 als ik me niet vergis). Men kan niet weten dat bieden 2 er mee zal stoppen of per ongeluk een sms miste. De tellers zijn niet echt up to date, vaak heb ik op 0 seconden gestaan waarna bieder 1 altijd weer "optijd" een sms had gestuurd. Maar bieder 2 kwam niet in beeld, pas die ene x dat er bij mij iets fout ging met de sms en op het moment dat ik er mee stopte. En er is niks dat je kan zien dat bieder 2 ermee ophoud. Heb vaak op de laatste seconde nog een sms gestuurd, waarvan ik nog dacht: "Damm, ik ben te laat". Maar nee, het was niet te laat. Maar bieder 2 melde zich ook niet aan. Tis moeilijk uit te leggen maar heb mijn beste gedaan. Bieders kunnen niet weten wanneer men afhaakt, en als je gaat wachten dat 1 van de 2 bieders er mee ophoud dan gaat het product naar bieder 1, tenzij er iets geautomatiseerd tussen zit dat het automatisch overneemt nadat bieder 2 te laat is, en te laat is te laat dus het product behoord naar bieder 1 te gaan.

Boog001
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mar 2009 13:00

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door Boog001 »

Klopt dat je niet weet wanneer een bieder afhaakt. Maar als de teller op 0 staat heb je nog 2 sec om te reageren (staat geloof ik ook in de regels). Ik begrijp dat jij per sms bied. Dat duurt nu eenmaal wat langer. Maar met account bieden gaat snel, dus wacht je tot de laatste sec. Zoals ik al zei, ik ben ook best wel eens te laat, maar als je het goed uitspeelt kan het wel zoals jij verteld, en komt de bieder pas weer terug als hij er zeker van is dat er iemand afgehaakt is. Is wel heel vermoeiend, want je moet constant goed opletten. Maar als je per sms speelt is deze optie niet te doen. Dan ben je altijd te laat. Probeer het maar eens uit.....

Noweakness
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 nov 2009 21:08

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door Noweakness »

Dat van die 2 sec wist ik niet. Dat maakt het spel alweer iets anders. Voor mij was het eens en nooit meer weer. Kreeg net ook een mailtje van Budson dat het bedrag wat je hebt geboden op een product (bus b.v 40,33euro op een PS3) korting kan krijg zodra je het product uit hen assotiment gaat kopen. Dat is me nog wel 1.50euro waard voor 1sms. Maar hier zullen ook wel weer kleine letters bij horen waarbij het voordeel niet meer aan de klant zijn kant staat.

Boog001
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mar 2009 13:00

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door Boog001 »

Inderdaad moet je ff de kleine lettertjes lezen, want volgens mij bedoelen ze dat je het bedrag dat je gebruikt hebt voor je biedingen, dat je dat als korting kan gebruiken. D.w.z als je bv 15 keer geboden hebt, dat je die dan als korting kunt gebruiken. Dat is nu dus 15x €1,- =€15,- . (Credits kosten sinds kort nog maar €1,- ). Maar pin me er niet op vast, want ik lees ook alleen maar de regels. Maar op zich vind ik het wel een sportieve regel. Zo kun je in ieder geval nog iets van je geld terugzien als je veel geboden hebt en niet gewonnen....

Mariskayess
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:31

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door Mariskayess »

Slimme zet van Budson, je kunt het product nu kopen, de biedingen worden van het te kopen bedrag afgetrokken. Er zijn heel veel mensen die honderden, duizenden euro's verspeelden en niets hadden, dat was/is heel zuur.
Wel erg fout dat Budson de prijzen nu fors verhoogd hebben, gaat om tientallen tot honderden euro's per product. Nu krijgen zij meer bieders op producten, biedingen zullen langer doorlopen, de inkomsten worden dus fors opgevoerd, met het verschil dat de klant/gokker de prijs/product kan kopen.
Maar wat een bedrog prijzen zo ongelooflijk fors te verhogen!
In de winkel ben je dus tientallen tot honderden euro's voordeliger uit
Het lijkt me dat er toch voldoende geld binnenstroomt, kennelijk nooit voldoende.

Het nog 2 seconden de tijd hebben om te bieden werkte bij mij niet, dan was ik te laat. Je ziet namen terugkomen als het spel stil blijkt te vallen, zij verdwijnen weer en komen niet terug. Lijkt dus wel erg op het gebruik van biedrobots.


Ook een vervelende situatie als mensen met meerdere accounts werken.
Het lijkt dat je even af kunt haken, er zijn toch meer bieders, de bieder tikt de prijs rustig binnen door met één account niet verder te bieden.

atlan57
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mei 2004 14:24

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door atlan57 »

Boog001 schreef:Nou, ik heb zo'n beetje alles doorgelezen en snap het nog allemaal niet helemaal. Ik heb zelf ook meegespeeld en heb er een leuke spiegelreflex camera aan over gehoudenen. Een collega van mij een 52" LCD tv en nog wat kleine gadgets. Voor weinig. Als je maar lukraak door blijft spelen, kan het inderdaad zo zijn dat het je veel geld gaat kosten. Doe je dit met beleid en heel veel geduld, is het gewoon een leuk spel. Ook is het waar dat er geen controle is en je er maar vanuit moet gaan dat het eerlijk gebeurd. Ik zeg maar zo, als je het niet vertrouwd, speel dan gewoon niet mee. Niet zo moeilijk toch? Jij bent tenslotte diegene die dat kan controleren. Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk. In ieder geval vind ik het een schitterend systeem die natuurlijk veel geld opbrengt voor Budson. Waarom zou je anders zoiets opzetten. Maar nogmaals, je bepaald altijd zelf of je doorgaat en er meer geld in wilt stoppen, of dat je stopt. Het hele verhaal is puur op de gierigheid van de mensen zelf gebaseerd. Men gunt de ander die 'prijs' niet voor weinig geld, omdat je het zelf voor dat geld wilt hebben. Dus ga je door met de ander te overbieden. Heel slim, toch?
Jij bent zeker een lid van deze organisatie!?, en probeert via dit forum mensen gerust te stellen c.q mee te laten doen .
Niet heel slim dus; maar vreselijk DOM.

Boog001
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mar 2009 13:00

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door Boog001 »

Tuurlijk joh. Ik krijg zelfs geld om deze verhaaltjes hier neer te zetten ...... Maakt verder niet uit wat jij ervan denkt Atlan, ik heb alleen maar mijn ervaring hier neergezet. Als je er niet in gelooft speel dan vooral niet mee. Beter zelfs, dan wordt het minder druk. En minder druk betekent meer kans voor anderen. Dus mensen Atlan heeft gelijk. Vooral niet meespelen...
Is het zo dan wel goed??? Of heb ik weer een aanval van domheid???

En Mariskayess, dat met die dubbele accounts, daar heb ik ook wel een beetje mijn twijfels over. Ze zeggen dat ze dat goed controleren, maar volgens mij is dat idd niet tegen te gaan. Dus daarin moet ik je gelijk geven.......
Wat betreft de hoogte van de prijs die voor een produkt staat, zijn ze altijd al vrij hoog geweest. Maar ook dit geven ze aan in de regels dat dit een adviesprijs is die ze van een site pakken. Ik kijk in ieder geval altijd ff wat er zo'n beetje gemiddeld voor het produkt gevraagd wordt op div vergelijkingssites. Zo krijg je een redelijk goed overzicht wat een produkt kost op de verkoopsmarkt. Maar als ik vergelijk wat bv die 22" (SyncMaster 2233RZ) van Samsung moet kosten. Die is nu nog net zo duur als na de verandering in de spelregels. (op de site €320,- en via internet tussen de €288,- en €360,-) dus niet de goedkoopste, maar ook niet de duurste....

Mariskayess
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:31

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door Mariskayess »

:shock: :shock: :? :( :roll: :roll:

Er zijn promotiefilmpjes geplaatst op de site.
Toevallig kom ik daar namen tegen van mensen/accounts die hierboven vermeld staan. De genoemde biedrobots en de mensen met dubbele accounts.
Triest :?

Mariskayess
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:31

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door Mariskayess »

Kerstfeest? Dan de prijzen nog eens extra laten stijgen!

De verkoopprijzen stijgen de laatste dagen maar door en door bij Budson. Producten stijgen vaak met 20%, een verhoging van € 50 a € 100 is hier gebruikelijk.

Het was sympathiek en eerlijk geweest als de eerder gehanteerde bedragen nog steeds zouden gelden.

Let op het scheelt fors als u in de winkel of ergens online gaat inkopen!

De truc van: als u beslist het product te kopen, dan wordt het ingelegde geld ervan af getrokken, levert Budson fors omzet op.
U betaalt de rekening doordat zij nu veel hogere prijzen hanteren en er veel meer bieders zijn.

Ik ga lekker shoppen in de winkel en online, dan heb ik veel meer waar voor mijn geld.

Gesloten